Mihkel S

Uus kasutaja, liitus Tripiga 7 aastat tagasi
6 meeldimist
0 postitust / 20 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kas anti teada, et Marrakechi saab ainule passiga? ID kaarti pole kuhugi sisenemistemplit lüüa! Marrakechis tuleb veel ka immigratsioonikaart täita. Tagasilennul samuti. Vahel lennukis jagatakse, aga mitte alati. Saabudes tasub neid kaarte rohkem haarata, sest tagasilennul on samad ja saab hotellis varakult valmis kirjutada.

Tere!
http://www.azair.eu
annab näiteks sellised hinnad Farosse Riiast, esimene ümberistumipikk, tagasi normaalne. Variantide juures ka mitu päeva Algarves peatutakse. Piletid võtta otse Ryanairist. Hinnad on Ühele sinna - tagasi, lisakspagasi eest iga lennusektsioon 15.- EUR üks 15 kg kohver ( suvel võib pagasi hind olla suurem!). 10 kg käsipagas on Ryanairil hinna sees. Sealse kandi liiklus nagu Eestis, aga parklates võivad autosse sisse murda. Ise lähed kasvõi kõrvale ilusat vaadet nautima ja veerand tunniga kõik asjad rendiautost kadunud. Lukk ka katki murtud. Kui saab bussiga ringi liikuda, siis seda muret pole, aga oled bussi- ja rongiaegadega seotud, muidu valva kui loll autot kah.
Riiga ja tagasi ning Riia lennujaama parklale kulub umbes 100.- EUR. Kui sobiv liinibuss, siis kolme peale vaata, et isegi rohkem. Lennujaama parkla tundub turvaline olevat.

There Tue 11/10/16 11:50 Riga RIX 23:30 Faro FAO 13:40 h / 1 change

Back Wed 19/10/16 10:30 Faro FAO 21:55 Riga RIX 9:25 h / 1 change

€160.81 Length of stay: 9 days

There Tue 11/10/16 11:50 Riga RIX 23:30 Faro FAO 13:40 h / 1 change

Back Wed 19/10/16 09:45 Faro FAO 22:15 Riga RIX 10:30 h / 1 change

€162.04 Length of stay: 9 days

There Tue 04/10/16 11:50 Riga RIX 23:30 Faro FAO 13:40 h / 1 change

Back Tue 18/10/16 09:45 Faro FAO 22:15 Riga RIX 10:30 h / 1 change

€162.61 Length of stay: 15 days

Vaata minu kommentaari Trenitalia piletite kohta Barisse ja mida Barist edasi teha siin kõrval Tripis. Bari vanalinn on kena, aga mere ranna kohta ei oska öelda midagi, sest möödunud aasta aprill oli Eestis väga soe, aga Baris käisime jope ja vihmavarjuga. Aastad pole vennad.

Vaatasin oma eelmise aasta aprilli Bari piletite ostu üle. Tõesti saab Roomast sinna pileteid veel 9.-EUR nina/üks ots. Piletite müügiga alustavad nad 3(kolm) kuud varem ja Trenitalia lehe pealt. Superodavad on tavaliselt mõni päev müügis, vahel ka kauem. Odavate piletite puhul saab tavaliselt automaatselt kohad ja reeglina on need mitte akna all vaid vahekäigu ääres. Tasub piletite tellimine mõne muu aja jaoks peaaegu lõpuni viia, nii, et juba kohad on näha, selliselt saab kogemuse, kuidas asi käib. Aga valja ostmiseni ei tasu veel laskuda. Nagunii hoitakse valitud pileteid mõnikümmend minutit tellimise jaoks reservis. Järgmine päev võib uuesti proovida.
Meie saime täiesti hästi hakkama ja 18.- EUR kahe inimese eest u. 4-tunnise kiirrongi sõidu piletite eest pole just palju.
Öömaja leidsime päris raudteejaama lähedal Hotel Pensione Giulia di Francesco De Chirico, Bari, täiesti viisakas, hommikusöögiga, kõik lähedal, sest kavas oli käiaBari vanalinnas, rongiga Matera linnakoobastes või koobaslinnas ja Alberobello kivikatuseid vaatamas. Enne sai uurida kuidas lähirongid Barist käivad. Bari on selle poolest huvitav, et seal on neli! raudteejaama ühe platsi peal. Üks on peajaam, sinna saabub Roomast rong. Selle jaama tagumisel küljel maa all on jaam, kust lähevad rongid Alberobellosse Vaata:Bari to Alberobello - Alberobello Forum - TripAdvisor
www.tripadvisor.co.nz › ... › Alberobello › Alberobello Travel Forum
May 19, 2015 - So there is actually no train from Bari Centrale to Alberobello? Also, is ... Bari. Province of Bari, Puglia, Italy. Reply. Report inappropriate content.
Pole liiga täpselt maales. Pearaudteejaama ees platsi peal on veel kaks! jaama. Kui seljaga pearaudteejaama poole olla, siis ees, linna poole vasakul on jälle jaam, sees Infopunkt, saab kõike küsida, pole isegi itaalia keelt vaja osata, juhitakse Matera suuna jaama kassa ja perrooni poole - teisel korrusel ja kõrvaltänavalt treppi mööda saab Matera rongile. Tõeline Itaalia. Vaata:How to reach Matera - Timetable of Bus and Train ...
www.amoitaly.com/matera/access.html
To go to Matera by public transport, there are two ways; train and bus. The train of the private railway Ferrovie Appulo Lucane(FAL) starts from Bari, or there is .

