Valeria. A

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 aastat tagasi


50 meeldimist
6 postitust
141 kommentaari

 

Tahab minna

Viimased kommentaarid

Mul läks maandumisest terminalis 3 kuni terminali 1 jõudmiseks alla 2h (ilma kiirustamata, kuid olin ainult käsipagasiga). Maandudes läks ca 20 min, et saada lennukist välja ja kõndida viisa järjekorda. Viisa järjekorras läks ca 20 min. Siis võtsin raha välja, millega läks ka tükk aega, kuna 3 esimest automaati, mida sai proovitud, olid tühjad. Raha käes, läksin terminalist 3 välja kohta, kust läheb buss terminali 1. Ostsin pileti, ootasin bussi ca 10 min. Buss sõitis vist ca 10-15 min. Tulin bussist välja, seisin järjekorda, mis läheks väga kiiresti (Delhis on vaja lennujaama sisenemiseks dokumendid ja pilet ette näidata). 

Kui eeldada, et sissetulev lend ei hiline, siis on ajalises mõttes suurim risk viisa järjekord. Mul oli see 20 min, mu reisikaaslane, kes tuli hiljem, sai 10 minutiga läbi. Aga see võib võtta ka tund, või veel kauem, kunagi ei tea.     

Ma arvan, et 2.25 oleks ilma terminali vahetamiseta ja käsipagasiga ok, aga äraantava pagasiga ma vist ei riskiks. Sest Goa lennust maja jäämine võib päris kulukas olla, vähemalt mul oli. Ma nimelt ootasin terminalis 1 oma sõbrannat, kes tuli Londonist. Tema lend hilines, terminali 1 jõudis ta ca 40 min enne siselennu väljumist  ja teda ei lastud lennujaama sisse,  sest öeldi, et ta nagunii ei jõua lennule. Ma siis mõtlesin, et ok, lähen terminalist välja ja vaatame edasi, mis saab. Aga Delhis ei saa lennujaamast niisama välja marssida. Pidin lennujaamast väljumiseks minema turvamehe juurde koos lennufirma (kellega pidi siselend olema) töötajaga. Vastama küsimustele, et miks ma oma lennule ei läinud, seejärel võttis turvatöötaja kaustiku, kuhu kirjutas minu selgituse, siis mina ja lennufirma esindaja panime  selgituse juurde oma allkirjad.  

Lennujaamast väljas, läksin koos oma lennujaama ukse taga oodanud sõbrannaga vaatama, et äkki saame osta uued lennud Goasse. Selgus, et kõik lennud on välja müüdud (kell oli ca 13.00 siis). Võtsime hotelli ja hakkasime otsima lende järgmiseks päevaks. Normaalse lennuajaga  (mis ei välju 06.00 hommikul) lendudest oli kõige optimaalsem variant  200 eur ja selle ka ostsime. Algne lend maksis meil 65 eur. Seega oma kogemuste põhjal ei tahaks küll Goa lennult maha jääda.  

Samas tekib mul küsimus, et kui siselend on terminalist 3, siis ega lennud ühel piletil pole?

Umbes aasta tagasi, kui mu sõbranna Lennuabi kasutas, siis pidi ta oma nõude Lennuabile loovutama + siis sõlmiti leping, mille järgi kohustus Lennuabi selle nõude sisse nõudma. Arvestada tasub sellega, et Lennuabi ei ole kohustatud nõuet sisse nõudma täies ulatuses, vaid võib teha ka mööndusi, kui see on asjaolusid arvestades mõistlik. Ehk siis, kui nõue on näiteks 400 eur, ja lennufirma pakub kompromissi korras 300 eur, siis nad võivad selle kompromissi sõlmida, kui selleks on mingi  mõistlik põhjus. 


Kui  rääkida sellest, kas kasutada Lennuabi (või muud sarnast teenuse pakkujat), või mitte, siis ma ütleks, et see sõltub asjaoludest, inimesest ja rahalistest võimalustest. 

 Lennuabi eeliseks on see, et ise ei pea eriti midagi tegema, lisaks ei tule endal midagi maksta, kui Lennuabi peaks kohtusse pöörduma. Miinuseks on siis nende teenustasu. 

