Kati Karu

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi
7 meeldimist
1 postitust / 40 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Jah Muir Woods - soovitavalt hommiku poole, sest pärast 9-10 tuleb inimesi juba massidena, vähemalt suvel küll.. ja siis ka parkimiskoha leidmisega raskusi.
Muir Woodsi minnes või tulles ka Sausalito. Golden Gate sillale saab hea vaate Marin Headlandsilt.

Alcatrazi saarele saab ka internetist pileteid osta, aga nt meil oli juhus et natuke vähem kui kuu enne minekut olid kõik juba välja müüdud ja siis arvasimegi, et ei saa ning käisime Rocketboatiga sõitmas. Seal aga nägime, et ikka müüdi ka kohapeal pileteid Alcatrazile - Pier 39 nimelt.

Korra võid ka läbi põigata Palace of Fine Arts - sisse ei peagi minema, väljast on huvitav ja ilus.

Yosemites käiks küll ära, kahjuks endal selle jaoks aega ei jäänud.

No karmim on ta vahepeal neile, kes lähevad viisaga sinna. Nt minul oli Amsterdamis lennujaamas enne USA lennule minekut ikka päris pikk ülekuulamine, kes, kus ja millega jne. Igasugu pabereid pidin näitama. JFK-s see eest ei uuritud midagi. Samas on olnud neid, kelle käest ei ole midagi küsitud.
Noormees tuli külla maikuus sõitis läbi Taani Washington DC-sse, ka tema käest ei uuritud midagi. Vist ainult seda, et mis eesmärgil siia tuli.

Küll oli viimati huvitav kogemus siselennul USA-s, kui piiriametnik, ei saanud aru miks meie passil on peal PASS mitte PASSPORT ja siis ta otsis tükk aega, kus see passport on kirjas ja üleüldse vaatas mind väga kahtlustavalt.

Piiriametnikul peab ka hea tuju olema :)

Aga kui sul lihtsalt puhkus, siis vist väga põdema ei peaks.

Lennujaamast lähevad ka Shuttlebussid sinna autorendifirmadesse. Kui broneerid, siis nad tavaliselt tahavad teada, mis lennufirmaga tuled ja mis kell lend, siis nad näevad ka seda ja kui lend peaks hiljaks jääma, siis teavad, et sa jääd ise ka hiljaks kui oled pannud mingi kindla kellaja autole järgi minemiseks.
Nt meie lend pidi LA-sse jõudma enne 12-st, igaks juhuks panin pick-up-i kella 1ks (kuigi lennujaamast autorendini oli 5 minutit vist sõites). Kahjuks lend hilines, kuid tänu sellele, et panin natukene hilisema aja, ei juhtunud midagi ja buss ka kohe sõitis ette kui lennujaamast välja kõndisime.

Vahel on nii, et neile ei loe ju mitu tundi sa päeva jooksul seda autot nii öelda kasutad, vaid arvestavad ikka päeva hinna, siis ei pruugi tõesti eriti vahet olla kas võtad selle kohe öösel või alles hommikul - hind jääb ikka samaks.

Jah, Orange Countys ja San Francisco sildadel (v.a Golden Gate), ei saa maksta sulas. Lisaks veel mõned uued teed, mis tulevad. Ka siin Virgina külje all tehakse Cashless tolliteid, õnneks on kõrval ka tavalised teed, mis ei ole tolli all. No eks neid teid ikka ole.

Mul oli ka kohver USA-sse tulles kõvasti mõõtudest üle. Ei hakanud ju keegi mõõtma otseselt. Tagasitulles sul veab, sest BA-l ju väga head pagasinõuded, alates käsipagasi kaalust kuni suure kohvri mõõtudeni välja.
Aga USA sisestel reisidel vaadatakse silma järgi, kui nad teavad, et väike lennuk ja ei mahu väga suured käsipagasikohvrid, siis lihtsalt öeldakse, et pannakse alla. Spiritil nt on kastike kuhu pead oma kohvri sisse panema, et näha, kas on õiges mõõdus või mitte.

