chrystal

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
0 meeldimist
2 postitust / 6 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Veel üks asi, taotlesime ARK-s rahvusvahelise juhiloa, mis on siis sisuliselt juhilubade inglisekeelne tõlge, aga see pole sama paber, mida Sri Lanka nõuab. Neil on seal endal miski kohalik luba, mida oleks pidanud Colombosse taotlema minema. Autorendifirma tegi selle loa meile ära, saatsime neile skännituna selle rahvusvahelise juhiloa ja maksime väikese summa, millest osa oli riigilõiv. Politseinike on teede ääres väga palju, kiirust nad vist ei mõõda, aga peavad niisama kinni. Korra peeti ka meid kinni, kontrolliti kõik paberid üle ja head aega.

Unustasin veel öedla, et GPS peab olema, siis saab hästi hakkama. Me kasutasime telefoni ja Nokia kaarte. Vaatamisväärsused leidsime kõik kerge vaevaga üles, aga sildimajandust neil väga palju pole teede ääres, nii et miski navigeerimisseade peaks olema :)

Rentisime auto firmast Malkey (http://www.malkey.lk/), neil on office olemas ka lennujaama lähedal, peakontor on Colombos. Autojuht tuli meile lennujaama järgi ja viis kell 3:20 öösel kontorisse, mis on lennujaama lähedal, aga mitte jalgsi läbitav maa. Ehk siis eelnevalt olime saabumise aja kokku leppinud ja nad tulid öösel välja. Auto tagastasime samma kohta ja autojuht viis meid jälle lennujaama, see toomine ja viimine oli väikese lisatasu eest. Väike konks on aga selles, et sellel firmal oli kilometraaži piirang-80 km päevas ja seda arvestati nii, nagu sa oleksid võtnud ja tagastanud auto Colombo kontorisse. See piirang on natuke tobe, mistõttu jäi meil päris põhjas käimata. Võid uurida, äkki mõnel teisel firmal pole piirangut. Igatahes läkime ca 50 kilomeetrit lubatust üle ja eesti kroonides oli arvestus umbes selline, et 3 krooni iga üleläinud kilomeetri eest. Me võtsime pisikese auto, Perodua Viva, mis meie üllatuseks oli isegi automaatkäigukastiga. Kuigi auto oli väikese mootoriga, polnud mägedes mingit probleemi ja olime isegi rahul, et väikse auto võtsime, sest pääseseime kitsastel teedel igaühest mööda ja tihedas liikluses samuti. Oli ka lihtsam parkida. Ainuke asi, mis häiris, auto oli liiga madal, nii et pidime teatud kõrgemate äärtega ettevaatlikud olema.
Kindlustus oli juba hinna sees ja kokku maksime 19 päeva eest 55 600 ruupiat (eesti rahas on lihtne arvutada ehk siis umbes 5500 eesti krooni), seal sees oli lennujaama viimine-toomine ja see nende kohalik luba). Lisaks tuli maksta 25 000 ruupiat deposit-i, mis pärast meile tagastati. Kui oleks miski õnnetus olnud vms, siis ei oleks lihtsalt seda raha tagasi saanud, see nagu omavastutus või nii.
Kütuse hind oli umbes 1 euro liiter, aga kuna pikki vahemaid ei läbi, siis kütust ka väga palju ei kulu.
Põhja poole me niisiis ei sattunud, kõige põhjapoolsem linn oli Anuradhapura. Teed on igal pool head, isegi väga head. Ainsana on kitsamad ja mitte nii head teed mägedes, nt kui sõitsime Adam's peaki ja teeistanduste vahel. Nuwara Eliyasse sõites oli suur teeremont, kus tuli ka siis praktiliselt 20 km liivateed sõita, aga see oli ka kõik. Igal pool mujal oli väga hea. Vahemaade läbimine on ka kordades kiirem kui foorumitest lugesin, jällegi ainult mägedes on aeglane. Kuna enamasti on teede ääres non-stop asulad, siis ei saa kihutada nende pärast, mitte selle pärast, et teed oleksid halvad :)
Ise ei ole Aasias varem sõitnud, küll oleme sõitnud korduvalt vasakpoolse liiklusega riikides, nii et see ei valmistanud üldse probleemi :)
Kui veel küsimusi, siis vastan meeleldi :)

Kui täitsite ETA taotlust, mida panite Sri Lanka aadressi koha peale? Plaan on viibida erinevates hotellides, mille otsiks kohapealt. Kuidas tõestatakse piiril piisavaid rahalisi vahendeid?

Oleme samuti veebruari lõpp märtsi algus Sri Lankal. Küsisin ka pakkumist sõprade soovitatud Karnalilt ja sain superkirve hinna ehk siis 400 euri per nägu ja kui ütlesin, et olen nõus kahe inimese peale kokku maksma sellise summa, siis ütles, et ok, teeme allahindluse, mis on siis 340 euri per nägu. Loobume, sest liiga kallis. Sõbrad käisid paar aastat tagasi ja maksid poole vähem. Ilmselt on tüüp liiga populaarne, et julgeb nii palju küsida. Ise kaalume hoopis autorenti.

Lugesin kusagilt, et Mauritiusel on pistikupesad nagu brittidel ehk siis oleks vaja adapterit vahele. Kas see on tõsi, kas peaks selle jubina Eestist kaasa võtma?
Kas keegi teab kohalikest kõnekaartidest midagi. Kui oleks vaja nt suurema seltskonnaga minnes üksteisega sidet pidata, kas on mingi variant, et koha pealt saab kõnekaarti osta?