to.heinz

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi. Tahab minna:
3 meeldimist
3 postitust / 15 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Käisin mõned aastad tagasi ja julgen soovitada. Kindlasti on igal ühel oma arvamus, aga ise käisin vennaga koos ja meie mõlemad jäime vägagi rahule. Tasub arvestada soovitusi, kuidas käituda koha peal, et hiljem reisimuljed oleksid positiivsed. Loe reisikirjasid. Joo pudelivett, ära liigu pimedas üksi ringi (päevasel ajal vägagi OK), tee äärsetest putkadest lihavardaid ja muud söödavat ei tasu võtta, kui ei taha pasanteeriat. Söömiseks on igas suuremas kohas väga puhtad ja korralikud söögikohad (või hotellid), kus saad ka maitsta kohalikke roogasid. Ise sõitsime riigi ühest otsast teise liinibussiga, kus olime nagu väljanäitusel. Kaks valget ja 50 musta, kes valget inimest väga tihti ei kohta, jne. Kampalas soovitan ekskursiooni, mida korraldavad rolleritega seltskond. Täitsa asjalik ettevõte. Igal motikal on juht ja sina istud taga. Asi nimelt selles, et sellel aastal, kui meie käisime oli Kampala liiklus ikka üks vägagi suur ummik. Ilmselt on see tänani nii. Rolleriga selles palavuses sa lihtsalt jõuad ka kuhugi, mitte ei istu ummikus, nagu autoga liigeldes ilmselt juhtub. Inimesed on muidu väga uudishimulikud ja sõbralikud, aga tasub olla ette vaatlik. Kaabakaid ja vargaid leidub igas riigis, ka Ugandas.
Sularaha saad võtta ATM-ist ja saad kohalikku raha. Mingi värk oli, et ööpäevas on piirang, vist 10 000 kohalikku ja siis homme jälle uus 10 000. Meie kasutasime muidu kohalikku, aga reisid ja ööbimised maksime dollarites.
Kohalikus rahas saad vähem pügada ja poes saad maksta kaardiga. Koju helistamiseks on soodne tehe kohalik kõnekaart, saad ka kohapeal helistada, kui peaks vaja olema. Seal on ka väga popp asi Mobiilraha, aga selle kohta ei oska sovvitada, sest me ei viitsinud endale seda teemat selgeks teha. Kõnekaart lase kindlasti teenindajal telefooni paigaldada ja veendu kohapeal, et saad ka helistada. Endal lihtsalt lihtsam.
Kampalas asub ka selline asutus, nagu www.adrift.ug (neil on ka FB),


Väga äge, vaata, et reisi tipphetk. Kogu ettevõtmine on vägagi turvaline. Enne starti õpetatakse, kuidas paat ümber läheb, kuidas uuesti õiget pidi keerata, mida sina selleks tegema pead ja kõik sinna kuuluv. Krokodille ja jõehobusid selles jõe osas pole, kuna vool on seal väga kiire. Paati turvatakse igast küljest süstadel olevatest proffidest. Kaldal on peidetud fotograafid, kes jäädvustavad su hetke emotsioone ja grimasse. Seda tripi teevad ka läbi 90 aastased prouad, nii, et ,kui kardad, et ei saa hakkama, siis saad küll. See on tõsiselt väga äge.
Ja muidugi gorillad.
https://trip.ee/foorum/uldfoorum/gorilla-safari?#comment-348020
Mine loe, lõpus on väike video ka.
Kui gorillasid ei raatsi vaadata, siis see loodus on juba hoopis midagi muud, kui Kampala kandis. Võimalusel tasub reis ette võtta. Juba teel sinna näed ikkagi kogu riiki ja selle võlusid.
Mõnusat reisi.

Tripsta ei saanud ka pileteid mulle tegelikult ära broneerida, sest lennukis oli kõik kohad välja müüdud.

