sigala

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi

137 meeldimist
1 postitust
361 kommentaari
Viimased kommentaarid

Jah, saime asjad korda tänu otsekontaktile. Isiklikult oleks veel homse lennu lubanud neile, kel vaja.

Praegu tundub, et siiski vähemalt soomlased sellele ukaasile alluma ei hakka.

Merkel keelaski suusatamise ära. Ja mitte ainult Saksamaal, vaid üle ELi.

Nagu keegi teiselt planeedilt. Tulevasi olukordi ei tea ennustada, aga hetkeseisuga teid küll seal ei oodata, pea kõik on suletud. Miks peaks lume tulek midagi muutma. Pigem võtke pessimistlik vaade asjale, et poleks asjatuid ootusi ja kulusid.

Soome tervisekindlustuse ehk haigekassakaardi saab ju tasuta, see on elamise põhine mitte nagu Eestis töökohapõhine. Ela Soomes ja olemas. Mingit töötamist, ettevõtlust jm. ei nõuta, piisab registreeritud elukohast.

Soome rahvapensionist (mille maksimaalmäär on 662.86 eurot kuus üksikule ja 591.79 eurot kuus abielus olevale pensionärile) unistajale, siis esiteks lahutatakse sellest kõik muud pensionid (koefitsiendiga, selliselt et kuskil 1200-1300 eurose tööpensioni juures enam rahvapensionit ei saagi), sealhulgas kogu Eesti pension (mida Eesti siis ka 20%ga maksustab) - ja oma 3 aasta eest saad pensioni 3/40 suhes ehk 7.5% võimalikust summast. Euroopa Liidus tehtud töö ja elatud aja eest on küll võimalik kohandused, kuid saades Soome maksimaalpensionit ei saa üldse Eesti pensionit ja selleks peab ka Soomes reaalselt elama, ja vastupidi. Lõplik pension sõltub mineviku ja hetkeasjaoludest ja selgubki alles siis.

Küll aga on olemas garantiipension (mis Soomes elades ka enamvähem maksuvaba, kuigi Eesti pension on siis Eestis täies ulatuses tulumaksu all), ja see on hetkel 834.52 eurot kuus. Ehk vahe makstakse selles ulatuses kinni kui pensionitulu mujalt kõik kokku brutos jääb alla selle. Lisaks peab muidugi olema Soome resident ja seal elama (arvesta eluasemekuludega, kuigi ka neile on võimalik toetust saada).

Asjad tasub selgeks teha. Ainuke reaalne välismaale makstav pension on Soome tööpension sellest kindlustusseltsist, kus kohustuslik leping sõlmitud. Ainult et selle 9000 eurose aastapalga pealt koguneb 3 aastaga umbes 34-35 eurot igakuist pensioni (53-62 aastastele kuni aastani 2025 13% kõrgendatud teenimisindeksit arvestades maksimaalselt 38 eurot selles näites), lisaks on pensioniiga Eesti omast kõrgem.

Kuidas Maltal on, ei tea, aga tasub uurida enne otsustamist.

Jutt on üldistatult sellest, et täiesti tavalise tegevusega on Eestis tänu kiirele elatustaseme tõusule (ok, ka tänu kiirenenud rahatrükile ja eurorahadele, mis seda oodatust umbes 2 korda võimendanud) olnud võimalik piisavalt rikastuda igaühel. Lihtsalt perspektiiv peab piisavalt pikk olema, seepärast tõingi näiteid 10 aasta tagustest asjadest viiduna tänapäeva. Loomulikult ei genereerita rikkust väga palju lühema perioodiga ja eks järgmised 10 aastat tulevad olema veidi tagasihoidlikumad. Ent taolisi võimalusi on endiselt piisavalt, seda pakub arvatavasti ka praegu algav majanduskriis.

Luua Villu ja hulk teisi seal paraku on veidi teisest kategooriast juhtumid.

Kas kogu see ettevõtmine mitte pankrotis pole juba? Avaldus on nagu sisse antud mingil kujul.

Sigala on viisakaks muutunud ja tänab toetuse eest.

