erab

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi
17 meeldimist
5 postitust / 45 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Samuti Zakopanes. Ja nii jääb järgnevaks 3 päevaks. Sai tuldud ikka seda teist marsuuti pidi, mis seal minu enda postituses ülevalpool lingi taga peidus :) Jah, kiirteedel on ehitustest tingitud takistusi kuid üldjoontes kiire marsuut. Teeremontidele ja ummikutele kulus ehk ca' 40 minutit.
Bensiin odav, toit odav, Krakow-i Bonarka City Center -i hüpermarketis suvised allahindlused riietele, jalatsitele jpm. kaupadele, tasuta parkimine marketi -1 korrusel jne.

Kiirem, mugavam - kuigi pikem. Möödunud aastal sõitsin minnes E77 tagasiteel E75/A1 Czestochowa kaudu.

Kerli, milliseid terme Te külastasite? Plaanime samuti minna.

Mart47 , alustan 05.07. teekonda Zakopanesse. Marsuut saab olema selline:
https://goo.gl/maps/RV7FbCzDhRy

Uups... jah, see OLI plaanis aga apartement perenaine soovitas rangelt pigem mitte minna ja KUI, siis ainult laevaga. Põhjused:
Kuna Hel asub poolsäärel :) ja sinna viib vaid 1 kitsas maantee, siis suvisel perioodil on see täiesti ummistunud mitte ainult turistidest vaid ka kohalike kalurite veokitest, traktoritest, hobustest jne. jne. sest momendil püügihooaeg ning kohalikud kalurid (neid pidi poolsaar täis olema) harrastavad oma traditsioonilisi püügivõtteid ning turistid harrastavad seda saaki vaadata ja osta. Ja kui satub veel tuuline päev olema, siis pidi kindlapeale tekkima selline tunne, et palud keda või mida usud, et sinna poleks iial läinud. Seega - mulle soovitati pigem veeta täispäev Gdanskis ja seda ma just tegingi. Kahetsemata.

Kinna'-le: tohib ikka uurida. Valikus oli tegelikult kaks marsuuti, sest kolmanda (Kaliningradi oblasti-äärse 590.-nda maantee välistasin) - seega valikusse jäi põhjapoolne maantee nr. 592 ja lõunapoolne nr. 16
Et mööda 592 sai eelmisel aastal juba liigutud, siis otsustasin seekord seda tõeliselt "pargiteed" vältida. Huvitav sõita, kuid kui sisse tuleb ajafaktor, mis nõuab enam-vähem ajaks kuskile jõudmist, siis ei soovita. Seda enam, et teele jäävad mõned tööstuslinnad (nt. Ketrzyn) kust ja kuhu liigub suuremal hulgal rekkasid ning sellest tingituna pargiteede läbilaskevõime aeglustub.

  1. maanteed kasutasin seekord paaril kindlal põhjusel. Kuna hommikul alustasime Augustow-ist ja tahtsime pealelõunaks hiljemalt Malborki kindlusesse jõuda nindg sealt edasi õhtuks Sopotisse siis oli see minu meelest õigeim valik. Boonusena võrratult ilus loodus sadade järvede vahel, mis kahelepoole teed jäid Ełk'-i ja Olsztyn'-i vahel. Kui nüüd aus olla, siis sai ikka enda peale koledal kombel pahane oldud, et kodus spinningu/õngekomplekti pagasiruumi ei visanud nähes neid järvedeäärseid peatuskohti, milles siltidel vähemalt paaris kohas mainiti ka ahvenat. Sõnaga - 16. maantee on okei. Piisavalt kiire, ilus ümbrus ja tsivilisatsiooni rüppes. Põhjapoolsem tee oleks õigem valik, kui ikka süda täis või tahad, et see täis läheks. Nali. :)
    Kuna Sul esimene peatus Punsk'-is, siis ju otsustamisruumi jätkub, kuhupoole autonina hommikul pöörata.

P.S. õige marsuut oli siiski selline - https://goo.gl/maps/baSYpX3Y96B2
See tähendab, et Elbak-i peale keerasime alles Ostroda'-st. Kuigi Google soovitas juba varem ära pöörata, siis usaldasin seekord autonavi soovitust.