Tegemist oli piletid neljale edasi-tagasi. Mingit broneeringut ei tulnud. Asi on nagu netis ikka, valid toote ja maksad ära, alles siis tuleb kinnitus meilile, et kõik on korras. Sama oli ka teisel katsel, kui maksmine õnnestus. Esimesel katsel maksmine ei õnnestunud ja broneering jäi lihtsalt nende süsteemi ülesse, kui maksmata broneering.

Ei, pileteid pole saadetud, nad nõuavad raha nii öelda tehtud tellimuse eest(mis makse tõrke tõttu maksmata jäi).Raha ei broneeritud esimesel korral, kuna maksmise tegemisel ilmselt ületasin selleks ette nähtud ajalimiiti. Teise katsega saadud piletid maksin ära ja reis on juba toimunud. Imelik ongi, et tavaliselt, kui ei maksa tellimust, siis tühistatakse broneering, aga nendel jäi esimene tellimus(maksmata tellimus) nii öelda süsteemi alles ja isegi, kui nad pole pileteid saatnud, ega enne reisi toimumist mingit meeldetuletust saatnud, et raha on maksmata, nõuavad tagant järgi arve tasumist.

Kuna kohapeal praktiliselt keegi inglise keelt ei räägi, siis võin soovitada saare peal üht giidi. Vanem mees Uus-meremaalt, 7 aastat kohapeal elanud ja teeb tuure nii rolludega saare ilusamatesse kohtadesse, kui paadi trippe snorgeldamise ja kalastamise tarvis. Päevane tripp rolludega mööda saart oli meil 12 dollarit nägu ja paadi trip algas 15-25 dollarit.

FB : jerrysjungletoursphuquoc

Mob: 0938226021

Hea oli just selle pärast, et said aru millest mees rääkis, korralik inglise keel, mitte see pudikeel, mida kohalikud pudistavad.

