Valeria. A

Uus kasutaja, liitus Tripiga 3 aastat tagasi. Tahab minna:
27 meeldimist
6 postitust / 84 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tahtsin kirjutada sama, mis eelkõneleja. Ilmselt on Helsingist kõige lihtsam minna. Samas kui arvestada sellega, et laevaga minnes peab 30 min varem kohal olema, laev sõidab 2h (või kauem), lennujaama minekuks läheb ca 1h, lennujaamas peaks ka ideaalis 2h varem kohal olema, siis ei olegi alla  10 h võimalik. Lennukiga ka ajaliselt kiiremini ilmselt ei saaks ja seda isegi juhul, kui graafikud hästi klapiks. 

Ise mõtlesin ka aasta tagasi Kanaaride peale, aga kiire googeldamise tulemusel sai selgeks, et aja ja rahakulu pole seda väärt (minu jaoks), sest isegi Indiasse  saab Tallinnast mugavalt alla 10h ja ca 400-500 euroga.

Ööbisin Plaza Espanya läheduses ja täitsa hea koht oli. See on siis  Eixample piirkond. Kõikide vaatamisväärsuste juurde sai mugavalt kas jalutades või metrooga (va Park Güell, mis ongi suht eemal teistest põhilistest kohtadest). Piirkondade osas võib rahakott ka muidugi piirangud seada, sest Barcelonas on hotellid suvel suht kallid.

Montserrat on väga lahe koht, sobib hästi päevaseks väljasõiduks Barcelonast. 

päike12, nende kodulehel saab vaadata, mis kurss kus kohas on, vt vasakus nurgas saab kontori asukoha valida. https://www.superrichthailand.com/#!/en/exchange#rate-section. Kui mul tekkis vajadus raha vahetada, siis võtsin selle lehe lahti, see andis hea võrdlusmomendi. Soovituse all kohe raha ära vahetada pidasin silmas seda, et automaadist pole Tais mõtet raha välja võtta, sellega kaotab ikka korralikult. Mul oli umbes pool reisirahast Eestist kaasa võetud ja kuna valuutavahetustes kaardimakse võimalust polnud (vähemalt ma sellist kohta ei leidnud), siis olin sunnitud pool reisirahast kaardilt võtma. Sellega kaotasin paarkümmend eurot. Ka siin foorumis oli just hiljuti teema,  kui palju on võimalik automaadist raha võttes kaotada, olin sellest ka teadlik, kuid ei mõelnud selle peale, et valuutavahetuses kaardimakse võimalust pole. Oma tegemata kodutöö muidugi, aga ehk teistel sellest infost kasu.

Tulin just Taist ja  Suvanrabhumi lennujaamas oli Superrichi kurss üllataval kombel kõige parem. Samuti oli seal kurss parem kui nt Chiang Rais või Chiang Mais. Seega mina soovitaks küll lennujaamas kohe enamus ära vahetada. 


Lisaks toon igaks juhuks välja, et mul ei õnnestunud Tais leida valuutavahetust, kus oleks kaardimakse. Ega ma nüüd väga ei otsinud ka muidugi, samas tuli mulle üllatusena, et ka suuremates kohtades see võimalus puudub. Indias näiteks sai ka suht suvalises tänavaäärses väikses vahetuses kaardiga makstud. 

Tegin eelmise aasta veebruaris täpselt sama marsruudi ehk alguses olin nädala Goas ning siis teise nädala Agra-Jaipur-Delhi. Kõik tegin omal käel, mis oli väga lihtne, mugav ning odav. Panen kirja, kus käisin ja palju umbes maksin. 


1. AGRA
Peale rannapuhkust Goas, lendasin Delhisse ja sealt võtsime transfeeri Agrasse. Hind auto kohta oli 40 eur (jätsime ka tippi, see antud summa sees). Kuna meid oli kaks, siis tuli see ots 20 eur nägu.  Vaatasin ka lende GOI-DEL-AGR, kui DEL-AGR ots tuli kiirem teha autoga. 
1.1 Taj Majahal
1.2 Agra Fort
1.3 Itmad-ud-daula 
1.4  Akbar's tomb

Ringi liikusime takso ja tuk-tukiga. Sõidule kulus mitte rohkem kui 10€ in. 
Söögikohtadest soovitan restorani Pinch of Spice.  