Põhja Poolas külastasime minnes Malborki Lossi, edasi Sopotisse (kus veetsime 3 päeva - millest 1 päeva Gdanskis, võtsime elektriautoga vanalinna ekskursiooni, sealt edasi Piraadilaeva reisi Westerplatte ja tagasi, laevas tagasiteel elav muusika, söögid-joogid jne...ilmselt lastele tore elamus ja endale samuti, Sopotis oli apartement võetud otse peatänava (promenaadi) äärde, ülimalt head ja seejuures odavad (!) toidud tänavakohvikutes jne, jne..
Sopoti ja Gdanski-Gdynia vahel on väga hea rongiühendus, kus näiteks pilet Sopotist Gdanskisse 3-le läks maksma 11.40 zl... Jagage see ca' 4-ga ja saate summa meie eurorahas :) Igatahes Sopotis elades pidasime kasulikumaks ja ajasäästlikumaks jätta auto perenaise kesklinna majahoovi ja seigelda edasi rongidega. Muidugi tasuks Sopotis teha õhtune jalutuskäik maailma pikimal puust muulil, mille keskosas taas üks vahva mererestoran koos vastavate hõrgutistega...kuhu me kahjuks ise ei jõudnud seekord. Seekordse Põhja-Poola reisi lõpetuseks käisime ära Szymbarki Metsa/Puidu hariduskeskuses, kus kogesime tagurpiditunnet kummuli majas jpm. huvitavat. Sõnaga - Põhja-Poolas on liiga palju huvitava ja ajast tuli taas puudu nagu alati :)

Tere,

Kuna Torunis käisime möödunud aastal (sattusime sinna valgusfestivali ajaks - öine Torun oli hämmastavalt ilus ja suur), siis sellel aastal käisime ainult Poola Põhjaosas. Marsuut oli selline - alustan Leedu viimasest Statoili....sry Circle K tanklast: https://goo.gl/maps/baSYpX3Y96B2
Ja nädala pärast uuesti Lõuna-Poolasse. Kuna eelmisel aastal külastatud Zakopane piirkond võlus nii looduse kui tegemistega, siis nüüd tahaks i-le täpi peale panna :)

Tere,

Kas see oleks Teie reisi viimane teelõik tagasiteel? Kui jah, siis soovitaksin võimaluse korral (kui ajagraafik kannatab ning reisiplaanid juba päris lukus pole) tagasiteel Põhja-Poola kaudu tagasi tulla. Saabusime oma perega nädal aega tagasi Põhja Poolast.

Tänud! Olen kursis - oleme Poolas korduvalt käinud - ka möödunud ja ülemöödunud aastal ja enne sedagi.
Poolas pole odavamad mitte ainult toiduainete hinnad vaid ka riided, jalanõud, bensiin jne. Lihtsalt meie pere reisimise stiil selline, et päeval otsime mõne ilusa loodusliku peatuspaiga ajame priimuse kuumaks ning lööme nii-öelda päeva pooleks, puhkame istuvast asendist ja võtame matkamehe kombel einet. Õhtuti saab väljas söömas käidud. :)

Broneerisime umbes kaks kuud ette. Vahepeal sai osa broneeringuid ka sobivamate vastu vahetatud. Valik sai tehtud nii, et broneerimistasu ei olnud ja tühistamisvõimalus oleks mitte rohkem kui 1 nädal enne valitud sihtkohta jõudmist. Pigem 2-3 päeva. Arvasime, et nii on kõige paindlikum, kui peaks juhtuma, et reisi jooksul mingeid marsuudimuudatusi võib ette tulla.

