Valeria. A

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 aastat tagasi

60 meeldimist
6 postitust
156 kommentaari
 

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Sügisel tõin Balilt need samad Tiger Balm plaastrid, probleeme polnud.

Ma uurisin kõhutüüfuse vaktsiini kohta arstilt enne India reisi ja arst ütles, et seda on mõtet teha siis, kui ollakse halbade sanitaartingimustega piirkonnas vähemalt kuu aega ja kauem. Kuna mu reis oli 2 nädalat, siis ei hanud tegema. Paljud ei tee seda ka seetõttu, et vaktsiini efektiivsus on madal ning immuunsus on 3 aastat. Mul on lisaks A-hepatiidile tehtud difteeria-teetanus-läkaköha kompleksvaktsiin. See tuleks Aasias reisides kasuks.

Tere!

1. Sularaha lennujaamas vahetada ei soovita. Mina kasutasin sularaha ainult jootraha jätmiseks, kõik muu sain kaardiga makstud. 

2. Ööbimise osas soovitan kaaluda ka korterit. Hea asukohaga euroopalikud hotellid on seal kallid. Ma alla 130 eur öö midagi sobivat ei leidnud, seetõttu sai võetud 2 korterit, mõlemad otse Maidani väljakul. See on hea koht, kuhu ööbimine valida, sest sealt saab kõikjale jala. 

3. Ringi liikusin taksoga (Bolt), hinnad väga odavad. Kui soovid seal sõita taksoga, siis tõmba endale mingi rakendus ja kasuta seda, kuna tänavalt taksot võttes öeldakse selline hind, et kuku pikali. Lennujaamas (Zhuliany) küsiti näiteks 35-45 eur kesklinna otsa eest. Tulime Boldiga ja maksime 7 eur, sest kell oli palju ja hinnad seetõttu kõrgemad. Tagasi läksime lennujaama päeval, siis oli sõit 4 eur. 

4.  Janukovõtši residentsi läksime samuti taksoga. Minek oli 12 eur ja tagasi 10 eur. Kuna meil oli 4in autos, siis ei hakanud tuuri isegi kaaluma. Kui soovid villasse sisse  minna, siis tuleb maksta tuuri eest 18 eur, sest see ei sisaldu pileti hinnas. 

5. Soovitan osta kohalik sim-kaart, siis mugav taksot tellida jne. Maksis 3 eur, kui õigesti mäletan. 

6. Veel tasub minna Tšernobõli, kui säärane asi peaks huvi pakkuma.

Ma olen 4 korda London käinud, kuid sularaha vajadust pole seal kunagi tekkinud. Ma arvan, et ehk turul vms kohas võib sularaha vaja minna, aga ühtegi muud olukorda küll välja mõelda ei suuda. Seega soovitan mõelda, kas sul on üldse sularaha vaja.

Hoonetesse sisse ei lubatud juba kolm aastat tagasi. Eks need, kes pilte teinud, on sisse läinud omavoliliselt. Käisin oktoobris ja meie giid nägi kurja vaeva, et inimesed hoonetesse ei läheks, nimelt kaks Itaalia kutti ei tahtnud keelust kuidagi aru saada. Giidid peavad aga oma grupi eest vastutama ja politsei patrullivat seda piirkonda regulaarselt. Meil lubati minna hoonetesse sisse esimeses peatuses (ei mäleta, mis küla see oli), aga Pripyatis ei luba küll ükski giid sisse minna.

Rahvusparkidest soovitan valida Plitvice, Krka on minu hinnangul ikka väga lahja Plitvice kõrval. Krka koskedes on vesi külm ning enamus, keda seal "ujumas" nägin, hüppasid lihtsalt korraks vette, et hea Instagrammi pilt saada. Ruumi ujumiseks pole seal ka minu hinnanul nii palju, kui netist pilte vaadates tunduda võib. Seega ei soovita, eriti kui eesmärk vaid ujuda. Ise valiks selle asemel pigem mõne Makarskast algava laevatripi,mille käigus külastatakse paari saart.

Konkreetset kohta soovitada ei oska, aga kui juhtud olema Londonis pühapäeval, siis pakuvad enamus kohad sellist asja nagu "sunday roast". See on siis liha, kartulid, juurviljad ning Yorkshire pudding. Korduvalt proovitud ja alati on väga hea olnud.