2. JAIPUR
Lend Agra-Jaipur 21€
2.1 Amber Fort
2.2 Shees Mahal
2.3 Birla Mandir Temple 
2.4 Govind Devji Temple 
2.5 Hawa Mahal
2.6 Nahargarh Fort
2.7 City Palace of Jaipur
2.8 Monkey Temple (Galta Ji)
2.9 Royal Gaitor Tumbas 
Lennujaamast hotelli läksime taksoga. Üks päev oli meil autojuht, kellega siis kõik soovitud kohad läbi sõitsime. Hind oli 16€ 8h ja kuni 80km. Meil läks aeg veidi üle, olime 9h pidime maksma 18€, andsime 20€. Järgmisel päeval sõitisme takso ja tuk-tukiga. Jällegi üle 10€ sõidukile ei kulunud. 

3. DELHI
Lend Agra-Delhi 23€ 
3.1 Old Delhi 
3.2 Red Fort
3.3 Jama Masjid
3.4 Laxmi Narayan Temple
3.5 Jhandewalan Hanuman Temple  
3.6 Akshardham
3.7 Indian Gate
3.8 Humayun's tomb
3.9 Nizamuddin Dargah
3.10 Chhatarpur temple
3.11 Jamali Kamali Mosque

Kasutamiseks liikumiseks peamiselt tuk-tukki, leppisime kokku päeva hinnas, mida kahjuks enam ei mäleta, aga see oli odavam kui võtta juhiga auto päevaks. 

Oma kogemusest ütleks, et autojuht päevaks maksab nii Agras, Delhis, kui ka Jaipuris 16-18€ päev (8h kuni 80km). Giidid on iga vaatamisväärsuse juures, oma tööd nad oskavad ning  hind on madal. Kokkuvõttes arvan, et kui võtta päevaks auto, kasutada giidi teenust ning sõita paar otsa päevas takso või tuk-tukiga, siis eeldusel, et seltskonnas on vähemalt 2 inimest, ei saa päeva kulu tulla kuidagi suurem, kui 25€ inimese kohta.

Delhi probleemiks on minu hinnangul tohutu müra, ega seal muud kui autode signaalitamist väga kuule. Kui paar tundi väljas olla, siis hakkab vaikselt närvidele käima. Samas teha ja näha on seal palju ja igav ei hakka. 

Arvan, et 4 kohta nädalaga läheb veidi liiga tormamiseks, samas eks see oleneb palju ka lennu/bussi/rongi aegadest. Ise jätsin Varanassi järgmiseks korraks. 


Rong ei ole tüütu, pigem vastupidi, rongiga saab ilmselt isegi kiiremini kui autoga. Ja väga lihtne on minna. Lennujaamast võtad bussi Milaanosse (väljumisi on ca iga 15 min tagant, kui mitte rohkem). Buss sõidab Milan Central Stationisse, kus on ka rongijaam. Sisuliselt astud bussist välja ja oledki rongijaama ukse ees. Rongijaamas saad osta iseteenindusest (või letist) pileti Como järve äärde. Ise läksin Varenasse ja rongid väljusid  iga 30 min tagant. Rong sõitis veidi üle tunni. Kuna pole käinud mujal kui Varennas, siis võrrelda ei oska, aga mulle seal väga meeldis. Täiesti muinasjutulised vaated olid seal. Üllatav oli ka see, et turiste oli väga vähe (käisin juunis). 

Ma olin Lõuna-Goas Palolemi rannas, kus pole isegi normaalseid hotelle, vaid suurema osa ööbimiskohtadest moodustavad hooaja perioodiks ehitatud hütid. Ja isegi seal oli wifi igal pool saadaval ning toimis hästi.