Tulin just Vietnamist nädal tagasi, olime neljakesi ja ei soovinud ka väga palju aega busside peale raisata, pigem oli puhkusreis. Oli samuti bronnitud ainult 2 ööd Saigonis, et kohe tõmblema ei peaks hakkama. Marsuut paigas ei olnud, aga välja kujunes järgmiselt, Saigon-Mui Ne-Saigon-Phu Quoc-Saigon. Mui Ne-sse võtsime nii öelda ööbussi. Suht piin, kui uuesti valiks võtaks tavalise bussi. Ronid oma kookonisse, aga mõne aja pärast tunned, et see on ehitatud kohaliku inimese mõõtude järgi, mitte keskmise eurooplase mõõtude järgi ja on sinu jaoks suht ebamugav. WC-d bussis pole ja 200 km läbimiseks kulub umbes 5-6 tundi. Meie ei soovinud enam tagasi Saigoni bussiga tulla ja rentisime Mui Ne reisiagendi kaudu(Neid agente on seal murdu,ainult hinna pead kauplema) auto koos juhiga ja see kestis umbes 5 tundi. Aega just eriti ei võitnud, aga sõit tundus väga mõnus. Said peatusi teha millal tahad jne. Ega me tegelt rahaliselt väga ei kaodanudki,sest bussi pilet maksis 13 dollarit nägu, kokku 52 dollarit, auto saime 80 dollarit ja oli 7 kohaline suht uus auto. Ära unusta, et bussijaamast pead sa lennujaama ka taxo võtma ja see hind läheb bussi hinnale juurde. Ma arvan, et me maksime näo pealt 5 dollarit rohkem, kui oleks bussiga hind tulnud.
Lennupiletid ostsime kohapealt, kuna meil kuupäevasid paigas eelnevalt polnud. Probleeme polnud, lennuk teeb päevas mitu reisi. Me valisime kindluse mõttes Vietnamairlines ja läks 88 euri edasi tagasi. Saarel soovitan valida hotell Agodast välja, aga võta 1 või 2 ööd ja kohapeal, kui oled kaupleja saad parema hinna, kui Agodas. Mida rohkem öid võtad, seda suurema allahindluse öö pealt saad. Ja, kui kaupleja pole, siis saad Agodast uue bronni teha. Hotellide puudust pole, aga soovitan valida rannal asuva hotelli, kõigil pole oma randa, siis pead ise omale ranna leidma. Väidetavalt on rannad avalikud, aga kui oled võõra hotelli toolidel, siis viisakusest võiksid paar õlut või mõne söögi osta, siis on OK. Meie olime Kim Hoa Resort, täitsa ok hotell.
Rolludega pole probleemi. Me võtsime Mui Nes 12 usd-i ja saarel 10 usd-i päev. Automaat kastiga ja meile toodi väga ok rollud. Kui ei sobi lähed järgmise venna juurde ja neid venndi seal jagub. Küll aga tasub kinni pidada kiiruse piirangutest, sest politseinik on seal maias vaene, kes tahab ka hästi elada. Kui välja ise ei paista, siis ilmselt nad sind ei tülita. Me jäime kiirusega silma. Vietnamis kehtib tegelikult ainult kohalik juhiluba. Üks vend jäi vahele ja maksis 25 dollarit ja hiljem kuulsime, et meil läks väga hästi, et nii läks. Uurisime, mida on tehtud turistidele ja suht tavaline,kui rikud reegleid ja rahaga hakkama ei saa, siis sina lähed betooni peale päevaks või kaheks, aga rolleri võtab ment kuuks ajaks hoiule ja see tähendab, et sinu rolleri rent just pikenes 30-ne päeva võrra. Eriti range pidi see saarel olema, meil ei õnnestunud saarel mente näha. Võta siis näpust ! Mis aga naljakas tundus, et rolleri rent on ainul raha maksmine. Keegi ei küsi su nime, ei lube, ei hotelli nime ega midagi, aga lollusi sellegi poolest teha ei maksa, sest väidetavalt teavad nad täpselt kust hotellist sa tuled ja kõik muu sinna kuuluv.
Meie küll Na Thrangis ei käinud, aga pidi suht sarnane Mui Nega olema, aga vahemaa on suht pikk,just aja mõttes. Vene turiste on umbes 70-80%.
Aga ega see rannas lebotamine väsitab sama palju, üle 2-3 päeva ei taha enam rannas olla.
Mõnusat puhkust !

To Kaidi-Kerli

Kas kirjeldaksid lähemalt, kuidas see ööbimise asja ajamine käis ja kas kehtisid need pileti hinna piirangud, nagu siin eelnevalt välja toodud on ? (1100.- dollarid / pileti hind)
Meil on pileti hinnaks 640 euri ja 10 tundi on lendude vahel - 22:00-8:00

Kui kedagi peaks huvitama, siis oli asi üsna lihtne. Mina ei ostnud luba ette ära ja see oli hea otsus minu puhul vähemalt. Kampalast Uganda Wildlife Authority kontorist uurisin kõige pealt millise pere juurde lube on ja see järel küsisin ka soovitust lähedal olevatest peatumispaikadest. Kuna tegu on üpris kalli ette võtmisega, siis üritasime kokku hoida trantspordi pealt. Kui rentida 4x4 dziip koos juhiga (ainuke liikumis vahend millega ka kohale jõuad, sest vahepeal on teed nii hullud, et tavalise auto puhul edasi enam ei pääse) maksab umbes 70 euri päev + kütus (1eur+kopikaid peale 1L).Bussipilet lähimasse suuremasse linna läks maksma 10 euri + taksoga(auto) puhkekeskusesse 35 euri (50 km, aga teekond sinna kestis 1,5 -2 tundi ja vend peab veel koju tagasi minema, siis see ei olegi kallis hind. Võid ka Boda-boda(roller) võtta, aga tee on tõesti üsna raskesti läbitav ja kestab kaua ja ega ta palju odavam ei tule, eriti kui mitmekesi reisid. Meie võtsime omale dormruumi ehk 4 nari voodit ühes toas. Väga ok! Järgmisel hommikul oli väike infotund ja siis metsa.Meie leidsime oma pere peale pooletunnist jalutust.Vaatlus kestis umbes tund aega.