Üldiselt soovitan valida koht Tripadvisorist või mujalt vastavalt piirkonnale, kus ise viibid, sest London on väga suur ja kuhugi ainult toidu pärast minna võib võtta väga kaua aega. Olen isegi korduvalt netist toidukohtade soovitusi kirja pannad, ja kui lõuna/õhtusöögi aeg on kätte jõudnud, siis olen avastanud, et üks või teine koht on 45 minuti kaugusele.  Seetõttu pole kordagi eelnevalt välja valitud kohtadesse sööma jõudnud.

AirBaltic lendab Berliini (Tegel), lennuajad on head, lennupileti saab alla 100 euro kätte, lennujaamast linna sõidab ca 20 min. Ühistranspordi päevapilet maksab 7 eur ja selle sama piletiga saab ka lennujaama. Lisaks on Berliinis head hotellid minu hinnangul Euroopa parimate hindadega (nii odavaid 5* hotelle olen kohanud peale Berliini ainult Varssavis).  

Nv Berliinis on minu trippidest olnud kõige kiirem, mugavam ja odavam. Samas kohti, kuhu mõistliku aja ning kuluga kohale saab, on palju. Mina lähtuksin eeskätt ikkagi sellest, mida reisil teha/näha tahaksin.

Dim, ok, siis on selge, et räägime ikka samast asjast. Aga kui sa pead reisitõrkekindlustuse korral vääramatust jõust (nt streik) tuleneva kahju hüvitamist vedamiseks või heaks kindlustuseks, siis kas sa oskad nimetada kindlusseltse, kes sellist kahju ei hüvita? Seda oleks hea teada, teaksime kõik, mis firmadest eemale hoida.  Minul on Swdbank Gold krediitkaardiga kaasas käiv kindlustus.  Vaatasin just oma tingimused kiiruga üle ning kõik reisitõrke juhtumid on seotud vääramatu jõuga, va üks, mis puudutab transpordivahendi tehnilist riket, mis reeglina force majeour juhtumiks ei liigitu.

Lendasin nendega eelmise aasta veebruaris Bankgkok-Chiang Rai. Check-inni tegin nende äpis ära, kuid mobiilselt pardakaardi kasutada ei saanud ja pidin letti minema, kus tuli kohver kaalule panna. Mul oli 8kg ja sõbrannal oli 12 kg, seega tuli pagas ära anda.  Kui just midagi muutunud pole, arvan, et seal ei pruugigi olla sellist varianti, et sa saaksid oluliselt rohkem kui 5kg kaaluva pagasi salongi võtta. Kui teil just jätkulennule kiiret pole, siis võite pagasi letis ära anda, siis ei pea ülekilode pärast muretsema.

Dim, vedamisega pole siin tegelikult mingit pistmist, ma nimelt rääkisin  reisitõrkekindlustusest, mitte tavaliselt reisikindlustusest. Reisitõrkekindlustuse  eesmärk ongi  minu arusaama järgi kindlustada  vääramatu jõu asjaolude vastu, mida tavaline reisikindlustus ei kata. Vastasel juhul poleks reisitõrkel  ju mingit pointi.

Tahaks lisada seda, et reisitõrkekindlustusega ei kindlustata ainult endast tulenevaid riske, vaid mistahes riske, mille tõttu võib reisikava muutuda või reis ära jääda. Mul on olnud õnneks vaid üks kindlustusjuhtum ja see oli reisitõrge. Nimelt pidin 2018 detsembris veetma nädalavahetuse Pariisis, ostetud olid lennud endale ja elukaaslasele (380€) ja broneeritud oli hotell (650 eur). Ja siis hakkasid rahutused, kusjuures kogu see action toimus seal samas, kus ööbima pidin. Jätsin reisi ära, esitasin kindlustusele avaldusele ja sain lennukipiletite  eest raha tagasi (hotelli sain tasuta tühistada, aga kui poleks saanud, oleks tulnud kindlustusel ka see hüvitada). Kogu kulu seoses reisi ärajätmisega oli minu jaoks 30 eur (omavastutus). Sama asi oleks minu jaoks võinud vabalt lõppeda - 1030 euroga, kui kindlustust poleks olnud, ja kui hotelli poleks saanud tühistada (kui reisiplaan kindel, siis tavaliselt võtangi ilma tühistamise võimaluseta variandi, sest see reeglina kõvasti odavam).  Seega arvan, et  inimene võib ju olla terve kui purikas, kuid reisitõrkekindlustus on ikka kasulik. Rääkimata sellest, et üks päev võib ju olla terve, kuid järgmine päev juba raskelt haige. Ma julgeks arvata, et enamik kindlustusjuhtumeid ei seostu reistõrke puhul reisija haigestumisega, vaid eelkõige reisikava muutusega streigi vms tõttu, reisi põhjendatud ärajätmisega (nagu minu näite puhul), hilinemistega jne.