Mina lendasin Finnairiga Delhisse ja sealt Vistaraga Goasse. Oleks läinud otse TLL-HEL-GOI, kuid mulle vajalikul kuupäeval HEL-GOI otselende polnud. 

Mulle tundub, et Chiang Rais ja Chiang Mais on parem liiklus kui nt Itaalias või Barcelonas. 


Seaduse järgi on reisitasu võimalik ühepoolselt muuta, kui on täidetud järgmised tingimused (vt VÕS § 871):

1) see võimalus on lepingus sõnaselgelt ette nähtud ning lepingus sisaldub reisitasu uue suuruse arvutamise kord;

2) reisitasu suurendamise vajadus on tekkinud veokulude muutusest, mis tuleneb kütuse või muude energiaallikate hinna muutumisest, või lepingus sisalduvatele reisiteenustele pakettreisi teenuste osutamisega otseselt mitteseotud kolmandate isikute poolt kehtestatud maksu- või tasumäärade muutusest, sealhulgas turismimaksude, maaletulekutasude, sadamate või lennujaamade sisse- ja väljasõidutasude muutusest või pakettreisiga seotud vahetuskursi muutusest;

3) sõltumata suurusest teatatakse reisitasu suurendamisest reisijale püsival andmekandjal koos reisitasu tõusu põhjendustega ja arvutustega selgelt ja arusaadavalt hiljemalt 20 päeva enne reisi algust;

 4) lepingus on ette nähtud reisija õigus reisitasu alandada summa võrra, mis vastab käesoleva lõike punktis 2 nimetatud kulude vähenemisele pärast lepingu sõlmimist, kuid enne pakettreisi algust.

Esimese punkti kohta ei oska ma midagi kommenteerida, sest pole teemaalgataja lepingut näinud. Aga teine punkt pole täidetud, sest näha on, et "süsteemiviga" või "lepingupartneri poolne viga“ sinna alla ei liigitu. See on ka loogiline, sest selliste asjade riski kannab ikka reisikorraldaja, mitte tarbija. Kuna üks punkt pole täidetud, siis saabki väita, et antud juhul pole reisikorraldajal võimalik reisitasu ühepoolselt suurendada.

Ilma detaile teadmata ja asjasse süvenemata jääb mulje, et tegemist on olukorraga, kus pooltel on kehtiv leping, aga reisikorraldaja ei soovi lepingut sõlmitud tingimustel täita, mis ilmselt pole õiguspärane.

 

Mina olen siiani tasunud kõik ettemaksud kas Transferwise või PayPal kaudu. Just maksin Tai kokakooli eest, tuli lihtsalt teenuse osutaja poolt mailile "money request", kontrollisin andmed üle ja maksin ära. Teenustasu oli 40 THB. Küsi ehk pakub hotell  muud maksevõimalust. 

Oskan rääkida vaid Gatwicki kohta. See, kas tuleb läbida passi ja/või turvakontroll sõltub selles, kas:
a)  jätkulend on siseriiklik või rahvusvaheline ning 
b) kas reisitakse äraantava pagasiga ning kui jah, siis kas pagas on vaja välja võtta või ei. 
Kui lennata üksnes käsipagasiga (või äraantavat pagas on lõpuni checkitud) siis väljapoole UK-d lennates pole ei passi- ega turvakontrolli. 

Ehk siis antud juhul tuleb sul Gatwicki lennujaamas maandudes vaadata lihtsalt silte "flight connections" ja mina nende järgi. Midagi muud tegema ei pea. 

Gatwicki lennujaam minu hinnangul küll suur pole (kui rääkida ühest terminalist). N terminali siseselt bussiga sõitma ei pea. Pole vaja muretseda. Kui sul on ümberistumiseks normaalselt aega jäetud, siis ei saa seal lennujaamas sinuga midagi juhtuda. 

