kaifo

Uus kasutaja, liitus Tripiga 7 aastat tagasi
3 meeldimist
1 postitust / 43 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Olen sõitnud nii tomtom-i kui ka nutiseadmes oleva sygicuga. Paaril korral olen kasutanud ka Garminit, see ei istu küll kuidagi. Kiidan mõlemaid heaks. TomTomi sai kasutatud juba vana ericssoni peal ja ka eraldi seisva seadmena. Viimasel ajal ei kasuta muud, nutiseadmes eestis navigeerimiseks waze (eelmisel aastal ka euroopas - toimis edukalt, aga nõuab interneti kasutamist) ja euroopas sygicut. Juhatavad väga hästi ja täpselt kohale, ka kõik POId on sees, mis vaja leida on olnud, mingeid probleeme ei ole. Välja arvatud ühel korral. Siis sai ka jõuga asjad huvitamaks teha ja seadeid veidi muuta, nt luba kruusateed jms ja vali sõiduks lühim teekond. Ei ole hea mõte! :)

PS. Hetkel sygicul korralikud aled ka: http://eshop.sygic.com/en/

Eelmisel aastal kasutasin Waze rakendust, minnes soovitas see minna läbi Bialystoki, tagasi tulles soovitas läbi Lomza. Nii ka tegime. Minnes 1h läbi Bialystoki kiirem kuni Warsawini, tagasi tulles vastupidi. Minnes olime seal kandis u 18 ajal, tagasi 21 ajal. Siit minnes oli Bialystoki kaudu minev tee oluliselt parem ja siledam, ei lõhkunud autot. Tagasi tee tundus üsna kuumaastik olema. Aga hea uudis on see, et aastaks 2020 plaani järgi tahetakse teha augustow (või oli suwalki?) - Ostrow Mazowieka vaheline tee 4 realiseks (algus on juba tehtud). Plaan hea, kas reaalselt ka see ära tehakse on juba iseasi!

EDIT: Täpsemalt siis selline lõik Ostrõw Mazowiecka (S8) – Budzisko (border) kogupikkusega ca 234.5 km

Hei.
Kas Bauskas on teetööd läbi? On vahepeal mingid uued teetööd tekkinud Läti-Leedu marsruudile?

Ja kas on keegi veel siit proovinud hiljuti Jelgava-Siauliai-Kaunas marsruuti Poola sõitmiseks? Eelmine aasta oli seal veel teetööd, aga liiklus rahulikum ja 100km enne kaunast saab veidi gaasi peal välja elada. Google.mapsi järgi 50km /31min pikem, aga noh panevezyse - kaunase kaudu sõita oli eelmisel aastal ikka täielik piin (eriti vihmase ilmaga sõites). Waze näitab ajavaheks 25 min Jelgava kaudu...

Käisime ka eelmine aasta Horvaatias. Meie oleme lähtunud põhimõttest, et kui jääd hiljapeale, võta läbi bookingu endale maja/korter üheks päevaks ja järgmine päev tiiruta ringi ning otsi endale sobiv paik. Väga abiks kohad on turistide infopunktid, kes pakuvad vastavalt inimeste arvule majutust. Neil seal omad nimekirjad täitsa olemas, kellel miskit vaba.

Teeääres sisseviskajad pakuvad majutust mitte kõige lähemale tsentrile ja ilmselt enamik kohti võib olla ligipääsetavad autoga - samas leiab ka erandeid.

PS. Juuli-August on kõige kallimad kuud, Juunis ja Septembris minnes võib majutuse pealt ca 25% kokku hoida, sest siis on juba kõrghooaeg läbi...

PSS. Eelmine aasta olime Trogiris, kõrghooajal. Alguses küsiti 100€ per öö, ütlesime, et budget on 60-70€. Saimegi 70€ per öö kolme toalise korteri täiesti Trogiri saare keskele. Omanik jagas infot, kust mida saab. Käis nt merekarpide kasvatuses kaasa, tõi oma rahade eest veini ja "samakat" ja grillis meile omast vabast ajast kala. Kohalike lahkus on igatahes piiritu. Kuigi merevaadet ei olnud, siis see meid ka ei seganud. See eest oli kõik restoranid ja paaditaksod käejala juures. Üks päev käisime Splitis, üks päev kala piknikul ja muuaeg chillisime ümbruskonnas. Autoga käisime ainult "mägedest" lambaliha toomas ja kalakasvatusest karpe ja kala toomas. Kindlasti läheks tagasi. Abiks kaasa võtta ka mini Vana Tallinna pudeleid, mida vastavalt vajadusele jagada! :)