Omalt poolt lisaks Marrakech Menara, kus hoolimata hijutisest suuremat sorti uuendustöödest valitseb täielik kaos. Pluss neil on mingi arusaamatu "lennupileti valideerimise" nõue, mille sarnast pole mujal kohanud. 

Teiseks tooks välja Spliti lennujaama, mis on vana ja tänast turistide arvu arvestades liiga väike.

Kui tahate suurema osa ajast olla rannas, siis ärge Balile küll minge. Bali rannad on isegi heal (kuival) ajal täiesti keskpärased. See pole minu hinnangul rannapuhkuse koht.

Kirjutan siis ka oma kogemustest. Kasutan alati majutuse otsimiseks bookingut. Minu hinnangul on nende funktsionaalsus, disain ja üldine kasutusmugavus parim. Kui valin koha välja, siis lasen hotelscombined.com-ist läbi ja vaatan, kas kuskil on ehk odavam. Ja minu kogemus näitab, et ca 95% juhtudest on bookingu hind parim. Sealjuures arvan, et see staatus ei mängigi mingit rolli, sest igal portaalil on mingi oma süsteem ja lävend kvalifitseerumiseks on olematu. Näiteks Agoda lööb alati ette, et "logi sisse ja näed paremaid hindu" vms. 

Pärast seda, kui hotelscombined.com-ist vaadatud, vaatan mis hinda hotelli enda koduleht pakub. Niipalju kui olen vaadanud, on hotelli kodulehel olnud hinnad kallimad, ning mitte veidi, vaid ikka päris palju. Näiteks bronnisin bookingus 3 ööd Intercontinentalis hinnaga 320 eur ja kodulehel oli sama klassi tuba 392 eur. Kevadel otsisin Balile villat, kodulehtedel välja toodud hinnad olid 5 öö kohta 100-300€ kallimad, kui bookingus.  Siis veel selline näide, et olen accorhotels liige ja neil on "best price guarantee ja members rate -5%", aga mingil põhjusel on ikka booking odavam. 

Hotellide kodulehtedelt olen teinud max 10%  kõikidest broneeringutest ja need korrad on reeglina seotud mingi kampaaniaga. Näiteks Hilton on silma jäänud selle poolest, et kui neil mingi kampaania on, siis on ka saadavust ja väljakuulutatud allahindlus on ka päris allahindlus (mitte nagu Agodas, kus sisse logides on iga hotelli juures allahindlus vähemalt -50%). 

Kui rääkida väiksematest kohtadest, siis mulle on mitu korda omaniku või muu asjapulga poolt tulnud pakkumine stiilis, et tulge ikka teinekord jälle, teeme soodust, aga ärge ainult  bookingu kaudu bronnige, vaid ikka otse meilt. Raha tahavad nad sel juhul muidugi sulas. Ja minu hinnangul vastab see ka norsu küsimusele, milles on point anda -15% bookingu asemel kliendile. Lisaks arvan, et eks paljude klientide puhul avaldab see ka psühholoogilist mõju.

Mul läks maandumisest terminalis 3 kuni terminali 1 jõudmiseks alla 2h (ilma kiirustamata, kuid olin ainult käsipagasiga). Maandudes läks ca 20 min, et saada lennukist välja ja kõndida viisa järjekorda. Viisa järjekorras läks ca 20 min. Siis võtsin raha välja, millega läks ka tükk aega, kuna 3 esimest automaati, mida sai proovitud, olid tühjad. Raha käes, läksin terminalist 3 välja kohta, kust läheb buss terminali 1. Ostsin pileti, ootasin bussi ca 10 min. Buss sõitis vist ca 10-15 min. Tulin bussist välja, seisin järjekorda, mis läheks väga kiiresti (Delhis on vaja lennujaama sisenemiseks dokumendid ja pilet ette näidata). 