Kui ise kohtusse pöörduda, siis tuleb tasuda riigilõiv ning juhul, kui kasutatakse nõude esitamiseks  õigusabi, siis ka õigusabikulud (riigilõiv + õigusabikulud on väiksemate nõuete puhul eelduslikult suuremad, kui nõue ise). Lisaks tuleb kanda ka rahalist riski. Sest kohtusse pöördudes ei saa kunagi olla täiesti kindel selles, et nõue rahuldatakse.  Nimelt pole lennufirma vastutus piiramatu ning neil on teatud juhtudel õigus hüvitise tasumisest keelduda. Näiteks, kui pöörduda kohtusse ja lennufirmal õnnestub tõendada, et hilinemise põhjustas erakorraline asjaolu, siis lennufirma selle eest ei vastuta ja nõue jäetakse  rahuldamata. Sellisel juhul jääb hüvitis saamata, riigilõivule kulunud summat ka tagasi ei saa, ning juhul,  kui on kasutatud menetluses esindajat,  jäävad kohtusse pöörduja õigusabikulud ka reeglina tema enda kanda. See on küll haruldane, sest näiteks tehnilist riket ei loeta erakorraliseks asjaoluks, kuid mingi  risk siiski on. Seega ütleks, et  ise kohtusse pöördudes on miinuseks see, et mingi summa tuleb endal kohe maksta, lisaks tuleb kanda rahalist riski. Eeliseks oleks see, et teenustasu maksma ei pea. Kuid see on ka minu hinnangul tegelikult veidi suhteline, sest näiteks õigusabi kasutamise korral ei pruugi kohus õigusabikulusid  100% ulatuses välja mõista. 

Lisaks tahaks öelda seda, et kohtusse pöördumiseks ei pea kasutama tingimata juristi abi, eriti veel nii lihtsa nõude puhul. See muidugi eeldab, et et viitsitakse ise  tunnike-paar oma ajast kulutada. 

Seega kuidas kellele sobib. Ma isiklikult ei arva, et Lennuabi teenustasu oleks asjaolu, mille tõttu ei peaks neid kasutama, sest nende teenusega kaasnevad minu hinnangul ka teatud eelised. 

Muus osas oleks minu soovitus sama, mis oli ühel eelkõnelejal, et kui on probleem, siis tasub kõigepealt ise lennufirma poole pöörduda. Kui lennufirma ei vasta või keeldub, siis tuua välja, et kui ei maksa, jõuab asi kohtusse. Kui siis ka raha ei saa,  tuleb edasi mõelda. Aga esimene samm tasuks kindlasti ise teha, sest mõned lennufirmad ikka maksavad kohe hüvitise välja. Näiteks on mul päris paljudel tuttavatel TUI kohe hüvitise tasunud (aasta tagasi neil isegi kodulehel koht, kus sai nõude esitada).

Booking võib ju olla ainult vahendaja, kuid see ei tähenda, et neil oma klientide eest üldse mingeid kohustusi poleks. On täiesti normaalne, et inimene pöördub probleemi korral talle teenust osutanud firma pole, eriti veel olukorras, kus hotell ise kirjadele ei vasta. 


Mul juhtus just eelmine kuu nii, et Airbnb tühistas üks päev enne reisi mu broneeringu. Vot see oli julm, sest meil oli seltskonnas 12 inimest ning juba 5 kuud enne reisi oli ainult 2 sobilikku korterit saada. Õnneks lahenes asi väga hästi, broneerisin kaks uut korterit ja Airbnb saatis kohe kirja stiilis, et nägime, et olete uued korterid leidnud, mis läksid 160 eur rohkem maksma, kui algne broneering, seega hüvitame hinnavahe. Järgmine päev oli mul 160 eur arvel. 

Aga ega siis kõik portaalid nii vastutulelikud ole. Kes ise ei paku, neilt tuleb küsida. 

Tere !  


