teine huviline

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 aastat tagasi
10 meeldimist
1 postitust / 36 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kaks nädalat tagasi, maandusime STN veerand tundi varem,  Valjuhääldaja kiitis, et enamus Ryanair lende jõuab õigel ajal kohale... Kuid pool tundi hiljem alles saime lennukist välja. Lihtsalt enne ei saanud lennujaama ukse juurde sõita. Siis öeldi, et tagumist treppi ei ole (Tallinas oli pealeminek mõlemist uksest), see veel viivitas mahaminekut. Nagu siin ka varem kirjutatud on, automaat passikontroll oli kiire. Mul oli lendude vahe 2,5, aga ikka võtsin fast tracki. No mitte ei tahtnud mõeldagi, et jään maha järgmisest lennust või pean seal joostes laveerima.

Minul langes kaardi vahetamine broneeringu ja reisi vahepealsele ajale. Küsisin kohe rendifirmast, et mis saab, kui broneerin sellel hetkel kehtiva kaardiga ning kohale jõudes on mul juba uus kaart.  See ei olnud probleem.. Põhjus võis olla ka selles, et maksin 1/3 broneerides ja ülejäänu kohapeal (nende reeglid). Ei olnud see rendihiiglane vaid väike tegija. 

Levelile ei saanud jah Pariisist minnes onlines teha. Minu mäletamist mööda oli põhjus selles, et väljutakse Schengeni viisaruumist ja vaja on dokumenti kontrollida, nii meile vastati. Orlysse läksime veidi üle kahe tunni enne väljalendu.
Ekraanid olemas ja kasutamine eelmisel kuul veel lisatasuta (2019 jooksul pidi see ka tasuliseks minema), mõned filmid üsna värsked (Bohemian Rhapsody näiteks). Kõrvaklapid raha eest, kuid sobisid kasutamiseks ka tavalised kaasas olnud telefoni omad. Sööki sai osta, aga mulle tundus, et see seal lennukis väga populaarne ei olnud.

Meie reisiseltskonnas on ka täpitähtedega isikuid. Viimastel aastatel kirjutame alati dokumendiribal oleva järgi. Siis on kindel, et ei pea seletama (kõik on alati laabunud).  Nii hakkasime tegema peale kellegi kirjeldust, et lennujaamades, kus passi skaneerimisega saad pardakaadi, et seal tekkivat probleeme, kui lihtsalt täpid ära jätad. Võibolla see on linnalegend, eks need, kes kasutanud, oskavad kommenteerida. 

Tagasiteel olime varunud mõned lisatunnid, et vältida võimalike lennu hilinemisest tekkivaid üleelamisi, kuna lennuk aga oli üsna täpne, siis jäi meil aega üle ning kohe teise lennujaama ei tahtnud sõita.  Seega otsebussi ei kasutanud (üle 20 euro oli hind, 22?). Sõitsime ORLY BUSiga (8.30 eur) Denfert -Rochereau jaama, kolasime paar tundi linnas ning samast jaamast RERiga (10.30 eur) CDG lennujaama.  Ma arvan, et puhas sõiduaeg oli umbes  1 tund 10 (30+40).  lisaks veel RERi vahetus ja ooteaeg. 

Meie ka automaati ei kasutanud. Mõned sajad oli sularaha kaasas, erandjuhtudeks, muidu ikka kaardiga maksime. 
Tähelepanekud:
- kohati on alampiir, saad kaardiga maksta arveid, mis on üle 8 või 10 euro. 
- nii mõnelgi korral tormati terminaliga õue, et levi otsida. Kakaomajas väideti, et Rootsi kaartidega (Swedbank!) on neil probleeme ja igas terminalis ei lähe makse läbi.
- isegi viipekaart toimis mitmetes kohtades.
Sularaha oli vaja kindlasti paari ööbimise maksmisel (juba Bookingus oli see tingimus kirjas, et kohapeal ja sulas), tänavaostudel, ühel väikesel paadireisil ja kaubanduses, kus kaardiga maksmise alampiir. 

Värske info Guadeloupelt - ei mingit mobiilset netti Eesti kaardiga. Saabudes ka Telia sõnum teatas sellest. Meil google maps kodus alla laetud, sellega saab väga hästi hakkama. Siiani ööbimispaiga wifi ka tasemel.


Oskab keegi kommenteerida, kas midagi on viimasel ajal pealkirjas olevas valdkonnas muutunud? 
Olen varasemalt kahel korral, saanud budgetair.lv krediitkaardi "payment fee" tagasi, kui kirjutasin neile. 
Vaatan, et juulikuisel vastusel nende poolt kirjas lühidalt: Sorry for the inconvenience caused.Please note that the refund of the payment fee will take 3-5 business days. 
Ja raha on paari päevaga tõesti arvel tagasi.
Seega olen jätkanud piletite ostmist nende lehelt, kui on soodsam (ja on vahel oluliselt soodsam)…
Ka eile saatsin neile küsimuse, miks on tasu lisatud minu ostule. Täna hommikul olen saanud sellise vastuse: Kindly advise to check with the credit card company for the additional charges.

