kivirik

Uus kasutaja, liitus Tripiga 7 aastat tagasi

90 meeldimist
0 postitust
170 kommentaari
Viimased kommentaarid

Mais-juunis kuhugi lõunasse koos 8-kuuste kolmikutega, sõltub sellest mis reisi eesmärk on ja mida keegi puhkuse all silmas peab. Sel ajal on meil siin mõnel aastal olnud soojemgi ja ilusam ilm kui Vahemere ääres.

Pakettreisidest tuli meelde üks tore seik. Tallinnast tuli otsereisile punt krapsakaid ühes vanuses noori emasid oma alla-aastaste tittetega, nii 6-7 oli neid, võimalik et rohkemgi. Näha oli, et miskitviisi tuttavad, sest enne lennukile minekut oli neil sädistamist küllaga. Lennukis paigutati nad kuhugi tahapoole. Terve reisi jooksul ei kostnud tagantpoolt piuksugi. Järelikult olid nad ise ja ka oma titad reisiks väga korralikult ettevalmistanud. Selliste emmedega on rõõm ühes lennukis lennata.

Kui ei tea kas laps või lapsed taluvad pikka aega ühel kohal istumist ja kas saad nendega lennukis hakkama, sõida liinibussiga Tallinn-Tartu-Tallinn, saad teada.

Sõltub lastest ja eelkõige nende vanematest. Üldjuhul on rahututel vanematel rahutud lapsed. Loomulikult kannatavad teised reisijad laste kisa välja, sest lennukist ei ole võimalik maha astuda nagu linnaliinibussist või trammist. Olen pakettide otsereisidel käinud palju ja ehk neljandikul neist on olnud lapsed, kes on nagu nad on. Mõni imik tihub vaikselt nutta, teine laseb terve lennuaja nagu kreissaega kõrvust läbi.

Üks näide. Tuleb noor pere kolme väikelapsega, vanim umbes 4-5 a. poiss, kes oli sellest seltskonnast kõige asjalikum. Imik nuttis alates Tallinna lennujaamast kuni Kreeta saareni ja ilmselt ka seal edasi. Isa käis kriiskava imikuga mööda lennukit edasi-tagasi kussutades nii minnes kui ka tulles,  aeg-ajalt mõnele vabandavalt öeldes, et lapsel tulevad hambad. Kreetale jõudes ei muutunud midagi, imik nuttis kõikseeaeg. Vanim poeg hoidis keskmist last ohjes, samuti valvas titekäru, ema oli kogu maailma vastu täiesti apaatne, nagu polekski see tema pere. Sama kordus 7 päeva pärast tagasiteel. Puhkus?

Teine näide. Umbes 5-6 aastane tüdrukutirts nõudis lennukis emalt-isalt midagi sellist mida lennukis polnud võimalik saada ja kui ei saanud kukkus hirmsa häälega jonnima. Meie taga istunud väiksemad lapsed ehmusid sellest ja küsisid vaikselt oma emalt mis juhtus, miks see tüdruk nutab. Üks jonnihoog sai mööda, algas järgmine. Tõesti ei olnud ilus kuulata.

Kolmas näide. Meie ette istus vanaema (venekeelne) 4-5 aastase tüdrukuga. Mõtteist käis korraks läbi, et midagi head sellest lennust ei tule, kuid vastupidi. Tüdruk oli pea terve lennuaja tahvelarvutis, milles mängis igasuguseid arendavaid mänge, nii arvutusi kui ka sõnalisi. Priima!

Inimesed on erinevad ja iga vanem peab ise teadma kuidas oma lastega hakkama saab, nii et need tervet lennukitäit teisi inimesi ei segaks 3-5 tunni jooksul. Võiks ju loota, et ka noored lapsevanemad on mõistvad kaasreisijate suhtes, mitte üksnes vastupidi;)

Vanakraamiturgudel.  Eestis Taaskasutuskeskustes, komisjonipoodides. Internetis on valikut tuhandetes lehtedel soov.ee ja osta.ee https://www.osta.ee/kategooria/kodu/klaas-portselan-noud

Durian? Olen maitsnud duriani, kuid mu meelest polnud tal mingit erilist maitset, suht maitsetu. Aasias on kategooriliselt keelatud duriani hotellituppa kaasa tuua, maksad trahvi nii et vähe pole, sest kui durian haisema hakkab, siis see hais ei kaduvat. Duriani asemel oleks EL ametnikud võinud siiski nende 5 liigi hulka maitsva mango jätta.  

