teine huviline

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi
13 meeldimist
1 postitust / 45 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Kas selle õlle pruulikoja ja veiniaia täpsemaid koordinaate tohiks paluda?
Netiotsing andis õlle asjus mitmeid paiku, hea meelega külastaks sellist, mida kaasmaalased kiitnud on.
Berliin
Aga reedel juba lõunast tuleb minna.
Kas Peloponnesel veinimõisa külastuse soovitust on jagada?
Endale on praegu silma jäänud Troupis Winery. Meeldiks külastada keskmist või väiksemat veinimõisa, teha tootmist tutvustav tuur ning veini testimine mõne kohaliku söögi kõrvale. 
Mina kasutan Turkishi punktide kogumiseks sama süsteemi, et läbi nende lehe lähen bookingusse ja siis korjan ööbimistega miile. Umbes aasta jooksul olen seda teinud ja majutuste hinnad on olnud samad nii lennufirma kaudu kui otse logides.
Kuid nüüd kuu tagasi avastasin kaks erinevust! Berliini ööbimist broneerides. Märkasin, et kui lähen lihtsalt oma nimega bookingusse, siis on ühe hotelli hind 522, kui aga Turkishi lehelt (et miile teenida), siis 574. Sama oli veel ühe majutusega, rohkem ei märganud mind huvitavate hotellide hulgas. Veidi selgitades, sain aru, et odavam hind sisaldas "early payment benefit" ja oli näidatud 52 eurot miinusega arvel. Lennufirma miilide kogumisel aga sellist soodust ei oleks saanud. Kuna Finnairi punktide teenimise süsteem bookingus tundub sarnase põhimõttega nagu Turkishil, siis võibolla leiate vahel ka seal erinevusi. 
Kui Sa nii kirjutad, siis tundub nõme jah. eks me algul ka olime mõtlikud, et kas peaks kuhugi teatama, et checkitud isik ei tule. Aga kuna tundus, et Ryanairi see üldsegi ei huvitanud, lennuk väljus õigeaegselt, siis tekkiski tagasitulles selline jumalavallatu mõte. Teine lend väljus lausa pisut enneaegselt. Võibolla siin tekkis selline Ryani alahindamise mõte, vast mõne teise lennufirmaga nii poleks käitunud. 
Tänan, et laiemat pilti avasid :)


Meie checkisime ära ka selle reisija, kes ei tulnud lennule. Olime suure grupiga (üle 10) ja tegelikult selgus peale online check-in´i, et ta ei saa sõita. Oligi siis hea, kuna temale juhtus parem koht lennukis, siis üks meist istus hoopis sinna. Tagasilennul (ikka Ryanairiga)  tegin meelega ka temale check-ini, et siis jälle oleks meil valikuvõimalus.

Pole varem riiki (USA) sisenemise üle mõelnud nii, et seal võiks midagi hirmutavat olla. Endal südametunnistus puhas ja eks siis vastan, kui küsivad. Kuid  lugedes TRIPi mõtteid, tekkis äkki mure, et kui reisida koos inimesega, kes ei valda inglise keelt... mõningaid suhtlusfraase ikka teab, kuid neid spetsiifilisi uurijaküsimusi piiripunktis ei pruugi ta mõista/õigesti mõista ja ilmselt ei oska ka vastata. 
Kas koos reisides ollakse ka "ülekuulamisel" koos, saab paluda kaaslasega koos olla või peab selle ükshaaval läbima?
Ma ei tea, kas Budgetairi kaarditasude teema on veel päevakorras, ise ei ole sellel aastal nende teenuseid enam kasutanud, aga kuna siin teema all ka oma nn murest korra kirjutasin, siis jagan kogemust tulemusest.
2018 sügisel ostsin lennupiletid ja võeti ka kaarditasu. Minu kirja peale vastati, et nõudku ma pangast, nemad pole süüdi. Varasemalt olin juba mitmel korral tasu tagasi saanud esimese kirja peale Budgetairi, nii on ka teised siin kirjutanud. Seekord siis oli tagasilöök. Pank loomulikult vastas, et puhas Budgeti teema. Budget aga keeldus kaarditasu tagastamast. 27. detsembril kirjutasin kaebuse TKA Consumeri. Olin siiani paaril korral ka küsinud, et kuidas edeneb... Vastati, et Budgetairi Hollandi ja Läti esindus ajavad kordamööda teineteise peale seda tagasimakse kohustust. 
Täna märkasin, et Budget on kandnud eile minu arvele raha tagasi. Seega aega võttis kõvasti üle poole aasta ning juba hakkas tunduma, et ka kaebusest tarbijakaitsesse ei ole abi. 
Summa ei olnud seekord küll olulise suurusega, aga küsimus oli minu jaoks põhimõtteline, saada teada, kas siis on ka mingist instantsist abi loota, kui teinekord suuremate summadega hätta jäädakse. 

