focusmares

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi

0 meeldimist
0 postitust
1 kommentaari
Viimased kommentaarid

Olen ka ise selle mõttega veidi flirtinud.

Kas tahad rongiga sõitmist juba Eestist alustada? Miks mitte kusagile Euroopasse lennata ning seejärel vajadusel rongiga edasi liikuda. Vaata pakkumised üle, äkki leiad midagi sobivat. Ratta lennutamine on tavaliselt 50 EURi üks ots; kuid selle nõuetekohane pakkimine on paras peavalu. Rongiga Euroopasse jõudmise võimalikkuse ja hinna osas ei oska midagi arvata. Kui eelarve kitsas ning oled valmis ööpäev+ bussiistet kulutama, siis Euroopa suunas käib ka regulaarne bussiliiklus (nt http://ecolines.net/et/).

Ratas rongis peaks olema paras ikaldus. Nagu olen aru saanud, siis osadele rongidele ei võeta üldse rattaid peale; ning kui võetakse, on tihti vajalik eelbroneering. Lihtsam peaks olema kohalike rongidega - võimalik, et seal pääseb ka bronnita. Rongiga liikumine on Euroopas (kohati lausa ehmatavalt) kallis (nt Itaalia sõiduplaanid ja hinnad: http://www.trenitalia.com/). Tihti on võimalik rongipilet pikalt ette ostes väga hea hinnaga saada, ning kohapeal ostes on tavapilet tunduvalt kallim. Hea uudis neile, kellel on võimalik reisiplaan pikalt ette paika panna; ning halb neile, kes reisilt paindlikkust ootavad.

Soovitan lugeda Thorn Tree rattateemat, kus on ratas-rongis teemat päris tihti lahatud: https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/on-your-bike

Kui minek kuni nädalaks, siis võib ju ratta kohapealt laenutada. Lihtsama ratta peaks nädalaks kätte saama umbes sama summa eest, mis kuluks selle lennutamisele. Võimalikeks miinusteks see, et retk peab algama-lõppema samast kohast (mõne suurema rattalaenutusketi korral saab ratta tagastada ka teises linnas) ning sõltuvalt logistikast võib ratta rendikohta jõudmine olla ebamugav ja tarbetu ettevõtmine.

Alati võib marsruudi ise paika panna ning lihtsalt teele asuda. Kuid tundub, et Euroopa on ka kõikvõimalikke rattamarsruute tihedalt täis. Kuigi pooldan üldiselt ise hakkama saamist, siis need tunduvad päris ahvatlevad - kulgevad mööda väiksema liiklusega teid või suisa rattaradu, mille peale ise ei tuleks. Esimeseks märksõnaks on Eurovelo, kuid inforohkusega see mastaapne projekt just ei hiilga ning suurem osa marsruutidest on alles planeerimisel-rajamisel; mõnda marsruuti peetakse aga päris heaks. Parim rattaradade võrgustik paistab olevat Shveitsis, alustuseks sobib leht http://www.myswitzerland.com/en/interests/cycling.html kust jõuab õige lihtsalt radade nimekirjani ning kaartideni. Kahjuks on tegemist Euroopa ühe kalleima riigiga, kus oma telgiga kämpingus magamine võib minna sama kalliks kui kusagil mujal hotellis ööbimine. Itaalia kohta on vägagi asjalik leht http://italy-cycling-guide.info. Kokkuvõttes tundub, et selle tõttu sõitmata ei jää, et mingit ägedat kohta ei leiaks.

Koostööettepanekute korral nii kodu- kui välismaal kulgemise kohta võib lahkelt ühendust võtta (M36).