Tagasi sõitsime üle Napoli, sest polnud seal pikalt olnud, ja piletid olid kohe tüki maad kallimad, sest odavad olid lihtsalt eest ära ostetud. Aga Napoli tasub ära ja Napolist saab veel igale poole - Caprile ja Vesuuvile ja Sorrentosse ja Amalfi randa ... jne, ja kõike kaunis lihtsalt rongi ja laeva ja bussiga.

Me oleme kahekesi käinud juba neli korda Marokos. Algul rohkem kohalike linnade ja kultuuriga tutvumas, aga viimastel kordadel järjest rohkem Agadiris mere ääres vanu konte ja liigeseid soojendamas. Reeglina näeb kahenädalane reis välja nii: kas Riiast või Tallinnast kuhugi Euroopasse Hahni, Charleroi`sse või Londonisse - kuhu Ryanairi või Easyjetiga odavamalt saab, sealt siis Marrakechi või Agadiri. Tagasi jälle kas Marrakechist või Agadirist reeglina Riiga, vahel saab ka Tallinna, aga aastad pole vennad. Riiga lennuväljale saab nii Tallinnast kui Tartust bussiga, vahel isegi sobivaks ajaks - umbes 2 tundi( või rohkem) enne lendu. Vanasti sai pileteid Skyskanneri lehe pealt valida, nüüd on sobivaks orientiiriks Azair. See leht alati kahjuks ei jäta jätkulendude vahele soovitatava kahte tundi. Nii, et tuleb tähelepanelik olla.Ja edasi juba minna Ryanairi või muu soovitatud lennufirma lehele. Agadiri ja Marrakechi vahel käib päevas umbes 10 bussi mõlemas suunas. Tänavune hind 110.- kohalikku,(u.10.-EUR) kevadel ja varematel aastatel oli 100.-(9,50 EUR).Bussid väga korralikud, tee u.200 km, 3,5 - 4 tundi. Agadiris takso u. 30.- kohalikku suvalise hotellini, varrukataksosid on seal samamoodi kui meilgi, seepärast hind enne sõitu kokku leppida, nagu igal pool idamaades. Agadiris olime Le Tivoli 4 tärni hotellis - 33.- EUR öö kahele hommikusöögiga (küllalt toitev - liha, muna,rohtu ja kohvi, mahlad). Meri 5 - 7 min, rand nagu Pärnus 7-10 km pikk, lained parajad, punast lippu pole kordagi näinud. Gurmaanid saavad kalaturul söömas ja mujal käia, restorane küll, kogu linn ongi pärast 1969? maavärinat hotelle täis ehitatud ja igale rahakotile.Kui kahekesi käia, siis kokkuhoidlikult kahenädalase sõidu peale: - auto Riia lennujaama parklas ja kohalesõit 75.- EUR, lennupiletid Ryanairiga Riia - Hahn - Marrakech - Agadir - Charleroi - Riia u. 400.-, bussid, taksod lennujaama, linna hotelli u. 50.-, hotellid u. 460.- kokku u.1000.-EUR kahele. Marokos sobib meie inimesele märts-aprill, oktoober-november, siis vesi 20 - 22,23 kraadi, õhk 22 - 26 kraadi. Mais ja septembris on soojem.Juuni, juuli, august on sisemaal ekstreemlastele, mere ääres päästab vesi ja tugev tervis. Ainult rannas on käsimüüjad tüütud, aga ainult vähe päevitunutele, hiljem pruunistunutele enam nii ligi ei tükita. Ekskursioone pakuvad kohalikud firmad, ka hotell, aga hotellis on sageli juurdehindlus, aga väljasõidu teeb ikka mingi sama tänavakontori firma. Meid tänavakontorid kordagi ei petnud - ju neil on vaja järgmistega ka sõita. Ekskursioonid koskede juurde, hõbedalinna, teistesse meie mõistes täiesti keskaegsetesse linnadesse, kõrbesse(mini),mere äärde linnukaisealale jne. Päevase sõidu hind 25 - 35 EUR nägu, tavaliselt lõunasöök ka selle sees.
Kohale- ja tagasisõit on pikk -puhast lendu 6,5 tundi, vahelennujaamas lendude vahel 2 - 3 tundi, Riiga 3 - 4 tundi, tagasi sama palju, viimane kord tulime bussiga Riiast tagasi -pole vaja ise juhtida ja puhata saab ka. Kokkuvõttes bussiga suurt odavamalt ei saa, ja kolmase perega on autoga Riiast isegi odavam.
Kui soojale maale, siis Maroko on vähemalt praegu väga turvaline koht. Tulime tagasi just paar päeva pärast Pariisi Tulistamisi ja lennujaamad polnud sugugi üle turvatud.
Detsembris on Agadiris õhk 20 - 21 ja vesi 19 - 20 kraadi. Sama ka veebruaris.