Just käisime, aga marsruut oli natuke teine:

  1. päev - LA
  2. päev - LA-s veel natuke ringi ja siis hakkasime sõitma Las Vegasesse - õhtuks seal.
    3.päev Las Vegas
    4.päev sõitsime Grand Canyonisse ja õhtuks tagasi Vegasesse.
    5.päev sõitsime tagasi LA-sse, siis suund Malibu, Santa Barbara, öösel ööbisime Solvangi lähedal. Eesmärgiks oli sõita mööda Hgw.1. - ausalt öeldes teeks ma järgmine kord hoopis nii, et sõidaks mööda seda rannikuäärset maanteed San Fran-st LA-sse, sest ilusad vaated jäid meile sõites selja taha ja sellel teepoolel ei saanud ka väga kinni pidada. Vastassuunas oli kõrvale põike taskuid rohkem.

6.päev - käisime Solvangis, siis suund Monterey poole ja õhtuks jõudsime San Fran. lähedale.

2 päeva ju ainult sõitsime tegelikult.

  1. päev - San Fran.
  2. päev - San Fran.
  3. päev istusime hommikul lennuki peale.

Yosemite oleks tahtnud minna, aga nagu näha ei osanud, seda kuhugi mahutada. Kindlasti oleks saanud..et jätad ühe San Fran-i päeva ära või LA ja siis jälle sõidad.

Aa, ma maksin rendi eest hiljem Dollar Carile, vahendusfirma võttis, minu käest ainult vahendamise eest 25€. 318$ võttis Dollar pärast ise minu arvelt maha.

Jah Dollar Cariga oli probleeme, sest nende eesmärk ongi pähemäärida ja jätta sulle mulje, et sul ei ole midagi. Kuigi tegelikult on sul kõik asjad olemas.
Vahendusfirmaga oli kõik okei, vastasid, kui kirjutasin jne. Ka Dollar Car vastas küsimusele palju maksavad kindlustused, aga kui mainisin, et mul on need ja need hinnasees juba, et vaadake üle, kas sain õigesti aru, siis oli vaikus - ei midagi. No mis seal ikka, reis sai tehtud ja vältisin ka LA lähedale tolliteid - no seal kõige lähemad olid Orange Countys ja mõni tee, mida mööda sõitsin muudetakse tasuliseks ja cashless roadiks alles selle aasta sept/okt. Seega vedas. San Franciscos sai ka sildu välditud, välja arvatud Golden Gate.
Ning tõesti läbi Euroopa vahendaja sain auto pea 2 korda odavamalt, lisaks veel kindlustused olid hinna sees.

Jah, kirjas on tavaliselt ..or similar. Mina arvasin ka, et saame mingi Fordi, aga kohapeal selgus, et ühtegi Fordi ei olnud ning valikusse jäid Chevrolet ja Kia Soulid. Valisin viimase ja jäin väga rahule.

Aga, seda ma tahtsin öelda, et enne minekut lugesin nii palju selle rendifirma kohta - meil on Dollar Car ja hing valutas, et kas ikka julgebki minna enam. Kuna võtsin läbi euroopa vahendaja selle auto ja alles pärast maksmist sain teada, mida nemad mulle valisid, siis nii see valik sündiski. Ühesõnaga, mida odavam, seda rohkem nad proovivad sulle pähe määrida igasugu kindlustusi ja asju ja mida kõike veel. Kuna minul olid need kindlustused olemas läbi Euroopa firma, siis kohapeal see neid ei huvitanud. Ütlesin, et ei taha, siis vaatan lepingut - ikka sisse pandud. Käskisin ära võtta, hakkas ähvardama jne. Ausalt öeldes, äkki nad kuidagi ikka midagi sinna sisse sussredasid, sest hetkel maksin ainult autorendi raha ja ma tean, et peaks minema ka drop-off tasu, mis ei ole veel läinud.. seega ma ei julgegi oodata, mis arveid sealt veel tulla võib. Ma muidugi ei tea, kus te täpselt sõidate ja mis teedel (mõtlen pärast, seda kui kõrbest väljas või sinna teele olles), aga ettevaatust ka cashless tolliteedega, sest suurem osa rendiautodel ei ole peal transpondereid ja siis kui kunagi arve saad nt 20 sendise tollitee eest, siis rendifirma kasseerib sinult sisse selle arve saatmise eest lisaks veel üle 10$ ja nii iga läbitud cashless punkti eest. Dollar caril oli see lausa meeletud 25$. Õnneks lugesin enne reisi igasugu kaebuseid ja lihtsalt vältisin San Franciscos kõiki sildu, välja arvatud Golden Gate bridge, kus sai ka rahaga maksta.

