Draam

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi

20 meeldimist
1 postitust
46 kommentaari
Viimased kommentaarid

See, et eestlane ei sobi inglise keelt õpetama, see ei vasta tõele. Kui tegemist on A1-A2 tasemega, siis on see just parim variant pms igas keeles, kui õpetaja oskab ja suudab tuua paralleele õppija emakeelega. See tähendav muidugi ikkagi seda, et õpitavas keeles räägitakse vähemalt 80% ja selgitatakse üksikuid asju, mis raskusi valmistavad õppija emakeeles. Algtasemel grammatika ja lausemoodustuse saab kiiremini selgeks. Kui juba B1 tasemele minek on, siis tuleb nkn juba vaikselt hakata ainult õpitavas keeles mõtlema. Ja õpetaja ei tee kunagi kedagi laisaks, õppur jääb laisaks. Õpetaja võib maa ja taeva alla tuua, anda kodus ntx 5-6 harjutust teha, et õpitavat kinnistada, aga kui ikka ise seda kodus ei tehta, ega siis ei saagi midagi loota. Täiskasvanuõpe erinebki tegelikult selles mõttes, et õpetaja asi ei ole õppijat käekõrval vedada. Eeldatakse, et täiskasvanud inimesed õpivad endale ja teevad vajalikud asjad ise ära. Erakoolidega on see probleem, et balansseeritakse rahateenimise ja õpetamise vahel. Sageli jääb õpetamine alla. Sellest tekivad ka ntx probleemid, et tasemed moodustuvad ebayhtlaselt (sa võid kõik asjad kodus ära teha ja tahta edasi liikuda, aga kui ikka suurem osa grupist ei võta vaevaks 20 mintsa kodus harjutusi teha, siis on see korralik pidur ikka). Õpetajatel on ka raskem muidugi. Ja siis tekib ka see probleem, et sa ei saa seda keelt suhtlustasandile, kuigi ntx paber ytleb, et oled juba B1. Ja kui tiksud juba 2-3 aastat samal tasemel, siis ei ole see tegelt enam keeleõpe. See on vestlusring. Vahepeal jõuab enne juba nii palju ära unustada, kui uut materjali peale tuleb. N+x korda harjutuste tegemine arendab väga hästi kirjakeelt. Ja algtasemel seda tehaksegi. See sobibki väga hästi algtasemele. Kesktasemel aga võiks juba keelt kasutada loominguliselt ning kirjakeele struktuuridest ei ole kõnekeeles VÄGA sageli kasu, sest kõnekeel on hoopis midagi muud. Samuti ei suuda ka grammatika kõike ära seletada ning keeletunnetus peab tekkima. Sõnu 11 korda järgi võib ju vaadata, aga kui need õigel ajal õiges kontekstis meelde ei tule, siis on pole sest kasu. Drilling exercises on ainult üks osa keeleõppest. Keele valdamiseks/oskamiseks tuleb osata nelja asja: lugeda, mõista, rääkida ja kirjutada. Kui üks element on puudu või teistest tugevalt nõrgem, siis tegelt keelt sellel tasemel ei oska. Hispaania maja kohta ytleks seda, et algtase on seal väga hea ja seda just seepärast, et kommunikatsiooni ja suhtlusega tehakse kohe algust. Samas on see kommunikatsioonile rõhumine ka puudus, sest kui B1 tase juba peale tuleb, siis annab grammatika ja kirjakeele vähene rõhuasetus juba tunda. Ja B2 taset grupiviisiliselt ei soovita ma kellelegi. Kui on tõsine tahe mingi arvestatav paber saada, siis tasuks teha vastava riigi standardorganisatsiooni eksam. Hispaania keeles on see ntx DELE eksam.