Azairiga tuleb tähelepanelik olla - teinekord on ümberistumise aeg näiteks Kölnis, Bremenis või Rygges antud vaid 55 minutit või natuke üle tunni. Kindlam oleks umbes 2 tundi lendude vahet.

On kadunud jah, 1. apr. 2015 peale, ka meil oli 11. apr. huvitav, kus seda raha küsima hakatakse ja näed, ära kaotati. Ja lisaks registreeritud kohvrile(15 kg) võis pagasisse tasuta ära anda ka ÜHE käsipagasi (10 kg). Ridiküliga võis lennukile minna nagunii. Teise inimese käsipagasit ei hakkanud pakkuma, äkki oleks see ka vastu võetud.

Täna on vist 30. aprill.
Mis ajast Gibraltaril vasakpoolne liiklus on? Minu ajal, u. 7 aastat tagasi veel polnud.

Vaata http://www.gismeteo.ru või mõnda muud konkreetsete päevade ilmateate lehte ja kohe selge. Kui vene keeles ette tuleb, pole hullu, eesti tähed sobivad ka, aga inglise linnanimed, ja isegi kuu aega ette saab ilmast ülevaate. Kaks nädalat ilma on enam-vähem, kaks kuud vaid orientiiriks.

Marokosse saabudes ja sealt lahkudes on vaja täita lennujaamas immigratsioonikaart! See võtab esimene kord küllaltki palju aega.
Maroko dinaare ametlikult ei lubata riigist välja viia, lahkudes pole küll näinud, et kedagi oleks puistatud, aga meil nende raha vist ei vaheta keegi. Lahkudes tasub kõik vahetatud raha ära kulutada. Lennujaamas võtavad ka EUR, USD jne.
Marokos on rahavahetus enam-vähem sama kursiga nii ATM-s kui hotelli retsptsioonis, aga kohe saabudes ja linna sõites on vaja teha esimene rahavahetus lennujaamas,(Marrakechi omas on ühed putkad kohe pärast passikontrolli, teised lennujaamahoone fuajees, Agadiris samamoodi) sest takso või bussiga linna hotelli sõites on vaja kohalikes dirhamites (hääldub diram)maksta.Suhe umbes 1 EUR = 10 MAD, (oli 1 = 10,5) Marrakechis takso linna hotelli u. 80.-MAD, buss u. 20.-. Takso viib hotelli ette ja siis tahetakse tavaliselt veel mingit raha juurde, nagu poleks enne kokku lepitudki.Võib nii 5.- MAD juurde anda, kui on taskus. Agadiri lennuväljalt linna oli taksol kindel fiks hind, praegu täpselt ei mäleta, aga kuskil 100 MAD kanti, aga vahemaa on ka ligi 10 km, Marrakechis max. 6 km. Ekskursioonide kohta küsida hotelli retseptsioonis, neil pakkumisi küll. Hommikul tuleb auto järele, viib näiteks Marrakechi peaväljakule, seal jagatakse rahvas suuremate või väiksemate minibusside peale.Kõik käib inglise keeles. Meie käisime Ouzoud koskede juures, jäime rahule,hind näo peale 30.- EUR, võetigi eurodes, koha peal kohalik giid küsis tippi juurde, 20 MAD oli nagu vähe, 50 MAD juba võttis näo hästi naerule.