Aga teemasse tagasi - teemaalgatajale - siis oleneb muidugi mis alternatiivid Eestis või mujal on ja praegune palgatase, aga pakutav palk Maltal on siiski äärmiselt väike, eriti kui eluasemekulud ka tulevad. Samas kui töö just üle jõu ei käi, jutu järgi poole kohaga ja selles valdkonnas on töö tavaliselt ka hobi tegelikult, ja võimalus tundub muidu hea, siis ma arvan, et enamus siin soovitaks proovida vähemalt. Aga kindlasti ei ole see sissetulek, millelt ulatuslikult säästa ja oma tulevikku kindlustada (või ka laste tulevikku).

Huvitav, minu tutvusringkonnas tõepoolest kõik lendavad pikki lende ikka enamasti äriklassis, tehes seda aga siiski kulutõhusalt/teadlikult (pakkumised, upgradevoucherid, miilid jne.). Ma ausalt öeldes ei lähekski reisile kui peaks mingi 6+ tundi istuma ja ei saaks lamada. Piir läheb kuskil 5 tunni pealt umbes. Aga eks ma olen ülekaaluline konservatiivne seakasvataja ka, noortel pole vast vahet.

Riigimaa oksjonitel pole kunagi mingeid hüpoteeke olnud kui mõni seda arvas.

Cmoon ma ei saa aru milles probleem. Tõesti ei tea kedagi kes nii vähe teeniks. Tehke ka tööd ja kasutage võimalusi. Neid on oi kui palju nii palgatöö kui ettevõtluse valdkonnas kogu aeg, hoidke silmad lahti ja looge lisandväärtust. Lisaks arvestades konvergentsiefekti pakutut ja seda et on olnud arvukalt võimalusi laenu saada (neile kes väidavad et puudus algkapital), siis ma tõesti ei mõista kuidas inimesed ei ole suutnud viimase 20-30 aastaga rikastuda.

Puust ja punaseks - veel aastal 2010 oli võimalik oksjonilt osta nt. eluasememaad Tallinnas Kristiines alla 50 euro ruutmeeter, Nõmmel veel vähem. Ainuüksi 1 sellise krundi müük täna toob sisse ca 1500-2000 eurot kuus kogu selle kümneaastase perioodi iga kuu kohta.

Aga kes keelas mitut krunti osta. Maatulundus- ja metsamaast ma ei hakka parem rääkimagi.

Edit: Enne kui mind ära blokitakse tahaks veel täpsustada, et ei ole ise kunagi kuskilt laenu võtnud ega kavatsegi seda teha. Teistele ka eriti ei soovita, ometi see võimalus on olemas (negatiivsed intressid pealegi praegu) ja reaalsuses kogu ettevõtlussektor seda usinalt kasutab.

Kas saaksid või tahaksid seal ka veel teise samasuguse vm. töö otsida? Siis annaks ehk hinnataset arvestades (ei tea küll millised eluasemelahendused Sul Eestis ja mis kuludega need seal oleks) sellise korraliku Eesti keskmise välja ehk isegi. Maksud küll kasvavad aga mingi 2600 eurot kuus oleks siis samaväärne ehk kui Eestis saaksid 1800-2100. See muidugi vähe, ei tea eriti kedagi Eestis kes nii vähe teeniks aga ellu vast jääks, suurt tarbida ja säästa aga ei suudaks vist? Eeldusel, et lapsi pole siis võimalik vast. Kokkuvõttes oleneb kui kauaks ja kas võimalus edeneda näiteks 2 korda kõrgema palga peale seal ja kui kiiresti.

Püha müristus, lumehelbekesed võtavadki pakkumisi kuskil facebookis? Poleks uskunud.

Lennupiletite väljakuulutatud hind on üks asi, enamus lennufirmasid sellega ka müüb (alati mitte online), vahendajatelt on kindlasti kallim (odavam hind tuleb enamasti ainult trikitamisest ja tänu sellele, et lennufirma oma kodulehelt võtab ka nn. tehingutasu, aga kõik ei võta).

matrix.itasoftware.com tasub otsing teha ja siis püüda sama hinnaga otse lennufirmast osta. Covidi ajastul tasuda ainult kaitsega krediit- vm. kaardiga otse lennufirmale, seda isegi siis kui vahendaja kaudu odavam tuleb.

Kuidas ei läbi ainult transiittsooni lennates? Finnair ju lendab 3 korda päevas isegi Tallinnasse Helsingist.

Võin sulle terve kohvri müüa, 295 euroga.

