teine huviline

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi

13 meeldimist
1 postitust
50 kommentaari
Viimased kommentaarid

Olen leidnud üsna aegade tagust infot. Ja sedagi seinast seina. Selle põhjal saan aru, et tasuks võtta kaasa röntgenipilt (prindituna?) ja arstitõend. Pole veel arsti poole pöördunud, kuid eeldan, et saan selle kohalikus keeles. Lend aga USAsse. olles kohapeal uurinud, siis siit äralennuga probleemi ei teki, aga tagasi ju tahaks ka lennata ja Ameerika ametnikkond on aukartusliku mulje jätnud. Kes metalliga kehas lennanud, kas olete tõendi tõlkinud? Notariaalselt/tõlkebüroos?

Minul hinnad vaid dollarites, nii odavam, kui kallim, ei ole naelades kuvatud ning mingit vahetuskursi erinevust ju ka sel juhul ei saa esineda... 
Saatsin veel kord täpsustatud küsimuse Nationali. Lisades koopia mulle saadetud hinnast, kontol olev kõrgem hind on klienditeenindusele nagunii nähtav. Sain sellise vastuse:
I was able to view your reservation 1610xxxx and the copy that you sent in. I also do see that the rates are different. This can happen when there is an update applied to a reservation after booking due to rates changing. I would suggest to take your copy with you and present it to the agent at the counter as we are unable to adjust pricing on our end. I have also notated your with this suggestion.
Mis seal ikka, minek Jaanuaris, eks siis selgub. ei hakka praegu enam selle 30 raha pärast ennast vaevama. 
Kui rixrix oma rendi lähiajal teoks teeb, võiks jagada täiendavat infot!

Kõrvalt vaadates jah üsna loogiline järeldus, aga broneerides ma küll ei märganud sellist pakkumist, üldjuhul siis need valikud seal olemas, kas valid kohe maksmise ja suunatakse ka maksma sel juhul (varasematele, teiste rendifirmade kogemusele tuginedes). 
Igatahes e-kirjaga tulnud broneerimise infos on märgitud esialgse 392 $ juures -PAYMENT- Pay at counter. 
Arvasin, et ehk Tripis Nationali palju kiidetud/kasutatud, et võibolla keegi oskab selle hinnavahe lahti seletada. Või kui lähiajal teeb broneeringut ja ka märkab sellist hinnamuutust.
Lähtusin Miamis auto rendi valimisel Alamo ja Nationali pakkumistest. Uk lehelt, nagu ikka soodsam ja valik langes Nationali kasuks. Hind oli vast mõni dollar odavam samadel tingimustel.
Nüüd aga avastasin sellise hinna muutuse oma broneeringus...
Broneerimise järgselt saadeti mulle kinnitus e-mailile, hinnaks 392$ total, täpselt see, mida broneerisin. Eraldi ära toodud week ja daily hinnad). Mõned päevad hiljem läksin Nationali lehele oma broneeringut vaatama ning avastasin, et total hind seal on 425$! Ka daily hind on u 3 eurot kõrgem ja vastavalt siis weekly ka. Kas kellelgi on kogemust miks selline muutus (33$ ei ole ju väga väike summa) võis tekkida?
Küsisin ka Nationali lehe kaudu, kuid sain suhteliselt lakoonilise vastuse, et hind sõltub lisadest, mis olete valinud ja kui te neid enam ei soovi siis saate loobuda...
Kui täna tahaksin samadel tingimustel broneeringut teha, siis annab ka lõpphinnaks 392$!

Meil autorendi osas tekkis küsimus - Express Toll Unlimited? kas osta? Kahjuks ViaMichelin ei näita USA teemakse (võibolla mõni muu võimalus?) ja nüüd siis kahtleme, kas võtta 10 euro eest päevas see teenus või mitte. Kindlasti on mugav, kuid 11 päeva, üle 100 euro lisanduks. Palju tegelikult võiks kuluda? Praegune kava Miami Beach- Key West- Naples- Tampa (Clearwater)-Hollywood Beach ja tagasi Miami lennujaama. 

