Kauges külas

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi

6 meeldimist
0 postitust
11 kommentaari
Viimased kommentaarid

Kaupo51, tänu sellele Cherry jamale leidsin ka mina Tripi foorumi. Pean küll tunnistama, et ainult teiste inimeste reisimuljeid ei viitsi lugeda, pigem eelistan ise reisida. Küll aga olen tänulik kasulike näpunäidete eest. Sinna alla kuulub ka kindlasti igasuguste „ämbrite” eest hoiatamine. Ka peaks reisihuvilisi hoiatama Cherry-suside eest.

Kaupo51, ole päris rahulik, küllap saavad inimesed üle ka rahalisest kaotusest ja kibestumisest. Raha läheb ja tuleb jälle… Ja Cherry-susid saavad oma vitsad (isegi ei kujuta ette, kuidas üks selline varganägu vaatab otsa oma lastele). Kibestumine ei ole päris õige sõna. Ma kaotasin ka reisirahad ja ei ole lootustki tagasi saada. Mina ei pea ennast mingiks luuseriks ega ka vallavaeseks, et valisin Cherry pakutud odavreisi. Lihtsalt praegu on elus teised prioriteedid – laste koolitamine jne. Samas ei ole ma ka kunagi suutnud aktsepteerida paksude kuldkettide ja klotseritega rahajõmme (olen nn kallitel reisidel ka selliseid kohanud). Ma ei ole kibestunud, vaid see olukord on nõme – lihtsalt võetakse inimestelt raha ja kõik. Olen täie mõistuse juures kõrgharidusega Eestimaa inimene. Kas ma peaksin sellise olukorraga leppima? Kui ma muud ei saa teha, siis oma kaasmaalasi tahan küll hoiatada Cherry-suside eest. Ja tarbijakaite ei kaitse.. Kui Trip tahab olla täiuslik reisikeskkond, siis oleks tark tegu ka selliseid teemasid üleval hoida.

Milleks nii ärrituda? Ära tee teemat lahti ja mine oma eluga edasi. Kindlasti saab hakkama ka ilma kohtuta. See, et ametkonnad soovitavad oma klientidele kohtusse pöörduda, on kulunud nõks. Loodavad, et soovitades kohtu poole pöörduda, pääsevad ise probleemist ja ei peagi vastutama.

Tänud, AndresR! Hea nõuanne kulub alati ära. Tarbijakaitse juristide käitumine ongi see, millest ma aru ei saa. Miks peaks sadakond või tuhatkond tarbijat eraldi palkama juristi, kui see oleks olnud tarbijakaitse esmane ülesanne, see on tarbijakaitse juristide professioon. Nad on selle eriala ise valinud, töötavad sellel ametikohal ja nüüd selle asemel, et oma töökohustusi täita, soovitatakse pettesaanud tarbijatel pöörduda advokaadibüroo Lextali poole. Seda võiks võtta isegi nagu mõnitamisena - las lollid maksavad veel ja veel. Ma olen tegelikult selle raha juba maha kandnud ehk pannud nn kooliraha arvele. Olgu see õpetuseks. Aga kuidas usaldada edaspidi teenusepakkujaid? Kas on nii, et enne bussipileti ostmist teen alkomeetriga kontrolli, et hiljem ei saaks keegi öelda, kui kraavis istun, et ise ju ostsid pileti, kas sa siis ei veendunud, et bussijuht lakku täis. Andku bussijuhid mulle andeks. Minu emotsioonid ei ole enam laes. Aga tahaks teada, kuidas Eestis asjad käivad. Ma ei mõtle kohtukäimist. Ma ei saa aru, et kuidas on võimalik, et Cherry Susi varastab avalikult rahvalt raha ja nüüd on puhas poiss. Ma pean hakkama mingi tühise reisiraha pärast kohut käima? Mina ja veel sadakond või tuhatkond inimest. Kas see ei ole ressursside raiskamine?

Tegelikult võikski selles küsimuses pöörduda kas õiguskantsleri või lausa presidendi poole. Keegi võiks anda adekvaatse hinnangu olukorrale. Mina pole kahjuks ikkagi sotti saanud, kui suur oli reaalselt pettasaanute arv. Keegi ei julge seda öelda. Tarbijakaitse keerutab ja hämab, kõik juristiharidusega telefonineiud on korraliku väljaõppe vassimises saanud.

Ma tahan teada tõde. Olen oma rahad ausal teel varga kätte andnud ja vastutasuks palun lihtsat tõde: kui palju on minusuguseid. Kus ma tegin vea? Kas edaspidi võin tarbijakaitset usaldada? Kas Eesti on õigusriik? Kas oma lastele (kes reisirahadest ilma jäid) õpetada selgeks nipid, kuidas kaasmaalast tüssata? jne

Tundub, et mina olen kahjuks üks väheseid, kes maksis otse arvelt ja kogu reisiraha korraga ära. Nüüd rahast ilma, kuidagi nii ebaõiglane tundub see.