Kui eeldada, et sissetulev lend ei hiline, siis on ajalises mõttes suurim risk viisa järjekord. Mul oli see 20 min, mu reisikaaslane, kes tuli hiljem, sai 10 minutiga läbi. Aga see võib võtta ka tund, või veel kauem, kunagi ei tea.     

Ma arvan, et 2.25 oleks ilma terminali vahetamiseta ja käsipagasiga ok, aga äraantava pagasiga ma vist ei riskiks. Sest Goa lennust maja jäämine võib päris kulukas olla, vähemalt mul oli. Ma nimelt ootasin terminalis 1 oma sõbrannat, kes tuli Londonist. Tema lend hilines, terminali 1 jõudis ta ca 40 min enne siselennu väljumist  ja teda ei lastud lennujaama sisse,  sest öeldi, et ta nagunii ei jõua lennule. Ma siis mõtlesin, et ok, lähen terminalist välja ja vaatame edasi, mis saab. Aga Delhis ei saa lennujaamast niisama välja marssida. Pidin lennujaamast väljumiseks minema turvamehe juurde koos lennufirma (kellega pidi siselend olema) töötajaga. Vastama küsimustele, et miks ma oma lennule ei läinud, seejärel võttis turvatöötaja kaustiku, kuhu kirjutas minu selgituse, siis mina ja lennufirma esindaja panime  selgituse juurde oma allkirjad.  

Lennujaamast väljas, läksin koos oma lennujaama ukse taga oodanud sõbrannaga vaatama, et äkki saame osta uued lennud Goasse. Selgus, et kõik lennud on välja müüdud (kell oli ca 13.00 siis). Võtsime hotelli ja hakkasime otsima lende järgmiseks päevaks. Normaalse lennuajaga  (mis ei välju 06.00 hommikul) lendudest oli kõige optimaalsem variant  200 eur ja selle ka ostsime. Algne lend maksis meil 65 eur. Seega oma kogemuste põhjal ei tahaks küll Goa lennult maha jääda.  

Samas tekib mul küsimus, et kui siselend on terminalist 3, siis ega lennud ühel piletil pole?

Umbes aasta tagasi, kui mu sõbranna Lennuabi kasutas, siis pidi ta oma nõude Lennuabile loovutama + siis sõlmiti leping, mille järgi kohustus Lennuabi selle nõude sisse nõudma. Arvestada tasub sellega, et Lennuabi ei ole kohustatud nõuet sisse nõudma täies ulatuses, vaid võib teha ka mööndusi, kui see on asjaolusid arvestades mõistlik. Ehk siis, kui nõue on näiteks 400 eur, ja lennufirma pakub kompromissi korras 300 eur, siis nad võivad selle kompromissi sõlmida, kui selleks on mingi  mõistlik põhjus. 


Kui  rääkida sellest, kas kasutada Lennuabi (või muud sarnast teenuse pakkujat), või mitte, siis ma ütleks, et see sõltub asjaoludest, inimesest ja rahalistest võimalustest. 

 Lennuabi eeliseks on see, et ise ei pea eriti midagi tegema, lisaks ei tule endal midagi maksta, kui Lennuabi peaks kohtusse pöörduma. Miinuseks on siis nende teenustasu. 

Kui ise kohtusse pöörduda, siis tuleb tasuda riigilõiv ning juhul, kui kasutatakse nõude esitamiseks  õigusabi, siis ka õigusabikulud (riigilõiv + õigusabikulud on väiksemate nõuete puhul eelduslikult suuremad, kui nõue ise). Lisaks tuleb kanda ka rahalist riski. Sest kohtusse pöördudes ei saa kunagi olla täiesti kindel selles, et nõue rahuldatakse.  Nimelt pole lennufirma vastutus piiramatu ning neil on teatud juhtudel õigus hüvitise tasumisest keelduda. Näiteks, kui pöörduda kohtusse ja lennufirmal õnnestub tõendada, et hilinemise põhjustas erakorraline asjaolu, siis lennufirma selle eest ei vastuta ja nõue jäetakse  rahuldamata. Sellisel juhul jääb hüvitis saamata, riigilõivule kulunud summat ka tagasi ei saa, ning juhul,  kui on kasutatud menetluses esindajat,  jäävad kohtusse pöörduja õigusabikulud ka reeglina tema enda kanda. See on küll haruldane, sest näiteks tehnilist riket ei loeta erakorraliseks asjaoluks, kuid mingi  risk siiski on. Seega ütleks, et  ise kohtusse pöördudes on miinuseks see, et mingi summa tuleb endal kohe maksta, lisaks tuleb kanda rahalist riski. Eeliseks oleks see, et teenustasu maksma ei pea. Kuid see on ka minu hinnangul tegelikult veidi suhteline, sest näiteks õigusabi kasutamise korral ei pruugi kohus õigusabikulusid  100% ulatuses välja mõista. 

