dts

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 aastat tagasi

2 meeldimist
0 postitust
2 kommentaari
Viimased kommentaarid

Veel täiendavalt: autoga sisenedes tuleb täita ajutise sisseveo jaoks tollideklaratsioon ja see riigist väljumisel esitada (riigist väljumisel võetakse tollideklaratsioon ära). Blanketid tollideklaratsioonide täitmiseks olid piiripunktis olemas, A5 formaadis. Saab kohapeal käsitsi ära täita.
Riiki sisenemisel loeti sõnad peale, et vaid auto omanik tohib Valgevene territooriumil autot juhtida. Valgevenes on autodele väga kõrged tollimaksud ja kui autot tabatakse juhtimast keegi teine, loetakse seda tollirežiimi rikkumiseks, mis on aluseks maksude sissenõudmiseks. Valgevene tolli enda kodulehel oli küll kirjas, et kui auto omanik on autos, siis tohib autot juhtida ka keegi teine. Kuid piiripunktis oli selle koha pealt jutt lühike: autot tohib juhtida vaid omanik.
Kui autoga midagi juhtub (avarii, varastakse ära vms), kästi koheselt lähimasse miilitsajaoskonda teavitada. Ilmselt muidu loetakse teavitamata jätmist tollirežiimi rikkumiseks ja soovitakse maksud määrata.
Määratud trahvid tuleb enne Valgevenest lahkumist tasuda.Vastasel korral on piiripeal isikut õigus kinni pidada kuni trahvide tasumiseni.

Bensiini hinnaga oli lihtne: kõikides tanklates oli üks hind. 95 oktaanilist bensiini oli kõikjal, 98 oktaanilist oli vaid mõnes kohas Minskis, mujal mitte kusagil.

Kogemus suvest 2015. Kohalik miilits pidas kinni ja oli väga viisakas. Meie tavaline juhiluba teda eriti ei huvitanud, rohkem tähelepanu pööras rahvusvahelisele juhiloale. Netist leitu põhjal rahvusvaheline juhiluba oli igatahes tollal ja on ilmselt ka praegu Valgevenes kohustuslik. Rahvusvahelise juhiloa saab meie ARK-is ära teha. Roheline kaart hoida igal juhul käepärast riiki sisenemisel ja väljumisel - meilt väljumisel Valgevene piirivalve küsis.
Tasuliste teede seadme ("bortovoe ustroistvo") vormistamise koha Valgevenes leidmine Lätist Valgevenesse sisenedes on raskevõitu, sai natuke edasi-tagasi sõidetud enne müügikoha ülesleidmist. Vormistamisele-lepingu sõlmimisele kulus vähemalt pool tundi. Igatahes see esimene koht, kust sai "bortovoe ustroistvo" ostetud ei ole avatud ööpäevaringselt (ei mäleta täpselt aga sulgemisaeg oli kas 17:00 või 18:00) ehk hilisel ajal Valgevenesse saabudes ei pruugigi seadet saada. Vähemalt selles konkreetses kohas oli see nii. Sõltuvalt Valgevenest lahkumise kohast võib ka seadme äraandmise (sel juhul saab seadme enda raha tagasi)koha leidmine olla ajakulukas ehk on oht Valgevenest veel üks suveniir kaasa saada :)

Olime Valgevenes 6 või 7 päeva, sel juhul on registreerimine kohustuslik ja registreerisime enda. Selleks tasub aega varuda ja lisaks muule on ka reisikindlustuse poliis üheks dokumendiks, mida registreerimise käigus küsitakse. Tasub uurida, kas lühiajalise (1-2 päeva) puhul on registreerimine üldse vajalik. Kui registreerimine on kohustuslik ja seda ei tehta, siis saadetakse piirilt tagasi registreerima ja ilmselt ootavad ka trahvid.

Üldiselt maanteedel auke ei olnud, küll olid osad väiksemad teed jäigema vedrustusega auto jaoks ebatasased. Kohalikud väiksematel teedel üldiselt kiirust ei ületa. Asulatesse sisenemisel ja väljumisel võib ootel miilitsaid kohata. Siiski mitte väga tihti.