Esimene öömaja Are'-s suusakuurortis - pika sõidupäeva jätkuks mõnus, puhas, rahulik paik:
https://www.booking.com/hotel/se/duveds-semesterby.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Teine öömaja otse Atlandi ookeani rannikul - soovitan rangelt:
https://www.booking.com/hotel/no/hustadvika-gjestegard.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Kolmas öömaja - mätaskatusega, väga ilus koht ja kalamehed - õnged kaasa- suure järve ääres!
https://www.booking.com/hotel/no/lemonsjo-fjellstue-og-hyttegrend.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Neljas - arvasime, et oleme eksinud. Väike hütike on peidus linnas eramaja hoovis, kus perenaiseks-peremeheks öko-eluviisi viljelejad. Suureks ja ilusaks üllatuseks oli külmakapi ja riiulitäis hommikusööke, mis sisaldasid omatehtud mahejogurteid, mahla, moose, võid leiba ja palju muud. Kõik perenaise enda tehtud ja ökomast öko... Ja kõik see hinna sees! :
https://www.booking.com/hotel/se/prostgardsvagen-11-cabin.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Viies - lisaöö. Broneerisime booking kaudu eelviimases ööbimiskohas. Perenaine soovitas seda piirkonda külastada. Kui reisil kalamehed siis PS. - Rootsi haugirikkama järve ääres aga broneerides andke teada, et soovite ka paati rentida. Kaldast ei ulatu. Kõik kalavalmistamiseks vajalik kohapeal olemas :
https://www.booking.com/hotel/se/rensbo-bed-amp-breakfast.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

P.S. reisilised Norras - võtke oma Statoili kohvikruus kaasa! Tasuta hea kohv on sellisel juhul igas Statoili jaamas garanteeritud! Proovisime järele. Toimib :)

Tere,

Kõik öömajad broneerisin enne reisi eelnevalt ära. Välja arvatud viimane, sest selgus, et olime tagasiteel kulgenud üle ootuste kiiresti. Seega võtsime ühe ööbimise veel lisaks ja vaatasime päevakese veel Rootsimaal ringi - Dalarna maakonnas, kus külastasime kuulsat Dalarna suveniirhobuste peretöökoda Färnäsis enne kui Stockholmis praamile sõitsime.
Meie reisieelarve oli juba enne reisi põhjalikult läbi kalkuleeritud ja otsustasime, et ööbimisteks kasutame peresõbralikke kohtasid, mis kindlasti peaksid võimaldama toidutegemist ja korralikku privaatset pesemistingimusi. Reisisime kolmekesi, kuid kõik ööbimiskohad oleks võimaldanud väga lahedat äraolemist ka 4-liikmelisele perele või seltskonnale. Hinnapiiriks olime seadnud ca' 80 - 90 € öö kohta. Arvestades, et pea-aegu kogu toidukraam oli endal kaasas (lisaks sai vaid paar korda puuvilju, mahla, piima ostetud...) siis ülejäänud kulud olid peamiselt kütusele, kohalike praamidega ülesõitudele.. Tänu kummaliselt väikesele kütusekulule läks reis lõpptulemusena oluliselt odavamaks, kui esialgselt planeerisime.
Kui olete huvitatud piilumast meie poolt kasutatud kohtadele, siis olen nõus seda infot jagama, sest eranditult kõikides öömajades on rahulikuma stiiliga külalised väga teretulnud.

Autopassi kohta lugesin ise ka, põgusalt juba enne reisi. Üks koht jäi pisut ebaselgeks - see siis EPS arvete saatmise kohta - arve saadetakse auto asukoha järgi selle maa keeles, kus auto registreeritud - kirjas on 17 riiki, kaasa-arvatud Läti ja Leedu, kuid Eestit märgitud pole. Jääb siis õhk-õrn lootus, et arvet ei tulegi :)
Loomulikult ei ole mul ka midagi selle vastu, et kasutatud teenuse eest maksta nagu korralikule külalisele kohane. Summa on vastuvõetav nii-kui-nii.