Ait Benhaddou - Ouarzazate tuur on mõnede arvates liiga pikk - 4 tundi sinna, 4 tagasi ja kokku kahe linna peale ja lõuna veel 4 tundi kokku 12 tundi, muidugi Atlase mäed ja mägiteed on asi omaette.
Agadirist tehti mugavamaid päevaseid trippe - kõrbesse koos lõunaga kasbahhis ja oaasis ringkäiguga, hõbedalinna, ja veel mõnda kohta, kitsed arganipuude otsas, iga tripp džiibiga, 4 inimest autos, nägu tavaliselt u. 30 - 35 EUR, maksta eurodes. Essaouirasse on odavam sõita bussiga Marrakechist, võtta seal mingis riadis - kodumajutuse sarnane, hind nagu hotellis,toad samuti, saadavad igas hotelliportaalis - olla seal 2 ööd ja sõita edasi. 2 ööd sellepärast, et bussiga saabud lõunaks, pesed, lähed linna peale. Järgmine päev rahulikult tutvud olukorra, ümbrusega, ujud, õhtul veel mis pähe tuleb ning järgmine hommik kuhu buss viib.Buss Marrakech - Essaouira u. 80.- MAD ots. Ise saab koha peal hästi hakkama - linnal müür ümber ja meri ühe külje peal.
Ja kaubelda, kaubelda ja veel kaubelda, kui kellestki pilti teha, siis ka küsivad raha. Kõik võimalikud asjasse puutuvad Youtube`d tuleb üle vaadata, siis asi tüki lihtsam, Edu!

Marrakechi ja Agadiri vahel on väga hea bussiühendus.Raudteed ei ole! Supratours bussid sõidavad Marrakechist välja raudteejaama kõrvalt ja CTM busside jaam on linnamüüri taga Keskbussijaamas. Bussid nagu meil kaugliini omad, konditsioneeriga, osa on veel superluks, veidi kallimad, hinnad on nende kodulehtedel üleval, kellaajad ka.
http://www.marrakechtickets.co.uk/supratours-bus-tickets/; http://www.ctm.ma/
Praegu sellelt Supratoursi leheküljelt on päevaseks - viisakaks ajaks 8 reisi sinna ja sama palju tagasi, tavabuss sõidab u. 4 tundi ja maksab üks ots 100.- MAD

  • Maroko dinaari = u. 9,50 EUR. Superlux buss - kord päevas,u.30 kohta bussis,3 tundi sõit,hind 130.- MAD = 12,40 EUR.Lisaks tuleb iga pagasi ühiku eest juurde 5 - 10 MAD sellele poisile, kes kohvreid bussi alla pagasiruumi paigutab, tavaliselt käest kätte, vahel võetakse ka bussijaama kassas pagasitasu, siis bussipoisile pole vaja maksta. Agadiris on suur bussijaam kuhu need bussid jõuavad. Superlux sõidab Agadiris veel Rue des Orangers tänava bussijaama teises linna otsas, suuremate hotellide lähedal, seal on ka oma piletikassa. Meie sõitsime Supratoursiga, piletid vaja igaks juhuks päev-paar enne kassast osta, sest teinekord on rahvast lihtsalt liiga palju. Agadiris viivad väikesed taksod odavalt hotelli juurest vajalikku bussijaama, suured taksod teinekord tahavad turiste natuke koorida. Agadiri lennujaamast linna on taksodel fikseeritud hind, Marrakechis kooritakse julgemalt - võivad Marrakech lennujaam - linn u. 6 km, esialgu küsida 10 ja rohkem EUR, kauplemine ja teadmine aitab.