Ma liikusin Chinag Mai - Chiang Rai vahel bussiga, sest see sõitis ainult 3,5h, seega lennukiga mingit ajavõitu ei saavuta. Bussifirma oli see: http://www.greenbusthailand.com/website/ Pilet oli vist ca 10 eur. Buss oli väga mugav, kohad 2+2, tasuta anti ka mingi võileib, šokolaad ja vesi. See on siis nn turistide buss. Nägin seal ka nn kohalikke busse liikumas, need pole nii mugavad, kuid eeldan, et hind on ka palju odavam. Tulenevalt sellest, et Chinag Mai-Chiang Rai läbimine võtab kokku edasi-tagasi 8 tundi päevast, pole päevatrip minu hinnangul mõeldav. 

Mina olin Chiang Rais 2 päeva ja Chiang Mais 5 päeva ja mulle tundus selline ajajaotus väga optimaalne. Ei tekkinud kordagi tunnet, et oleks võinud olla ühes või teises kohas lühemat või kauemat aega. 

Chiang Mais võin soovitada seda kokakooli: http://www.thaifarmcooking.net/home/#.XbiespozbIU. Olin seal veebruaris ning jäin igati rahule. 

Mis puudutab elevante, siis kui huvi on, tasub ikka külastada, tuleb lihtsalt valida eetiline koht. Chiang Mais on üks sellistest näiteks see: https://www.elephantnaturepark.org/. Hakkasin ise sinna ca kuu ette aega bronnima, aga vabu kohti enam polnud. Seega valisin teise koha (ei tea praegu peast, mis see oli). Normaalne koht on selline, kus on võimalik lihtsalt loomadega "suhelda"  ehk siis peamiselt elavante vaadelda ning nendega jalutada.  Sellised kohad pakuvad reeglina vaid 1-päevaseid pakette, nad ei võta päevas vastu erinevaid gruppe. Koha üle otsustamisel on abiks kindlasti ka Tripadvisor (ja mitte koha hinnang, vaid just kasutajate poolt koha külastusest lisatud pildid). Kindlasti ei tohi lasta end mõjutada nimest "sanctuary" sest inimeste teadlikkuse kasvuga on enamus kohtadest saanud sanctuary-d. 

Mina ei oska küll üht eelistada teisele. Mida ma aga julgeks päris kindlasti väita on see, et Kiievis on tunduvalt rohkem mida näha-teha. Minski "must-see" kohad käib ühe päevaga läbi, Kiievi kohta sama öelda ei saa.


Kiievis on majutus palju kallim kui Minskis, korralikud hotellid on isegi Eesti hindadest 2x kallimad. 

Mul oli eelmine kuu Qatari lend läbi ARN, kus TLL-ARN otsa opereeris SAS. Ei saanud ka kõigile lendudele online check-inni teha. Tegin selle Tallinna lennujaamas ja sain kõik kolm pardakaarti kohe kätte. Lihtne, kiire, mugav.


Pagas läks mul Tallinnast otse sihtkohta. Kusjuures Qatari rakendus saadab teateid, kus pagas on ja mis lindilt selle kätte saab. 

Kuna minek veebruaris, siis mina panustaks rohkem basseinile, kui rannale. Bali rannad on keskpärased, Kuta-Legian-Seminyak ribal on lained ka päris korralikud. Vihmaperioodil on Bali lääne-pool veelgi tuulisem ja räpasem, kui kuival ajal. Mina isiklikult seal küll veebruaris rannapuhkusel olla ei tahaks, eriti veel lastega.
Minu hinnangul on Ubud ainuke piirkond, mille pärast tasub Bali külastada. Olen nõus ühe eelkõnelejaga, et väljasõitude tegemiseks on see väga hea koht, lisaks on seal ka kohapeal oluliselt rohkem teha, kui rannapiirkondades. Samuti on seal väga hea söögikohtade valik. Ma julgeks arvata, et kui võtta Ubudis hea basseiniga hotell, saab palju parema elamuse, kui kuskil rannapiirkonnas, eriti võttes arvesse fakti, et minek veebruaris.

