ratapignata

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
2 meeldimist
0 postitust / 17 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Ma ei kujuta ette, kus "rongijaamas" Limonaad Monacos väljus, kui peab jalgsi liikumiseks vahemaad raudteejaama ja vürstilossi vôi ka Monte Carlo vahel "piisavalt" pikaks... Esiteks pole Monacos mitte miski kauge, pealegi, kui soovid veidigi midagi näha, siis seda saab teha vaid ringi liikudes. Igaks juhuks lisan tulevastele Monacot külastavatele turistidele, et Monaco raudteejaamas on KOLM peamist väljapääsu.
Kôige esimesest (Nizza-poolsest) pääseb otse vürstipalee poole. Jah, üles vanalina vôib ju ka bussiga sôita (1 peatus!), kuid selleks tuleb siiski veidi oma jalakesi kulutada, sest otse perroonilt bussid ei välju. Kuid leian, et jalgsi (mônisada meetrit)lossi juurde minek on siiski suurem elamus, kui bussisôit. Treppidelt avanevad vaated on uhked. Pealegi, buss ei vii ju lossi ukse ette (kui môni loodab, et lausa treppi sôidutatakse - see privileeg on vaid lossiperel!), nii et käima peaks ikkagi.
Raudtejaama teine väljapääs viib sadamapiirkonda, kust päääseb ka kiiresti (mônisada meetrit) Monte Carlosse.
Ja kolmas väljapääs (kôige ülemine) vôimaldab Monaco kôrgemal asetsevatesse kvartalitesse pääseda. Olgu öeldud, et riigike on imepisike, kuid kôrguste vahed on korralikud. Kôige ülemisest väljapääsust liigute mööda Boulevard Princesse Charlotte'i pidi otse Monte Carlosse (mônisada meetrit...). Kusjuures, jalavaeva vähendavad oluliselt nii eskalaatorid, lintteed kui ka liftid. Kui seda pole veel piisavalt, siis küsiks küll, et kuidas Eestis hakkama saadakse?

Nizzas saavad ka turistid neid rattaid kasutada. Lihtsalt tuleb end enne netis registreerida. Ankeedis on terve rida välju, mis tuleb täita (riik, kust tuled, mobiili nr jne). Ainus raskus vôib olla see, et kogu lehekülg on vist ainult pr. keelne.
Kui oled saanud end kasutajaks registreerida, siis pole enam tähtsust, kust riigist tuled, sest Su tel. nr on olemas, krediitkaardi andmed samuti. Nii et firma jaoks on garantii olemas, et kasutaja selle sinise rattaga teise maailma otsa ei pôgene:)

Selleks, et saaksid velobleu' teenust kasutada, pead end netis (nende kodulehel) kasutajaks registreerima. Täidad formulari( pr.keelne), sisestad oma pangakaardi andmed ning mobiili numbri.
Igal rattaparklal on oma tel. nr. Kui soovid ratast laenutada, helistad mobiiliga sellele numbrile. Numbri abil tuvastatakse kasutaja ja laenutuspunkti aparaadi ekraanile ilmub sônum 'tere 'kasutaja nimi' ja seejärel valid ratta, saad avada tabaluku ja vôid sôita.
Rattalaenutuspunkte on linn täis. Vôtad ratta ühest kohast ja vôid jätta ükskôik, missugusse teise punkti.

Eelpool on juba ôige mitu head soovitust antud. Lisan veel omalt poolt môned môtted.

Septembris on Sitsiilias veel mônusalt soe (isegi palav, eriti sept. alguses).
Auto soovitan valida pisema, sest : 1) siis ei eraldu massist, 2) lihtsam liigelda tiheda liiklusega linnades (Palermo, Catania), 3) lihtsam parkimiskohta leida.

Nagu "Roomlane" juba kirjutas, tasub toidupoolise osas igasugu supermarketeid vältida. Kui ei ole just eesmärk igapäev restoranis einestada, siis vôib Sitsiilias ülisoodsalt kôhu täis saada. Turg vôtab silmad kirjuks - valik on äärmiselt rikkalik ja hinnad sôbralikud.
Mulle meenub mitmete aastate tagune Palermos käik, kui Eestis maksis kilo tomateid umbes 30 krooni ja samal ajal olid Palermo turul küpsed kohalikud tomatid vaid 60 eurosenti!
Sitsiilias on vôimalik erinevatest poekestest-kioskitest (Panificio) osta maitsvaid kohalikke pirukaid ja muid "näkse", mônikord müüakse sooje pirukaid lausa tänaval. Väga maitsvad on riisipallid, mis täidetud hakkliha, roheliste herneste ja tomatikastmetäidisega (nimetus: arancine).
Pagariärides on imeline valik kôiksugu küpsetisi (mandlitega, pistaatsiapähklitega). Ja muidugi kuulsad Sitsiilia cannoli'd (torukesed, mis täidetud magusa ricotta-kreemiga).