  • Erandina võib ilma fütosanitaarsertifikaadita tuua 5 liiki puuvilju: banaan, durian, ananass, dattel, kookospähkel.
  • Euroopa Liitu saabumisel kaasas olevad sisseveoks keelatud taimed ja taimsed saadused konfiskeeritakse ja hävitatakse.

Akrotiri ja Dhekelia on Suurbritanniale kuuluvad territooriumid, täpsemalt, Suurbritannia meretagune ala Küprose saare lõunarannikul. Nende kogupindala on 254 km². Akrotiri ja Dhekelia jäid 1960. aastal Küprose iseseisvudes Suurbritanniale. Seal asuvad sõjaväebaasid.

Ei usu, et need kahel pool Larnakat GB territooriumid turiste mõjutaksid. Nii varemalt kui praegugi lähevad põhimaanteed ja tänavad neist kaartidele märgitud territooriumidest läbi, et üleüldse mingisse kohta või vaatamisväärsusteni jõuda. Väga sõjaväelised osad on tee pealt nähtavalt traataia taga, inglaste koolid jmt aga niiöelda tavatänava ääres.

Peale selle, eestlastel ei ole ju GB-sse sõitmiseks viisat vaja. Inglismaal käisin üle 25 aasta tagasi, kui Eesti ise oli EL-i kuulumisest kaugel ja juba siis polnud meil viisat vaja.

Vietnamis saab täpselt samamoodi osta tänavabüroodest venekeelse giidiga reise nagu ka Tais ja Türgis, ei pea meie reisikorraldajaid nuumama ja topelthinda maksma. Vietnam on senini ametliku nimetusega Vietnami Sotsialistlik Vabariik, üheparteiline riik, mida juhib kommunistlik partei.  Paljud vanemad inimesed on õppinud koolis vene keelt ja Moskva ülikoolides õppinud.

Hurghadasse saabumisel tuleb koheselt maksta näo pealt 25 USD viisa eest vastavasse putkasse, ainult dollareid! Igaks juhuks peaks olema 1-dollarilisi tipi andmiseks, kuid igale isehakanud "abistajale" pole vaja maksta. Kohalikku raha pole vaja, kaupmehed võtavad kõik vastu. Kui pole plaanis kulutusi teha, siis pole vaja kaupmeeste ligi minna, nad on nagu takjad.

Jaanuar on seal kõige külmem kuu, kuid ikkagi soojem kui meie suvi. Päike paistab pea kogu aeg. On soe, kuid tuuline, tuule kaitseks kerge jope on hea valik. Merevesi alla +20 kraadi vististi ei lähe, loodetavasti on basseinides soojendatud vesi. 

Ei ütleks, et ekskursioonid on odavad. Näiteks päevane reis Luxorisse oli näo peale 90 USD, see on pea neljandik odavamate nädalaste AI-pakettide hinnast.

Mõned meie reisifirmad on Smartlynxi lennule oma grupi inimeste jaoks kindlad istekohad broneerinud ja check-in´is neid vahetada ei saa, juba on nende istekohanumbrid piletil. 

Novatours ja Tez Tour on lahtiste kohtadega, check-in paneb istekoha paika, võimalusel saab seal kaubelda enesele sobivamat. Samas TEZ Tour annab võimaluse enne reisi online kaudu ise valida nii toit kui ka istekoht  https://www.tez-tour.com/et/tallinn/airFlights.html?categoryId=41&articleId=50001832

Raske uskuda, et Novatoursi kliendina lennates ei saa Smartlynx online kaudu toitu ja istekohti lennukisse ette tellida. Mis ajast?