Pööran tähelepanu tarbijakaitse kodulehel olevale infole:

http://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/tarbija-oigused-ja-kohustused

Tarbijakaitseseaduse põhjal on Sul tarbijana õigus: • nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, on ohutu Sinu elule, tervisele ja varale ning mida ei ole keelatud omada ja kasutada; • saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning õigeaegset teavet kauba või teenusega seotud riskide kohta; • saada tarbijaõigus- ja tarbimisalast teavet; • saada nõu ja abi, kui Sinu õigusi on rikutud; • nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist; • taotleda oma huvide arvestamist ning olla oma ühingute ja liitude kaudu esindatud tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel.

Kuidagi liiga lobedalt keerab tarbijakaitse selja? Miks maksumaksja sellist ametkonda üleval peab? Uurib kingataldasid ja ongi kõik? Kui tõsine probleem päevakorras, siis kõik 50 juristiharidusega ametnikku laiutavad käsi, saadavad tarbijad ....

Olen ka uurinud ja helistanud nii TKA-le, kui ka Lextali kontorisse. Seis on tõesti masendav. TKA juristiharidusega telefonineiu oli üsna tüdinud pettesaanud tarbijatest ja ütles mulle, et tarbijakaitseameti nimetus on veidi eksitav, et tegelikult nad siiski selliste probleemidega ei tegele. Iga inimene peab pöörduma ise advokaadibüroo poole, kui abi tahab saada. Kui ma imestust avaldasin, siis muutus kärsituks, tahtis konkreetseid küsimusi, muidu.. Küsisin siis, kas tarbijakaitse vastab ka mu avaldusele kirjalikult nagu automaatvastaja lubab. Öeldi et pettasaanuid VÄGA PALJU, kohe ei jõua, võtab aega. Uurisin, kui suurest inimhulgast jutt käib, vastas, et ei tea. Küsisin, kas kümned, sajad või koguni ligi tuhat inimest, neiu ei vastanud midagi. Paistab, et neil kindlad juhised olemas, mida ja kuidas inimestega rääkida. Kummaline tõesti. Mul oli alguses TKA-le suured lootused. Lextali numbril vastas teine telefonineiu, soovitas dokumendid ära saata, see ei maksa midagi. Nende poolt minnakse kohtusse ikka Wov Traveli vastu. See tõsiasi paneb mõtlema. Kelm ju ikka Cherry Susi, kes laste koolivaheajareisid oma taskusse pistis. Nii nagu ma mitu lk tagasi kirjutasin ja ennustasin, loodavad asjaosalised olukorra vaibumist. TKA-st ei oska praegu enam midagi arvata – miks Eestile sellist ametkonda vaja on? Tarbijaid nad ju ei kaitse. Sama varsti liikluses – enne bussi sisenemist peab reisija ise veenduma, et bussijuht kaine oleks. Kuidas me nii edasi elame, kui peame kõiki kontrollima ja kahtlustama ning ametkonnad probleemidega ei tegele. Ernele ka minu poolt: kahjuks tõesti pole millegi üle rõõmustada – üks asi on raha kaotus ja lastel kihvakeeratud koolivaheaeg, teine asi on see korduma kippuv muster, kus lihtlabaselt petetakse Eesti oma inimesi ja mingisugust karistust ei järgne. Praegu poeb Susi mingi lepingu taha, mis kohustab Wow Travelil reise korraldama isegi siis, kui Cherry rahasid üle ei kanna. Sellest kohtuskäigust saaks päris toreda etenduse, ainult et pileti hind on kallivõitu. Ajakirjandus ehk võtab teema üles, ootavad veel loo küpsemist ja vaatavad kuhupoole asjad liikuma hakkavad.

Mina jällegi ei saa aru, mis mõttes ärikasutajate kommentaarid kadusid ära. Kuidas ärikasutajad Trip.ee foorumit siis teisiti kasutavad?

Olen Meelisega nõus. Ootame veel Tarbijakaitseameti otsused edaspidiseks tegutsemiseks ära ja kui nad inimeste kaitseks midagi mõistliku välja ei paku, siis tuleb kaasata meedia ja ühiselt tegutseda. See oleks küll nonsenss, kui sajad inimesed hakkavad ühekaupa politseisse avaldusi viima.