Kuhu minna? Kui vôimalik, tehke Sitsiiliale tiir peale. Näha on palju ja isegi "tagumine" külake on huvitav.

Kindlasti: Palermo, Agrigento, Siracusa, Taormina, Caltagirone ja Etna.
Aga, kui vôimalik, siis ka: Trapani, Selinunte, Segesta, Ragusa, Noto, Modica, Palma di Montechiaro, Piazza Armerina, Cefalu.
Kôige jaoks kindlasti aega ei jätku... Aga saate vähemalt esialgse plaani paika panna, kuhu tasuks sisse pôigata. Soovitan tôesti eelnevalt netis pôhjalik eeltöö teha.
Kultuurikiht Sitsiilias on niivôrd rikkalik,et paari sônaga ei anna seda siia kirja panna.

Head reisi!

Kui lähete Nizzasse märtsis, siis, kui vôimalik, planeerige minek märtsi algusesse. Nimelt on Nizzas sel ajal suured KARNEVALIpidustused.
Selle aasta karneval algab 18. veebruaril ja kestab kuni 8. märtsini. See on laste jaoks (ka täiskasvanute jaoks!) tôeline elamus. Muusika saatel liigub läbi kesklinna rongkäik, kus on tohutute môôtmetega nukud, rikkalikult kaunistatud lillekaarikud jpm.
Samaaegselt Nizza karnevaliga toimub piirilinnas Menton'is (25 km Nizzast)iga-aastane tsitruseliste festival, kus on vôimalik näha imelisi ehitisi, kujusid, mis on kôik valmistatud sidrunitest, apelsinidest jpt. tsitruselistest.
Menton'i festival on tôeliselt muljetavaldav ning pakub palju ilu.
Veebruari lôpp ja märtsi algus on sel talvel just see aeg, kui oma lastega Nizzasse lennata!
Vt pilte karnevali ametlikult leheküljelt: http://www.nicecarnaval.com/carnaval/galerie-photo-corso-carnavalesque.php

Nizza üheks peatänavaks on kahtlemata avenue Jean Médecin. See on tänav, mis saab alguse kaunilt linna keskväljakult (place Massena) ning on pühendunud täielikult kaubandusele. Nizza suurimad kauplused on just selle tänava ääres: Galeries Lafayette, Nice Etoile, Fnac, Virgin Music jne.
Rue Massena on tore ôhtuse ajaveetmiskohana.

Ilus kant: meri ja mäed. On nii linnaelu kui ka rahulikumaid paiku. Igav ei hakka ei suvel ei talvel. Kultuurihuvilisele jagub siin kontserte, ooperietendusi (Ooper Nizzas, Monacos), arvukalt muuseume.
Spordisôbrale: matkarajad mägedes, lähimad suusakeskused tunni kaugusel(autoga); olemas ka murdmaarajad:)
Suvel kôik veespordiga seonduv. Ja aastaringi korraldatakse rahvaspordiüritusi (analoogsed meie Mai-ja muude jooksudega).

Meenub film Blood Diamond.
Loodan, et sel eestlasel on siiski vôimalik sealt tulema tulla.

On arusaamatu, miks môned inimesed on endale sellest teemast nö eluküsimuse teinud. Kui kommentaare lugeda (siin vôi ka mujal), siis jääb kôlama väga erinev suhtumine. Näiteks on neid, kes neavad äraminejaid maapôhja, leides, et tegemist on luuserite ja môttetute inimestega. On neid, kes leiavad, et igaühel on ôigus olla seal, kus hing ihkab. On ka neid, kelle arvates asjad kodus(st Eestis) ei liigu jusnimelt nende äraläinud inimeste tôttu...

Pôhjusi, miks inimesed lähevad - ajutiselt vôi alaliselt, on kahtlemata just samapalju, kui äraminejaid. Ma ei klassifitseeriks ei minejaid ega jääjaid.
Igal inimesel on oma pôhjus.
Mulle meeldis väga eelneva kirjutaja, YUKU, môtteavaldus! Siiras kirjutis. Usun, et paljud eemalviibijad on midagi sarnast tundnud.

Ma leian, et arenguruumi veel on. Kuni leidub ironiseerijaid, kes halvustavad, et "kodus ei kôlba olla koristaja, vôôrsil aga küll", seni pole veel arusaamad avaramaks muutunud. Positsioon ühiskonnas ei tee veel kellestki paremat inimest.
Ka koristaja väärib inimväärset elu, austust. See, et keegi on mingis valdkonas "tegija", ei anna talle mitte mingit ôigust mône teise valdkonna "tegijaid" (nt koristajaid) alavääristada. Arenenud ühiskonnas on töötaval inimesel vôimalik oma palgast ära elada selliselt, et inimväärikus ei kannata. Olgu siis erialaks koristaja vôi insener. Môlemad on ühiskonna jaoks ühtviisi vajalikud, môlema maksud laekuvad ühisesse riigikassasse.