Kindlasti saan oma krediitkaardi väljaandjalt seda küsida, kuid uurin ka praktikat siinselt lehelt. 


EL  ja EMP liikmesriikides peab EL kodaniku  ID kaart ja/või pass olema kehtiv reisi ajal kehtiv, ei ole nõuet selle kohta, et pass peab kehtima 3 või 6 kuud pärast reisi.

Allikas: http://reisitargalt.vm.ee/kontrolli-reisidokumente/

Oleme Guadeloupele minemas 2019 jaanuari teises pooles. Loen nüüd Reintsi kommentaare mobiilsele netile ja mõtlen, et varasematest postitustest päris nii nukrat muljet ei ole jäänud... Julgesin isegi loota just orienteerumisel Google Mapsile jm neti toetusele. 
Ju tuleb siis öömajade ja huvipunktide asukohad enne reisi paremini ette valmistada.
Norsu, küsimus Sinule, mis Gosieris ilma autota ka teha oli (peale rannamõnude)? Meie samamoodi seal algatuseks peatume 5 päeva ja alles siis auto rendime.
Kuu aega tagasi oli Eesti Tavidis kurss umbes 6,4 liiri 1 euro eest. Istanbuli lennujaamas pakuti üsna sama (osadel veidi parem kurss, aga võtavad komisjoni!) Sõites lennujaamast Sultanahmeti, siis seal tänavad vahetuspunkte täis, komisjoni vaja maksta ei ole. Kurss samal hetkel 6,85 ja see meie kohalviibimise ajal tõusis lausa 7 peale. Nüüd paistab kurss olevalt oluliselt langenud (Tavid 5,84). Türgi kohalikku kurssi saab siit jälgida  https://kur.doviz.com/ 
Ka kaardiga maksmine on täiesti arvestatav seal. 
Palju oleneb hotelli asukohast. 
Nõustun väitega, et ühistransport on seal odav ja loogiline. Kui plaanis seda kasutada ka järgnevatel päevadel, siis kohe lennujaamast Istanbulkaart osta automaadist. Meie kasutasime ühte kaarti kahekesi üsna palju, vahepeal laadisime raha juurde. Taksodega (olgu mis tahes uber vm) on see ummikusse jäämise oht teatud piirkondades ning kellaaegadel.  
Otsisin isegi toetavat infot Türgi autorendi kohta, sellest on suhteliselt vähe kirjutatud. Nüüd käidud ja tehtud, küll Istanbuli kandis. Kaalusime 2 varianti, et kas võtta auto lennujaamast ning siis sõita linnast välja, või sõita ühistranspordiga Istanbulist välja ja sealt rentida auto.  Valisime viimase variandi, sõitsime Yenikapist Yalovasse praamiga (arvutasin, et sinnakanti autoga sõites, oleks me tasulisel teel sh sillal maksnud teemakse juba mitmekümne euro eest). Auto võtsime Yalova Budgetist, oli eelnevalt broneeritud. Autorendis räägiti vaid kohalikku keelt, tõlgiks kutsuti keegi naabertänavast. Suhtlus jm laabus kenasti. Liiklus väljaspool Istanbuli on ka teistes linnades kohati pöörane, kuid siiski talutav, kui arvestad ise, et sinu ees sõitval autojuhil võivad kõiksugu plaanid äkki pähe tulla. 


















Tere.
Pealkiri haakub minu tänase küsimusega, seega jätkan varasemalt alustatut.
Plaan pea kuu aja pärast sõita Istanbuli ning mõned päevad ka lähiümbrust (näiteks Izniki järve äärne piirkond) külastada. Kaalusime auto rentimist, et väljaspool Istanbuli sõita. Kas Tripikatel on mingeid soovitusi või tähelepanekuid autorendi kohta Türgis/ Istanbulis/Yalovas (viimase otsuse kohaselt kavatseme sealt rendiauto võtta)?
Vaatame ka LEVELi pileteid jaanuari teises pooles. Tuleb küll iga teenuse eest lisa maksta, kuid tundub, et katsetame. Tallinn-Pariis-Tallinn sõiduks sobivad meile AirBalticu otselennud, 129 eurot.
Tõesti, kui keegi LEVELiga lennud on ära teinud, võiks jagada muljeid!