Novatoursi lehelt lennukitoidu ettetellimise kohta:

https://www.novatours.ee//lisateenused/ettetellitav-toit-lennukis

Väidan, et krediidiinfo, inforegister, taust jt kasutavad jooksva aasta käibe (?) näitamisel maksuametist saadud käibedeklaratsioonide esimesi ridu, mis näitavad maksustatava käibe summasid (mõnel on seal "tänu" pöördmaksustamistele oluliselt suurem maksustatava käibe summa kui tegelik müügikäive)  ja kaugeltki mitte müügikäibe summasid, mida ei ole neil kusagilt võimalik saada enne kui firmade aastaaruanne on valminud ja äriregistrile esitatud. Ei tasu igasuguste portaalide analüüse ja prognoose puhta tõena võtta.

Varemaltki pahandatud https://trip.ee/foorum/uldfoorum/viru-reisid-2

Madal hind ei õigusta reisijatevedu remontivajava bussiga. Lõpuks läheb logu bussiga sõit ja selle parandamine võõrsil kallimaks maksma kui kogu reis väärt oli.

TEZi ja Novatoursi pakutavate hotellide valik on lai, kuid valiku pead tegema ise. Olen alati pakutavaid hotelle eelnevalt googeldanud ja tripadvisorist kommentaare lugenud ning alles seejärel hotelli paika pannud. Nii mõnestki hea asukohaga hotellist oleme loobunud, kuna kirjelduste järgi oli neis personal halb, söök halb, toad halvasti koristatud jne. Vaatasin kevadel ka Patrase piirkonnna hotelle, kuid valisin puhkusereisiks hoopiski teise riigi. Kreeka mandril ja saartel pelgalt 4* ja AI ei ütle mitte midagi. Kui hotellis on rohkem kohti ja kliente, siis vähemalt toit on mitmekesisem ja vahel ka ülihea. Alkoholiga on igas hotellis omad piirangud, enamasti vaid kohalik rüübe on tasuta. Võrreldes teiste Vahemereäärsete kuurortitega on Kreekas tõepoolest hotellide tase oluliselt halvem kui mujal, eriti just tubade sisustus ja san-sõlmed.

Smartlynxiga lendamise eelis on see, et saad otselennuga sihtkohta, kuhu tavalennud otse ei vii, ja transfeer viib sinu enese poolt valitud hotelli. Uued lennukid on laia istmevahega ja teenindus meeldiv. Hooajal praktiliselt iga päev mitu lendu päevas, pole ime, kui mõni lend võib hilineda.  Enesel pole mitmete-setmete aastate jooksul ükski lend väljumisega hilinenud.

AÜE-s on sama mis Veigo piltidel, üks kõrghoone ajab teist taga, vähemalt paljud neist on väga huvitava arhitektuuriga. 

Abu Dhabis on spetsiaalselt ehitatud U.A.E. Heritage Village, kus saab ülevaate kuidas sealmail varemalt elati.

Google aitab https://www.google.com/search?q=cyprus+beaches&rlz=1C1RUCY_etEE815EE815&oq=cyprus&aqs=chrome.2.69i59j69i57j69i59j0l3.7805j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Vali Paphose kandi rannad ja näed fotodelt mis seal on. Randade TOP10 on reastanud esimeseks Paphose lähedal oleva Aphrodite kalju juures väikese kiviklibuse ranna, ise jätaks selle rannana viimaseks, eriti lastega olles. Ujud ümber kuulsa kaljutüki ja muud pole seal midagi teha. Kõige ilusamad valge liivaga rannad olevat hoopiski põhjapool türklaste aladel. Lõunas kreeklastel aga Ayia Napast Larnaka poole. Tuntuim, laiem, ilusam, pidusem on Nissi Bay Beach, kuid sealt edasi Larnaka poole liikudes on Nissi lähedal veel mitmed ilusa valge liivaga rannad ja lasuursinise veega meresopid, mis ka lastele sobivad. Ka suur veepark on lähedal. Samas mitmete hotellide juurest saab vaid spetsiaalsetest treppidest merevette ujuma, väikelastel poleks seal midagi teha. 
Larnaka kesklinnas on suur ja lai mullakarva rand madala merepõhjaga, nagu mööda musta kinnitallatud niisket ja kõva mulda käiks, kuid lastele sobiks. Larnakast Paphose poole on samuti tumeda liiva või kiviklibuga rannad.
Otsi Googlist oma seltskonna jaoks sobivaim.

