sigala

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 aastat tagasi
76 meeldimist
1 postitust / 220 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Pigem on armulikud näiteks Hiina jm. turistid, kes selle riigi hüljanud on.

Põhjuseks on toetusmeetmete tingimused, mis nägid algusest peale ette üsna ebareaalseid eesmärke. Kuna neid enamjaolt täita ei suudetud, ei riski lennufirmad enam teise etapi lende pakkuda, kuna neil tuleks maksta ära ilmselt rohkem kui parima piletimüügigagi kasumit genereerida suudaks.


Täpseid lepingutingimusi pole küll kuskilt niimoodi vaadata ega võtta ja need olid ilmselt erinevatele lennufirmadele erinevad, aga kindlasti ei olnud mõeldud niimoodi, et jaanusm ostab pileti, mis lennufirmale tulu ei genereeri ega tarbi ka kohapeal nende firmade teenuseid, kes lennufirmadele peale maksma pidid. Aga nii umbes läks vist? Ei suudetud takistada nende lennufirmadega saabujate edasireisimist Egiptusesse (mida küll kavandati), edasi ei arvestatud, et saabub enamuses nö. rotirahvas, kes midagi eriti ei tarbi, hotellides ei peatu jne. Kuna nt airbnb keelustamine ka vist eriti ei edenenud enne Iisraeli valimisi, siis nii ongi lõpptulemus.

Mida siin imestada. Pigem paneb imestama kogenud reisija märkus, et tema käest tippi luniti. Egiptuses nagu ka paljudes teistes vaesemates islamimaades on täiesti tavaline, et taolised turvatöö ametikohad jms. on ostetavad, töökoha hinnad on üsna soolased ja arvestavad, et selle töö käigus saab tippi kas vabatahtlikult või sunniga. Teisipidi on araabia kultuuriruumis üldiselt omane, et kellel on (ja paljudel ju on), jagab veidi meelehead ka teistele, kellel on vähem või ei ole. Seda ei kutsuta isegi mitte tipiks kui selliseks. 

Krediitkaart, millega ostsid, tuleb check-inis esitada, enamasti peab ka nimi olema sama.

Pigem pettus ikka - Tansaania keskpanga kurss on täna näiteks 2667 ja rahavahetuse marginaal ei ole sealmail küll 4-5%.

388 eurot oleks õiglane hind, ja edaspidi pigem veel vähem, sest ei usu et see valuuta hoides kuigi väärtuslikuks osutub, ainuüksi viimase aasta jooksul oma tipust USA dollari suhtes pea 7% oma väärtusest kaotanud näiteks. 

Võib ka nime muuta, vaid ühekordne kulu ja vähendab oluliselt igasugu selliseid riske.

Paraku on olukord karmistunud, kõik vahetajad, praeguseks tõesti juba kõik, on seal rongijaama aulas sama kursiga. Kokkulepe. Veel eelmisel sügisel oli reaalset konkurentsi. Parem muidugi kui lennujaama ruumides pakutav, ent kehvem kui kesklinnas.

Fast Track kaardiga jõuab vabalt kui saabuv lend ei hiline. Järjekord puudub. Eeldab muidugi vähemalt äriklassi piletit või turistis lennufirma kõrgeimat klienditaset (enamus pakub, nt Finnair oma Platinumidele).

Jutt ikka Eesti reisikorraldajate palgal olevatest esindajatest, ükskõik kus nad siis töötavad. Päevarahad tulevad muidugi lisaks, siin on riigiti erinevusi. Kindlasti on sel aastal palgad veidi kasvanud ka.

Inimesed, olgem sallivamad. Reisisaatja/teenindaja teenib hädavaevu 2000 eurot kuus kui sedagi, iga lisaeuro umbes 20-25 eurot reisija kohta on ju teretulnud.


Muide ma ei ole üldse hinnaülevaadete avaldamise vastu. Võib kasulik olla, kuigi hinnad pidevas tõusus.


Kommentaariks veel seda, et need 20-50 jugade juures on suvalised tüübid, kellele te maksite, ja kes ullikesi püüavad, reeglina on need kohad tasuta.

Puka rannas vedas teil ikka tõesti hästi, saite vist lausa 2 eurot kokku hoida privaatsõidust loobudes.

Igal reisikorraldajal on oma kohapealse müügi sihtsumma per reisija, nt ühel on 55 eurot nädalase reisi puhul miinimum 2019. aastal, millest 23.50 teenib müüki korraldav agent endale palgalisaks. Sellest tulenevalt mõeldaksegi välja igasugu nippe ullikestelt raha kättesaamiseks nüüd ja edaspidi.

Selle hiinaka eest maksid liiga palju, ex-factory hind on heal juhul 8 eurot.

Hiina lennufirmad ei huvitugi Euroopa turistiklassi odavreisijast, nende kohta on isegi halvustav termin olemas, midagi backpackeri ja kerjuse vahepealset. Hiina keskklass maksab meelsasti kuni 1000 eurot selliste edasitagasi lendude eest nagu naksti.

