Dzään

Uus kasutaja, liitus Tripiga 7 aastat tagasi

3 meeldimist
0 postitust
10 kommentaari
Viimased kommentaarid

Ma eraldi kedagi soovitama ei hakka, saartel ise rentinud ei ole, mandriosas aga küll.
Ehk on abiks sinu puust ja punaseks palve osas :)

Kehv keele oskus ja ettebroneerimine - jah, mõistlik. Ette broneerides tead arvestada auto hinna, kindlustuse jms lisakuludega. Kui keeleoskus tekitab muret, siis ei ole mõtet jätta tingimuste ja hinnakirjaga tutvumine kontoris oleku ajaks. Seetõttu soovitaks ka pigem suuremaid firmasid - Avis, Hertz, Europcar jt - neilt saab üljuhul täpsed hinnad ette uurida ja kohapeal ei ole vaja midagi seletada. (Avise eestikeelsel kodulehel on nt rendi info ja tingimused ka eestikeelsed)

Tagatistasu /krediitkaart, kas selleta saab ja kui ei saa mis on mõistlik tagatis tasu ja kõik sellega seonduv - autorentimiseks on vajalik krediitkaart, mis on juhi nimel! Igasugused muud variandid eeldavad kohapeal ikkagi läbirääkist ja veendmist, st keeleoskust.
Tagatisraha suurus sõltub eelkõige rendifirmast ja valitud autogrupist ning suuruse määravad laias laastus kolm "ohtu"- nö plekimõlkimised, rendiauto vargused ning riigist minemasõitmine. Plekimõlkimine on Hispaanias väga tavaline, seal ei suhtuta autodesse eestlaslikult uhkusega. Samas ära sõita saarelt autoga ei saa. Standardklassi tagatisraha võib jääda u autorendi hinna piiresse - kindlustused ja omavastutused aitavad seda vähendada.

Kindlustuse variandid ja nende mõistlikkus, riskid jne - mida rohkem lisakaitseid, seda kõrgemaks kujuneb rendi hind (mida ei saa tagasi). Samas, tagatisraha väheneb (saab tagasi). Pärast mandri Hispaania trippi, kus olime sõpradega tunnistajaks kohaliku parkimiskultuuri õudustele ( kui autode vaheline ruum polnud piisav, siis tagurdati kahe auto vahel niikaua, kuniks enda oma vahele suruti; kahe auto vahele ei jäänud pärast parkimist isegi sentimeetrit!), valin mina alati lõunamaades 0-omavastuse. Iseenda juhtimisse on usku, aga teise heatahtlikusse mitte - pigem maksan igaks juhuks tühja kui muretsen kogu reisi. Esiklaasi jms lisakaitsed vastavalt planeeritud marsruudile, tihtilugu ei ole lisaks valinud.

Neljas mis värk selle bensuga on ? Full to full on arusaadav aga need muud ja milleks muud variandid ?
Laias laastus - kuidas sa auto tagastada tahad? Kas maksad ette tühja paagi eest ja reisi lõpus tankimise pärast ei muretse. Või valid ise tankimise ja kui jääbki tankimata, siis tuleb trahv. Üljuhul on soodsam sellises järjekorras: 1) täispaagiga tagastamine 2) tühja paagiga tagastamine 3) trahv. Trahv tuleb tihtilugu kallim seetõttu, et plaanis on ju enne tagastamist tankida, aga mingil põhjusel jääb see tegemata ja nii maksad paaki jäänud kütuse eest + mitte täispaagiga tagastamise trahvi (mis ei sõltu tihti sellest, palju puudu jääb).
Mina ise sain kunagi nii vastu pükse - võtsime tagasitulles kiiretee ääres paagi täis ja plaanisime enne tagastamist lennujaama lähedal olevas tanklas paagi uuesti lõpuni täita. Aga tankla oli suletud, öösel läheduses ühtegi avatud tanklat rohkem polnud ja nii jäi u 5 liitrit puudu - krediitkaardilt läkski maha trahv 80 euri. Oleks kohe tühja paagiga tagastamise valinud oleks saanud optimaalsemalt.