Kas tasuks minna, see oleneb iga reisija enese vaatenurgast. Tropeas olen lausa nädala baseerunud. Väike armas linnake, mida merevesi on siit- ja sealtpoolt vahvalt uuristanud. Kõrvuti asuvad nii ülesvuntsitud paleed kui ka armetud hurtsikud veelgi armetumate elanikega. Mõni mäepealne restoran oli eriti hõrgu toiduga, mõnest einelast käisid kaarega mööda. Samas siblisid ringi kanad-kuked ja kitsed. Turistikas ja kohalik elu kulgesid käsikäes. Meri oli puhas ja ujutav. Sadamast sai sõita Sitsiilia lähedal asuvatele vulkaanilistele saartele. 

Napoli ja Sorrento kandis baseerudes Tropeasse edasi-tagasi pikka sõitu pigem ette ei võtaks. Napoli, Pompei, Amalfi rannik, Sorrento, Capri, seal on oluliselt enam vaatamist.

Olen Smartlynxi lendudega, 180 eestlast pardal, käinud suht väikestel Kreeka saartel, kus terve reisi aja ei saanud sel väikesel saarel ei oma hotellis ega ringi reisides ühegi eestlasega kokku. Samamoodi võiks öelda, et eestlasi polnud seal reisides üldse näha, küll aga oli poolakaid näha ja kuulda. Riia lennujaamast läheb lende igasse ilmasuunda. Tõenäoliselt suur mass lendajaist on seal siiski lätlased. Palangas olime väikeses hotellis, kus vaid autode numbrimärkide järgi sai aimu kes kust riigist tulnud on. Inimestel lihtsalt ei ole rinnas silti ega otsa ees märki kust pärit, lihtsalt ühesugused rändajad.

Filmis "Pank" oli selline tekst: "See on Eesti. Siin head ei mäletata ja halba ei unustata". Nii kahjuks ongi. Enesel on Smartlynxiga olnud vaid väga head kogemused. Kõik on alati toiminud plaanipäraselt ka siis, kui nad on kasutanud teiste firmade lennukeid.  Konkreetse lennujaama check-in  paneb paika kuhu lennukis istud ja kelle kõrvale, nii et oma soov tuleb avaldada lauas kas siin või võõrsil ja kui võimalusi on, siis tullakse alati vastu.

Loodus on mõlemas kena, kuid erinev riigikord annab tunda. Pikemat aega ilma sõdadeta eksisteerinud Tai Kuningriigis kulgeb elu rahulikult, lõbusalt, inimesed on sõbralikud, erinevaid massaažipakkujaid igal sammul. Vietnami Sotsialistlikus Vabariigis juhib riiki endiselt kommunistlik partei, sellest ka aastakümneid sotsialismi rüppes elanud kohalikud hoopiski teistsugused kui tailased. Selline väike asi, et kui Tai turismipiirkondades suletakse putkad ja söögikohad siis, kui viimane öine turist magama läheb, siis Vietnami turismipiirkonnas pandi oma poekesed kinni kell 22 ja kogu lugu.  

Küsimus on umbes selline, et palju maksab üks punane auto? 

Olen käinud, kena kõik. Jalutamiseks kilomeetreid rannaäärset kõnniteed vahelduvate lahesoppide ja liivarandadega, veespordi asjad. Suur veekeskus on lähedal. Igasuguseid baare on randades. Kulutamine sõltub pigem inimese vajadustest ja eelistustest, millal ja millega kohale minna, kas ise organiseerida kõik või osta meie reisikorraldajatelt pakettreis otse Ayia Napasse, millise hinnaklassi hotell valida, kas söökidega või ilma jmt. Ayia Napa on hinnaklassilt pigem kõrgem kui mujal Küprosel.

Tubli muidugi, kuid Samaria 5-eurose pileti peal on kogu raja kirjeldus km-postidega ja seal on raja pikkuseks putkast-putkani märgitud 12,8 km. Lõpppunktist edasi mereni on umbes 3 km lageda taeva all ühetasast munakiviteed, mille võib läbida ka mikrobussiga. Raja pikkus 18 km on vist turistide peletamiseks välja mõeldud. 18-12,8=vahe tegelikkusega 6,4 km on liialt suur vahe. Meie läbisime raja putkast-putkani, pidev langus, ei ühtki väsitavat tõusu, täiesti normaalse tempo, väikeste söögi-joogi puhkepauside, looduse imetlemise ja pildistamisega 4 tunniga, jäi aega meres ujumiseks kuni laevani. Mida kauemaks ühele kohale puhkama jääd, seda raskem on sealt edasi minna, jalad lähevad raskeks, tekivadki komistamised ja kukkumised.