Mina katsetasin tahvliga ja õnnestus. Lihtsalt huvi pärast tahtsin proovida, et äkki teinekord on see ainuke võimalus  ja kas siis sellele saaks loota.  Tuli ainult valida variant, et ekraani pilt ei keeraks koos telefoniga.

Kaks nädalat tagasi, maandusime STN veerand tundi varem,  Valjuhääldaja kiitis, et enamus Ryanair lende jõuab õigel ajal kohale... Kuid pool tundi hiljem alles saime lennukist välja. Lihtsalt enne ei saanud lennujaama ukse juurde sõita. Siis öeldi, et tagumist treppi ei ole (Tallinas oli pealeminek mõlemist uksest), see veel viivitas mahaminekut. Nagu siin ka varem kirjutatud on, automaat passikontroll oli kiire. Mul oli lendude vahe 2,5, aga ikka võtsin fast tracki. No mitte ei tahtnud mõeldagi, et jään maha järgmisest lennust või pean seal joostes laveerima.

Minul langes kaardi vahetamine broneeringu ja reisi vahepealsele ajale. Küsisin kohe rendifirmast, et mis saab, kui broneerin sellel hetkel kehtiva kaardiga ning kohale jõudes on mul juba uus kaart.  See ei olnud probleem.. Põhjus võis olla ka selles, et maksin 1/3 broneerides ja ülejäänu kohapeal (nende reeglid). Ei olnud see rendihiiglane vaid väike tegija. 

Levelile ei saanud jah Pariisist minnes onlines teha. Minu mäletamist mööda oli põhjus selles, et väljutakse Schengeni viisaruumist ja vaja on dokumenti kontrollida, nii meile vastati. Orlysse läksime veidi üle kahe tunni enne väljalendu.
Ekraanid olemas ja kasutamine eelmisel kuul veel lisatasuta (2019 jooksul pidi see ka tasuliseks minema), mõned filmid üsna värsked (Bohemian Rhapsody näiteks). Kõrvaklapid raha eest, kuid sobisid kasutamiseks ka tavalised kaasas olnud telefoni omad. Sööki sai osta, aga mulle tundus, et see seal lennukis väga populaarne ei olnud.

Meie reisiseltskonnas on ka täpitähtedega isikuid. Viimastel aastatel kirjutame alati dokumendiribal oleva järgi. Siis on kindel, et ei pea seletama (kõik on alati laabunud).  Nii hakkasime tegema peale kellegi kirjeldust, et lennujaamades, kus passi skaneerimisega saad pardakaadi, et seal tekkivat probleeme, kui lihtsalt täpid ära jätad. Võibolla see on linnalegend, eks need, kes kasutanud, oskavad kommenteerida. 

Tagasiteel olime varunud mõned lisatunnid, et vältida võimalike lennu hilinemisest tekkivaid üleelamisi, kuna lennuk aga oli üsna täpne, siis jäi meil aega üle ning kohe teise lennujaama ei tahtnud sõita.  Seega otsebussi ei kasutanud (üle 20 euro oli hind, 22?). Sõitsime ORLY BUSiga (8.30 eur) Denfert -Rochereau jaama, kolasime paar tundi linnas ning samast jaamast RERiga (10.30 eur) CDG lennujaama.  Ma arvan, et puhas sõiduaeg oli umbes  1 tund 10 (30+40).  lisaks veel RERi vahetus ja ooteaeg. 

Meie ka automaati ei kasutanud. Mõned sajad oli sularaha kaasas, erandjuhtudeks, muidu ikka kaardiga maksime. 
Tähelepanekud:
- kohati on alampiir, saad kaardiga maksta arveid, mis on üle 8 või 10 euro. 
- nii mõnelgi korral tormati terminaliga õue, et levi otsida. Kakaomajas väideti, et Rootsi kaartidega (Swedbank!) on neil probleeme ja igas terminalis ei lähe makse läbi.
- isegi viipekaart toimis mitmetes kohtades.
Sularaha oli vaja kindlasti paari ööbimise maksmisel (juba Bookingus oli see tingimus kirjas, et kohapeal ja sulas), tänavaostudel, ühel väikesel paadireisil ja kaubanduses, kus kaardiga maksmise alampiir. 

Värske info Guadeloupelt - ei mingit mobiilset netti Eesti kaardiga. Saabudes ka Telia sõnum teatas sellest. Meil google maps kodus alla laetud, sellega saab väga hästi hakkama. Siiani ööbimispaiga wifi ka tasemel.