Ma ei hakka kirjeldama, mis tundeid see minus tekitas, aga sellest rahast mul kohe üldse kahju pole,eriti kui tead, et osa sellest rahast läheb reaalselt kohaliku küla ja inimeste aitamiseks (koolide, haiglate, teede jne väljaehitamine) ja suurem osa gorillade kaitsmiseks.
Kui keegi mõtleb kas minna või mitte, siis soovitan kindlasti minna,sest see osa riigist on hoopis teistsugune kui Kampala.Kohati tekib tunne nagu kõnniksid ilusa maali sees. Mäed ja see lopsakas loodus on hingemattvalt ilus ja dzungli hääled sinna juurde ja...Võimas !
Kui luba endal ei ole võid lihtsalt dzungli matka tellida, mis maksis vist 30 dollarit.
Pole ka võimatu, et ilma loata gorillasid näed, sest aegajalt jalutavad nad nende samade ööbimispaikade aedades kogu perega. On ka võimalik end nii öelda järjekorda panna,et näiteks kui keegi kes on omale juba loa taodelnud ja maksnud, aga pole kohale selleks hommikuks jõudnud, siis see luba lastakse ikkagi käiku, aga hind võib olla just selline nagu sina nõus maksma oled, sest tegelik hind on neil juba käes.
See oli võimas kogemus, soovitan võimalusel see kindlasti ära teha.

Väga lahe, tänud info eest. Sellest on palju abi. Kui kellegil veel mõnd head marsuuti pakkuda, siis tänud ette !

On väike plaan külastada Phu Quoci saart,aga mõtlesin ,et väldiks lennukit.Marsuudiks valisin Saigon - Rach Gia - Phu Quoc ja tagasi sama moodi.Kui keegi on sama marsuuti läbinud,oleks tänulik info eest.
Huvi pakub,et kuidas üldiselt trip tundus?
Kas tee peal on palju vaatamist või oli igav?
Kui tihti bussid väljuvad ja mis pileti hinnad on?
Kui kaua buss sadamasse sõidab?
Kui kallis on kiirparve pilet jne ?
Kas soovitaksid seda tripi või hoopis lennukit?

Juba tänud ette !

Reisi alguseks oli siis 20.01.2011 ja koju jõudsime 03.02.2011.Marsuut oli meil bussiga Riiga,lennukiga Kiievisse ja sealt Bangkoki.Meil muidugi juhtus,et Kiiev-Bangkok lend oli tühistatud(keegi ei suvatsenud komenteerida miks?Aerosvit airlines – selle firma puhul on see normaalne,ikka juhtub,ainult,et liiga tihti ! ),siis saime suure sebimise peale läbi Moskva Bangkoki.Bangkokist tõmbasime mööda maad Cambodiasse,Siem Reapi(6 tundi),sealt bussiga Phnom Penhi(6 tundi loksumist),edasi Bangkoki-Phuket-Bangkok(Air Asia-ga) -Kiiev-Stockholm-Tallinn.

Taxo Bangkokist Aranyapratheti võtsime lennujaamast (AOT).Vägagi lux taxobuss,kuni 10 inimest.Meid oli 8 ,sõit kestis 3 tundi ja läks maksma 5800 THB (290 eeku/inimene).Nad määravad hinna inimeste numbri pealt ja tingida seal polnud võimalik,väljaarvatud juhul,kui sa tellid neil ka tagasi reisi või vähemalt kaks reisi.Nagu meie hiljem tegime,Bangkoki lennujaamast hotelli (32 km) maksis 8 inimest lux bussiga üks ots 1200 THB/Buss ,(60 eeku/inimene),aga,kui võtad tagasi otsa ka tuli hinnaks 2100 THB/Buss/2 otsa,see on 105 eeku/inimene/2 otsa.Väga korralik teenus ja lux buss. Kogu hind tuleb sul sellisel juhul kohe ära maksta.

