toivo5

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi

0 meeldimist
0 postitust
3 kommentaari
Viimased kommentaarid

Itaaliast autot rentides on märksõnaks null-omavastutusega lisakindlustus. Kui te seda ei tee, on suur tõenäosus, et autot tagastades määritakse Teile pähe juba varem autol olnud vead ja rakendatakse omavastutust. Tean just Bergamost ühte juhtumit, kus töökaaslane autot tagastades sattus seiga otsa, kus mingil kummalisel põhjusel kontrolliti ukselukku võtmega füüsiliselt keerates ja loomulikult oli see katki. Mis sellest, et uksi lukustati sel autol ikkagi puldiga ja reaalselt keegi neid võtmega keerama ei pidanud. Õnneks oli tehtud see zero excess lisakindlustus ning seda kuuldes venis auto kontrollijal nägu pikaks. Kuna on kuulda olnud ka teisi juhuseid Itaalias, siis ilmselt on mõistlik see lisakulutus teha. Ma ise ilma nullomavastuseta kindlustuseta enam ei julge autosid rentida. Seda lisakindlustust (zero excess) saab reeglina teha ainult kohapeal. Boonuseks on veel see, et selle kindlustuse tegemisel ei bronnita krediitkaardilt suurt summat omavastutuse tarbeks. Aga loomulikult on see vabatahtlik ja igaüks maandab oma riske ise otsustades.

Nonii, reis Trogiri - Spliti kanti edukalt tehtud ja kõik õnnelikult ning tervelt tagasi. Alustasime Viljandist sõitu 25. juuni hommikul kell 6 ning jõudsime õhtul 9 paiku teisele poole Varssavit hotelli Gorsk. Enne Varssavit oli vist peale Lomzat pikalt teeremont, kuid seal sai sel hetkel sõita kiirusega 70 km/h. Järgmisel hommikul kell 8 põrutasime edasi ning jõudsime õhtuks Sloveenias hotelli Roskar Ptuj lähedal. Kolmandal päeva õhtupoolikul olime Ciovo saarel kohal. Olgu märgitud, et me ei kohanud reisil ainsatki pagulast. Ilm oli iga päev soe 28 - 33 kraadi ning ainult ühel hommikul nägime ka veidi pilvisemat ilma. Lõunaks hajus ka see. Olime siis kõik 8 ööd Ciovo saarel Arbanijas. Bronnisime Bookingu kaudu villa Jelica varakult, peaaegu aasta varem, sest seltskond oli meil suur - kokku 10 inimest. Maja oli suht mäe otsas ning väga avara parklaga ning üldse super mõnus, merevaade ja puha. Saarelt Trogiri sõitmine lõunasel ajal oli ummikute tõttu kohati veidi tüütu, kuid ei midagi väga hullu. Kindlasti on mõistlik kaasa vahetada Horvaatia kunasid, turul ja paljudes väiksemates kohtades kaardiga maksta ei saa. Kiirteemaksud sujusid ka kaardiga makstes ülikiiresti. Meeldiv üllatus oli see, et turistipiirkondades asuvad väikesed poed olid väga mõistlike hindadega ja ei tekkinud sellist nöörimise tunnet. Tagasitee valisime läbi Ungari ja Slovakkia ja Poolas läbi Lublini ja Bialystoki. Kahjuks ei soovita Poolat kellelgi sellist marsruuti mööda läbida. Täielik kannatuste rada oma aegluse tõttu ja keskmine kiirus umbes 55 km/h. Kellele muidugi pakuvad huvi Poola külades asuvad kirikud, siis neid näeb sel trassil palju. Samuti ka rekkade tagaluuke ja traktoreid. Enam seda kaudu ei sõidaks. Ungari ja Slovakkia teemaksud on väga mugav tasuda interneti kaudu www.tolltickets.com. Kõige rohkem politseid võiski kohata Ungaris ja kõige tugevam piirikontroll on Sloveenia - Horvaatia piiril. Kuna ööbisime Ptuj lähedal, siis kiirtee vinjetti me Sloveenias ei ostnud ning ka Horvaatiasse sisenesime läbi väikese piiripunkti. Dokumentide kontroll oli nii Sloveeniast lahkumisel kui ka Horvaatiasse sisenemisel umbes 200 meetrise vahega. Ka Horvaatia - Ungari piiril on tõkkepuu ees ja dokumentide näitamisest pääsu pole. Tagasiteel NATO õppuste tõttu tugevdatud piirikontrolliga Poolas oli küll palju piirivalvureid, kuid keegi meid ei peatanud. Aga teistele nael kummi!

On ka siin plaanis 25. juuni varahommikul startida Viljandist Trogiri poole. Esimene ööbimine võetud Poolas hotell Gorski Wolborzi asulas (ca 100 km peale Varssavit). Teine ööbimine broneeritud Sloveenias Ptuj linnas. Google mapsiga siin olen veidi hiilinud, mis ees ootamas aga kustkohast osta vinjett sisenemisel mööda A1 Poolast Tsehhi? Streetview ei näita isegi ühtki tanklat piiri vahetus läheduses.