Mul lend järgmine kuu läbi Moskva ja olen aru saanud nii: 

1. Transiitviisat pole vaja, kui olla trasiittsoonis kuni 24h; 
2. Terminalid D, E ja F on omavahel õhusillaga ühendatud. 
Arusaamatuks jääb, miks peaks pagasi ära andmiseks transiittsoonist väljuma? 

Dirham pole väljaspool Marokot konverteeritav (nn closed currency). Lisaks ei või kohalikku raha riigist välja viia. 

Toit on ok, taijine`d on väga head. Ise olen käinud vaid Marrakechis (ja kõrbes), kuid Marrakechi põhjal ma Euroopa toitu pakkuvatesse restoranidesse sööma minna ei soovitaks, tase pole see, mis võiks olla. Marrakechis oli alkohol, eriti õlu, kallis. Näiteks 0.3L Casablanca või Heineken oli 5-6 eur, olenevalt kohast. 
Reisikava kokku pannes vaatasin ka Agadiri, ja kuigi sinna ei jõudnud, siis minu eeltöö näitas, et seal pikalt midagi teha pole. Aga eks inimeste ootused ja reisistiilid on erinevad. 

Kohtadest, mis siin pakutud, olen käinud vaid Madeiral. Kuna Madeirat on soovitatud ka muudes analoogsetes teemades (reis perega jaanuaris/veebruaris), siis mina ütleks, et Madeira pole küll see koht, kuhu sellisel ajal minna. 

1.  Veebruar on Madeiral kõige külmem kuu. Detsember on näiteks tunduvalt soojem, kuid siiski mitte piisavalt soe. Ise käisin mai keskel ning sel ajal oleks pidanud juba  väga hea ilm olema, aga ei olnud. Oli soe, kuid mitte iga päev ja mitte nii soe, et lapsed (ja isegi täiskasvanud) tahaksid hea meelega vette minna. See oli küll ebaõnn, kuid veebruaris on  jahe ilm pigem garanteeritud. 
2. Madeirale pole lihtne hea hinna ja mõistliku ajaga saada. Kui viimase hetke pakkumised Helsingist (ca 100 eur) välja jätta, siis ütleks, et võimatu on minna nii, et terve päev (10-12h) sõidule ära ei kuluks. 
3. Madeira pole ranna sihtkoht. Kui mõne arvates on Tenerifel lastel matkaradadel igav, siis Madeira on selles kontekstis "palju hullem" koht. Minu hinnangul on Madeira põhiline vaatamisväärsus loodus. Kuna endal lapsi pole, siis ei julge kindlalt väita, et laste jaoks seal midagi pole. Kuid reisikava kokku pannes tutvusin kõikide vaatamisväärsustega ja kui mu mälu mind ei peta, siis polnud seal lastele suht midagi. Ainuke asi mida mäletan, on akvaarium. Lisaks käisin ise katamaraaniga merel delfiine ja vaalu vaatamas, see sobiks ka lastele. Olen  veendunud, et lastega on muudes pakutud kohtades rohkem, mida teha. Vähemalt juhul, kui reisi eesmärgiks pole valdavas osas tegevused looduses. 

Kui elad või satud Tallinna, siis praegu on näiteks Stockmannis Samsonite kohvrid -20% või -30%. Just eile käisin seal kohvreid vaatamas, valik on suht korralik ja eks ise lähemalt uurides saab kõige paremat aimu. Purunemise osas arvan, et see sõltub materjalist, olen aru saanud, et polükarbonaadist kohver küll puruneda ei tohiks. 

Olin 2017 septembri keskpaigas  3 päeva Dubrovnikus, kahel esimesel päeval oli ilm ilus, kui viimasel päeval oli kohutav torm ning vihma kallas nagu oavarrest. https://www.thedubrovniktimes.com/news/dubrovnik/item/3074-storm-gallery-dubrovnik-hammered-by-storms

2018 olin 2-9 september Splitis ja Makarskas. Selle aja jooksul sadas kolm korda.  
Varasemalt olen olnud Makarskas juunis, siis oli ilm ideaalne. Seega mina julgeks öelda, et isegi septemberi teises pooles on ilm juba ettearvamatu. Oktoobris minna ei soovita. 