Lisaks tahaks öelda seda, et kohtusse pöördumiseks ei pea kasutama tingimata juristi abi, eriti veel nii lihtsa nõude puhul. See muidugi eeldab, et et viitsitakse ise  tunnike-paar oma ajast kulutada. 

Seega kuidas kellele sobib. Ma isiklikult ei arva, et Lennuabi teenustasu oleks asjaolu, mille tõttu ei peaks neid kasutama, sest nende teenusega kaasnevad minu hinnangul ka teatud eelised. 

Muus osas oleks minu soovitus sama, mis oli ühel eelkõnelejal, et kui on probleem, siis tasub kõigepealt ise lennufirma poole pöörduda. Kui lennufirma ei vasta või keeldub, siis tuua välja, et kui ei maksa, jõuab asi kohtusse. Kui siis ka raha ei saa,  tuleb edasi mõelda. Aga esimene samm tasuks kindlasti ise teha, sest mõned lennufirmad ikka maksavad kohe hüvitise välja. Näiteks on mul päris paljudel tuttavatel TUI kohe hüvitise tasunud (aasta tagasi neil isegi kodulehel koht, kus sai nõude esitada).

Booking võib ju olla ainult vahendaja, kuid see ei tähenda, et neil oma klientide eest üldse mingeid kohustusi poleks. On täiesti normaalne, et inimene pöördub probleemi korral talle teenust osutanud firma pole, eriti veel olukorras, kus hotell ise kirjadele ei vasta. 


Mul juhtus just eelmine kuu nii, et Airbnb tühistas üks päev enne reisi mu broneeringu. Vot see oli julm, sest meil oli seltskonnas 12 inimest ning juba 5 kuud enne reisi oli ainult 2 sobilikku korterit saada. Õnneks lahenes asi väga hästi, broneerisin kaks uut korterit ja Airbnb saatis kohe kirja stiilis, et nägime, et olete uued korterid leidnud, mis läksid 160 eur rohkem maksma, kui algne broneering, seega hüvitame hinnavahe. Järgmine päev oli mul 160 eur arvel. 

Aga ega siis kõik portaalid nii vastutulelikud ole. Kes ise ei paku, neilt tuleb küsida. 

Tere !  


Ma liikusin Chinag Mai - Chiang Rai vahel bussiga, sest see sõitis ainult 3,5h, seega lennukiga mingit ajavõitu ei saavuta. Bussifirma oli see: http://www.greenbusthailand.com/website/ Pilet oli vist ca 10 eur. Buss oli väga mugav, kohad 2+2, tasuta anti ka mingi võileib, šokolaad ja vesi. See on siis nn turistide buss. Nägin seal ka nn kohalikke busse liikumas, need pole nii mugavad, kuid eeldan, et hind on ka palju odavam. Tulenevalt sellest, et Chinag Mai-Chiang Rai läbimine võtab kokku edasi-tagasi 8 tundi päevast, pole päevatrip minu hinnangul mõeldav. 

Mina olin Chiang Rais 2 päeva ja Chiang Mais 5 päeva ja mulle tundus selline ajajaotus väga optimaalne. Ei tekkinud kordagi tunnet, et oleks võinud olla ühes või teises kohas lühemat või kauemat aega. 

Chiang Mais võin soovitada seda kokakooli: http://www.thaifarmcooking.net/home/#.XbiespozbIU. Olin seal veebruaris ning jäin igati rahule. 

Mis puudutab elevante, siis kui huvi on, tasub ikka külastada, tuleb lihtsalt valida eetiline koht. Chiang Mais on üks sellistest näiteks see: https://www.elephantnaturepark.org/. Hakkasin ise sinna ca kuu ette aega bronnima, aga vabu kohti enam polnud. Seega valisin teise koha (ei tea praegu peast, mis see oli). Normaalne koht on selline, kus on võimalik lihtsalt loomadega "suhelda"  ehk siis peamiselt elavante vaadelda ning nendega jalutada.  Sellised kohad pakuvad reeglina vaid 1-päevaseid pakette, nad ei võta päevas vastu erinevaid gruppe. Koha üle otsustamisel on abiks kindlasti ka Tripadvisor (ja mitte koha hinnang, vaid just kasutajate poolt koha külastusest lisatud pildid). Kindlasti ei tohi lasta end mõjutada nimest "sanctuary" sest inimeste teadlikkuse kasvuga on enamus kohtadest saanud sanctuary-d. 

