Lennuabi

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi

0 meeldimist
1 postitust
1 kommentaari
Viimased kommentaarid

Lennufirmade vastutus reisija ja pagasi eest on määratud Montreali konventsiooniga. Artikkel nr 31 p 2 järgi on reisijal pagasi kadumisega/hilinemisega seotud kahjunõue õigus esitada ja selle käsitlemist vedajalt nõuda 21 päeva möödumisel reisimise päevast. Selle aja möödumisel on õigus ka nõuda pagasi hüvitamist selle koguväärtuse ulatuses. Juhul kui pagas hiljem siiski leitakse, on võimalik reisijaga teha nn tasaarveldus. Näiteks ilma pagasita oldud ajal tehtud lisakulutuste osa hüvitisest jääb kliendile ja ülejäänud lennufirmalt juba saadud summast tuleb oma vara kättesaamiseks tagastada.
NB! lisakulude kohta tuleb kaebus koos kulusid tõendavate arvete/kviitungitega esitada 21 päeva jooksul pärast hilinenud pagasi reisija valdusesse üleandmist.

Lennufirmal ei ole õigust kehtestada Montreali konventsiooniga määratud tähtaegu ületavaid ajalimiite kaebuse esitamiseks.

Tehtud kulutused peaksid olema mõistlikud ja esemete soetamise vajadus ilmselge. Eelpool nimetatud konventsioon määrab vedaja vastutuse limiidiks reisija pagasile selle hilinemise, kahjustuse ja kadumise korral 1131 SDRi (E.P. tänane kurss 17,647 EEK) reisija kohta. Seega ei saa lennufirma kehtestada mingit summat nn päevalimiidiks kui kulutused on tehtud hädavajalike asjade ostmiseks. Loomulikult sõltub ostude eripära konkreetse inimese elutavadest ja elatustasemest. Seega, ei tasu loota, et lennufirma on nõus hüvitama kallite firmamärkide toodete ostuks tehtud kulutusi kui reisija tavaliselt kõige odavamate lennupiletitega lendab ja pagasi sisu tegelikult ei koosne tuntud brände kandvatest esemetest(pagasi otsinguks on vajalik kirjeldada kohvri/koti sisu).