tydrukbussis

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi

10 meeldimist
0 postitust
35 kommentaari
Viimased kommentaarid

Palju õigeid ja häid mõtteid on juba kirjutatud, aga mõned veel juurde:

- 35 nädalat rasedana on tundide kaupa autos istumine tõenäoliselt viimane asi, mida sa teha tahaksid, eriti palava ilmaga ja isegi ideaalselt kulgeva ja kerge rasedusega;

- vastsündinu turvahällis sõidutamine on alati risk. Nad ei pruugi veel suuta enda pead piisavalt hästi hoida, et hingamisteed avatuna püsiksid. Mingeid sõite on niikuinii vaja teha, aga mida lühemaks ajaks beebi sellesse sundasendisse panna, seda parem. Vastsündinut soovitatakse turvahällis hoida mitte rohkem kui 30 minutit, vanemat beebit mitte enam kui 2 tundi ööpäevas. Horvaatiasse selliste sõidupäevadega kohale jõudmine võtab päris pikalt. On siiski olemas hälle, milles laps on vankrikorviga analoogselt päris pikali asendis.

7-aastasega (aga ka muidu) tasub Siem Reapis kindlasti tsirkust külastada. Mis templitesse puutub, siis erinevalt improved'ist tean mina vähe inimesi, kellele ühest täispäevast piisanud oleks. Kaks-kolm on aga kindlasti piisav, kui just tõesti sügavat arheoloogiahuvi pole.

Mari1407, paar mõtet: - kui juba Hanoisse sõita, siis soovitaksin kasvõi ühe päeva ka linnas endas ringi vaadata;- Kas Da Nangis on midagi konkreetset, mida vaadata soovite? Hoi An jättis mulle isiklikult märksa sümpaatsema mulje ja Da Nang tundus betoonkõrbest ärilinnana;- soovitaksin kaaluda varianti pigem sõita kohe pärast Vietnamisse jõudmist põhja ja HCMC lõppu jätta. Vietnami riigisisene lennuliiklus ei hiilga just lennuplaanist kinni pidamisega ja mina isiklikult ei julgeks Hanoi-HCMC lendu jätta sama päeva peale Euroopasse tagasi lendamisega (kui lennud muidugi just samal piletil pole). 

Ebookers.com on tihti hea leht, kust saada aimu, mis klassi mingid broneeringud minna võiksid, kui nad enam-vähem sama hinnaga sama piletit müüvad, mida osta plaanite.

Soovitan ka notaribüroodesse helistada ja jutt ära rääkida, mitte kohe aega küsida. Paljud notarid teevad allkirja kinnitamised kiirelt kahe tehingu vahel väljaspool keerulisemate asjade järjekorda ära.

Filipiinidel tasub jälgida turvanõuandeid ja Mindanao ning Sulu arhipelaage tõesti pigem vältida. Üldiselt turistid sinna ka väga ei kipu - kas teil on mõni konkreetne põhjus just Mindanaole minna? Cebu ja samamoodi sealt veel lõuna pool olevad Bohol ja Siquijor on turistipiirkonnad ja seal terrorismi või inimröövi ohvriks sattumine nõuab tõelist ebaõnne.

Olen käinud Hariharalaya ritriidil Kambodžas ja soovitaksin. Olme on seal väga looduslähedane ja pigem tagasihoidlik: bambusmajad, külaelu ja kord kuue päeva jooksul köögitoimkonda. Toit on täisvegan, aga väga maitsev. Seltskond oli minu sealviibimise ajal väga tore ja mitmekülgne. See koht tegutseb 6-päevaste ritriitide baasil, nii et ülejäänud grupiga on võimalik päris hästi tuttavaks saada. Lisaks põhipaketile saab juurde võtta massaaže, eratreeninguid ja mõningaid eritreeninguid, kasutada ronimisseina jm. Vaba aega on mida saab veeta nt kohalikus külas rattaga ringi sõites. Nende põhimõte on küll jooga ja meditatsiooni ühendamine digitaalse detoxiga, nii et elektroonikaseadmete (sh fotoka) kasutamine on lubatud ühel pärastlõunal selle kuue päeva jooksul. Tundus, et alati on inimesi, kes teevad kaks ritriiti järjest ja sellisel juhul jääb vahepeale viis vaba päeva, mida näiteks Siem Reapis sisustada.

Kui olen ise täpselt teadnud, mida tahan, olen Tallinnas saanud Lastehaigla Kesklinna lastepolikliinikus vajalikud sutsud kätte. Võimalike vaktsiinide nimekiri vähemalt mõni aasta tagasi oli reaalsuses pikem kui kodulehel (http://www.lastehaigla.ee/vaktsineerimine/) näha (olen nt üsna kindel, et ka difteeria-teetanus sai seal tehtud), aga kõiki võimalikke reisivaktsiine seal ilmselt koha peal ei ole. 

Ma olen täiesti nõus, et paljalt jaheduse pärast ei tasu Põhja-Vietnamit maha kanda. Aga tasub valmistuda oluliselt külmemaks ilmaks kui 10-15 soojakraadi. 2014. aasta detsembrid minu külastuse ajal olid temperatuurid pigem paari soojakraadi kanti. Tore oli ikka, aga oleks olnud oluliselt meeldivam, kui oleksin taibanud ka sellise ilma jaoks sobivad riided kaasa võtta. Hoi An ja Hue Vietnami keskosas väärivad ka kindlasti külastamist.