Samamoodi tuleb aktsepteerida, et inimeste valikud on individuaalsed. Kui keegi on otsustanud koduperenaiseks jääda, siis on see tôesti tema isiklik elu ja ei peaks teisi mitte mingil moel segama. Selles, et üks ema soovib end oma perele pühendada, pole midagi taunimisväärset! Olgu see naine siis kôrghariduseta vôi kôrharidusega, siin vôi sealpool piire. Ühiskond on pidevas muutumises
ja meie selle sees. Tänased olud pole enam need, mis ainuüksi kümmegi aastat tagasi ja kahtlemata (ônneks) muutuvad nad ka tulevikus.

Ja veel, môelgem ikka selle peale, et kui kôik vôôrsil olevad eestlased oleks hetkel kodumaisel tööpôllul, siis vôiks olukorda vôrrelda humanitaarse katastroofiga, sest kust vôetaks TÖÖ kôigile neile inimestele. Töötuid tuleb iga nädalaga juurde lausa tuhandetes. Kas oleks parem, kui aktiivsed tööealised noored ootaks riigilt toiduabi?

Ega ma ei arvagi, et inimesed suudaks ja peaks kôik nurgatagused 6 päevaga läbi käima. On isegi hea, kui näha neid peamisi. Ma lihtsalt arutlesin:)

Eelnevad postitajad andsid juba väga pôhjaliku kirjelduse siinsetest vôimalustest.
Môned soovitused lisaks.
Auto on kahtlemata mugav ja praktiline, kuid mitte kôige parem valik, kui tahad lôôgastuda. Soovitan auto rentida vaid selleks päevaks (vôi nendeks päevadeks), mil soovite minna nt mägedesse.
NIZZAs pole autoga mitte midagi teha. Linna keskus on kompaktne, kôik käe-jala juures. Nii et jalgsi, ikka jalgsi, selleks, et saaks täit naudingut.
Kesklinnas: linna keskväljak (Place Massena), vanalinn (käia läbi risti-rästi!!!), Inglaste Promenaad, Colline du Chateau - mere ääres, vanalinna vahetus läheduses asuv küngas(ilusad vaated kogu linnale ja Inglaste promenaadile), Jean Medecine'i tänav (peatänav, mis viib otse Massena väljakult mägede suunas > kauplused ja veel kord kauplused...), jalakäijate tänav rue Massena (kohvikud, restoranid, butiigid jne).
Ühistransport on väga hästi organiseeritud. Linna läbib tramm, pluss kôikidesse linnaosadesse pääseb erinevate bussidega. Pilet maksab 1 euro ja on kehtiv 74 minutit ühel suunal.
Istuge kesklinnas (Galerie Laffayette'i taga) bussile nr 22 ja sôitke üless Cimiez' linnaossa (frantsiskaanide klooster imeilusa aiaga, oliivipark). All-linna sigin-sagin asendub vaikuse ja rahuga:) Teele jäävad fantastilised villad. Lihtsalt ilus vaadata.
Kulinaarse poole pealt soovitaksin proovida kohalikke toite. Vanalinnas peaksite kindlasti maitsma SOCCA't. Soccat pakutakse mitmes kohas, kuid parima leiab kohas, mille nimi on "René Socca" (küsige vanalinnas ja teid juhatatakse).
Kui soovite tôeliselt suurepärast maitseelamust kohaliku köögi vallast, siis istuge trammile ja sôitke mägede suunas piki Jean Medecine'i. Astuge välja peatuses nimega "Liberation", minge kohe üle tee - satute väikesele tänavale, mille nimi on Clement Roassal. Selle tänava alguses on pisike tagasihoidliku dekooriga, ent parimat Nizza toitu pakkuv pererestoran "LA PETITE FORET". Head isu!
Ütlen kohe ära, et mul pole mitte mingeid isiklikke huvisid mängus; Lihtsalt kahju on neist, kes siin käies mereäärsetesse turismilôksudesse satuvad ja arvavadki, et see on see "tôeline". Rohkem nimesed ma aga ei anna ka, muidu "rikuvad" turistid kohalike lemmikpaigad ära:)

Nizza peale peaks kulutama ikka julgelt päeva, sest Nizza on Prantsuse Riviera kroon. Kui nüüd aga Nizzast (oletades, et elate Nizzas) teistesse mereäärsetesse linnadesse minna, siis ikka rongiga.
Nizza - Monaco vôi Nizza Cannes - rongiühendus on hea, rong peatub kesklinnas ja olete priid murest, kuhu parkida, palju maksab, kas ikka on ôigesti pargitud jne.