Kas selle õlle pruulikoja ja veiniaia täpsemaid koordinaate tohiks paluda?
Netiotsing andis õlle asjus mitmeid paiku, hea meelega külastaks sellist, mida kaasmaalased kiitnud on.
Berliin
Aga reedel juba lõunast tuleb minna.
Kas Peloponnesel veinimõisa külastuse soovitust on jagada?
Endale on praegu silma jäänud Troupis Winery. Meeldiks külastada keskmist või väiksemat veinimõisa, teha tootmist tutvustav tuur ning veini testimine mõne kohaliku söögi kõrvale. 
Mina kasutan Turkishi punktide kogumiseks sama süsteemi, et läbi nende lehe lähen bookingusse ja siis korjan ööbimistega miile. Umbes aasta jooksul olen seda teinud ja majutuste hinnad on olnud samad nii lennufirma kaudu kui otse logides.
Kuid nüüd kuu tagasi avastasin kaks erinevust! Berliini ööbimist broneerides. Märkasin, et kui lähen lihtsalt oma nimega bookingusse, siis on ühe hotelli hind 522, kui aga Turkishi lehelt (et miile teenida), siis 574. Sama oli veel ühe majutusega, rohkem ei märganud mind huvitavate hotellide hulgas. Veidi selgitades, sain aru, et odavam hind sisaldas "early payment benefit" ja oli näidatud 52 eurot miinusega arvel. Lennufirma miilide kogumisel aga sellist soodust ei oleks saanud. Kuna Finnairi punktide teenimise süsteem bookingus tundub sarnase põhimõttega nagu Turkishil, siis võibolla leiate vahel ka seal erinevusi. 
Kui Sa nii kirjutad, siis tundub nõme jah. eks me algul ka olime mõtlikud, et kas peaks kuhugi teatama, et checkitud isik ei tule. Aga kuna tundus, et Ryanairi see üldsegi ei huvitanud, lennuk väljus õigeaegselt, siis tekkiski tagasitulles selline jumalavallatu mõte. Teine lend väljus lausa pisut enneaegselt. Võibolla siin tekkis selline Ryani alahindamise mõte, vast mõne teise lennufirmaga nii poleks käitunud. 
Tänan, et laiemat pilti avasid :)


Meie checkisime ära ka selle reisija, kes ei tulnud lennule. Olime suure grupiga (üle 10) ja tegelikult selgus peale online check-in´i, et ta ei saa sõita. Oligi siis hea, kuna temale juhtus parem koht lennukis, siis üks meist istus hoopis sinna. Tagasilennul (ikka Ryanairiga)  tegin meelega ka temale check-ini, et siis jälle oleks meil valikuvõimalus.

Pole varem riiki (USA) sisenemise üle mõelnud nii, et seal võiks midagi hirmutavat olla. Endal südametunnistus puhas ja eks siis vastan, kui küsivad. Kuid  lugedes TRIPi mõtteid, tekkis äkki mure, et kui reisida koos inimesega, kes ei valda inglise keelt... mõningaid suhtlusfraase ikka teab, kuid neid spetsiifilisi uurijaküsimusi piiripunktis ei pruugi ta mõista/õigesti mõista ja ilmselt ei oska ka vastata. 
Kas koos reisides ollakse ka "ülekuulamisel" koos, saab paluda kaaslasega koos olla või peab selle ükshaaval läbima?
Ma ei tea, kas Budgetairi kaarditasude teema on veel päevakorras, ise ei ole sellel aastal nende teenuseid enam kasutanud, aga kuna siin teema all ka oma nn murest korra kirjutasin, siis jagan kogemust tulemusest.
2018 sügisel ostsin lennupiletid ja võeti ka kaarditasu. Minu kirja peale vastati, et nõudku ma pangast, nemad pole süüdi. Varasemalt olin juba mitmel korral tasu tagasi saanud esimese kirja peale Budgetairi, nii on ka teised siin kirjutanud. Seekord siis oli tagasilöök. Pank loomulikult vastas, et puhas Budgeti teema. Budget aga keeldus kaarditasu tagastamast. 27. detsembril kirjutasin kaebuse TKA Consumeri. Olin siiani paaril korral ka küsinud, et kuidas edeneb... Vastati, et Budgetairi Hollandi ja Läti esindus ajavad kordamööda teineteise peale seda tagasimakse kohustust. 
Täna märkasin, et Budget on kandnud eile minu arvele raha tagasi. Seega aega võttis kõvasti üle poole aasta ning juba hakkas tunduma, et ka kaebusest tarbijakaitsesse ei ole abi. 
Summa ei olnud seekord küll olulise suurusega, aga küsimus oli minu jaoks põhimõtteline, saada teada, kas siis on ka mingist instantsist abi loota, kui teinekord suuremate summadega hätta jäädakse. 

Mina katsetasin tahvliga ja õnnestus. Lihtsalt huvi pärast tahtsin proovida, et äkki teinekord on see ainuke võimalus  ja kas siis sellele saaks loota.  Tuli ainult valida variant, et ekraani pilt ei keeraks koos telefoniga.

Kaks nädalat tagasi, maandusime STN veerand tundi varem,  Valjuhääldaja kiitis, et enamus Ryanair lende jõuab õigel ajal kohale... Kuid pool tundi hiljem alles saime lennukist välja. Lihtsalt enne ei saanud lennujaama ukse juurde sõita. Siis öeldi, et tagumist treppi ei ole (Tallinas oli pealeminek mõlemist uksest), see veel viivitas mahaminekut. Nagu siin ka varem kirjutatud on, automaat passikontroll oli kiire. Mul oli lendude vahe 2,5, aga ikka võtsin fast tracki. No mitte ei tahtnud mõeldagi, et jään maha järgmisest lennust või pean seal joostes laveerima.

Minul langes kaardi vahetamine broneeringu ja reisi vahepealsele ajale. Küsisin kohe rendifirmast, et mis saab, kui broneerin sellel hetkel kehtiva kaardiga ning kohale jõudes on mul juba uus kaart.  See ei olnud probleem.. Põhjus võis olla ka selles, et maksin 1/3 broneerides ja ülejäänu kohapeal (nende reeglid). Ei olnud see rendihiiglane vaid väike tegija. 