Siin on 2 asja. Kas sind lennukile lastakse, kui on samal piletil siis ilmselt probleemi ei teki. Nairobist tuleb kohe edasi lennata, muidu saate kollapalaviku! Tegelikult sealt vist eriti ei saa, aga teine punkt: Tansaania ametnik peab sind Keeniast saabunuks - ehk kollapalavikuriskiga reisijaks. 

Lihtne kapitalism. Sinu pealt teenitakse, arvatavasti kuskil 1-2 % sinu pank eriti kui mingi Eesti oma pluss Visa/Mastercard pluss dynamic conversion, tasu nii Agodale kui tema pangale ja teistele manulistele. Ka-ching!


Muidugi tuleks kohe kaardiga maksta. Tee chargeback pangas kui teenust ei saa.

Probleemiks on ju ainult Eestis kui "kriminaalvabariigis" välja antud "kriminaalse" taustaga pankade poolt pangakaardid "kriminaalidele", kui uskuda vastavaid sisememosid. Iroonia on muidugi selles, et Eesti lambarahvas ise kasutab neid Swede ja Sebe päris usinasti, saamata aru, mida nendest tegelikult arvatakse juba 1990ndatest aastatest alates. Kes asjaga kursis, ei ole iialgi neid panku nuumanud. Mina näiteks ei ole Swedi/Sebi kontorissegi kunagi astunud! Mõned maksed tuleb paraku nende kaudu teha kuna leidub rumalaid ettevõtjaid, kellele teisiti tasuda ei saa.



Norwegianiga ilmselt seda probleemi eriti ei esine, aga jättes kasutamata neid viimaseid segmente, võib lennufirma, ja mõned pankrotieelsed teevad seda hetkel väga kergelt, pileti tegelikult lennatud segmentidele ümber hinnastada ja kui see muutub seeläbi mingiks point-to-point lennuks, võib sealt pileti müünud büroole tulla krõbe debit memo, mille nad kohe sinu krediitkaardi arvele suunavad. Lisaks ei anta sellises olukorras ka tavapäraseid lennumiile. Qatar Airways tuleb kohe meelde, neil on transiitlennud läbi Doha enamasti kordi odavamad kui otselennud kuskilt Dohasse ja viimase segmendi lendamata jätmine võib teatud olukorras kellelegi ahvatlev tunduda. Tasub hankida endale igaks juhuks arstitõend, et ei saanud tervislikel põhjustel lennata kui jääte mingi lennufirma kodujaama edasilennu asemel. Eestlastele näiteks ka Finnair, mille Helsingis lõppevad lennud on kallimad kui edasilennud mujale. Sageli ka nii, et lõpulend Tallinnasse on küll odavam Helsingist ent siiski palju kallim kui nt Stockholm.

Nii ongi, paljud Rootsi firmad ei tunnista meid kolmanda maailma riike. Probleem võib sul tekkida ka järgmisel sammul, sest nad ei soovi sageli end igasugustesse jamadesse siduda nt Eesti panga väljaantud kaardimakseid vastuvõttes. Hoidku sellise reostuse eest!

Juurdemaksjad on Tartu linnavalitsuse näol kõik maksumaksjad ja need summad ei piirdu selle küsitluses pakutud maksimumiga.


Reaalsus on see, et Tartust mingit toimivat lennuühendust saada kuhugi on enamvähem võimatu. Siis kommertsalustel. Sellega on isegi Tallinnal raskusi.

Finnairi lennugraafiku näitel ja arvestades Finnairi teisi tugifunktsioone, mis Tartusse outsourcitud on praegune olukord üsna maksimumilähedane antud toetuse taseme juures. Mugavatest lennuaegadest erakliendi huvidest lähtuvalt on asi üsna kaugel. Seda ainsat liini peavad ülal Tartu maksumaksjad, Brüsselis tööl käivad 15-20 Tartu piirkonna ametnikku ja Tartu Ülikool, makstes kinni mõnede konverentside lennupiletid.

Finnairi uus juht unistab muidugi kogu klienditeeninduse outsourcimisest Tartusse 850 euroste palkade peale (2125-2785 asemel, mida praegu Vantaal pakutakse). Mängu on nüüd sisenenud ka üks Bulgaaria firma, mis pakub sama teenust kuskil Varnas vist 375 euroste palkadega. Etihad näiteks on rahul Serbia baasiga, kus palgad vist veidi kõrgemad. Elame näeme, kui majanduslanguseks läheb, saab põnev olema.

Vaevalt, et Tartu makstav toetus tõuseb. Kui see lõpeb, kaob varsti ka Finnairi liin. Sama juhtub kui osa toetust Air Balticule/SASile kanaliseerida.
Mingil suvehooajal võib Air Baltic muidugi lisaraha saades selle Riia liini korraks avada. SASi politiseeritud juhtkonda ei huvita üldse selline kolmas maailm nagu Baltikum, eriti veel kui Ekre peaks võimule saama.