Tead, mina võtaks Kosicest suuna läbi Presovi Popradi peale, sõidaks Tatratest mööda ja võtaks suuna Krakowi peale. Sealt Katowice ja Warsaw ja sõltuvalt kellaajast, kas läbi Lomza või Byalistoki. Miks? Kogemus näitab, et seda marsruuti sõites on stressivabam, kuna sellel marsruudil on kiirteed ja neljarealised motorwayd. Loksuda läbi Lublini võib isegi kauem aega võtta, kuna seal on üsna palju külasid ja tee on peaasjalikult kaherealine. Ungari Slovakia piiril võta kohe suund vasakule, seal on uus ja eelmisel aastal oli veel tasuta kiirtee, mis läheb Kosicesse (tõenäoliselt GPSu peal seda teed veel ei ole, Wazes on kindlasti olemas). Sisuliselt kuni Popradini saad lasta vahelduva eduga pisut kiiremini, kui piirkiirus ja mööda kiirtee juppe. Vinett on slovakias oluline, ilma selleta võid saada 50€ kohapeal. Poolas neljarealine hakkab enne Krakowit ja jookseb pmst Warsawini välja... Nael kummi!

Minnes sõitsin Bialystokis radarisse +14km/h gpsi järgi varjatud politseile, kes teeääres seisis varjatult (teetööde tsoonis), kinni ta igatahes ei pidanud ja Wazes teda ka ei olnud. Olen kuulnud, et kuna nad muud keelt peale poola keele ei mõista, siis välismaalasi ka väga ei puudu, iseasi kas see tõsi on (naabrimehele ei tehtud midagi, kui 40-50km/h radarisse lendas, sõltub siiski palju politseinikest endast. Lõuna Poolas isegi vilgutatakse, kui miskid tegelased seisavad tee ääres. A senise 10+ korra sõidukogemusega Poolas pole keegi kinni pidanud, pigem on Leedukad need, kes nöögivad ja Lätakad. Ühe korra ca 7 aastat tagasi jäime ise seisma ja küsisime teed (sh ka trahve), tollal oli paberist kaart abiks ainult ja nad olid nii lahked, et eskortisid meid linnapiirini. Trahvide kohta räägiti seda, et iga 10km/h üle = +100Zlotti, ehk siis 50km/h üle = 500zloti (nüüd on tõenäoliselt trahvid suuremad). Üldine tähelepanek on see, et motorway'de ja kiirteedel neid ei ole, pigem kükitavad kusagil asulates.

Olime 8 ööd Trogiris, sealne ilm oli mõnusal soe (mitte liiga palav), päeval u 28-30 või nii. Kohalik aga rääkis, et väga ebatavaline suvi on, tihti käivad vihmased ilmad ja tormid üle. Trogir iseenesest super koht (sõltub suuresti asukohast), meil majutus kohe sellel väikese saarekesel ja auto veidi eemal maismaal, mitte ciovo saarel. Paadiga saab Spliti ja mujale kuhu vaja. Lähedal saab lammast ja osta mereande (seabass ja rannakarbid). Fish-picnik oli elamus omaette ja teeksin selle raha (150-180kn) eest seda iga kell uuesti. Lähen kindlasti sinna veel tagasi.

Edit: PS. sõitsime esimese hooga Ciovo saarele autoga, seal sai natukene ka ummikus istutud (keegi mainis, et võib nii juhtuda).

Ma sõitsin nüüdseks juba 2 nädalat tagasi suunal Augustow-Bialystok, Warsaw-Katowice-Krakow-Katowice-Ostrava... tee olud olid üsna head! Enne Brnod jupp maad, oli üks mats kiirteel, seisaks ca 15-20min stand still. Sõitsime taotuslikult mööda E461 teed Mikulovi, Brno poolses osas Waze teatas suuremast delayst ja suunas veidi ümber (mille tõttu seisakut sisuliselt ei olnud) seal on muidu mingid teetööd. Mikulovi kandis on õhtuti ja hommikuti ka väike ummik (õhtuti suurem, kuni mikulovini välja, kuna see väike tee viib läbi ühe väikese austria linnakese, kus valgusfoorid jms) ümbersõitu pmst ei ole. Kui hommikul Mikulovist startida on ok, saab kiiresti kiirteele austrias ja kütta nii palju kui torust tuleb (viini kandis on kiirteedel kiiruskaamerad, mis pildistavad seljatagant!).