Teemaalgatajal soovitan googeldada, millised on Bali rannad vihmaperioodil (kui seda veel teinud pole). Ja kui siis ka ikka just rannas olla tahaks, soovitan Nusa Dua piirkonda. Esiteks on seal palju puhtam, teiseks pole Bali ida-poolsed rannad veebruaris nii tuulised, kui lääne-poolsed, kolmandaks on seal minu hinnangul väga hea hinna-kvaliteedi suhtega hotellid. Miinustena tooks välja, et see piirkond pole nagu "päris" Bali, erilist melu pole, söögikohtade valik väiksem ja hinnad kallimad. Ise olin eelmine kuu selles hotellis:  https://www.booking.com/hotel/id/inaya-putri-bali-nusadua.et.html?aid=333369;label=inaya-putri-bali-nusadua-JfT2SnDX2lU0wHR2mR6hUgSM260659954224%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg%3Afi%3Atiaud-285284111406%3Akwd-80808403279%3Alp9061562%3Ali%3Adem%3Adm;sid=f01b0d6dc48edd1114a878029c270780;dest_id=900040039;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;group_children=0;hapos=1;hpos=1;no_rooms=1;ref_is_wl=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=popularity;srepoch=1570044793;srpvid=2b73897c1a9001ca;type=total;ucfs=1& 
Julgen soovitada, hotelli territoorium oli tunduvalt ilusam, kui piltidel. Mul oli pool access tuba, mis oleks  lastega reisides eriti hea valik. 

Kui pikk reis on muidu? 

See Qatari lend Krabile on läbi Doha. Lendasin see kuu TLL-ARN-DOH ja välja nägi see umbes nii. Arlandasse jõudes sai kiiresti lennukist välja, väike lennuk siiski. Terminali liiguti 1 bussiga, seega poleks omanud tähtsust, kas lennukist väljutakse esimeste, või viimaste seas. Terminali sisenedes tuli suht kohe passikontroll, kus oli vist 4 rida. Qatari värav, kust läheb Doha lend, oli vahetult pärast passikontrolli, üks esimestest väravatest. 

150 eurot pole kahtlaselt odav, vaid täiesti tavaline soodushind. Minul Nordicaga ainult positiivsed kogemused. 

"Püha söömaeg" piletid tuleks kuskil 3 kuud ette osta, 2 kuud varem on need tavaliselt juba välja müüdud. Asi selles, et nad lasevad korraga sisse kuni 30 inimest ja olla saab seal 15 minutit. Siis tulevad järgmised inimesed. Väga mugav lahendus, kõik saavad rahulikult ringi vaadata, pildistada jne. Aga Santa Maria delle Grazie on siiski täitsa Milanos, mitte Milano lähedal. 


Minu jaoks on Milano 1-päeva linn. Ise käisin järgmistes kohtades:
1. Santa Maria delle Grazie 
2. Toomkirik (Duomo) 
3. Galleria Vittorio Emanuele II
4. San Bernardino alle Ossa
5. Jalutasin Brera piirkonnas, mida siin foorumis paljud soovitasid, kuid ise ei näinud seal küll midagi erilist.  

Mina oleks 1 päeva Milanos ja 3 päeva mujal (Como, Garda või Veneetsia). 


Tere! Ei hakka uut teemat tegema. Kui keegi on huvitatud, siis mul on ära anda LP Indoneesia 2016. Kätte oleks võimalik saada Tallinna kesklinnast. 

Kas tõesti arvavad Novatoursiga soetud isikud, et päeva jooksul vähemalt 4 erineva konto alt (travelwithme, mikk200, jrkvell1, reisintargalt) endale reklaami tegemine on hea mõte? Minu jaoks on selline trollimine ehtne antireklaam. Lisaks annab lihtlabane ning mitte just kõige oskuslikult tehtud reklaam signaali, et siinseid kasutajaid peetakse lollideks. Palun lõpetage foorumi risustamine ära! 

See on küll tore uudis. Vaatasin lende L-T ja lennuajad on 3-päevaseks linnareisiks suurepärased. 

Kui on vaja jagada paarkümmend pilti, saadan WhatsAppis, kui on palju pilte, siis kasutan Google drive või annan pildid mälupulgaga üle. 
Messengeri küll ei soovita, see tõmbab pildi kvaliteedi rämedalt  alla. 