Mina ei oska küll üht eelistada teisele. Mida ma aga julgeks päris kindlasti väita on see, et Kiievis on tunduvalt rohkem mida näha-teha. Minski "must-see" kohad käib ühe päevaga läbi, Kiievi kohta sama öelda ei saa.


Kiievis on majutus palju kallim kui Minskis, korralikud hotellid on isegi Eesti hindadest 2x kallimad. 

Mul oli eelmine kuu Qatari lend läbi ARN, kus TLL-ARN otsa opereeris SAS. Ei saanud ka kõigile lendudele online check-inni teha. Tegin selle Tallinna lennujaamas ja sain kõik kolm pardakaarti kohe kätte. Lihtne, kiire, mugav.


Pagas läks mul Tallinnast otse sihtkohta. Kusjuures Qatari rakendus saadab teateid, kus pagas on ja mis lindilt selle kätte saab. 

Kuna minek veebruaris, siis mina panustaks rohkem basseinile, kui rannale. Bali rannad on keskpärased, Kuta-Legian-Seminyak ribal on lained ka päris korralikud. Vihmaperioodil on Bali lääne-pool veelgi tuulisem ja räpasem, kui kuival ajal. Mina isiklikult seal küll veebruaris rannapuhkusel olla ei tahaks, eriti veel lastega.
Minu hinnangul on Ubud ainuke piirkond, mille pärast tasub Bali külastada. Olen nõus ühe eelkõnelejaga, et väljasõitude tegemiseks on see väga hea koht, lisaks on seal ka kohapeal oluliselt rohkem teha, kui rannapiirkondades. Samuti on seal väga hea söögikohtade valik. Ma julgeks arvata, et kui võtta Ubudis hea basseiniga hotell, saab palju parema elamuse, kui kuskil rannapiirkonnas, eriti võttes arvesse fakti, et minek veebruaris.

Teemaalgatajal soovitan googeldada, millised on Bali rannad vihmaperioodil (kui seda veel teinud pole). Ja kui siis ka ikka just rannas olla tahaks, soovitan Nusa Dua piirkonda. Esiteks on seal palju puhtam, teiseks pole Bali ida-poolsed rannad veebruaris nii tuulised, kui lääne-poolsed, kolmandaks on seal minu hinnangul väga hea hinna-kvaliteedi suhtega hotellid. Miinustena tooks välja, et see piirkond pole nagu "päris" Bali, erilist melu pole, söögikohtade valik väiksem ja hinnad kallimad. Ise olin eelmine kuu selles hotellis:  https://www.booking.com/hotel/id/inaya-putri-bali-nusadua.et.html?aid=333369;label=inaya-putri-bali-nusadua-JfT2SnDX2lU0wHR2mR6hUgSM260659954224%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg%3Afi%3Atiaud-285284111406%3Akwd-80808403279%3Alp9061562%3Ali%3Adem%3Adm;sid=f01b0d6dc48edd1114a878029c270780;dest_id=900040039;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;group_children=0;hapos=1;hpos=1;no_rooms=1;ref_is_wl=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=popularity;srepoch=1570044793;srpvid=2b73897c1a9001ca;type=total;ucfs=1& 
Julgen soovitada, hotelli territoorium oli tunduvalt ilusam, kui piltidel. Mul oli pool access tuba, mis oleks  lastega reisides eriti hea valik. 

Kui pikk reis on muidu? 

See Qatari lend Krabile on läbi Doha. Lendasin see kuu TLL-ARN-DOH ja välja nägi see umbes nii. Arlandasse jõudes sai kiiresti lennukist välja, väike lennuk siiski. Terminali liiguti 1 bussiga, seega poleks omanud tähtsust, kas lennukist väljutakse esimeste, või viimaste seas. Terminali sisenedes tuli suht kohe passikontroll, kus oli vist 4 rida. Qatari värav, kust läheb Doha lend, oli vahetult pärast passikontrolli, üks esimestest väravatest.