Levelile ei saanud jah Pariisist minnes onlines teha. Minu mäletamist mööda oli põhjus selles, et väljutakse Schengeni viisaruumist ja vaja on dokumenti kontrollida, nii meile vastati. Orlysse läksime veidi üle kahe tunni enne väljalendu.
Ekraanid olemas ja kasutamine eelmisel kuul veel lisatasuta (2019 jooksul pidi see ka tasuliseks minema), mõned filmid üsna värsked (Bohemian Rhapsody näiteks). Kõrvaklapid raha eest, kuid sobisid kasutamiseks ka tavalised kaasas olnud telefoni omad. Sööki sai osta, aga mulle tundus, et see seal lennukis väga populaarne ei olnud.

Meie reisiseltskonnas on ka täpitähtedega isikuid. Viimastel aastatel kirjutame alati dokumendiribal oleva järgi. Siis on kindel, et ei pea seletama (kõik on alati laabunud).  Nii hakkasime tegema peale kellegi kirjeldust, et lennujaamades, kus passi skaneerimisega saad pardakaadi, et seal tekkivat probleeme, kui lihtsalt täpid ära jätad. Võibolla see on linnalegend, eks need, kes kasutanud, oskavad kommenteerida. 

Tagasiteel olime varunud mõned lisatunnid, et vältida võimalike lennu hilinemisest tekkivaid üleelamisi, kuna lennuk aga oli üsna täpne, siis jäi meil aega üle ning kohe teise lennujaama ei tahtnud sõita.  Seega otsebussi ei kasutanud (üle 20 euro oli hind, 22?). Sõitsime ORLY BUSiga (8.30 eur) Denfert -Rochereau jaama, kolasime paar tundi linnas ning samast jaamast RERiga (10.30 eur) CDG lennujaama.  Ma arvan, et puhas sõiduaeg oli umbes  1 tund 10 (30+40).  lisaks veel RERi vahetus ja ooteaeg. 

Meie ka automaati ei kasutanud. Mõned sajad oli sularaha kaasas, erandjuhtudeks, muidu ikka kaardiga maksime. 
Tähelepanekud:
- kohati on alampiir, saad kaardiga maksta arveid, mis on üle 8 või 10 euro. 
- nii mõnelgi korral tormati terminaliga õue, et levi otsida. Kakaomajas väideti, et Rootsi kaartidega (Swedbank!) on neil probleeme ja igas terminalis ei lähe makse läbi.
- isegi viipekaart toimis mitmetes kohtades.
Sularaha oli vaja kindlasti paari ööbimise maksmisel (juba Bookingus oli see tingimus kirjas, et kohapeal ja sulas), tänavaostudel, ühel väikesel paadireisil ja kaubanduses, kus kaardiga maksmise alampiir. 

Värske info Guadeloupelt - ei mingit mobiilset netti Eesti kaardiga. Saabudes ka Telia sõnum teatas sellest. Meil google maps kodus alla laetud, sellega saab väga hästi hakkama. Siiani ööbimispaiga wifi ka tasemel.


Oskab keegi kommenteerida, kas midagi on viimasel ajal pealkirjas olevas valdkonnas muutunud? 
Olen varasemalt kahel korral, saanud budgetair.lv krediitkaardi "payment fee" tagasi, kui kirjutasin neile. 
Vaatan, et juulikuisel vastusel nende poolt kirjas lühidalt: Sorry for the inconvenience caused.Please note that the refund of the payment fee will take 3-5 business days. 
Ja raha on paari päevaga tõesti arvel tagasi.
Seega olen jätkanud piletite ostmist nende lehelt, kui on soodsam (ja on vahel oluliselt soodsam)…
Ka eile saatsin neile küsimuse, miks on tasu lisatud minu ostule. Täna hommikul olen saanud sellise vastuse: Kindly advise to check with the credit card company for the additional charges.

Kindlasti saan oma krediitkaardi väljaandjalt seda küsida, kuid uurin ka praktikat siinselt lehelt. 


EL  ja EMP liikmesriikides peab EL kodaniku  ID kaart ja/või pass olema kehtiv reisi ajal kehtiv, ei ole nõuet selle kohta, et pass peab kehtima 3 või 6 kuud pärast reisi.

Allikas: http://reisitargalt.vm.ee/kontrolli-reisidokumente/

Oleme Guadeloupele minemas 2019 jaanuari teises pooles. Loen nüüd Reintsi kommentaare mobiilsele netile ja mõtlen, et varasematest postitustest päris nii nukrat muljet ei ole jäänud... Julgesin isegi loota just orienteerumisel Google Mapsile jm neti toetusele. 
Ju tuleb siis öömajade ja huvipunktide asukohad enne reisi paremini ette valmistada.
Norsu, küsimus Sinule, mis Gosieris ilma autota ka teha oli (peale rannamõnude)? Meie samamoodi seal algatuseks peatume 5 päeva ja alles siis auto rendime.