kalamaja

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
0 meeldimist
0 postitust / 3 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tarbijakaitseamet soovitab neil, kes plaanivad välisriigis puhates auto rentida, olla lepinguid sõlmides eriti tähelepanelik.

Ametile pole võõrad juhud, mil puhkusel rendiautoga sõitnud inimestel tuleb pärast reisi tegeleda rendifirma nõuetega. Auto kapotil juba rentimise hetkest olnud kriimu eest raha väljakäimine võib tunduda ebaõiglane, kuid lepingud räägivad enamasti rendifirma kasuks.

Selliseid olukordi saab siiski vältida, kui võtta aega lepingute lugemiseks ning segased kohad klienditeenidajaga läbi arutada. Alles tuleb hoida nii lepingu koopia kui muud autorendiga kaasnevad dokumendid, ka bensiinitšekid. Nii on võimalike segaduste tekkimisel kergem oma seisukohti kaitsta.

Tutvudes renditingimustega on väga oluline jälgida eritingimusi. Rendifirma võib nõuda juhilt vähemalt kaheaastast sõidukogemust, auto tankimist enne tagastamist või seada piirangud läbisõidule.

Kõige kindlam on masin võtta otse rendifirmalt, sest vahendaja, näiteks internetiportaali kehtestatud lepingutingimused võivad rendileandja omadest erineda.

Probleeme võib tekitada ka nii-öelda täiskindlustus. Paljud rentijad arvavad, et sellise nime all pakutav kindlustus kehtib avariide, varguste ja muude ebameeldivate olukordade puhul. Siiski ei pruugi osavalt reklaamitud ja sageli kallim kindlustus erineda kohustuslikust autorendiga kaasnevast kindlustusest.

Viimase tähelepaneku illustreerimiseks tõi tarbijakaitse ühe konkreetse juhtumi kaaslasega Küprosel puhanud mehest, kes ostis rendifirmast autole kopsaka summa eest täiskindlustuse. Puhkuse ajal juhtus liiklusõnnetus, mille tõttu muutus rendiauto kasutuskõlbmatuks. Mehe üllatus oli suur, kui rendifirma esitas talle 3000 euro suuruse kahjunõude. Kuigi klienditeenindajaga suheldes oli talle jäänud mulje, et täiskindlustus vabastab ta omavastutusest täielikult, rääkisid lepingutingimused hoopis muud.

Tarbija24.ee

näiteks enam vähem ühes hinnas
Maglite LED 4D Flashlights - 1195 EEK Matkaspordist

või siis see Fenixi PD30 Premium Q5 - 1000 EEK

Ise vajan lampi mägedes jalgsimatkamiseks, telgiga ööbimised.
Nii palju,kui ma ise toodete omadustest välja loen,siis Maglite omab valguskiire juhtimiseks kaks asendit - Flash ja tavaline,kuid siiski suht kitsa valgusvooga,lihtsalt ümbruse või telgi valgustamiseks laia nurgaga pole võimalik.
Valgusvihu kaugust Maglite puhul ei tea ja ka sellest ei saa aru,kas valgusvoog nõrgeneb paralleelselt patareide kulumisega?
Sellel Fenixi mudelil on viis valgusrezhiimi- turboreziim kuni 200m kaugusele ja kõige nõrgem säästurezhiim.Kui Fenixile osta juurde lisavidin - hajuti,(90 EEK),siis on ta võimalik panna püsti nagu küünal,hajuti otsa ja saad mingisuguse laianurgaga valgusti,(telgis vms).
Kaal on Maglitel tunduvalt raskem,kui Fenixil,kuid ilmselt on see taotluslikult,sest seda lampi saab ka löögiriistana kasutada ja siis suurema kaaluga esemega on ka suurem löögitugevus.Samas niisama päevasel ajal seljakotis tassid jällegi oleks Fenixi väike kaal kasulikum.
Ilmselt on mõlemad mudelid ühtviisi löögi-ja veekindlad.
Kuna akusid ma metsikult mägedes viibides laadida ei saa,siis tuleb tassida kaasa kogu patareivaru.Maglitel on tavalised "D" tüüpi patareid ja Fenixil "CR123A".
Ma ei tea,kummad patareid on odavamad ja ökonoomsemad.
Kellel on kogemusi,andke märku,et saaksin otsustada - ega aega eriti polegi!

On ka vaja GPS seadet, kuid samuti on vaja kasutada autost välja võttes ehk jalgsi orienteerumiseks.
Nii EEstis kui Lääne Euroopas.
Lugesin kõik need Tipi postitused GPS-teemal läbi ja mida rohkem loed, seda segasem asi tundub, pealegi on valdav enamus varasemat infot nüüd aegunud, sest 2009 on kaartide osas teinud muutuse.
Kas ma olen õieti aru saanud, et TomTom 930 ja Garmini 765T võrdluses on asjad niimoodi:

1)TomTom - parem ja mugavam navigeerimine autoga, ilusam kaardipilt, kuid miinuseks et ei logi jälge ega näita kõrgusi.
2)Garmin - täpsemad kaardid, logib jälje, (minul väga oluline,kas või Eestis metsas seenele minnes), näitab kõrgusi, autost lahkudes salvestab automaatselt auto asukoha, (suurlinnades parkimisel väga mugav), miinuseks Garminil see, et autoga navigeerimisel mitte nii mugav, (näiteks informatsiooni ümbritseva kohta ei näita automaatselt, nagu TomTom,vaid pead pidevalt käsitsi otsima).
Ja kummal on siis tänase päeva seisuga, 2009 kevad, täpsemad kaardid nii Eesti, kui Lääne Euroopa omad?
Ja kuskil siin Tripi foorumis, vist Charlie, soovitas hoopis kolmandat riista: Clarion Map780 - kuidas sellega praegusel hetkel on?
Tundub, et jälge see ei logi aga, mis ta positiivsed küljed siis on?