Kas see hiina teema on Phu Quoc-is turistile ka juba selgelt nähtav/tajutav ning kui jah, siis milles see peamiselt väljendub? Selle saare osas on väga vastandlikud arvamused, ühed räägivad Phu Qouc-ist ülivõrdes ja teised ütlevad, et see on kõige mõttetum koht Vietnamis. Uurin, sest endal ka Lõuna-Vietnami reis mõttes ning soov oleks kombineerida kultuurilile pool rannapuhkusega.  Con Dao saared sobiks ilmselt ka rannapuhkuseks hästi, samas siiani loetu põhjal on jäänud mulje, et seal on (minu jaoks) ilmselt liiga vaikne.

Pagasi saab juurde osta ka kohe, ei pea tingimata check-inni ootama. 

Soovitaks võtta hotell Westminsterisse.  Mul hetkel bronnitud  Wellington Hotel

Sealt jäävad kõik peamised vaatamisväärsused jalutuskäigu kaugusele.

Mine qatari kodulehele, vali sealt "manage booking" ja siis "select seats". Sealt peaks saama tasuta valida, vähemalt mina olen saanud.

See, kas sobib  lihtkirjalik või peab olema notariaalne, sõltub riigist, Euroopa Liidus ühtseid nõudeid pole. Eestis piisab lihtkirjalikust dokumendist, samas sihtkoha riik võib nõuda notariaalset vormi. Lisaks võivad erinevatel riikidel olla erinevad nõuded sõltuvalt sellest, kellega laps reisib - kas ühe vanemaga või muu isikuga. Ja vastupidi, on ka riike, kus ei pea olema määratletud, kellega konkreetselt võib laps reisida, vaid näha tahetakse üksnes seda, et mõlemad hooldusõiguslikud vanemad on lubanud lapsel reisida üksi. Seda, kus mis nõuded on, saab vaadata näiteks siit. https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/travel-documents-minors/index_en.htm

Lisaks tuleb muidugi vaadata, millised on lennufirma või muu vedaja nõuded. 

Mis puudutab konkreetselt Portugali, siis mina ei loe välja, et nõusolek peaks olema just notariaalne. Vastasel juhul oleks seal kirjas "certified by notary või "authenticated by notary". Samas, kui lend on ümberistumisega,  tuleks vaadata ka transiitriigi reegleid. 

Minu arvamus on see, et notariaalne vorm on ikkagi kõige kindlam, siis ei tule kuskil pikemalt midagi selgitada. EL-is on tegelikult ka riike, kes ametliku info järgi ei nõua alaealise reisija puhul ühtegi lisadokumenti ehk vanemate nõusolek pole ametlikult vajalik. Siiski võib ametnik seda küsida ja hakka siis seletama, et vot siin ametlikul veebilehel on kirjas, et seda pole vaja. Eesti on väike, keegi meist ei ela sellises kohas, kus lähim notar asub jube kaugel. Ühe allkirja kinnitamine maksab 15.3€. Pole nagu eriline vaev ja raha, mille nimel tasuks hakata riskima. 

Meie ametnikud saavad aru ka inglise keelest, vähemalt sellisel tasemel, nagu need nõusoleku kinnitused on. Seega pole eesti keelset otseselt kellelegi vaja ja praktikas tehakse sageli kohe inglise keelne, mis lastakse siis notaril kinnitada. Jäävad kõik tõlkimise ja kinnitamisega seotud kulud ära. 


Sisuliselt näeb see asi välja alljärgnev.

AUTHENTICITY OF SIGNATURE


(Nõusoleku andja nimi), personal identification code xxxxx, date of birth xxxx, place of residence at xxxxxxx, Republic of Estonia.

APPLICATION

Hereby I declare, I give my consent to my underage son/daughter (lapse nimi), personal identification code xxxxx, date of birth xxxxxx, to travel all over the world with his/her mother/father (nimi), personal identification code xxxxxx, during xxxxx-xxxxxx.

  

______________________________________________________

given name and surname               signature


Selle osale kirjutab siis notar juurde, et on nõusoleku andja tema dokumendi alusel tuvastanud ja paneb templi peale. 