Kui KLIAsse üksi ööd veetma sattuda ja kapselhotell/hostel ei hirmuta, siis Capsule Transit'i nimeline majutusasutus on ka täiesti okei variant. See tuleks küll kindlasti ette broneerida, sest kipub täis saama.

Tere! Kas nüüdseks on keegi koeraga Tenerifel või mõnel muul Kanaari saarel käinud ja oskab kogemusi-soovitusi jagada? Olen isegi huvitatud kevadel sellise reisi ette võtmisest. See on välja selgitatud, et Smartlynxi charteriga on võimalik salongimõõtu koer kaasa võtta ja seda isegi reguleerlendudest odavamalt. 

Coop Pank, kui reisid ei kesta pikemalt kui kalendrikuu.

Krediidipanga aegadel kindlasti ja ilmselt ka praegu on võimalik pangale esitada avaldus, et see riskiriikides raha väljavõtmise summaline piirang maha võetaks. Paraku käis sellega kaasas ka kaardi kuritarvitamise riski pangalt enda kanda võtmine.

Kui soovite ka lapsega merre minna, siis soovitaksin hoopis mõnda hotelli saare põhjaosas - Kaw Kwang või Klong Dao rannal. Nii Phrae Ae-l kui Klong Nin-il läheb üsna kiiresti sügavaks ja on lained.

Tasub transit deskist küsida. Lendasin hiljuti Air France'iga Singapuri ja Air Asiaga Kuala Lumpurisse edasi ning ainult käsipagasiga. Kuigi saabumisvärava juures olnud lennujaama(?) töötaja suunas riiki sisenema ja väitis, et transfeertsooni jääda ei või, lahendas transfer deski inimene küsimuse ühe telefonikõnega ja säästis mind tol hetkel päris pikkadest järjekordadest. Tundus, et lisaks äraantava pagasi puudumisele oli faktor ka see, et Air Asia oli sellele lennule väljastanud pardakaardi märkega, et võib otse väravasse pöörduda, st ei tahtnud mu nägu ja dokumente enne väravat kontrollida.

No aga osta siis ümberistumisega pilet otse AirAsia kodulehelt. Seal on selline variant täiesti olemas.

Mul on kogemus eelmise aasta aprilliga. Air Bagani piletit pakuti reisibüroost mõnevõrra odavamalt kui kodulehel, aga Air MBZ oli (kodulehel) veel soodsam.

Meie kogemuse põhjal Ngapalis teha tõesti suurt midagi pole, aga rannale küll midagi ette ei heidaks. Ööbisime the Residence by Sandoways, millel endal basseini ei ole, nii et käisime iga päev korduvalt meres ujumas. Võrreldes teiste kohtadega Aasias, kus käinud olen, üllatas küll väga see, kui inimtühi rand oli.

Kui plaanis on mitu siselendu, siis tasub odavlendude kõrval pileteid vaadata ka Vietnam Airlines kodulehelt "multiple destinations" otsinguga. Panin ise otsides tähele, et mitu piletit koos ostes olid hinnad oluliselt odavamad kui ühekaupa ostes/otsides ja seega võrreldavad odavlendudega.

Selline lennuaegade vahe kõlab kahtlaselt sedamoodi, et nad otsustasid Austraaliasse algselt lennuplaanis olnud nädalapäeval üldse mitte lennata. Kui pakutud variant Sulle si sobi, võid paluda lennud ümber tõsta kas varasemaks või hilisemaks nädalapäevale, mil saaks 3 tunniga ümber istuda.

Ngapalis põhimõtteliselt saab, aga kuuldavasti pole just midagi erilist näha. Käisin ka ise ühel õhtul ühe sealse kahe sukeldumis-snorgeldamispakkuja kontorist läbi ja ausalt öeldes erilist usaldust see seltskond just ei tekitanud. Tundus, et keeleprobleem oleks päris suur olnud. Kui midagi kehvasti läheb, siis läbim kompressioonkamber on Phuketis. Kokkuvõttes - meie jätsime seekord sukeldumise vahele. Birmas on suurepärased sukeldusmisvõimalused Mergui saarestikus, aga sinna saab ainult liveaboardiga Taist. Vaata ka seda kohta: http://www.myanmarandamanresort.com/index.html. Peaks olema ainus resort Mergui saarestikus ja kodulehe andmetel saab ka sukelduda. See koht on alles hiljuti lahti tehtud, nii et kevadel Birmas käies meil ei õnnestunud seda külastada ja isiklikke kogemusi pole.

Soovitaksin selliste soovide ja lennuhuvilise lapsega Kärdlasse lennata. Ma pole küll uue operaatoriga lennanud, aga kuuldavasti kasutavad Aviese vanu lennukeid, nii et loogika peaks sama olema. Kui seisate lennujaamas järjekorras ja saate esimesena lennukisse, saate ka kohad esimesena valida. Soovitaksin esimest rida - aknaalusel istmel istudes näeb küljeaknast välja, aga, mis on veelgi olulisem ja eriline, esimese rea keskmisel istmel istudes näeb ka lennuki esiaknast välja.