Mida veel?
Autorentimisel jälgi oma kättesaamise-tagastamise aegu - kas kontor on sellel ajal avatud (õhtul autot võttes- kui palju on nö varuaega kontori sulgemiseni juhuks kui lend hilineb), kas tagastamise saad teha nö inimesele või tuleb jätta võtmed kuhugi postkasti (juhised üle küsida auto kättesaamisel), või ehk on mingil ajal lisatasu, mida saab sättides vältida.

Väike auto on Lanzarotel suhteliselt mõtetu - vaja on ikka sellist, mis suudab teid mäest ülesse vedada. Kõige pisemad autod jäta heaga kõrvale.

GPS on soodsam kaasa võtta Eestist. Rendifirmades on hinnad meeletud, samas kaadid värsked.

Vaata üle planeeritud marsruut ja vali selle järgi, et auto oleks võimeline seda läbima ning seltskonnal oleks sealjuures mugav (kui on plaanis nt majutuskohta pidevalt vahetada, siis on tihti vaja ruumikamat pagasiruumi. Kui lühikesed sõidud, siis kannatab ära ka väiksema jalaruumi).

Kui keeleoskus võimaldab, siis tasub autot rentides uurida bensiinihindade ja tanklate kohta enne kui täis/tühja paagiga tagastamise valite. Inglismaal näiteks saime töötajalt väärtusliku infot, et põhja liikudes on hind tunduvalt kõrgem - tõepoolest, hinnavahe oli märgatav ja töötaja soovitus säästis nädalase reisi peale ilmselt 100 euri küttekulu. Lisaks saime tagastuse optimaalseimaks sättida.

Ma loodan, et sellest on kasu ja jätkub julgust ka ise autot rentida :)

Eeldusel, et sul on üks pilet Tallinn-Oslo-Reikjavik, saad teha check-inni lõpuni ning pagasit vahepeal uuesti chekkima ei pea. Kuna vähe reisinud, siis ühel piletil tähendab seda, et sama pileti peal on mõlemad lennud (ostsid pileti Tallinn-Reijavik, tegid ühe makse ja sama broneeringu nr alt on näha kõik lennud)

Adria ja Nordica on siiski natuke erinevad asjad. Nordica kasutab Adria numbreid, kuid opereerib eraldi ja neil on oma koduleht. Sellel saad ära teha ka online check-inni. Tagasitulles tuleb check-inn ilmselt teha SAS lehel, sest nende lend on esimene

Kuna SAS ja Nordica vahepeal hästi koos ei toimi, siis võimalik, et pead check-inni tegema lendude kaupa. Tee Nordical check-inn ära, siis on näha, kas pead SAS lehel Oslo-Reijkavik eraldi tegema või mitte. Teine variant on teha check-inn lennujaamas, siis tehakse kindlasti mõlemad lennud korraga ära.

Nordical on turistiklassis on lubatud ainult üks käsipagasi ühik, äriklassis kaks (sh kott + läpakas)
http://www.nordica.ee/reisijale/

Samas SAS lubab alati lisaks käsipagasile ka sülearvuti kaasa võtta.
https://www.flysas.com/en/travel-info/baggage/cabin-baggage/

Kuna Nordica lennud on vähemasti meedias kajastatu järgi pooltühjad, siis ilmselt sülearvuti kaasavedamisel probleeme ei teki. Samas, alati on check-inni töötajal õigus nõuda reeglite järgimist/lisamakset.