No Californias saab sõita oma maa lubadega kui sa ei ole seal elanud aasta ja ma ei ole USA-ski veel aasta olnud,lisaks on mul veel rahvusvahelised load ka, mida nad siis peaks nagu aktsepteerima kui mul on ette näidata ka tavalised load. Seega jah, nende jaoks võin ma turisti alla küll kvalifikatseeruda :)
Aga olgu aitäh, küsin neilt üle, sest tõesti olen kuulnud, et nad hakkavad igasugu kindlustusi veel pähe määrima. Hirm ju ikka sees, sest kunagi ei tea, mis juhtuda võib - aga ei tohi ju nii mõelda.

Okei, kirjutan veel natukene : hetkel tundub mulle, et see LDW=CDW-ga, seega oleks mul justkui olemas see nii öelda 20$ kindlustus (mille sain siis koos broneeringuga), mida nt rendifirma pakuks. Samas see ikka ei ole nagu kindlustus : Although CDW (collision damage waiver, also known as loss damage waiver) is sometimes loosely called "rental car insurance," it not really insurance in the usual sense. The rental company already has their vehicles insured.

Oi jah, ma ei tea, miks see asi peab nii keeruliseks aetud olema või ma lihtsalt ei saa, sellest kõigest aru. Aga aitäh, kes oskab veel nõu anda :)

Ühe rendifirma poolt pakutav :

RISK REDUCER available at USD 20.98 per day. Offers you with a zero responsibility for the rental vehicle. Gives you 24-hour roadside assistance when needed, whether you run out of gas or lock your keys in the car…(LDW, TS).
RISK FREEDOM available at USD 34.97 per day. Offers you with a zero responsibility for the rental vehicle. Offers you protection from third party claims if you hit someone or something. What if the other driver doesn’t have insurance? This package covers that, too, up to $1 million…(LDW, SLI, UMP).
RISK ELIMINATOR available at USD 47.95 per day. Offers you with a zero responsibility for the rental vehicle. You will have protection of up to $1 million if you hit someone or something, even if the other driver doesn’t have insurance. You will get paid cash for accidental injury or property loss. Plus, 24-hour roadside assistance is always there to come to your rescue…(LDW, SLI, UMP, PPP, TS).

Vahepeal rendihinnad tõusid ja siis otsisingi mingid veebilehti, kust odavamalt saaks ja leidsin ka, mis oligi Euroopa firma (Economy Car Booking). Sealt siis valisin auto ja maksin sellele firmale vahendustasu umbes 25€ (ülejäänud summa maksan alles siis kui autot lähen rentima) ja siis kui kõik makstud, nägin alles, mis firma auto sain.

Minule sattus Dollar autorent ja sain muidugi odavamalt kui oleksin otse nende lehelt võtnud või siis läbi orbitzi või mille iganes.
Olen selle kindlustuse kohta uurinud juba ja silma on jäänud ka, et kui sul on juba omal autokindlustus, siis tihtipeale ei pea tegema ega juurde ostma siin midagi. Ma ei ole nagu turist USA-s, vaid siin viisaga. Samas mul ei olnud ju Eestis autot, ega mingit kindlustust. Siin ma küll sõidan autoga, aga see kindlustus on kuidagi läbi Hostpere. Ja see kindlustus, mis mul on siin aastaks viisaga, ma ei usu, et see kehtiks autokindlustusele ka?

Jah, aga ega need autofirmad ei paku autorenti koos kindlustusega. Neil ei ole need välja toodudki seal, kirjutasin ise ja küsisin, et mis hinnad on siis. Kui tahad sellist natuke kindlustamist on päev 20$, kui tahad enamat on 30$ ja kui võtad 40$, siis seal ei peaks siis nagu midagi maksma, kui peakski midagi juhtuma. Hetkel oligi 9-ks päevaks plaanis osta siis kohapeal olles see 20$ kindlustus, sest reisibudget on piiratud. Ei julge päris ilma kindlustuseta ka minna.

