Jyrgen123

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
0 meeldimist
0 postitust / 5 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Samamoodi ühistranspordiga on võimalik minna ka Jinshanling - Simatai lõigule. On üldiselt pakutavatest lõikuest üks kaugemaid ning seetõttu ka rahvamasside tõenäosus üsna väike. Kahe punkti vahe on 6-7 km ja päris mõnusaid tõuse tuleb võtta. Kuigi taastamistööd käivad, on märgatav osa müürist seal siiski loomutruus seisundis. Vähemalt 3 tundi tuleb planeerida kõndimisele, tõenäoliselt rohkem, kui ilm on palav. Simataisse jõudes on võimalik 40 RMB eest mööda trossi rakmetes alla sõita, mis on iseenesest väga mõnus lõpp sellele kõndimisele.
Hindadest. Hostel pakkus meile päevareisi sinna lõigule 260 RMB pluss 95 RMB piletid (50 RMB Jinshanling + 40 Simatai + 5 rippsilla ületus SImatais). Meid oli 4 inimest ning omal käel minnes kogu lõbu poole odavam ning lisaks veel väike seiklus boonusena.
Niisiis: Metrooga Dongzhimeni (liin 2) ja sealt kaugliinide bussijaama. Buss number 980 Mutanyu'sse (võin kirjapildiga eksida). Busse käib tihedalt. Pilet üks ots 15 RMB ja sõit võtab suts pealt tunni. Oluline on sõita kõige viimasesse peatusesse olenemata sellest, mida "lahked" juhatajad bussijaamas väidavad või mida Mutanyusse jõudes bussi peale kargavad taksojuhid sulle väita üritavad. Kokku oma 30 peatust tuleb sõita, kuna linnas peatub iga nurga peal. Lõppjaam on linna teises otsas ja äratuntav, kuna seal seisab üldjuhul palju busse. Ja nii ootab sind ka väike piraattaksode armee. Järgevalt siis võta endale veidi aega hinda kaubelda. Keeleoskus või siis selle puudumine pole probleem, kuna kõik tehakse selgeks paberil ning rahanumber on universaalne nagu ka kohanimi ja tõmmatavad nooled nende vahel. Peate saama kaubale, et juht viib teid Jinshanling'i, ise sõidab Simataisse ootama ning u. 4 tunni pärast võtab peale ja toob tagasi bussi peale. Esimene ots on 85 km ja tagasi mingi 100 km kanti. Meie saime 4 peale kogu sõidu 200 RMB-ga, kuid on saadud ka 180-ga. Kui kaup juba koos on, siis on juht suht semu ja sul jääb üle aint loota, et mingi patoloogilise rallimaniaki otsa ei sattund.
Kokkuvõttes oli meie raha siis 2x15 RMB buss + 50 RMB takso + 95 RMB piletid = 175 RMB. Pluss 40 RMB mööda trossi laskumise eest (mis oli iseemesest raha väärt). Minekule peaks end asutama umbes 8-9 ajal hommikul, kuna üks ots minekut võtab oma 2,5 tundi rahulikult ning viimane buss Pekingisse pidi juba 18 ajal tulema, niiet hiljemalt kella 16-x peaksid müüri pealt maha saama.

Ise soovitan seda variant soojalt, kui on väike seltskond olemas, kuna nii on terve teekond huvitav, mitte ainult müüripealne osa.

Endal küll paari aasta tagant kogemus, aga ei usu et vahepeal suurt muutund on. Metrooga oli vist veits pealt 4 naela pilet ning Victoria Station jääb talle tee peale. Sõit võtab umbes 30-40 minutit mu mäletamist mööda. Oyster kaarti vast pole mõtet tegema hakata, kui aint 2 otsa sõidate. Oyster nagu rohkem neile, kes päevas rohkem metrooga sõidavad.

Niisiis, endal olemas 8-kuuline elamise ja töötamise kogemus aastast 2006.

Esimene soovitus oleks kindlasti hankida UK-sse usaldusväärsed kontaktid. Ise oleksin vist küll pidanud kuu aega hiljem saba jalge vahel tagasi tulema, kui poleks olnud abistavat sõbrakätt. Isegi tutvusi omades istusin 3 nädalat alguses niisama ja kulutasin ära kogu oma vähese raha, mis kaasa oli võetud. Praegune tööturu olukord on kordades hullem kui siis. Ning töö saamise võimalus on pigem suurem näiteks suurlinna lähedases väiksemas kohas, kui suurlinnas endas.

Mitte ükski töökoht ega agentuur polnud absoluutselt huvitatud minu varasemast töökogemusest Eestis. Kui näiteks samas kohas töötav inimene sinu eest kostab, siis see on kordades rohkem väärt.

Hea ja ladus keeleoskus on (nagu arvata võibki) tugevaks eeliseks. UK-s on tohutul hulgal immigrante, kelle keeleoskus on allapoole arvestust, mis paneb kohalikke sõbralikuma pilguga vaatama neid, kes end vabalt väljendada suudavad.

Nagu hindadest juba eelpool räägitud, siis toit ja tarbeesemed on pigem odavamad kui Eestis. Näiteks 25-30 naelaga nädalas toidab end juba ära (tervislikum ja kvaliteetsem toit maksab muidugi rohkem). Kallis on eluase (kui ei ole seda kellegiga jagada) ning ka transport.

Ma ei oska öelda praeguse olukorra kohta, kuid varem oli pangaarve tegemine paras katsumus. Mul vedas, kuna tööandja kaudu sain juba peale 1 nädalat töötamist LLoyds'i konto. Jah, tööandja võib sulle ka tseki väljastada, kuid selle vahetamine maksab (võin eksida, aga u. 250-naelase tseki vahetus umbes 12 naela).

Rohkem ei tule hetkel pähe.

mul läheb lend 7.10 hommikul ja kavatsen eelmine õhtu kohale lennata ning ööbida Jumbohostel'i nimelises kohas, mis terminalist umbes 1km kaugusel. Öö maksumus alates 350 SEK. Tundub viisakas ja huvitav lahendus olevat.

Kuna olude sunnil võtan reisi ette üksina, siis panen üles ka enda reisikava.

14-17.04 Washington
17-21.04 Miami
21-25.04 Puerto Rico

Ise nooruslikult 25 aasane Tartust.
jyrgenuibo@yahoo.co.uk