See muidugi suvaline näidis, riikide ja aja osas saab valida igast variante. "All over the world" asemel saab panna ühe konkreetse riigi, mingi piirkonna, või paar riiki. Nõusoleku ajalise kehtivuse osas saab valida, kas panna ainult see kuupäev, millal reis toimub või panna nii, et volitus kehtib kuni lapse täiseliseks saamise päevani. 

Madeira peamine vaatamisväärsus on loodus. Seal käiakse peamiselt matkamas ja tehakse väljasõite looduslike vaatamisväärsuste juurde. Muud seal väga teha polegi. Või noh, kindlasti on, eks igalpool leiab mingi tegevuse, iseasi, kas selle muu tegevuse pärast on mõtet Madeirale minna. Minu hinnangul ei ole. Rannad on Madeiral viletsad. Ise olin seal mai teisel nädalal ja ilm oli ideaalne matkamiseks ja muudeks aktiivseteks tegevusteks (polnud liiga soe, liikudes ei hakanud jahe), kuid ranna jaoks oli liiga jahe. 


Kuna Madeiralt pakutakse Porto Santosse ka päevatrippe, siis mõtlesin ise ka nii päevaks-kaheks sinna minna. Goodeldasin seda saart ja tundus, et seal pole peale rannas lebotamise midagi teha. Meie seltskonnale see ei sobinud, seega jäi minemata. 

Ise ei valiks rannapuhkuseks kumbagi kohta. 

Mul pole Riias kunagi pagasi vastu huvi tuntud.  See muidugi ei tähenda, et teistel reisijatel ei võiks vastupidist  juhtuda. Kui pagas on üle mõõdus/kaalus, siis on risk alati olemas. Samas, ümberistumise korral ma ei kujuta ette, kuidas saaks "vahele jääda", kuivõrd  väravas keegi  ju reeglina ei  mõõda/kaalu. 

Tänan. See tunduski kahtlane, et check-in vahemik on sellisel ajal, kusjuures check-out on hiljemalt 11.00. Aga praeguseks olen saanud aru, et need kuulutused on ilmselt pettus. Ja üleüldse, olles kaks päeva Airbnb-st Londonisse korterit otsinud, jääb mulje, et suurem osa sealsetest kuulutustest ongi petu-kuulutused. Panen kirja oma tähelepanekud, ehk kulub see info tulevikus teistele ära.

Eile broneerisin korteri, broneering kinnitati. Täna hommikul tühistas Airbnb broneeringu, tuues välja, et kasutaja on rikkunud nende reegleid.  Nüüd seda kasutajat seal enam pole ka. Seetõttu hakkasin siis täna uuesti kortereid vaatama. Vaatasin siis mingi 30 min erinevaid kortereid ning jäi silma järgnev:

- Väga paljud korterid on lisatud uute kasutajate poolt, kes on liitunud eelmine kuu. Sealjuures on uute kasutajate korterid kõige ilusamad, suuremad ja odavamad.

- Paljudel juhtudel jääb mulje, et kuulutuses olev pilt korterist ei vasta tegelikkusele.

- Palju pakutakse tube hotellidesse, näiteks Hiltonisse.

- Kortereid, mille hinnad on absurdselt madalad, on tunduvalt rohkem, kui korterid, mille hinnad on Londonile omased.

Eks neid, kes sellistes portaalides petta püüavad, ikka on. Kuid Londoni puhul jääb mulje, et ebarealistlikud ja kahtlased kuulutused moodustavad suurema osa kõikidest pakkumistest. Olen väga palju Airbnb-d kasutanud ja siiani pole „õnnestunud“ ühtegi kahtlast kuulutust kohata ja nüüd siis selline lugu. Selle korteri puhul, mis ma eile bronnisin, ei hakanud mulle midagi kahtlast silma. Õnneks sai portaal asjale kiiresti jälile. 

Tere ! Ei hakka uut teemat tegema, seega kirjutan siia. Otsin endale aastavahetuseks Londonisse korterit ja jäi silma, et paljudel juhtudel on check-inn koha peal kirjas järgnev: "Check-in: 8AM - 2AM (next day)". Oskab keegi kommenteerida, mida see tähendama peaks, mismõttes check-inn järgmisel päeval? Pole varem never sellist asja näinud ja googeldades ka selgust ei saanud.