Tere!

Kas on ikka kõige soojem aeg Sitsiilia jaoks? Vaata http://www.holiday-weather.com/sicily/averages/february/
Siit saab ka teiste kuude kohta teada ja valimahakata. Ise arvan, et seal on parem ja soojem aprillist juunini ja september oktoober. Siis on meri ka palju soojem. Ringi sõita soovitan kohaliku bussiga, see on mugav ja veidi kallim kui Eestis, aga pühapäeviti on linnade vahel ülimalt vähe busse liikumas.
Ise tegime 2 tiiru: esimene Palermo 3 päeva, siia sisse ka Monreale kiriku ja linnakese vaatamine, saab linnaliini bussiga kohale. Siis bussiga u. 3 tundi Sürakusasse - Vanalinn saarel, suur antiikvaremete ala ja vägev maa-alune kalmistu.Kui sügav huvi Etna vulkaani vastu, siis Cataniast saab ekskursiooniga üles ja edasi jeepidega päris sursevate kraatriteni, muidugi kui pole pursete aeg. Sürakuusa lähedal Taormina kuurordid (põhja poole) või lõunasse Noto kanjonitesse. Ja bussiga Palermosse tagasi - võtab nädala, valida sobivate lendude vahele.
Teine tiir: Trapani - siin ilus rand kohe linnas, üleval mäe otsas Erice - väga vana linn, sinna saab funikulööri või bussiga, kui funikulöör jälle katki on. Paar päeva siin, edasi bussuga Agrigento linna - siin uhke vanalinn ja linnabussiga areheoloogilisele alale, kus väike muuseum, aga väljas 3 kreeka templit, kaks pinnalaotusena, üks täitsa püsti, sest vahepea peeti selle sees kirikut. Agrigento linna keskelt läheb buss Gelasse ja sealt edasi järgmine Piazza Armerinasse, kus tundmatu antiikse peremehe villa ülimalt kaunite mosaiikpõrandatega (siir pärit ka esimeste ujumisbikiinide kujutis). Linnast käib otse sinna imepisike buss mitu korda päevas. Siit läheb buss tagasi Palermosse üle Enna linna - kõrgel mäe otsas, liinibuss käib korra sees kui Palermosse sõidab.
Muidugi saab Piazza Armerinast käia linnalähi bussiga imearmsas Aidone linnakeses, kus lilled tänaval ja kindlus mäe otsas ja jälle arheoloogilised väljad linna kõrval põllu peal.
Buss läheb ka Sürakuusasse või Cataniasse.
Kui lennuk pole valitud, võib vaadata Ryanairi peale, kes sõidab nii Palermosse kui ka Trapanisse või hoopis valida mingi firma transfer Taormina puhkerandadesse ja sealt jalga lasta omapead rändama. Aga! Turismifirmad veebruaris Sitsiiliasse ei sõida - külm ja vihmane.

