tillu

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi

3 meeldimist
0 postitust
7 kommentaari
Viimased kommentaarid

Olen üldiselt ka aktiivselt ühistranspordiga omal käel seikleja, kuid Sri Lankal otsustasin autojuhiga ringreisi kasuks ning jäime väga rahule.

Meie seltskonna (8 inimest) autojuhiks oli samuti varemmainitud Sunil Bandara (sunilbandara93@yahoo.com, tel +94 77 722 3400). Rahulik, mitte pealetükkiv ning asjalik. Sunilil on eestlastega piisavalt kogemusi ning muuhulgas teab näiteks täpselt, millal eesti mees õllepeatust tahab. Ta pakub ise marsuuti ning alati nõus programmi ümber kohendama, kui minusugune kõva eeltöö tegija peaks seda tahtma. Sunili broneeritud majutustega jäime samuti väga rahule ning temapakutud hind oli meile täiesti vastuvõetav. Rannapuhkuse hotellid broneerisime ise (kuigi ka neid ta pakub). 2 viimast päeva oli Sunil meie rannaresordist 20km kaugusel ning pidevalt ootel, kui me peaksime tahtma, et ta meile õlut, vett, süüa tooks. Pidime ühel neist päevadest Yala parki minema aga otsustasime selle ise cänceldada.

Sunil tegi meile 5 päeva/ 4 ööd kestva ringreisi ning kui tahate rongisõiduelamust, siis pange see endale lihtsalt programmi sisse. Võibolla maksime mõned kümned eurod rohkem, kui oleksime omal käel transpordi/hotellid jms buukinud, kuid mugavus, kiirus ja võimalus teha peatusi, kus ise heaks arvame, kaaluvad selle kindlasti üles. Autojuhiga näeb rohkem, soovitan!

Kui järgida lennureisija õiguseid, mis on paika pandud IATA poolt, siis tegelikult peabki involutary schedule change-olukorras pileti ümber tegema lennufirma, mitte lennupileti vahendaja (-portaal), Reaalselt seda lennufirmad sugugi teha ei taha, sest pileti muutmisega läheks pilet n.ö lennufirma haldusalasse ning edasimüüjal kaoks teatav vastutus kliendiga suhtlemisel jms. Suhtlus peaks toimuma lennufirma-pileti müüja vahel. Kasutaja Tip kirjeldatud "masseerimine" toimib mõningatel juhtudel. Muidugimõista ei hakka online-portaalid, kes massiliselt pileteid müüvad, teie õiguste eest seisma. Neil on oluliselt lihtsam/aega säästvam piletiraha tagastada ja edasi minna. Nii, nagu ikka klienditeeninduses - suur osakaal on siiski selles va inimfaktoris, et kes teile täpselt telefonitoru otsa satub. Kuna mul endal piletid Qatariga (ostetud teadlikult hetk enne ette teatud Estonian Airi pankrotiteadet), siis saan jagada infot. Qatar lubab nüüd kõiki pileteid ümber teha Adria Airwaysi/Nordic Aviationi lendudele. Enamikele piletitele peaks sisuliselt tekkima ainult lennunumbri muutus, sest üle Skandinaavia lennates on uue lennufirma ajad vanade, Estonian Airi lendudega praktiliseld identsed. Edu oma õiguste eest seismisel!

Marti384 - kõik Estonian Airi plate'i peal olevad piletid hüvitatakse aga ainult reaalne maksumus. Erafirma teenustasu, mis liideti pileti esialgsele summale - seda ei tagastata. Tagastused algavad 11.detsembrist ja reaalselt võib tagastus saabuda ka jaanuaris. Täida Estonian Airi leheküljel iga lennupileti kohta tagastustaotlus ning sinuga võetakse ühendust. Saad teada ka tagstuse summa. Kogu info on Estonian Airi kodulehel. Ühendust võetakse, kui täidad tagastustaotluse, e-mailidele vastuse saamisega läheb tõenäoliselt rohkem aega. Kõik, kes on ostnud mõne muu vedaja pileti online kanalist, peaksidki pöörduma pileti müüja, mitte lennufirma poole. Teile pakutakse kas alternatiivmarsuuti või tagastust (online müügikanalid ei pruugi muidugi täistagastust aksepteerida, sest teenustasud tuleb ikka kätte saada). Qatar Airways pole lendudele, mis toimuvad pärast 22.novembrit veel avalikku ametlikku vastust andnud, et kas ja kuidas piletid ümber tehakse. Kellel on ümber vormistatud näiteks Frankfurdi peale, nendel on vedanud.

Finnmatkat opereerivad tellimuslendudega ning olen üsna kindel, et pileteid müüb Finnmatkat ise, kõik teised on edasimüüjad. Eesti reisibürood Finnmatkatelt komisjoni enam ei saa ja seetõttu on Eesti reisibürood kehtestanud Finnmatkat pakettidele broneerimistasud. Ma ei saanud vist küll päris täpselt aru aga Finnmatkat reisipakett tuli Reisiks Kaugele kaudu soodsam, kui Finnmatkat ise müüb? Minul igaljuhul lööks siis kahtluselambike väga eredalt põlema. Reisikorraldaja lehelt otse ostmisest mugavam ei ole ju oma reisidokumente kelleltki pidevalt nuruda. Vabanduseks ei saa olla, et palju tööd ja unustatakse ära. Äkki siis unustati sulle ka need lennud broneerida?

Tuleks veel ka meelde, et reisiettevõtja tegevus on meie riigis reguleeritud turismiseadusega. Reisiettevõtjal ja edasimüüjal on siiski ka kohustused - päris nii lihtne ikka ei ole, et kelle asi see on, kui odavalt ma reise müün. Kui keegi müüb alla omahinna reisipaketti, lennupiletit vms siis peamisteks põhjusteks võivad olla: a) rikub lepingutingimusi reisikorraldajaga b) üritab lahti saada reisist/lennupiletist, mis on jäänud kellegi poolt välja ostmata või c) arendab skeemi/ on sattunud nõiaringi, mis on eelpool kasutaja tripp poolt toodud lingi teemaks.

Huvitav oleks teada KatuKatu kogemusest. Äkki selgitad, miks oli aja- ja närvikulu?