Kohe vaatan järele - niipalju saan kohe öelda, et kalli maa kohta nagu Norra on, tunduvad ülesõidud olema normaalse hinnaga. Vaata minu marsuudilt logi - allpool siis ülesõidud kronoloogilises järjekorras.
Halsa-Kanestraum 149 NOK
Afarnes-Solsnes 128 NOK
Eidsdal-Linge 118 NOK
Eurodes jäid siis ülesõidud vahemikku ca' 12-18 €, kui ma õigesti oma konto väljavõtet vaadates mäletan.
Ülesõit käib elavas järjekorras ilma eelneva pileti ostmiseta. Sõidad lihtsalt praamile peale ning härra astub ligi ja müüb sulle pileti. Maksad kas sulas või kaardiga. Muide - probleemivabalt saad maksta ka deebetkaardiga. Tunnelid on samuti tasulised, kuid meie marsuudil tuli kaart välja võtta vaid ühe tunneli läbimisel, kus peale tunnelit oli siis "check-out" terminal, kus samuti sai deebetkaardiga makstud. Kõikidest teistest tunnelitest läbisõidul teeb automaatkaamera sinu autost (reg. numbrist) pildi, mille alusel saadetakse hiljem arve. Kuid olen ka kuulnud, et nii mõnigi ootab oma arvet juba väga pikka aega ja on lootuse juba kaotanud seda üldse saada :)
Kui huvitab kütusekulu, siis ise arvestasin, et keskmine tuleb kogu reisi kohta ca' 7,5-8 kuid reaalsus näitab, et kõige vähem kulus kilomeetri läbimisele Norras ja seega paagitäie meetodil arvestades tuli reaalsuseks vaid 6,32 l/100 km kogu teekonna keskmiseks. Sõitsime vastavalt lubatud kiirusele auto spidomeetri järgi. Norras pole eriliselt mõtet politsei närvidel mängima hakata. Trahvid on sellised, millest sa täna kuulda ei tahaks :)

Tänan väga! Tundub päris sobiv olema. Lülitan plaani sisse :)

Tere. On samuti plaanis teist korda Horvaatiasse puhkama minna. Seekord taas minek 20.-nda augustil. Head sõbrad, palun soovitage teeäärset (E67) meeldivat ööbimiskohta Warssavi ja Tomaszow Maczowiecki vahel.

verso, me kõik mahume sinna Poola kiirteedele ära. Mina ei kavatse ka edaspidi kiiktooli jääda ja liigun Poola kiirteel edaspidigi väiksema kiirusega, kui "ette nähtud 140 km/t". Vaielda lihtsalt vaidlemise pärast - huvitav aga mitte viljakas. Sõida vasakus äärmises reas ja anna tuld!
Naudi head autot, kiirust ja seltskonda. Kiiktooli inimesed või muidu "väheste sõidukogemustega" ja kehva saani omavad liiklejad jäävad sinust paremale ja tagurpidi vastu ei liigu.

timing 1:05 alltoodud videos :)
http://www.youtube.com/watch?v=p4u0Z4OxMDY

Hea tähelepanek hea verso, aga üks pisike pisiasi siinjuures - foorumlasest autori sõiduriistaks oli ikkagi mäletatavasti ligi 20 aastane õlipõletajast Mercedes (keskmise kütusekuluga 8,4 + liitrit/ sajale....) ja meile teadmata läbisõiduga mootor aiste vahel. Ilmselt teadmata ka omanikule endale. Seega - minu isiklik arvamus ja samas läbiproovitud variant - 110 km/h on igati okei isegi Poola kiirteel, kui ma väga tihti esimesest reast välja ei "põika". Eestlased on tore rahvas ja armastavad häid ja uusi autosid aga on meiegi seas neid, kes söandavad automatku ette võtta lootuses kaasliiklejate andestusele, et olemasolev liikur just esimeses nooruses pole :)

Üldse mitte teemasse puutuv aga ei saa kuidagi ütlemata jätta .....

Lihtsalt uskumatu, milliseid häid inimesi on ikkagi olemas!!! Mul pole õrna aimu, kui paljusid Eesti tripikaid on uva-nimeline härra oma sooja nõu ja jõuga aidanud!
Uuno'le kõike kõige paremat!

... ja Augustow-ist võta ikka suund Bialystocki peale (mitte läbi Lomza)! Teekond küll natuke pikem aga samas tiba kiirem. Proovisin nädala aega tagasi ise järgi. Läksin Lomza kaudu, tulin tagasi Bialystock-i kaudu.

Salaneuvos, vaatasin hiljuti TM teste (Tehnikamaailm), kus olid vaatluse all 1,6 liitrised bensiinimootoriga (ilma turbota)sõiduautod (Ford Focus, Hyundai I30 ja mõned sama klassi masinad veel):

Reaalne MÕÕDETUD kütusekulu:

        90 - 100 - 120 km/t

Ford: 6,9 - 7,5 - 8,9 l/100
Hyundai 7,1 - 7,7 - 9,2 l/100

... niiet jah - kulu kasvab eksponentsiaalselt. Ja mitte ainult VÄIKESE mootoriga autodel :)