To: teine huviline
www.ctm.ma on see lehekülg, kust saab Maroko Supratours busside kohta kõike teada. Tänase seisuga on bussid
AGADIR (SUPRAT.)-ESSAOUIRA 09h00mn 12h44mn- 75,00 Dh ja
ESSAOUIRA-AGADIR (SUPRAT.) 14h00mn 17h29mn-75,00 Dh. Umbes 7 EUR, aga maksta dirhamites ja pilet osta päev paar varem, sõitjaid palju, kohvri eest 5 - 10 dirhamit juurde kas piletit ostes või kohvrite bussi ladustajale. Rohkem busse nagu polekski.
Agadirist väljuvad bussid suurest bussijaamast, väikese taksoga (pisikesed Fiatikesed) saab iga hotelli eest kohale, alla 10 -20 dirhami ots (kaubelda), suur takso (vana kurbade silmadega Mersu) tahab u. 5 jne. korda rohkem, sõita 10 - 15 min., oleneb hotellist.Essaouira kena vanade müüridega Portugali-aegne sadamalinn. Bussijaam kohe müüride taga. Teejuhte ja käsikärudega pakkidevedajaid on parv saabuva bussi ümber. 2 ööd võiks Essaouiras olla küll. Nende kodumajutuse sarnaste hotellide nimeks on Riad see ja see, hind 25 - 65 EUR kahene tuba. Hommikusöögiga - prantsuse oma sarnane, aga saia asemel on kandiline kohapeal küpsetatud pannkook, edasi moos ja või ja kohvi või tee. Võib vaadata igasugustest booking.com või muudest sarnastest saitidest, kus odavam.
Agadiris igas hotellis on igasuguste kohalike autoomanike poolt organiseeritud ekskursioonide nimekiri.
Internetist näiteks esimene ettejuhtuv : http://www.itsforyoutours.com/Excursion_Agadir/ ,see on firma, ilusad pildid juures ja puha, saab internetistki tellida.
Kohalike hinnad terve päeva eest Tarudanti, Tizniti, väikesele kõrbesafarile või kuhugi mägedesse allikate ja järve äärde u. 25 - 35 EUR nägu. Tavaliselt 4-vedu dziip, juht vestab inglise, prantsuse, hispaania või mõni isegi vene keeles, veab kohale, viib sööma (hinna sees) ja toob tagasi.Autos tavaliselt 4 -5 turisti
Marrkech on nii suur linn, et seal võiks olla lisaks paar ööd ka, sealt teha ekskursioon korraliku kose juurde - ka u. 25 EUR nägu, söök ja tip peale selle, Atlase mägedesse jne. Marrakech on Agadirist u. 3,5 tundi bussiga, jälle Supratours. Neil on üks keskpäevane luksbuss Agadir Marrakech, väljub Agadiri Linnuaia lähedalt, vedikese kallim, aga väga lux.
Autorenti pole proovinud ja ega kogu aeg ei tahagi autot valvata, neil suured taksod u. sama hinnaga kui sama tee bussiga. Hotellides valvelauast saab palju asju järgi uurida, inglist räägivad tavaliselt sama hästi kui prantsust.

Maroko - november ja aprill on meie soojemad suvekuud,Agadiris õhk 25 - 27, vesi 20 - 22 kraadi.Vihma tavaliselt pole. Hotellid skyskanner.net järgi valida, annab mitme vahendajafirma hinnad, booking.com pole alati kõige odavam. 4. või 6. nov.Riiast üle Frankfurt Hahni Marrakechi, seal paar päeva tõelist keskaega vanalinnas vaadata, siis raudteejaama kõrvalt Supratoursi bussiga kas kohe Agadiri või vahepeal Essaueirasse mere äärde surfirandadele ja siis edasi Agadiri. Buss Marrakech Agadir 220 MAD (Maroko dinaari) = 20 - 21 EUR 2-le, või väga LUX buss 300 MAD 2-le, tavaline u. 10 korda päevas, LUX 1 kord. Agadiris viisakas rahvas, eriti ei tüki kaubaga peale, hotellid 3 - 4 tärni h.söögiga 35 - 55 EUR kahene tuba, mereni 5 - 10 min., liiv nagu Pärnus, randa oma 10 - 12 km. Tagasi 14 või 17 nov. Agadirist üle Brussels S. Charleroi Riiga. Mõlemad otsad eraldi u. 200 EUR Ryanairiga, siin üks 15 kg kohver ka kahe reisija peale arvestatud. skyskanner.net annab piletihinnad ka terve kuu lõikes kas üks ots või edasi-tagas, saab mängida ka, millised päevad on soodsamad. Riiast välja sõites võetakse Ryanairi reisijatelt 7.- EUR nina pealt eritasu, teiste firmade reisijatelt ei võeta, tagasi tulles seda raha ei võeta. Auto jaoks Riia lennujaama kõrval parkla, u. 3 - 3,5 EUR ööpäev, kui aku läheb seistes tühjaks, tuleb mees ja annab akule 5 EURi eest täkku.Kokku läheb sõidu ja parkimise peale kahele u. 500 EUR.
Marokosse kõlbab vaid pass! ID kaarti ei saa viisatemplit lüüa, piiril pikk saba, sest tuleb nii minnes kui ka tulles ankeet täita. Aga muidu meile viisavaba.

