Hetkel ise Barbadosel. Kallis on tõesti, poes läheb ikka korralik raha toidu peale, väljas söömine on veel kallim. Vägisi tuletab hinnaklassilt Iisraeli meelde. Samas, liiklus on normaalne, ja ülisõbralik, distantsid küll väiksed, aga sõiduajad üpris pikad, kehvade teede tõttu mõni 15km ots on pea 45 minutit, kui autot mitte lõhkuda. Rannad fantastilised, idarannikul ujumiskõlblikud kohad Bath Beach ja Little Bay, lääneranniku lemmik siiani ülisooja veega Brownes Beach. Atmosfäär on muidu üli-chill, kõik maailma mured ja koroonaviirused tunduvad siit justkui mingi teisest universumis olevat. Kohalikud selles suhtes mingit draamat ei tekita, kaubandusega pinda ei käi, ja iga nurga peal iga liigutuse eest raha ei nõua. Väga chill sihtkoht igatahes, kui välja arvata elukallidus...
PS. Ahjaa, tervitaks ka teisi eestlasi, keda täna juhuslikult Brandons Beachil kohatud sai. :)
San Marino linn on muide täitsa olemas, ja see linn on San Marino Vabariigi pealinn.
http://en.wikipedia.org/wiki/City_of_San_Marino
Aga jah, auto ülitühjalt tagastamine on omaette kunst, mis on seotud alati teatud riskidega, aga oma autorendiajaloos pole veel kordagi õnnestunud paaki tühjaks saada. Kõige ekstreemsem on siiani olnud aasta alguse autorent Saksamaal, mil õnnestus mingi nipiga jõuda tagastuspunkti 80 km kauguselt põleva bensutulukesega ;)
"Carlosii sai piletid meist ikka pea poole odavamalt! Kui vara enne minekut piletid ära ostsite?"
Me ostsime ka märtsis, ja just seetõttu 10-17 maiks, sest 17-24 oligi 2x kallim ;)
Muide, Hertzi bensuvärgist rääkides, siis meil oli küll Hertziga selline kokkulepe, et kui täispaagiga ei too, siis maksab liiter 1,42 TÄPSELT.Isegi autot saades oli tshekil "tulevikumaksete" all kirjas see, palju maksaks me siis, kui toome tagasi tühjalt - ehk siis paagitäis oleks maksnud 113.84 EUR-i. Kui bensukast Transiti paagi täis lasime, oli arve 108 EUR-i, seega palju rohkem Hertz ei küsigi ;)
Väga kena kirjeldus eelpool postitajal ;)
Paneks enda autoreisikirjelduse ka lühidalt siia:
Reis toimus 10.05-17.05 (ehk siis nädal enne kapat ;)) Bergamosse lendasime samuti Ryaniga, 5 inimest seltskonnas, 43 EUR-i pilet per nägu - ainult käsipagasiga siis. Bergamos võtsime Hertzist eelnevalt makstud auto - valituks osutus 7 kohaline Ford Galaxy, ent kohapeal pakuti upgradena 9 kohalist Ford Transiti bussi, ilma lisatasuta, mille kasuks ka siis (kahjuks - sellest hiljem) otsustasimegi - ikkagi rohkem ruumi rahval ;). Rendi hinnaks oli 334 EUR nädal, lisandus veel lisaautojuht ja GPSi rent, kokku u. 100 EUR-i.
Reisi ajakava oli järgmine :
Teisipäev - Tallinnas Bergamosse, sealt autoga Livornosse Kolmapäev - Livornost Pisasse, misjärel Rooma Neljapäev kuni laupäev - veetsime Roomas Laupäev - Roomast Firenzesse Pühapäev - Firenzest Bologna kaudu San Marinosse, kust samal õhtul Veronasse Esmaspäev - Veronas Teisipäeva varahommmikul - Veronast Bergamosse lennuki peale
Bergamost panime kohe ajama lõuna poole, ja ööbisime Livorno lähedal hotelli apartemendis. Kõik majutused leidsin ja broneerisin www.booking.com abil, hinnaklass jäi kõigil u. 120 EUR\5 inimest kanti - ehk siis u. 25 EUR öö per nägu. Livornos veedetud öö järel jätkasime Rooma suunas mööda Liguuria mere äärseid kiirteid. Jõutud Rooma, leidsime üles eelnevalt bronnitud ööbimiskoha 2 km Vatikanist, ja veetsime Roomas ja Vatikanis seigeldes järgmised 3 päeva. Seejärel põrutasime Firenzesse, seadsime hotelli sisse ja läksime linna avastama. Järgmisel hommikul tegime siis saatusliku otsuse eelnevalt planeerimata San Marinosse siiski põigata, selle asemel, et kohe Verona poole ööbimiskohta sõita. See osutus teatud mõttes ebaõnnestunud otsuseks, sest täpselt San Marinos, peale kümneid nõelasilmakurve otsustas elus lahkuda Transiti roolivõimurihm, mis oli ühtlasi ka veepumba küljes. Nii me siis olime seal mäe otsas - raske rooliga ja pidevalt keema minna ähvardava autoga, ja et veel reisile vürtsi lisada, oli too pühapäev ainus terve nädala jooksul, mil sadas vihma - ja mitte lihtsalt vihma, vaid lausa kallas oavarrest. Kõned siis Hertzi, mille tulemusena tuli Riminist puksiir, mis vedas Transiti minema, ja meie pidime sõitma lähimasse Hertzi esindusse (Bologna lennujaamas) taksoga. Taksoarve Hertz hüvitas hiljem - arveks tuli 170 EUR-i. Seega jäi San Marino täies hiilguses kahjuks nägemata, aga olulisem oli see, et meie reis läks siiski edasi. Bolognas selgus, et ainus asendusauto, mida nad meile pakkuda saavad on Fiat Panda. Pressisime siis viiekesi sinna end sisse koos pampudega (milline kontrast võrreldes Transiti ruumikusega siis ;)) ja kimasime Verona suunas ööbimispaika, kuhu jõudsime kõigest hoolimata siiski valges. Kuna meil oli veel 1,5 päeva jäänud ringi kolada, ja lahkumine toimub siis, mil Hertzi kontor on veel kinni, otsustasime abikaasaga kahekesi samal õhtul Bergamos ära käia, et esiteks - võtta uus ja suurem auto, ja teiseks - viia neile sinna taksotshekk, mille eest lubati siis 170 EUR-i tagasi kanda (mida paar päeva peale Eestisse saabumist ka tehti). Mõeldud - tehtud - teised hotelli ootama jäetud, kimasime Bergamo suunas, Bergamo kontoris oldi väga mõistlikud, ei hakatud virisema isegi Panda pooltühja paagi pärast, ja anti meile tutika- jah TUTIKA - 40km läbinud Ford Galaxy võtmed - jah, sellesama Galaxy, mille esialgu saama pidime ;). Fordiga tagasi Veronasse jõudnult läks edasi kõik libedalt, veetsime järgmise päeva nii Veronat kui Garda järve võlusid nautides, ning teisipäeva varahommikul kimasime taas tuttavat teed pidi Bergamosse lennujaama, parkisime auto, võtmed postkasti Hertzi suletud kontori ukse taga, ja lennuki peale.
Rahaliselt läks reis maksma täpselt 1690 EUR, ehk 338 EUR per inimene- see siis sisaldab lennupileteid, autorenti, majutust, kütust ja teemakse.
Täpsemalt Lennupiletid: 43 EUR per inimene Majutus: 5 inimest