Mind huvitab ka Tarbijakaitseameti edasine käitumine. Ju nad saavad aru, et Wow Traveli vastu kohtusse pole mõtet minna, patused on ikka meie omad Eesti mehed, kes kaasmaalastel naha üle kõrvade tõmbavad. Kahju, et üldsuse tähelepanu juhitakse kõrvale tõelistelt süüdlastelt – risti lüüakse Wow Travel ja Cherry poisid on veel Äripäevas kangelasedki. Kas Äripäeva ajakirjanikud ei tule sellele, kui inimesed jätkuvalt ei saa kohalikke ärimehi usaldada, siis mõjub see majandusele ja ärikliimale negatiivselt. Jah, ka enne on olnud reisifirmasid, mis pankrotti lähevad ja inimesed oma rahadest ilma jäävad, kuid see ei saa ju ometi siin Eestis traditsiooniks kujuneda. Ma arvan, et järgmise reisipaketi ostan Soomest või Lätist. Eesti firmasid ei julge usaldada. Mind tõesti huvitab ametkondade käitumine, sest kunas ometi hakkavad sulid vastutama oma tegude eest. Pankrott iseenesest ei ole häbiasi, kuid Cherry viimase kuu käitumine oli kriminaalne. Kujutan ette, et üks käitumismall on järgmine: pikka aega hämatakse Wow Traveli vastu kohtulahendist, see võtab palju aega, seejärel ilmub väikeses kirjas mõnes ajalehes, et kohut siiski ei peetud (tarbijakaitse ei lähe iialgi nii mäda asjaga Saksamaale kohut käima), seejärel lihtsalt asi vaibub ja selle peale Cherry panustabki (odavreiside ostjad ise kohut käima ei hakka, pooled neist ju emad lastega).

Loodan siiski, et üldsuse surve tõe selgitamisele on piisavalt suur ja pikaajaline, et asi ei niisama vaibu. Eks me kahjukannatajad peame kokku hoidma. Loodan siiralt ka oma raha tagasi saada ja loodan, et mu laps suudab tulevikus uuest reisist unistada. Tarbijakaitseametil on palgal üle 50 koolitatud juristi, loodan nende tarkadele lahendustele.

Ostsin ka Cherry kaudu KOOLIVAHEAJAKS reisi Küprosele. Laps panustas oma osa vaevaga kogutud rahaga. Väga tahtis minna soojale maale ja veel lennukiga. Kuidas selgitada lapsele, et elame õigusriigis ja Eestis on hea elada. Kui härra Susi võtab avalikult lapse reisiraha ja süüdi ei olegi? Need sajad inimesed peteti ju maikuu jooksul. Mai alguses avastasin, et Cherry pakub 14. okt reisi ja oli väga kahju, et ilma jäin, kohe müüdi välja. Mõne päeva pärast tulid müüki 21. okt väljumisega 60 voucherit müüdi ühe päevaga. Imestasin, kui paari päeva pärast tuli veel 21. okt. väljumisega väga suur hulk vouchereid erinevatesse hotellidesse Küprosele. Kõik osteti mõne päeva jooksul ära. Reise müüdi ju veel päev enne valiku teadet Cherry lõpetamise kohta. Ma ei tea, mis lepingule Cherry ja Tarbijakaitseamet toetub, kuid libareise sai interneti üles panna küll ainult Cherry. Loogiliselt käivad need asjad nii, et kõigepealt lepib reisikorraldaja hotellide ja lennufirmadega kuupäevad ja kohad ning alles siis annab need Cherry kaudu müüki. Näiteks teatrietendustega on ka nii, et Cherry saab müüa ikka planeeritud etendust, kui saal ja lava on olemas. Cherryle antakse ju kindlad istekohad, mida saab müüa. Kuidas sai Cherry müüa reise, kuhu ei olnud mitte midagi broneeritud. Mis Wov Traveli lepingut te otsite ja mille taha poete? Reise müüs ju Cherry ja raha sai ka Cherry. Lp. Tarbijakaitseamet. Kas siis, kui avalikult tekitatakse sadadele inimestele majanduslikku kahju, ei pea sekkuma ametkonnad iseenesest mõistetavalt, ilma iga inimese eraldi tehtud avaldusega. Kas Tarbijakaitseamet nähes sellist kuritegu, ei pea ise pöörduma Eesti Politseisse avaldusega? Kas tõesti peavad need sajad inimesed igaüks eraldi hakkama pöörduma avaldusega politseisse? Kas loodetakse, et kui saabub ükskord oktoober ja on kindel, et reisi ei toimu, siis on asi ajast ja arust ning inimesed unustavad ära? Palun öelge, kuidas ma oma lapsele selgitan tõsiasja, et tema vaevaga kogutud reisiraha omastas avalikult keegi härra Susi. Ja see inimene, kes raha võttis, on „puhas poiss”. Kuidas ma seletan, et me elame Eesti õigusriigis ja siin on hea elada. Härra Susi. Laste koolivaheaja reisid endale tasku pista on küll kuritegu, see on patt.