Okei läbi selle firma bookides oli seal, et kaasa tuleb koos selle hinnaga: Küsingi nõu praegu, sest pärast olengi millestki valesti aru saanud ja siis ostame lolli peaga, mingi lisakindlustuse veel.
✔ Entire rental period
✔ Unlimited mileage
✔ CDW
✔ TPL
✔ TP
✔ Airport Fee
✔ Local VAT
✔ 24/7 Breakdown Assistance
✔ No Canceletion Fees
✔ No Amendment Fees
✔ 24/7 support by RBC Europe

Plaanis ka USA-s 9-ks päevaks autorentida ja odavaim kindlustus läbi autofirma võttes läheks maksma 180$ umbes ja selle saidi järgi saaksin kindlustuse 88$-ga. Kui ma ostan selle kaudu, kas siis rendifirma aktsepteerib seda? Või nad tahavad, et ma ikka sealt ostaksin (ma oleksin algselt ostnud hoopis läbi orbitzi, sest sealt oleks ka saanud umbes sama hinnaga, nagu see car hire pakub)? Keegi on seda kindlustuse võimalust kasutanud ka USA-s?

Juuli lõpp oli ka ikka väga valge veel.

Aga Puerto Ricosse minemiseks soovitatakse kasutada ajavahemikku detsember kuni aprill.

Meil läks kahepeale piletid koos kindlustuse ja maksudega 2700$ (kajut ilma aknata, 12ndal tekil, kajut oli suur ja mõnus ning see puuduv aken ega rõdu ei muutnud meie reisis midagi). Allure of the Seas oli laev, millega me käisime. Oasis on ka veel selline laev, mille hinnaklass on natukene kõrgem, võrreldes teiste samasse firmasse kuuluvate laevadega.

Ja ma kahtlen, et saaksid pileteid kohe kohapealt osta,sest nt maikuus kui käisime, siis see laev oli 6000 inimesele väljamüüdud ja lausa sildid olid, et mingeid kajuti muutmisi ei toimu ehk upgraded paremaks kajutiks. Lisaks on mingi selline asi, et 3 päeva enne laeva väljumist pead internetis online kontos kõik andmed ära täitma jne.

Pigem kui sa tead, et oled mingil ajal seal kandis, kust see laev välja läheb, vaata viimase hetke pakkumisi.

Kui mina ostsin pea 3 kuud enne väljumist ühe pileti hinnaga üle 1000$, siis kuu enne oli juba hind 800$. Aga nad muudavad kogu aeg, tõstavad ja langetavad. Ostsin varem, sest kuigi ma ise olin Ameerikas, siis kaaslane pidi ju lennupiletid eestist varem ära ostma ning lisaks maksin osamaksetena. Kui ostad pileti,siis kui on jäänud vähem kui 70 päeva reisini, pead kõik korraga ära maksma.

Käisin ära maikuus Kariibimere kruiisil Royal Caribeaniga. Super! Läheks kindlasti uuesti. Lisaks oli laev nii suur, et nt meie selle nädala ajaga igale poole ei jõudnudki, seega järgmiseks korraks avastamisrõõmu veel küllaga ja iga kord võtad erinevaid ekskursioone ka maismaal.

Ja ma kuskilt lugesin, et inimesed ütlesid, et ilma rõduta või aknata kajutit ei ole mõtet võtta, siis eksite. Sa ei ole seal toas ju nii palju, et see takistas reisinautimist ja alati saab telekast vaadata, mis väljas toimub.