Kas sulle vajalikul kuupäeval AirBalticu 23.10 lend ei lähe? 

Sõrmejäljed tuleb anda jah. Delhis tundus e-viisa sabas väga pikk järjekord olevat, aga see liikus kiiresti, ca 20 min läks. Goa lennujaam on väike ning rahvusvahelisi lende saabub sinna vähe.  

Kahjuks lennugraafik vilets, vähemalt nädalavahetuse reisi kontekstis. AB pole seni väga heade hindadega silma paistnud, samas on nende lennugraafik olnud parim. Novembris sai AB-ga Berliinis käidud ja suvel läheks hea meelega tagasi, aga Ryanair on graafiku tõttu välistatud. 

Edit: mul näitab lende ainult T ja N. 

IIZI kui kindlustusmaakleri ülesanne oli anda sulle informatsiooni ja suhelda sinu nimel kindlustusseltsiga. Tundub, et seda nad ka tegid. Seetõttu pole  minu hinnangul IIZi-le küll midagi ette heita. 

Kas seal lennujaamas oligi asi korraldatud nii,  et reisijad juhatatakse väravasse st reisija ise värava infot kuskilt ei leia, ega saa kontrollida, kas värav, kuhu ta juhatati ka õige värav on? Kui nii, siis peaks asi kindlustusjuhtumiks liigituma küll. 

1) India, Maroko, Horvaatia, Prahha ja Berliin. Ostetud on ka aastavahetuse reis Pariisi, start peaks olema 29.dets. Hotell bronnitud Champs Elysees, triumfikaare vahetuses läheduses. Eks ma laupäeval vaatan, mis seal toimub, aga olen juba veendunud, et see reis jääb ära. 

Erinevaid reise on raske võrrelda, aga Maroko reis meeldis kõige rohkem. Ma poleks arvanud, et Marrakech on selline nagu ta on (ilus, äärmiselt puhas, suurepärase haljastuse ja arvukate rohealadega). Sahara kõrbe tripp oli muidugi omaette elamus. 
2)  Veebruaris on Põhja- ja Kesk-Tai reis, kõik muu on lahtine. 
3) Järgmine aasta tahaks lõpuks ära käia Lääne-Paapuas, eelkõige külastada Baliemi orus elavaid hõime. Seega ootaks soodukaid Jakartasse, vähemalt hetkel tundub, et läbi Jakarta saab kõige kiiremini ja odavamalt. Samuti ootaks soodukaid Jordaaniasse.




Soovitan sul uurida lennufirmast, mis seis pagasiga on. EL õiguse kohaselt tekib õigus hüvitisele, kui pagas hilineb 21 päeva või enne 21 päeva möödumist juhul, kui lennufirma tunnistab, et pagas on kadunud. Võid vaadata ka, kuidas su reisikindlustus antud olukorda reguleerib, kuid vaevalt, et sealt paremad tingimused leiad.  

Juhuks kui teemaalgata pole Finnairi lende vaadanud, siis Finnair oleks kahtlemata nii lennuaegade kui ka kiiruse poolest parim valik. Iseasi, kas hind on talutav. 

Olen viimase 1.5 aastaga teinud Air Balticuga ca 20 lendu. Ühe korral LGW-RIX lend hilines umbes tunni. Peale selle pole AB-ga ühtegi kõrvalkallet esinenud. Minu hinnangul on tegu igati soliidse "pool-odavalennufirmaga". Lennuplaani muutusi võib ikka ette tulla, mistõttu oleks hea reisikindlustus ka kohe ära teha. AB lennud on alati ühel piletil. 

Mul on Finnairiga  ka  viimased ostetud lennud (DEL, PRG, CDG) Tallinnast ikka märkimisväärselt odavamad olnud, kui need oleks olnud algusega Helsingist.