Piiril pidid loovutama imigratsiooni kaardi,mille täidad,kui sisened Taisse(reeglina jagatakse kaarte lennukis vahetult enne maandumist).Passi löödi tempel,et oled riigist lahkunud ja võeti kaardi teine pool ära.
Edasi pead täitma Cambodia imigratsiooni kaardi,mis ei maksa midagi,lihtsalt täidad lüngad ja saad templi,et oled riiki sisenenud ja võetakse esimene pool kaardist ära.Täpselt sama süsteem nagu Tais.Viisa saad netist(E-viisa) http://evisa.mfaic.gov.kh/ .Loomulikult tulevad sulle piiril appi igasugused abilised,kes näitavad,et nad töötavad valitsuse all ja nad ei taha mingisugust raha.Meile tundus see igatahes väga imelik,aga siiski kasutasime neid abilisi (saime nende käest imigratsiooni kaardid ja pastaka)ja tõesti raha nad ei tahtnud,aga valitsuse heaks nad ka tegelikult ei tööta.Nemad saavad oma raha nii nimetatud paketist,mille sa tasud hiljem taxo arvena.Lahtiseletatult,nemad sebivad sulle imigratsiooni kaardi,aitavad ära täita,aitavad kohvreid tassida,aitavad tasuta bussi peale,mis viib teid paar km edasi bussijaama ja sealt võtad sa taxo.Meil kulus piiri ületuseks võib olla 1 tund kokku,kindlasti mitte rohkem.Võib olla sujus asi kiirelt,sest enamus lähevad hommikul või päeval üle piiri.Meie jõudsime piirile vist kell 16:00.Takso hinnast veel nii palju,et see koosnebki taksojuhi tasust ja abiliste tasust ja väike osa läheb ka sealt valitsusele.Meie hinnast,48 dollarist sai taksojuht 30 dollarit omale.See ei olnud petuskeem vaid nii ongi Cambodia valitsus ette näinud,et seaduse järgi tohib turist kasutada ainult nii öelda ühingu taxot.Võid ka proovida ise taxot leida,aga sellisel juhul pole sull kellegi poole mõtet pöörduda murega,kui sind poolel teel sihtkota taxost välja visatakse.Taxo juhid teavad seda,et kui ta enam edasi ei sõida,siis sina ei saa muud teha,kui maksad juurde või lähed maha.Nii ei pea muidugi alati minema,aga foorumites vähemalt nii moodi kirjutatakse.Meil oli enam vähem korralik auto(10 aastat vana ja katkise esiklaasiga) ja aus juht.Meie kasutasime teda ka järgmisel päeval templite külastamisel.Siin on ka venna kontaktid,kui keegi peaks soovima.
BON LOMG ,tel.nr.1 (855) 12576693 ja tel.nr.2 (855) 99941523 .
Kui oled mõlemad piirid ületanud,siis arvatavasti oledki sihukeses linnas nagu Poipet.Lugesin eelnevalt,et see olevat üks jubedamaid linnu ilma peal ja nii tundus ka see meile. Siit viib tasuta buss sind 1-2 km kaugusele,bussijaama.Buss väljub alles siis,kui bussijuhi arvates on piisavalt inimesi bussis.Siit hakkad taxot kauplema.Meie võtsime 2 taksot(vanad Camrid) 48 dollarit/taxo,pool maksime ette ja teine pool,kui hotelli ees oled,mitte mingil juhul varem,muidu võivad poole tee peal sind välja visata.Sõit Siem Reapi kestis 2 tundi ja 15 minutit.