Tere!
Siin veel suunised Google kaartide ja kui edasi mängida, siis ka marsruudi valmis joonistamiseks. Saab laadida ka telefoni, kui muidugi see võimaldab.
http://www.askmaps.com/en/index.php
See on üldine aadress, järgmine on konkreetselt Grazi ja Oekohotelli jaoks. Seda ei pe sundusena võtma vaid näitena, kuidas kasutada ja vaadata saab konkreetset kohta.
https://www.google.com/maps/@47.007689,15.4392406,771m/data=!3m1!1e3?hl=en

Tere!
Kui panna arvutisse Graz Oekohotel, siis saab tema lehele ja sealt edasi RATES ülemises servas annab hinnad. Praegu on ühe inimese koht koos hommikusöögiga kaheses 25.- ja kolmeses 21.- EUR.
Siin tema rekvisiidid.
Graz South / Airport
Exit: Kalsdorf (A9) (exit 194)
Feldkirchen (A2) (exit 183)
Address: Forsterstraße 70 A-8401 Kalsdorf
Easy to find: Google Maps

Reservation:
Tel.: +43 594 594 50 (+43313557600)
Fax: +43 594 594 55
Online reservation
GOOGLE mapi pealt saab sateliidipildi järgi ka mahasõidu ja hotellini kohalesõidu ära vaadata.

Tere!
Vaatasin www.viamichelin.com pealt,et, kui marsruudi algus ja lõpp sisse panna ( kasvõi linna nimena, aadressi polegi esialgu vaja), on Haapsalust Bolognasse nii ja nii palju maad ja annab isegi teemaksude ja kütuse hinnad:
Summary of the route

Haapsalu – Bologna

Costs
302.73 € with a Diesel vehicle
Toll 28.70 € | Petrol 253.7 € | Road tax 20.33 €

Time
29h05 with 11h38 on motorways
Distance
2376 km with 1207 km on motorways. See on üks ots.
Suurendades kaarti, või pannes sinna vahepunkte, saab teekonna hästi läbi mängida ja näha isegi teetöid ja kiirusepiiranguid, pilt umbes sama kui Google kaartidel või GPS peal. GPS on väga soovitav kaasa võtta, kasvõi kaardiga lahkhelide lahendamiseks.
Seega iga päev üle 10 tunni sõita.Kiirteel saab kokkuvõttes kiiremini ja mitte palju kallimalt edasi kui väikestel teedel venides, sest seal on kiirusepiiranguid rohkem ja asulad peale selle.
Keskmine kiirus tuleb üle 81,65 km/h. Et sellist kiirust saavutada, peab kogu aeg 100 rauas olema. Ja see on vaid sõit, lisaks tulevad öömajad,söögipeatused tee peal jne., aga ilma puhkuseta on tee vaid hull uhamine, isegi kahe juhiga, võõras tee ja võõrad linnad peale selle.
Kõige lihtsam on võtta mingi turismifirma leht ja vaadata, kuhu nad välja jõuavad ning öömajale jäävad. Bussi peal on samuti 2 juhti, neile on seadusega puhkus välja võideldud, seega tasub läbimõeldud plaan eeskujuks võtta.Bussidel kiiruse piirajad peal ning üle 90 - 95 nad ei lähe kunagi.
Sõitu tasub alustada ikka hommikul, Passid või ID kaardid kaasa, sest Itaalias on tavaline, et hotell võtab sissekirjutamisel korraks passide koopiad või täidab sissekirjutuskaardi passi (ID) andmetega.
Warssavisse on u. 1000 km, seega u 12 - 14 tundi sõitu, Lätis kehvemad teed, Poolas pole häda midagi, aga politsei kontrollib kiirust! Hea oleks Warssavist ringteed pidi läbi saada ja tee ääres mõnes suuremas hotelliga bensukas või väiksemas kodumajutuses ära magada, sest viiekesi autos on pikapeale ikka suht tüütu olla kui auto just väikebuss ei ole.
Järgmine öömaja võiks olla Grazis, kas Oekohotel (Ökohotell lennujaama kandis), aga sinna peab vist enne 22.00 jõudma või noortehotell (Jugendherberge Graz) Grazi linna alguses, see ei taha ka liiga hiljast saabumist (järgi küsida). Aga need on odavamad ja hea parklaga ning korraliku hommikusöögiga kui vaja. Hindu saab tavaliselt nende kodulehtedelt, või, www.skyskanner.net lehe pealt hotelle vaadates. skyskanneril on peale lennupiletite ka hotellide hinnavõrdlus, saab suhteliselt suure ülevaate.
Grazist oma 500 km Bolognasse - siin on kiirteed, umbes 6 tundi sõitu. Siis peale lõunat kohal ja valges parem oma vajalikke kohti otsida.
Keskmiselt läheb rahulikult ja öömajadega sõites Itaaliasse 2,5 - 3 päeva ja tagasi sama palju. Kodus selline tunne, et läheks aga, aga tee peal tuleb vaikselt väsimus kallale. Algul ei saa midagi aru, aga kui hakkab tee peal mingeid ootamatuseid kogunema, siis järelikult on väsimus kohal, lapsed ei väsi aga nende iseloom hakkab aja jooksul kehvenema.
Teede kaarte on vaja, et üldpilti saada, ülejäänu teeb GPS väga hästi ära. Võib-olla saate Leedu või Poola bensukatest Korraliku Marco Polo EuroAtlase võ halvemal juhul Michelini Euroatlase. Poolas olid siiamaale kaardid odavamad kui Eestis, aga aeg teeb oma töö.
Kütusehinnad Euroopas olid vanasti Autoclub`i lehe peal.