Icelandair ei luba nime muutust. Lubatud on parandada nime trükivigu, aga mitte vahetada reisijat. http://www.icelandair.us/information/travel-guide/optional-service-and-fees/

Tsartelennul on üldjuhul palju peredega reisijaid, seega kõikide kärude jaoks lihtsalt ei jätku lennukis ruumi. Mina arvestaksin ikkagi sellega, et käru tuleb äraantavasse pagasisse jätta ja soovitan selle ära kiletada. (Tallinna lennujaama kodulehe järgi Lapsekäru (väike) – 8EUR, (suur) – 10EUR)

Loe kindlasti oma kindlustustingimusi- igal kindlustusseltsil on ühe eseme jaoks piirmäärad. Eelnevalt mainitud IF tingimustes punkt 161. "Ühe asja eest makstava kindlustushüvitise maksimaalne suurus (piirmäär) on 50% pagasikindlustuse kindlustussummast."

Seega IFi puhul 320 € katte puhul hüvitatakse ainult 160 €. Mõnel kindlustusseltsil üks ese vaid 30% kattest ja 320 € puhul hüvitatakse 106 €.

SPA puhul on ilmselt on sobilik kate 960 €. Hinnalisema käru puhul isegi rohkemgi. Aga nagu alar kirjutas, poliisi hinnavahe on väike. Helista oma kindlustusfirmasse ja palu muuta. Ma pole kunagi kuulnud, et keegi keelduks kõrgemate katete valikust.

Tez kirjutab muideks hotelli kirjelduses ise ka, et "Pigem tagasihoidlik 5* hotell." Ma saaks nõrdimusest aru, kui Tez oleks seda reklaaminud kui midagi ülivinget ja siis kohapeal selgub vastupidine. Hetkel tundub, et reisija enda tegemata töö ja liigsuured lootused tõid foorumisse kurtma.

Endal selline kogemus Hispaanias, Girona lennujaamas Avisega.

Juhiks märgitud inimesel jäi krediitkaart koju. Kaasreisijate krediitkaart lubati kasutada ainult siis, kui see inimene peamiseks juhiks märkida.

Meie esimene eelistus oli ilma juhilubateta inimene- seda ei lubatud. Teine eelistus oli alla 25a, aga 6a juhtimiskogemusega- küsiti noore juhi lisatasu.
Kolmas reisija oli üle 25a , aga vähese juhtimiskogemusega ja seega ise ei soovinud roolis olla. Õnneks see neile sobis, märkisime tema juhiks, kuigi kordagi rooli ta ei istunud.

Kõike seda jama olenemata sellest, et juhiks jäi ikka sama üle 25a reisija ja kohapeal võtsime täiskindlustuse.

Kas see kodulehe hind on USA kodanike oma? Kruiisidel peab üldjuhul sisestama passide andmed ja kodakontsuse. Kui aadressiga veel saab trikitada, siis nende andmetega enam mitte. Ma võin küll eksida, pole kodulehe kaudu broneerinud.

Estravel on, nagu ise juba kirjutasid, turvaline.

Hinna osas soovitan üle kontrollida, kas see kodulehe hind ikka kõiki makse sisaldab?

ESTAt saab kenasti teha eesti keeles, aga just vastama peab inglise keeles. Realsuses on enamik küsimusi universaalsed (nimi, sünnikuupäev jms) ja ainus koht, kus inglise keelt jälgida, on aadress (street, avenue vms).

Kerttu123- kui eestikeelne kinnitus olemas, siis mine tagasi esta pealehele, muuda keel inglise keelsele ümber ja logi kinnituse numbriga tagasi sisse. Seejärel on approval lehe info inglise keelne.

Meie tegime kuu aega tagasi toimunud reisi puhul nii ja mingit probleemi polnud :)

Autot rentides tasub endale selgeks teha lähimad tanklad ja nende lahtiolekuajad. Me saime haledalt kõrvetada sellega, et öösel olid kõik tanklad kinni ja olime sunnitud auto tagastama tühja paagiga. Trahv 80 €.

Majutusime Salous, mis on 200 km Gironast lõunas. Lend oli varajane, tagasi sõitsime öösel alates kella 2st. Kogu selle maa peale ühtegi avatud tanklat ei leidnud. Gironas kohapeal peatasime isegi kohaliku politse, aga nemad ka ei osanud ka ühtegi avatud tanklat soovitada.