Kokku kestis sõit Bangkokist Siem Reapi 6 tundi ja läks maksma 735 eeku/61 dollarit(taxo+viisa+taxo) inimene.Võrdluseks ostsime 6 kuud ennem reisi Air Asiast lennupiletid Phnom Penhist Bangkoki ja tuli sama hind,60 dollarit nägu(see oli muidugi soodushinnaga pilet).Aga kindlasti on mööda maad tulla huvitavam,kui lennata ja usun,et ühest otsast peaks piisama,et kohaliku eluga end kurssi viia.Kokkuvõttes,kui vähegi seiklusjanu on siis kindlasti soovitaks mööda maad trippi.On küll loksutamist ja veits sebimist,aga midagi ülejõu käivat küll mitte.Küll aga hiljem sõpradele rääkida on paljutki.
Koduks oli meil Siem Reapis eelnevalt bronnitud hotell http://www.angkorianahotel.com/indexuk.html ,maksime toa eest 28 dollarit koos hommikusöögiga.Hotell asus rahvusliku muuseumi vastas(väga hea asukoht).Hotelli rahvas oli väga sõbralik ja tagant järgi vaadates oli terve reisi parim hotell.Hommikusöök oli väga hea,toad olid puhtad,ilusad,suured,voodid väga head,bassein sisehoovis,tasuta internet jne.Kui nüüd valida,siis veedaks kindlasti Cambodias rohkem aega.Kui võrrelda Taid ja Cambodiat siis minu arvates ei jää üks alla teisele,aga Cambodias on rohkem nagu seda originaalsust ja kõik ei ole sulle ette taha tehtud,nagu reeglina Tais(eriti Phuketil) on ja hinnad on ka odavamad,kui Tais.Kliima on mõlemal maal täpselt sama.
Cambodias õlu maksab 60 dollari senti kuni 1 dollar.Pool tundi jalamasaazi maksis 2 dollarit ja 1 tund kogu keha masaazi maksis 3 dollarit.Jalavann,kus kalad närivad su jalgadelt surnud nahka maksis koos õllega 2 dollarit.Tuk-tuk oli 1-2 dollarit väiksem ots(1-3 km,neli inimest).Ühe päeva pilet templitesse maksis 20 dollarit(kindel hind valitsuse poolt paika pandud).Mõtled küll,et mis seal ikka,ligi tuhat aastat vanad kivi hunnikud,aga,tegelikult on ikka üht-teist vaadata ja imestada.Meil oli templite peale bronnitud ainult üks päev,seega me giidi ei võtnud,sest kes seda ajalugu kõike jõuab ära kuulata.Mitte paha pärast,aga me olime kodutöö ise internetis ära teinud http://www.canbypublications.com/siemreap/srtemples.htm Minibuss päevaks maksis meile 8 inimese kohta 65 dollarit,kuna sõitsime ka kaugemate templitenigi(37 km keskusest,Banteay Srey),kui püsid keskuses,saad hakkama 45 dollariga/päev.See oli minibussi hind,tukid on muidugi teise hinnaga.Meie käisime ka ujuvat küla vaatamas.Olin lugenud komentaare poolt ja vastu,aga meie seltskonnale meeldis see vägagi.Vaatad,kui vähesega ja mis tingimustes inimesed elavad.Lapsed sõidavad jõel pesukaussides ringi,poamadu üle kaela ja nuiavad sult 1 dollarit pildistamise eest,ujuvad koolid,poed ja parved kus kasvasid banaani taimed ja muu roheline.Sinna juurde pead veel kujutama ette,et musooni vihmade ajal tõuseb järve vee tase 5-7 meetrit,olenevalt aastast.Järve keskel ja kallastel elab parvedel kokku ligi 2 miljonit inimest.Vihma perjoodi tipul on Tonle Sap Lake Aasia üks suuremaid mage vee järvi,neelates enda alla 12 000 km2 ja kuiva perjoodi lõpuks on sellest järel ainult 2 500 km2.Pileti hind oli samuti fikseeritud valitsuse poolt 15 dollarit/inimene.Mina soovitaks see tripp läbi teha.Kella ei vaadanud,aga kusagil 1-2 tundi võis see kesta küll.