Eile tulime Ungarist - Popradi - Kõrg-Tartrad - Nowy Targ - Krakow - Katowice - Warsaw kaudu (waze oli giidiks). Enne warsawit suunas ta meid veidi ümber (tavalised GPSid suunavad läbi linna). Kui ma nüüd ei eksi siis Mszczonow kaudu suunati mind E30 peale ja sealt otse Bialystoki suunas. Seisakud olematud. Möödasõiduvõimalusi kuni E30 peale saamist piisavalt, umbes nagu Rootsis, et sõidada 2-3km siis on 2 rada ja siis 2-3km üks rada jne. Kuna sõitsime õhtusel 7-8 ajal, siis Waze pakkus kõige kiiremaks ja lühimaks teeks läbi Lomza sõitu (Bialystoki kaudu ca 1,5h kauem). Bialystoki teelt mahasõidult kuni Lomzani tee on nagu ameerika raudtee, kitsas ja raskema lastiga autot võiks ilmselt ka vastu asfaldit painutada, peale lomzat oli tee ok, sirge kuid "laineline" möödasõite suht raske teha, samas õhtusel ajal rekkaid oli seal mõni üksik, sh mõni buss. PS. Minnes reedesel päevasel ajal, pakkus Waze meile parimaks ja kiiremaiks teeks läbi Bialystoki!

Kokkuvõttes võiks öelda, et Waze kasutamine teel oli õigustatud, paaris kohas aitas aega kokku hoida, samas riigiti on waze kasutamine erinev. Nt poolas politseisi raporteeritud vähem, kui neid tegelikult oli. Ungaris oli väga hea kasutus, Slovakkias niivõrd kuivõrd. Samas võib öelda, et liikluse osas kriitiline mass kasutab, seega võib olla abiks kiireima teekonna leidmiseks. Kuigi meile pakkus waze Ungarist sõitu läbi Lublini kiireimaks teeks (ilmselt ka tõsi), siis otsustasime jõuga suruda popradi ja krakowi kaudu end koju. Kes iganes seda teed tuleb, soovitan täiega, sest mööda seda teed on hea muretu sõita, sisuliselt koguaeg nelja realine tee!

Kohati läks veidi off topickuks, aga ehk kasulik info nii mõnelegi!

Panin ps-i sulle postkasti täpsema infoga...

Kui suur karbike see on? Ma liigun söiduautoga 27.08 noszvaj suunas ja sealt Eesti 31.08 öhtuks. Seega ekskursiooni ei jöua teha (ehk saab ajaliselt klapitada järgmise aasta peale), aga pudelist v kahest kohalikust kraamist ää ei ütleks! :)

Ps. Kas keegi söidab v juba on Trogiri/spliti kantis kuni 26.08 öhtuni, sooviks ühte pudelit Vana Tallinnat (vöib olla ka mini pudel)?

Need, kes Brno kaudu söidavad horvaatiasse, siis enne Lutinit teatas waze ummiku tekkimisest, meid juhatas ta körvalt mööda, ajaline seisak teetööde ja suletud radade töttu vöib tekkida kuni 1h. Ja kui tee vii läbi Mikulovi, siis austria poolel vöib tekkida ka pudelikael. Mikulov ise on muidu väda fantastiline ja ilus koht. See piirkond on üks arvestatavamaid veinioiirkondi tsehhis. Soovitan peatuda.

Teetööd. Pudelikael = riia poolt sisse sõidul läheb 2 rada üheks. Vahetult peale ringteed oli mingi vana sauaga ees, kes lasi vastutulevaid autosid vaheldumisi läbi. Kohalik raadio kirus ka Bauska (ja A7-l teostatavaid) teetöid taga. Nv vbla ei tee keegi seal midagi, sis ehk lahedam, aga kui mitte, siis kruusateed abiks.

Eile tulime Bauska - suwalki - augustow - bialystok - warsaw +100km Katowice suunal. Tee olud head, Eerilisi seisakuid ei olnud v.a. Bauska hiigelummik. Kummagile poole st Riia ja Suwalki suunalt oli autode rivi umbes 10km v rohkemgi. Abiks leida kruusateed mööda ümbersöit, kui tundide kaupa ummikus istuda.

