Jah Muir Woods - soovitavalt hommiku poole, sest pärast 9-10 tuleb inimesi juba massidena, vähemalt suvel küll.. ja siis ka parkimiskoha leidmisega raskusi. Muir Woodsi minnes või tulles ka Sausalito. Golden Gate sillale saab hea vaate Marin Headlandsilt.
Alcatrazi saarele saab ka internetist pileteid osta, aga nt meil oli juhus et natuke vähem kui kuu enne minekut olid kõik juba välja müüdud ja siis arvasimegi, et ei saa ning käisime Rocketboatiga sõitmas. Seal aga nägime, et ikka müüdi ka kohapeal pileteid Alcatrazile - Pier 39 nimelt.
Korra võid ka läbi põigata Palace of Fine Arts - sisse ei peagi minema, väljast on huvitav ja ilus.
Yosemites käiks küll ära, kahjuks endal selle jaoks aega ei jäänud.
Lennujaamast lähevad ka Shuttlebussid sinna autorendifirmadesse. Kui broneerid, siis nad tavaliselt tahavad teada, mis lennufirmaga tuled ja mis kell lend, siis nad näevad ka seda ja kui lend peaks hiljaks jääma, siis teavad, et sa jääd ise ka hiljaks kui oled pannud mingi kindla kellaja autole järgi minemiseks. Nt meie lend pidi LA-sse jõudma enne 12-st, igaks juhuks panin pick-up-i kella 1ks (kuigi lennujaamast autorendini oli 5 minutit vist sõites). Kahjuks lend hilines, kuid tänu sellele, et panin natukene hilisema aja, ei juhtunud midagi ja buss ka kohe sõitis ette kui lennujaamast välja kõndisime.
Vahel on nii, et neile ei loe ju mitu tundi sa päeva jooksul seda autot nii öelda kasutad, vaid arvestavad ikka päeva hinna, siis ei pruugi tõesti eriti vahet olla kas võtad selle kohe öösel või alles hommikul - hind jääb ikka samaks.
Mul oli ka kohver USA-sse tulles kõvasti mõõtudest üle. Ei hakanud ju keegi mõõtma otseselt. Tagasitulles sul veab, sest BA-l ju väga head pagasinõuded, alates käsipagasi kaalust kuni suure kohvri mõõtudeni välja. Aga USA sisestel reisidel vaadatakse silma järgi, kui nad teavad, et väike lennuk ja ei mahu väga suured käsipagasikohvrid, siis lihtsalt öeldakse, et pannakse alla. Spiritil nt on kastike kuhu pead oma kohvri sisse panema, et näha, kas on õiges mõõdus või mitte.
Just käisime, aga marsruut oli natuke teine:
6.päev - käisime Solvangis, siis suund Monterey poole ja õhtuks jõudsime San Fran. lähedale.
2 päeva ju ainult sõitsime tegelikult.
Yosemite oleks tahtnud minna, aga nagu näha ei osanud, seda kuhugi mahutada. Kindlasti oleks saanud..et jätad ühe San Fran-i päeva ära või LA ja siis jälle sõidad.
Jah Dollar Cariga oli probleeme, sest nende eesmärk ongi pähemäärida ja jätta sulle mulje, et sul ei ole midagi. Kuigi tegelikult on sul kõik asjad olemas. Vahendusfirmaga oli kõik okei, vastasid, kui kirjutasin jne. Ka Dollar Car vastas küsimusele palju maksavad kindlustused, aga kui mainisin, et mul on need ja need hinnasees juba, et vaadake üle, kas sain õigesti aru, siis oli vaikus - ei midagi. No mis seal ikka, reis sai tehtud ja vältisin ka LA lähedale tolliteid - no seal kõige lähemad olid Orange Countys ja mõni tee, mida mööda sõitsin muudetakse tasuliseks ja cashless roadiks alles selle aasta sept/okt. Seega vedas. San Franciscos sai ka sildu välditud, välja arvatud Golden Gate. Ning tõesti läbi Euroopa vahendaja sain auto pea 2 korda odavamalt, lisaks veel kindlustused olid hinna sees.
Jah, kirjas on tavaliselt ..or similar. Mina arvasin ka, et saame mingi Fordi, aga kohapeal selgus, et ühtegi Fordi ei olnud ning valikusse jäid Chevrolet ja Kia Soulid. Valisin viimase ja jäin väga rahule.
Aga, seda ma tahtsin öelda, et enne minekut lugesin nii palju selle rendifirma kohta - meil on Dollar Car ja hing valutas, et kas ikka julgebki minna enam. Kuna võtsin läbi euroopa vahendaja selle auto ja alles pärast maksmist sain teada, mida nemad mulle valisid, siis nii see valik sündiski. Ühesõnaga, mida odavam, seda rohkem nad proovivad sulle pähe määrida igasugu kindlustusi ja asju ja mida kõike veel. Kuna minul olid need kindlustused olemas läbi Euroopa firma, siis kohapeal see neid ei huvitanud. Ütlesin, et ei taha, siis vaatan lepingut - ikka sisse pandud. Käskisin ära võtta, hakkas ähvardama jne. Ausalt öeldes, äkki nad kuidagi ikka midagi sinna sisse sussredasid, sest hetkel maksin ainult autorendi raha ja ma tean, et peaks minema ka drop-off tasu, mis ei ole veel läinud.. seega ma ei julgegi oodata, mis arveid sealt veel tulla võib. Ma muidugi ei tea, kus te täpselt sõidate ja mis teedel (mõtlen pärast, seda kui kõrbest väljas või sinna teele olles), aga ettevaatust ka cashless tolliteedega, sest suurem osa rendiautodel ei ole peal transpondereid ja siis kui kunagi arve saad nt 20 sendise tollitee eest, siis rendifirma kasseerib sinult sisse selle arve saatmise eest lisaks veel üle 10$ ja nii iga läbitud cashless punkti eest. Dollar caril oli see lausa meeletud 25$. Õnneks lugesin enne reisi igasugu kaebuseid ja lihtsalt vältisin San Franciscos kõiki sildu, välja arvatud Golden Gate bridge, kus sai ka rahaga maksta.