Siem Reapist Phnom Penhi kestis bussi sõit väidetava 4 tunni asemel 6 tundi ja veits peale ja maksis 15 dollarit (180 eeku).Buss oli korralik,kont oli olemas,wc ja pudel vett peale kauba.Tee peal tehti ka üks poole tunnine peatus.Oli ka varjant minna mööda Mekong jõge,aga kohalikud ütlesid,et see on ilus retk vihma perjoodil,aga kuival ajal on jõgi kokku kuivanud ja pole suurem asi ja pidi paar tundi pikem reis olema bussiga võrreldes.Pealinn ise pole küll suurem asi nautimiseks,aga korra külastada ei tee halba kellegile.Tuletab sulle meelde,kui OK elu sul tegelikult kodus on ja mis tingimustes peavad paljud inimesed maailmas hakkama saama.Samas tundub,et ega nad ei püüdlegi parema elu poole.Lihtsalt lepivad olukorraga.Linn on räpane ja need aroomid,mis seal kohati levivad söögikohtade läheduses ja lisa sinna juurde 30 kraadine kuumus,see kooslus võib nõrgema närvikavaga inimese öökima ajada.Meie seltskond õnneks pidas vastu sellele katsumusele,aga söömas käisime ikkagi ainult Lucki Burgeris.Päeval on linnal muidugi hoopis parem nägu,kui öösel.

Phnom Penhi lennujaam oli vägagi korralik ja arusaadav,nagu enamus lennujaamasid.Air Asia kogemus oli samuti väga mõnus.Ja see jutt on ka õige,et check –inis kontrollitakse kas sul on ka Taist kojusõidu piletid olemas järgneva kahe nädala jooksul,nagu „Visa On Arrival” seda nõuab. Lennukid olid välimuse järgi kõigil lendudel tutikad.Kui tahad süüa lennul,siis odavam on tellida söök ette,siis kui bronnid pileteid,aga võid ka lennukist osta(25% kallim).Meie võetud nuudlid kanaga oli küll väga hea ja maksis 150 THB-d(60 eeku).Kui sul pagas ka on,siis Air Asiaga tuleb pagasi raskus pileteid ostes määrata ja selle hind lisandub pileti hinnale.Lennukisse võetav pagas reeglina kaalutakse üle ja ei tohi ületada 7 kg-i.Kuna meie saime Soomest ainult 1 sisenemisega viisa,siis saime veits joosta Bangkoki lennujaamas,et saada „Visa on arrival”.Kuna meil oli viisa tegemiseks aega 1 tund,siis ei hakkanud riskima,vaid valisime tasulise järjekorra ehk kiir järjekord (200 THB).Netist prinditud viisa ankeet ei sobinud,aga kuna meil olid netiankeedid täidetud,siis jäi põhimõtteliselt ainult maha kirjutada,sest küsimused olid enam vähem samad. Komentaaridest lugesin,et läheb kiirelt,kui maksad.Meil läks tasulises järjekorras viisa vormistamise(meie ees oli umbes 10 inimest) ja passi kontrolliga ja check-inni jõudmisega kokku umbes 1 tund.Nii,et meie jõudsime täpselt.Sellega peaks arvestama,kui bronnid jätkulende.Reeglina suletakse check-in 45 min. enne lennu väljumist.
Phuketi lennujaamast Patongi ranna piirkonda maksis 8 reisiaga minibuss(luxbuss) 1000 THB(50 eeku/inimene),kuigi enamus küsivad sama reisi eest 1200 THB-d.Vist kestis umbes 45 minutit.Patongis on ühe otsa hind reeglina 200 THB-d(80 eeku) üks tuk-tuk,olenematta,kui kaugele sõidad ja peale mahub 6 kuni 8 eurooplast,oleneb,kui suurte inuimestega tegu on.Peaasi,et sõidad Patongis.
Ranna tool on 100 THB-d/päev-seda ei saa tingida,vähemalt tipp hooajal mitte.
Meie veetsime ka paar ööd kuulsal Phi-Phi Don saarel.Koduks valisime keskusest veits kaugemal oleva privaatse küla http://krabidir.com/phiphirelaxbeachresort/ ,kus maksime onni eest 900 eeku.Polnud kõige odavam,aga koht oli seda raha väärt.Kauaks sinna jääda ei oleks tahtnud,sest kokkuvõttes on need hinnad seal ikka üsna kallid.Hommikusöök ei olnud hinna sees ja maksis umbes 120 eeku + lõunasöök + õhtusöök + tuba 900eeku?!Tegelt tundub,et üldiselt on Phuketil hinnad juba nii kõrgele kruvitud,et kodus on juba odavam.Selles muidugi on süüdi turistid nagu meie,kes hoolimatta kõrgetest hindadest iga asja peale veel tippi ka viskavad.Puhkuse ajal ju võib veits priisata ja tunda end korragi elus inimesena.