Poola internet on aeglane (eelmine post läks topelt)

Infoks neile, kes löuna poole söidavad, bauskas oli eile räme ummik. Riia poolt Bauska ringteeni ja Leedu poolt ringteeni ca 10 v enam kilomeetrit. Kui sinna satute, otsige heaga alternatiivseid ümbersöite mööda kruusateid.

tulen välja, et hakkame juba täna sõitma, mõne kümne minuti pärast! :)

Bialystokis on paar suuremat ostukeskust erinevate poodide ja kaubamärkidega, lisaks tesco. Suwalkis on ka Tesco. GPSiga leiab ostukeskused ilusasti üles.

Kui sul ei ole tungivat vajadust Barwineki ümbruses olla, siis ise soovitaksin marsruudi valikul kaaluda sõitmist Kaunas → Suwalki → Augustow → Bialystok → Warzaw → Piotrkõw Trybunalski → Katowice → Ostrava -> Brno -> Bratislava -> Budapest (200km ringi, aga enamus suures osas saad sõida rahulikult mööda neljarealisi jms kiirteid). Lublini kaudu sõidad küla külas kinni - sidur-pidur-gaas mitu tundi kauem.

Nüüd ma saan aru, miks Waze on viimasel ajal pakkunud teekonda läbi Elki, kui Lomza suunas tahad sõita. Sõiduajaks pakub ca 2h 58m. Bialystoki suunda pakub ka varinti läheneda ringteele ringiga ja hoopis lõuna poolt.

@ kolaja, teil Trogiris majutus olemas ja kust start on?

Sisuliselt sõidad piirist piirini, kas sul on mingi kindel sihtkoht slovakkias või ongi vaja Barwineki jõuda? Ma ise ei käinud, aga naabrimees sõitis 2 nädalat tagasi sealt kaudu Ungarisse, tema kommentaar oli, et väldi Lublini poolt sõitu, pigem sõida läbi warsawi, ajavahe pidi olema üsna korralik. Vbla kellelgi on uuem info.

Tänud. Kuidas Bialystok -> Warsaw tee on? Tervenisti 4 realine?

Üldiselt tundub, et kiireim marsruut läbi Poola (Horvaatia suunas) loksub paika järgmiselt: Kaunas -> Suwalki -> Augustow -> Bialystok -> Warzaw -> Piotrkõw Trybunalski -> Katowice -> Ostrava

Selle aasta 1.07 läks mobiilside odavamaks, 1mb = 0,3€ (sh kehtib päevalagi 5,95€ = 100mb). Waze võib 1200km (maksimum päeva sõit) peale võtta ca 40mb ehk siis jookseb päeva lae sisse ära). Kuna ma olen arvestanud 4-6 sõidupäeva Eesti - Horvaatia - Eesti, siis olen võtnud nõuks, et investeerin 6x 5,95€ interneti peale katsetamise eesmärgil. Mingit eraldi EU paketti mul pole. Seni kõik räägivad, et ja soovitavad läbi Bialistoki sõita (olen ka varem sõitnud ainult sealt kaudu), kuid millegi pärast näitab Waze ajaliselt lühimat teed just läbi Lomza (viimastel päevadel isegi mitte läbi Augustowi vaid läbi Elki). Ja selline marsruut paneb mind natukene muretsema! Samas Suwalki -> Wieliczka soolakaevanduse ajaks pakub 8h 5m.

Kas ma saan õigesti aru, et su marsruut oli Suwalki - Augustow - Grajewo - Lomza - Ostrow Mazowieka -> Warsaw ?

Ma see aasta tahan katsetada Euroopas kulgemiseks Waze rakendust, seni olen live kaardilt ja äppi kaudu marsruute proovinud ja Waze pakub just eelnimetatud marsruuti, mitte sõita läbi Bialystoki. Samas natukene hirmutab, et mõned korrad Eestis on ta suunanud lühikestele kruusatee juppidele, kuigi menüüst on "dirty roads" keelatud.

Naabrimees käis just autoga ungaris ja ei soovitanud läbi Lublini sõita sinna, pigem läbi warsawa katowice/krakow vms. Vähemalt tagasi teel nad vältisid lublini kanti, teed kitsad ja keskmine kiirus meeletult aeglane.

Me ise stardime Jürist laupäeva st 16.08 varahommikul Horvaatia suunas (esimene öö ilmselt kusagil teispool warsawit, see järel külastame soola kaevandust, edasi kulgeme järel tsehhi (öö ilmselt enne austria piiri tsehhimaal), võibolla tahaks käia ja teha päevase läbipõike Viinis, aga hetkel lahtine, kuna 19.08 pealelõunaks tahaks olla juba Spliti/Trogiri kandis ja otsida öömaja.