Minnes lennuk, tulles auto. No ajaline võit vast oli ikka mõned tunnid. Kui hakata lennujaamas kohalolekust lugema, siis lõpuks väga palju järgi ei jää. Me tulime Põhja Taist ja otsustasime ühe soojaga edasi lennata (kiire lennukivahetus). Lisaks lennuhinnale veel transfeer Tartist saarele (390-500 bahti minivanis inimene). viimase lennuga (16.45) läksime ja hotellis (Klong Prao rand) olime pisut enne kella kaheksat õhtul. Tagasi sõiduks tellisime auto. Hotellist kell 12.00 väljasõit. Bangkokis Hotellis (Pratunamil) 19.45 umbes kohal. 1 peatusus teel. Aga üle tunni aja jäi õhtusesse ummikusse, mis algas juba enne lennujaama.
Lennusõit Bangkok Airwaysiga oli huvitav kogemus, aga nii privaat kui jagatud sõit saare ja BKK vahel on väga hästi toimiv ja küllalt mõistliku hinnaga.

Äsja tehtud sarnane ring Istanbulis. Passikontrollis oli maale minnes ikka väga palju rahvast, eks oleneb kellaajast. Läksime metrooga Taksimi väljakule. 1 ümberistumine. Sõidule kulus 1 tund. Lennujaama tulime tagasi pisut varem, kui 2 tundi enne väljumist (piletil oli boarding aeg juba tund enne väljumisaega). Lennujaamas jälle mitu turvakontrolli ja passikontroll. Meie arvates oli see kena aja sisustamine, alternatiivina lennujaamas ootamisele.

Kas BKK lennujaamas saab maksta kaardiga (Master) netikaardi ostmisel?

Küsimus Thai Lion Air lennule minekuga seoses.
Loen broneeringult, et lennujaama peaks saabuma 3 tundi enne väljalendu, väravas peaks olema 45 minutit enne väljalendu.
Samas kui nende kodulehelt vaatan Web Checkin infot, siis rõhutatakse, et varuge piisavalt aega pagasi äraandmiseks ja turvakontrolliks, värav suletakse 30 minutit enne väljalendu.
Kes lennanud, kui tõenäoline on vajadus Web Checki korral 3 tundi varem kohal olla?
Kas pagasi ära andmine toimub eraldi väravas või üldjärjekorras?
Milline võiks olla optimaalne ajavaru? (lend DMK-CNX).

Ka ise oleksin sellise kirja pool aastat tagasi saanud kirjutada :) Olin samalaadset reisi kavandamas. Suure osa märksõnadest sain Tripist, täiendasin nii Tripadvisorist kui mujalt. Nüüd kuu aja pärast minek. Esimesed 2 päeva Bangkokis aklimatiseerumine, siis lennukiga Chiang Maisse 4 päeva kohapeal ja ümbruskonnas (praegu kavas orhidee farm, sticky waterfall, väljasõit Chiang Rai suunal). Seejärel nädalaks Koh Changi.
Jälgin huviga Koh Changi soovitusi, kuid ise olen takerdunud mõtte juures, et kas otsida Chiang Mais juhiga/giidiga transporti kaugemale sõiduks. On kellegi sellist kontakti isiklikust kogemusest soovitada?

Mäletan, et piletit ostes automaadist ei saanud maksta MasterCardiga, aga deebet Maestro sobis ilusti.
Lisaks saate selle päevapiletiga sõita ka 28 trammiga ning Santa Justa liftiga. Eraldi piletid neile ostes on üsna kulukad .

Eelmine nädalavahetus ööbisime Riias, broneering läbi Agoda. Oli mõni euro odavam, kui Booking, peaks andma Miles@Smiles miile, saime lisaks kinkekaardi järgmiseks korraks (5 $). Ööbimine toimis, makse oli vastavalt Agodas kuvatud hinnale. Need lisad küll üsna väiksed selleks, et meelitada, aga kui Agoda hind on soodsam, kui mujal, siis senise kogemuse põhjal julgen soovitada. Meil ees ootamas broneering veebruariks, kus 6 päeva kohta oli hotell Agodas 130 eurot odavam, kui Bookingus sama pakkumine. Minu arvates tasub võrrelda. Eks need hinnad liiguvad kõigis pakkumistes ülesse ja alla.

vabandust - Koh Chang.
Kas enam ise peale lisamist vigu parandada ei saa? Vanas Tripis vist sai?

Täiendus: Tänud Päike 12 :) Liiga lihtne oli, ei märganud.

Sama siin. Varasemalt alati bookingus broneerinud. Sel hooajal parasjagu agoda kohta positiivset infot lugesin ja siis ühtlasi ka ise võrdlesin. Koh Changil 6 ööd 130 eurot odavamalt õnnestus agodast broneerida. Teises sihtkohas oli näiteks vahe 4 öö kohta ainult 4 eurot, bookingu kahjuks. Tuleb ka lisada, et osa sellest 130 euosest soodustusest oli nn algaja boonus, aga ligi 100 eurot oleks ikkagi soodsam olnud agodas. Aga sellised vahed ei ole püsivad. Nüüd hiljem vaadates on nii mõnigi hind ühtlustunud või isegi agoda ette läinud.