Kaudselt hinnates tundub, et see lennujaama buss enam käigus pole peale kella 23 olnud alates eelmisest reedest. Taksosid olen näinud öösel vähe, aga ilmselt lennujaamast ikka saad aga hingehinna eest. Tänaval liikuda ei tohi, lähed otse hotelli hommikuni. Võid ka lennujaamas olla, peaks 24/7 avatud olema. Haiglad hakkavad vaikselt ka täituma juba, tuleb olukorraga pidevalt kursis olla kui tulemas oled. Intensiivravi võimekus eriti avaliku sektori poole peal on siin ikka endiselt väga piiratud, pole nad 8 kuuga midagi teinud.

Oleme Gomeral, suuremate saarte kohta ei tea. Siin küll keegi maski ei kanna ja kõik toimib vanaviisi. Iseasi, kuidas siia kohale saada.

Aegeanil toimub ju ainult 3 lendu veel: 16/19/23. okt.

Kui nende abil edasitagasi reisi (kui ikka on edasitagasi reis) tehtud saaksid, reis vajalik ja raha nad ei tagastaks (sest lend toimub vist ikka plaanipäraselt ja pileti tüüp on mingi selline kus tagastusõigus olematu - muutmine samuti liiga kulukas) siis tasub kaaluda Finnairi sama päeva lende TLL-HEL-TLL mis ainult 116 eurot (alates). Praegusel ajal see pole ju eriline kulu.

Sel viisil ma usun, et lubatakse siiski transiiti. Hea oleks Aegeanil online check in ära teha kui saab (või siis ei saa ja peab testi tulemust näitama, ei ole Kreekaga kursis).

Aegean vaevalt et kunagi lähiaastail enam seda Helsingi liini samuti taastab, seda enam et pilet ei kehti ju üle aasta väljastamisest.

Kas lennud samal piletil? Just lendasin Soome aga kavas oligi siia jääda mõneks ajaks ehk oli lõppsihtkoht ja elukoht/kinnisvara ka Soomes olemas. Seda kontrolliti ainult suuliselt soomekeelse vestluse käigus, aga olid kaasas ka dokumendid/registrite väljatrükid. Küll aga on muidugi kohustus isolatsioonis olla ja ühistransporti ei tohi kasutada, ühistranspordiga ei tohi lennujaamast lahkuda.

Transiitlennu korral nägin, kuidas piirivalvur võttis passi endale ja tuli kaasa, veendumaks et lähed järgmise lennu peale.

Sadamast lennujaama ilmselt küll ei saa, lennates TLL-HEL peaks saama. Kuidas tagasi, kui tahad tagasi tulla, ei tea ennustada, asjad muutuvad kiiresti.

Ainult kohalikele mingi eelregistreerimisega versioon toimub ju ja sinna sind küll ei lasta?

Üleüldse, mis erilised Poola vasallid me oleme? LOT peedistab Nordicat ja Aas lubab LOTi lende Tallinnasse? Ära keelata see erand või isegi kui näitaja alla 25 jääb.

Muidugi hoiatakse, Aas ja valitsus on selle seadustanud oma määrusega. On siiski erandeid, aga Itaalia sihtkohad nende alla ei kuulu, ka Rootsi ja Norra mitte, aga näiteks Taani Kopenhaagen jääb lubatuks, ime küll miks.

Bergamo in Itaalias, Itaalia näitaja on 33.3 ja praegune kasv on igapäevaselt plahvatuslik olnud. Ei avata seda liini niipea, pead transiitlennu otsima.

Täna uusi diagnoose 1907, pea topelt nädalatagusega võrreldes, rahvaarvu arvestades kui iga päev selline, siis näitaja 44.2, aga reaalsuses muidugi tõuseb 1-2 nädalaga ca 50 kanti ja sealt ka edasi ilmselt.

Alla tulemiseks on vaja ca 1-2 kuud täielikku lockdowni nagu kevadel Itaalias oligi. Eks see turism seal hea seisu rikkus, nagu enamus kohalikest usub. Seega eriti turiste ei sallita ka enam, eriti seal kus suur suremus oli kevadel või tuleb sügisel.

Mastercardile ja Visale küll tehakse debit memosid, aga reaalselt paljud jäävad lihtsalt õhku, eriti kui vastaspool on turismiga seotud teenuse osutaja.