Selline sai meie reisi lühikokkuvõte.Lühidalt – soovitaks seda reisi kõigile,kel mõte selles suunas liigub.Kindlasti peab arvestama,et sihukese rallimisega iga päev rannas viibida ei saa,aga mõne päeva võib ju ohverdada seikluste peale ka. Omal käel avastada on kindlasti huvitavam,kui pakettreisi puhul,aga siis peab olema ka valmis üllatusteks.Kindlasti võib tekkida probleeme,aga ei midagi sellist, millega Sina ja su sõbrad hakkama ei saaks!?

Head reisi !

Loen siin eelnevaid postitusi ja pean kinnitama,et Soomest ei anta enam 2 sisenemisega turisti viisat.Saatsime sama moodi kõik vajalikud dokumendid,lennupiletid jne.Läks küll paremini,kui siin ühel kodanikul, me saime viisa,aga 1 sisenemisega.Helistasin saatkonda,et uurida,milles probleem,aga sellest inglise keelest ma küll aru ei saanud,mis seal räägiti.Ainuke sõna millest aru sain oli "transit visa".Ja see tädi oli üsna närviline ka.
Tegelt tahtsin ka infot,ehk keegi oskab aidata.Nagu kirjast aru saite on meil üks sisenemine ilma viisata.
Probleem järgmine:Bangkokist lähme Cambodiasse ja mõne päeva pärast läbi Phnom Penhi kaudu Bangkoki ja tunni ja 55 minuti pärast peaksime olema juba Phuketi lennu peal.Air Asia sulgeb pardale mineku 45 min enne lendu,seega jääb meil Visa on arrivali vormistamiseks umbes 1 tund. Keegi rääkis eespool mingist tasulisest kiir järjekorrast - kuidas see toimib,kui palju maksab,jne.Kas kellegil on kogemusi või infot? Ja mingist re-entry permitist rääkis ka keegi.Ehk on kellegil rohkem ifot!?
Ja veel,kas kellegil on kogemusi Phnom Penhi Tai saatkonnast viisa vormistamisega(aja kokkuhoiu mõttes,tasuks äkki proovida)? Mis päevadel saab vormistada ja kaua aega võtab,kas on tasuline,jne? Phnom Penhis on meil aega ainult esmaspäeva hommikust kuni kella 14.00-ni,siis peab juba lennujaama minema.
Loodan,et mõni teist oskab mulle head nõu anda,oleksin väga tänulik!
Ette tänades,
Heinz

Seda on hea teada, tänud! Üks küsimus veel, teil se juba käidud rada. Kas Phnom Penhis peaks hotelli netist kinni panema või on kohapeal valikut küllaga? Meil seltskonnas 10 inimest!?

Kas keegi on varem läinud või on plaan minna Bangkokist Cambodiasse(täpsemalt Siem Riepi) mööda maad? Meil plaan minna jaanuaris. Olen kuulnud, et mingid taksod või minibussid teevad otsa hea meelega ära, aga kas kellegil on infot hindadest, reisu ajast ja kui meeldiv see reis on? Või peaks hoopis lennuki peale mõtlema?