Kui kellegil tekkis detailsemaid küsimusi, siis võin vastata :)

Käisin ka Megabusiga Torontos eelmise aasta lõpus. Alustasin oma teekonda Washington DC-st ja reisiajaks oli umbes 11h. Valisin öisesõidu, et oleks võimalik magada ja aeg kiiremini läheks. Üldiselt, tol hetkel paar tuttavat tahtsid tulla NY samal ajal megabusiga Torontosse ja hinna vahe oli röögatu. Ehk kui meie maksime kokku 68$, siis nendel oleks üks ots läinud juba ainult 100$. Mida kaugemalt alustad, seda odavam. Aga sai sõidetud ja üle elatud, ei olnud hullu midagi. Kuigi kui teeks uuesti, siis valiks rongi kui oleks võimalik.
Megabusiga oli muidu kõik okei, ainult et 2 tundi enne DC-d läks tagasitulles bussil midagi katki ja siis ootasime 2 tundi uut bussi, et siis 2 tundi veel koju sõita.. noh lõpp ei olnud just kõige parem, aga seda võib juhtuda ükskõik, mis bussifirmaga.

Siin on ka päris pikk topic Viru Reisidest : http://naistekas.delfi.ee/foorum/read.php?45,8664621,11035103#msg-11035103

Ei tea palju sellest muidugi abi on, aga siiski jätan selle lingi siia.

Ja 2 aastat tagasi käis mu ema Viru Reisidega 2 nädalasel tuuril Horvaatias ja kõik läks hästi, jamasid ei olnud. Samuti tulid tuttavad eelmisel suvel Viru Reisidega samalt tuurilt ja neil oli väga korralik buss. Vahel lihtsalt veab ja teine kord mitte. Hinnataseme kohaselt ei saagi ju väga palju oodata.

Oli jah vist Ekspress Auto-L buss. Täpselt, isegi Viru Reiside tase varieerub äärmusest äärmusesse. Perekonnas on veel kogemusi selle firmaga. Horvaatia reisiga jäädi nt rahule, isegi buss oli okei.

Käisime Põhja-Norras suvel. Bussiga oli jama pidevalt. Vahepeal õli pritsis tagant, siis seisime ja ootasime kuna korda tehakse ja see muide juhtus veel enne kui üldse Norrasse jõudsime. Aga mitu korda oli ikka probleeme, siis sees oli konditsioneeriga ka mingi
jama.Sooja veega oli ka mingi oma diil seal. Mingi hetke mikker enam ei töötanud ja kui on kahe kohaline buss, siis kus olla, üleval või all? Seega poolteist päeva me sõidu ajal giidi juttu ei kuulnudki - just Norras. Reisi peal oli mõned inimesed, kes käisid siis ise poes ja parandasid neid juhtmeid seal.
Muidu giid ise oli hästi tore ja mõnus, teda ei saa süüdistada Viru Reiside probleemides.
Lisaks sõitis pidevalt ainult üks bussijuht, kuigi tegelikult peaks vahepeal olema teatud pausid ja bussijuhtide vahetus, kui päevas sõidetakse ikka 10 tundi järjest. Tal oli kaasas küll üks sõber, pakun, et kui politsei kinni peab, siis "varumees", kes tegelikult kordagi ei sõitnud.
Tagasi Tallinnasse jõudsime öösel, buss liikus edasi Võrru. Hiljem kuulsime, et bussijuht jäi teepeal magama ja reisijad proovisid teda siis Tartuni üleval hoida, jootsid seal kohvi ja sõit jätkus Võrru. Pärast seda pidi ta tagasi Jõhvi sõitma, ju jõudis ikka elusalt kohale,sest bussiõnnetusest pärast seda kuulda ei olnud.
Üldiselt on kiire, kiire, kiire.. aga bussisõiduga ju nii ongi, kähku siia, kähku sinna. Lisaks on Viru Reisid ju küllaltki taskukohane, seega peab selliste asjadega arvestama. Ööbimiskohad olid okeid, mõni oli parem, mõni natuke kehvem, kui ei midagi väga hullu.
Ma ei ütle, et rohkem Viru Reisidega ei läheks.. aga enne mõtlen. Kõige rohkem oli hirm ikka bussijuhi pärast, kes on väsinud ja sõidab kuskil Norra teedel, kujutage ise ette..

No ega seal reisiloa täitmisel erilist informatsiooni ei küsitagi, seega minu arust on see nii mõttetu täita, sest iga üks võib saada jah ja siis piiril on tegelik selgushetk, et sry, ikka ei saa minna.
Kuna see oli, kui su sõber tagasi saadeti, lähiajal või tükk aega tagasi?