GPS´i vaja kontrollida, sest vahel ta üllatab ja kaardiga saab parema üldpildi. Ise olen aastaid sõitnud Marco Polo Euro Atlasega, mulle see meeldib, seal üldinfot - mäed, orud, vaatamisväärsusi, teede järske kaldeid, kaunita vaadetega teid jne.
Reisiplaani tegemiseks hea targemaid inimesi kasutada - on ju bussireise tegevate firmade plaane siin internetis küll, ja endal kriitiline pea otsas. Tee peal saab suvel ööbida ka kiirteede parklates, aga see rohkem suurte seltskondade jaoks. Linnade kaardid sobib osta, kui saab - Poolast, lihtsalt odavam, süüa supermarketitest, seal saab teine kord kauem seista ka, kui vaja. Kui eesmärgiks pole kokkuhoiurekord, siis liialt koonerdada pole vaja.

Koti mõõtmed on Ryanairi kodulehel 55x40x20 cm ja 10 kg, teistel firmadel nagu Läti Õhk vaid 8 kg ja teised mõõdud, Easyjeti mõõte saab vaadata, aga nemad andsid märtsis äraantava pagasi juba pileti sees. Lennujaamas on raam, mille sisse saab kohvri või koti toppida. Kui sisse läheb, pole häda midagi. Kilosid, eriti Saksamaal kontrollitakse kohe eraldi kaalu peal. Saksa tädi pani käsikohvrile isegi rohelise märgi peale. Ülekilosid ei thi olla! Kuid kui käsipagas väike, siis kaalukontroll pisteline. Käsipagasis vedelikke kontrollitakse röntgenis. Mõne väikese asja saab panna mantlitaskusse. Käsipagasiga on tüki lihtsam rännata ja ega see hambapasta ja habemekreemi ostmine kallim ole kui lisapagasi hind.

Olen aastaid kasutanud Ryanairi ja Easyjet`i või nende kombinatsiooni. Midagi hullu pole. Kõige lihtsam on kombineerimise töö lasta ära teha automaadil. Selleks olen kasutanud Googlisse sisse lööduna algul cheap flights, siis tuleb lahti hulk võimalusi ja minu jaoks on olnud kõige mugavamaks otsijaks www.skyskanner.net või cheapflights.com, mis on vaesema inimese jaoks, viimane küll kehvem variant Euroopa jaoks. www.bookinghause.ee on rikkamale inimesele ja annab rohkem otselende. Tegelikult saab leppida vaid skyskanneriga ja saab kõik võimalused korraga kätte. Sellega saab algul valida mingi ajavahemiku ja seejärel võib mängima hakata, sest algul ta annab hulga kombinatsioone koos hindadega ning kui need ei sobi, siis uued ajad sisse ja edasi proovima. Tegelikult peaksid kodus olema krediitkaart, vaba aeg, kohver, passid, raha, suusad ja ujumisriided korraga valmis olema, sest kui hasardiks läheb, siis ei tea, millise reisiga saab ootamatult odavalt kodust ära.
Ryanil on lubatud 10 kg tasuta pagasit kaasa, aga see peab ühes kotis olema ja mõõdud on ette antud. Kaalu ja mõõtu on viimasel ajal sageli kontrollitud, meil on vedanud, aga pikki nägusid enne pardale minekut olen näinud küll, sest maksta tuleb lisakilode eest korralikult.