Tiit-Reiside kodulehelt: "Eesti Turismifirmade Liidu liige aastast 1995. Oleme reisihuvilisi teenindanud juba alates 1991 aastast."

Olen nendega paarkümmend aastat tagasi käinud Itaalia ringreisil. Sel "kaugel" ajal korraldati siit sellistesse piirkondadesse üksnes edasi-tagasi bussireise. Kõik sujus väga ladusalt ning oli vägagi hästi organiseeritud ja giidid tasemel. Ühe ja sama omanikuga senini tegutsev firma on ilmselt ka tänasel päeval usaldusväärne.


Mis vanadesse nõuka passidesse puutub, siis kodumaa jaoks olid ühed passid ja välismaale sõitmiseks teised ja ka erinevat värvi CCCP välispassid, mis vene ja prantsuse keeles. Mul on alles punaste kaantega tsiviilkodaniku välispass ja siniste kaantega teenistuslik välispass. Viimane anti välja vaid tööalasteks lähetusteks, et välisviisa saamine oleks lihtsam. Kes tahab teada kuidas vene ajal üle riigipiiri sisse-välja sai, sõitku Iisraeli ja korrutagu kogemus kümnega.

Meenub üks tudengiaegne bussireis Eestist Krimmi. Sõit kulges mööda Pihkva-Kiiev-Odessa-Simferopol suht joonsirget maanteed. Kahel pool teed olid topelt hekid või õigemini küll kõrge võsa. Sõitsime kuniks läks pimedaks, lõime oma telklaagri hekkidevahelisele alale lahti, hambad pesime kusagil suvalises lähedal asuvas ojas ja hommikul varavalges sõitsime edasi. Ühel õhtul tundus hambapesuvesi veidi imelikult haisevat, hommikul valges nägime, et lehmalaut lähedal. Kiievis ööbisime südalinnahotellis peatänaval, kuid mujal telkides. Nõuka ajal ei olnud probleem rahas, vaid asjade ja teenuste kättesaadavuses. Midagi ei olnud avalikult saada, kuigi kõik oli kusagil olemas. Krimmi lõunarannikul telkisime Dvigateli suvilate kinnisel territooriumil. Nõuka ajal olid kõigil suurematel ettevõtetel kusagil heas kohas oma suvilad, ka nö. päris eesti omadel isegi Gruusias, näiteks Salme külas. Oktoobri lõpus oli Krimmis väga soe, ka merevesi soe, kuid ööd jahedad. Õhtul oli külas vabaõhukino, ainult seinad ja ekraan, kell 21 oli ümberringi kottpime. Dvigateli naised ütlesid, et nemad lähevad kinno tekiga. Kui film on ühe seeriaga, võtavad kaasa ühe teki, kui kaks, siis kaks tekki. Filmi alguses oli õues +25 kraadi ja meie läksime oma suvekleitidega, poole tunni pärast külmetasime nii et vähe polnud.

Kui juba Kuldigasse minna, siis tasuks ära käia ka Ventspilsis. Sadamalinna promenaadid, korrastatud tänavad ja pargid, huvitavad lehma-skulptuurid, lilledest kellad, kalad, linnud jne, super liivarand, tegevust jätkub kõigile. 

Riia linnal pole häda midagi. Sirge tee otse läbi linna, enne jõge paremale, üle silla ja peagi see kena Kuldigagi paistma hakkab. Muidugi võib ka suure tiiru ümber linna teha, kuid siis võiks Pärnu poolt tulles juba otse Bauskasse sõita, seal üle Lielupe jõe ja kohe paremale umbes 10 km ning sealt vasemale kena Rundale loss ning lossiaed üle vaadata ja sealt edasi Kuldiga peale mööda väga rahulikke teid.