Oskab keegi kommenteerida, kas midagi on viimasel ajal pealkirjas olevas valdkonnas muutunud? 
Olen varasemalt kahel korral, saanud budgetair.lv krediitkaardi "payment fee" tagasi, kui kirjutasin neile. 
Vaatan, et juulikuisel vastusel nende poolt kirjas lühidalt: Sorry for the inconvenience caused.Please note that the refund of the payment fee will take 3-5 business days. 
Ja raha on paari päevaga tõesti arvel tagasi.
Seega olen jätkanud piletite ostmist nende lehelt, kui on soodsam (ja on vahel oluliselt soodsam)…
Ka eile saatsin neile küsimuse, miks on tasu lisatud minu ostule. Täna hommikul olen saanud sellise vastuse: Kindly advise to check with the credit card company for the additional charges.

Kindlasti saan oma krediitkaardi väljaandjalt seda küsida, kuid uurin ka praktikat siinselt lehelt. 


EL  ja EMP liikmesriikides peab EL kodaniku  ID kaart ja/või pass olema kehtiv reisi ajal kehtiv, ei ole nõuet selle kohta, et pass peab kehtima 3 või 6 kuud pärast reisi.

Allikas: http://reisitargalt.vm.ee/kontrolli-reisidokumente/

Oleme Guadeloupele minemas 2019 jaanuari teises pooles. Loen nüüd Reintsi kommentaare mobiilsele netile ja mõtlen, et varasematest postitustest päris nii nukrat muljet ei ole jäänud... Julgesin isegi loota just orienteerumisel Google Mapsile jm neti toetusele. 
Ju tuleb siis öömajade ja huvipunktide asukohad enne reisi paremini ette valmistada.
Norsu, küsimus Sinule, mis Gosieris ilma autota ka teha oli (peale rannamõnude)? Meie samamoodi seal algatuseks peatume 5 päeva ja alles siis auto rendime.
Kuu aega tagasi oli Eesti Tavidis kurss umbes 6,4 liiri 1 euro eest. Istanbuli lennujaamas pakuti üsna sama (osadel veidi parem kurss, aga võtavad komisjoni!) Sõites lennujaamast Sultanahmeti, siis seal tänavad vahetuspunkte täis, komisjoni vaja maksta ei ole. Kurss samal hetkel 6,85 ja see meie kohalviibimise ajal tõusis lausa 7 peale. Nüüd paistab kurss olevalt oluliselt langenud (Tavid 5,84). Türgi kohalikku kurssi saab siit jälgida  https://kur.doviz.com/ 
Ka kaardiga maksmine on täiesti arvestatav seal. 
Palju oleneb hotelli asukohast. 
Nõustun väitega, et ühistransport on seal odav ja loogiline. Kui plaanis seda kasutada ka järgnevatel päevadel, siis kohe lennujaamast Istanbulkaart osta automaadist. Meie kasutasime ühte kaarti kahekesi üsna palju, vahepeal laadisime raha juurde. Taksodega (olgu mis tahes uber vm) on see ummikusse jäämise oht teatud piirkondades ning kellaaegadel.  
Otsisin isegi toetavat infot Türgi autorendi kohta, sellest on suhteliselt vähe kirjutatud. Nüüd käidud ja tehtud, küll Istanbuli kandis. Kaalusime 2 varianti, et kas võtta auto lennujaamast ning siis sõita linnast välja, või sõita ühistranspordiga Istanbulist välja ja sealt rentida auto.  Valisime viimase variandi, sõitsime Yenikapist Yalovasse praamiga (arvutasin, et sinnakanti autoga sõites, oleks me tasulisel teel sh sillal maksnud teemakse juba mitmekümne euro eest). Auto võtsime Yalova Budgetist, oli eelnevalt broneeritud. Autorendis räägiti vaid kohalikku keelt, tõlgiks kutsuti keegi naabertänavast. Suhtlus jm laabus kenasti. Liiklus väljaspool Istanbuli on ka teistes linnades kohati pöörane, kuid siiski talutav, kui arvestad ise, et sinu ees sõitval autojuhil võivad kõiksugu plaanid äkki pähe tulla. 


















Tere.
Pealkiri haakub minu tänase küsimusega, seega jätkan varasemalt alustatut.
Plaan pea kuu aja pärast sõita Istanbuli ning mõned päevad ka lähiümbrust (näiteks Izniki järve äärne piirkond) külastada. Kaalusime auto rentimist, et väljaspool Istanbuli sõita. Kas Tripikatel on mingeid soovitusi või tähelepanekuid autorendi kohta Türgis/ Istanbulis/Yalovas (viimase otsuse kohaselt kavatseme sealt rendiauto võtta)?
Vaatame ka LEVELi pileteid jaanuari teises pooles. Tuleb küll iga teenuse eest lisa maksta, kuid tundub, et katsetame. Tallinn-Pariis-Tallinn sõiduks sobivad meile AirBalticu otselennud, 129 eurot.
Tõesti, kui keegi LEVELiga lennud on ära teinud, võiks jagada muljeid!