Küsisite taksohindade kohta. Lennujaamast kesklinna on umbes 30 eurot.
Buss on o l u l i s e l t odavam. Nt. buss nr 23 peatub lenujaamas ja sôidab (küll igas peatuses peatudes) läbi linna (nt saate raudteejaama sellega). Pilet 1 Euro.
Veel on mingid spetsiaalsed lennujaamabussid (ei mäleta, nr 94 vôi 95, midagi sellist), mille pilet on kallim (oli kunagi nii umbes 4 euro kanti), ent olles siiski vähemalt odavam taksost.Sellega saab maaliinide bussijaama, st Massena väljaku vahetusse lähedusse.

Kohti on siin muidugi palju vaadata. Kôik eelpool mainitud kohad (ka teistes postitustes) on need, mida nö peaks nägema: Eze, Villefranche, Menton jne. Kuid veel on terve rida sama imelisi, ent veelgi autentsemaid paiku, mis tavaliselt turistiradadele ei jää.

Head reisi!

Turvalisusega on alati nii, et sôltub, kus elukoht asub... Samas, kôik ju teavad, et ka parim lukk ei pea kogenud varast kinni. Peab aga täpsustama, et reeglina on siin kôik korterelamute sissepääsud lukus ja seda olenemata kesk- vôi äärelinnast.
Kui Sa just L'Ariane'i vôi St Augustine'i kvartalisse oma üürikat ei vôta, siis pole turvalisuse osas midagi erilist vaja ette vôtta. Muide, on ka teada, et just peenemates elurajoonides toimub rohkem sissemurdmisi, sest vôimalik saak on palju muljetavaldavam. Kuid pôhimôtteliselt kehtib reisil olles alati sama reegel, et rahakotiga pole môtet lehvitada, teemantehted jäta parem koju ehtelaekasse (kuid ole ettevaatlik - varas vôib Su reisi ajal kodu ka Eestis tühjaks teha....). Ja muidugi ei tohi unustada vana tarkusetera, mis ütleb, et "usalda, aga kontrolli".
Muide, julgen veel soovitada, et kui Sul just kesklinna osas kinnisideed pole, siis ära pelga Nizza vaiksemaid nurki. Tôeline kohalik elu-olu tuleb just neis paigus paremini esile. Ja inimesed on sôbralikud.
Head reisi!

Buss number 23 sôidab lennujaamast (Terminal 1) RDJ-ma.

Pileteid on mitmesuguse hinnaga. Osta saab neid nii bussist kui ka automaadist (trammipeatustes).

Piletid bussist:
SOLO > 1 euro. Kehtib 74 minutit, vôimalik kasutada erinevatel transpordivahenditel (buss, tramm)ning AINULT ühel suunal. Iga kord tuleb pilet uuesti komposteerida (bussis, trammis). Pilet EI OLE kehtiv lennujaamaliinidel (nr 98 ja 99).

MULTI + > 20 eurot (= 20 reisi). Piletit on vôimalik kasutada mitmekesi. Komposteerida tuleb nii mitu korda, kui on reisijaid (nt.5 reisijat - 5 korda. Samad tingimused nagu SOLOgi puhul: vôite sôita ühel suunal 74 minuti jooksul, kehtiv nii trammis kui ka bussis. Uude sôidukisse sisenemisel tuleb komposteerida vaid 1 kord (olenemata reisijate arvust). Ei kehti liinidel 98 ja 99.

PASS 1 jour > Pilet on kehtiv kogu päeva (kordade arv pole limiteeritud). Pilet tuleb komposteerida iga kord, kui sisenete uude bussi/trammi. Ei kehti liinidel 98, 99.

Piletid automaadist:

SOLO (vt eelnevat infot)

MULTI > 10 eurot (=10 reisi). Piletit on vôimalik kasutada mitmekesi. Komposteerida tuleb reisijate arv kordi. Pilet kehtiv 74 min. , ühel suunal.
Ei kehti lennujaamaliinidel 98, 99.

PASS 1 jour > vt eelnevat infot.

PASS 7 jour > Pilet on kehiv 7 päeva jooksul. Komposteerida tuleb siiski igal bussi/trammi sisenemisel. Pilet ON kehtiv ka lenujaamaliinidel 98, 99.

LAPSED:
Alla 4-aastased lapsed tasuta.
Kaks alla 10-aastast last vôivad reisida ühe ühekordse piletiga (st piletiga, mille nimi on SOLO).

Automaatidest saab pileteid osta nii sularaha eest kui ka kaardiga.