Heebel

Uus kasutaja, liitus Tripiga 1 aasta tagasi
4 meeldimist
0 postitust / 7 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Ise olen kahel korra kasutanud taxiezeiza-t, bronni saab siin teha:
http://www.taxiezeiza.com.ar/eng

Ma vaatan, et praegu on ühe otsa hind 1140 peesot, aga kui on üle 4 ühiku pagasit, siis nad annavad miski minibussi sarnase sõiduki ning küsivad u 200 peesot lisaraha. Arvesta, et nad tahavad kohe lennujaamas tasumist sularahas - tõenäoliselt aktsepteerivad nad ka eurosid enam-vähem vastuvõetava kursiga. 

Bussi pole proovinud. Kõhutunne ütleb, et Buenos Airese ühistransport pagasiga turistile vist soovituslik ei ole.

Raha kurss muutub kiirelt, sest neil on juba palju aastaid stabiilselt kõrge inflatsioon (vist 40% aastas vms) mis toimub pisikeste hüpetena iga kord, kui keskvalitsus järjekordse idiootsusega hakkama saab. Hinnad vist korrigeeritakse väga kiirelt kursile vastavaks - ma kahtlustan et argentiinlased ise arveldavad mõttes oma peesode asemel USA dollarites vms. 


Raha vahetamisest nii palju, et eurosid ja dollareid saab peesodeks (ja vastupidi) vahetada valuutavahetuspunktides ja ühesainsas pangas nimega Banco Piano (teistel pankadel on valuutavahetus ainult oma klientidele). Kursid on mõlemas samad ja võrdlemisi kehvakesed. Sabad on pikad ja panga või valuutavahetuspunkti kontoris oodates ei tohi mobiiltelefoni kasutada (sic!). Pangaautomaatidest sain ma oma Swedbanki deebetkaardiga pea kõikjalt raha võtta, aga selle eest küsis kohalik pank umbes 5 € teenustasu, pluss siis mida iganes Swedbank ise juurde tahab. Seega saad sularahapeesode ostmisel valida kehva ja kehvema vahel.

Lendasime 2015 aastal Santiago de Cuba-st Havannasse. Cubana piletid sai osta nende veebilehelt krediitkaardiga. 322 USD kaks piletit umbes kuu aega ette ostes. Lend ise oli OK. Mingi uue vene reisilennukiga lendasid. 

Ma kahe aasta tagusest ajast mäletan, et hariliku Swedbank MasterCard deebetkaardiga sain täiesti edukalt sularaha võtta ja ei olnud mitte mingeid lisatasusid. Aga seda sai ainult osades sularahaautomaatides, ning nende leidmine vajas katse-eksituse meetodit. Detaile ei mäleta. 

Tagantjärele tuleb meelde, et inglise keelt vaevalt rääkiv USA kõnekeskuse töötaja mõistet "winter tire" ei tundnud. Küll aga kinnitas korduvalt, et neil on kõigil autodel "all weather tires". Tol hetkel ma ei saanud sellest aru aga ehk siis see tähendab neil M+S.

Väike ülevaade lõpptulemusest, ehk kellelegi edaspidi abiks. Eesmärk oli leida neljarattaveoline sõiduk talvekummidega, et talvel kõrgemates kohtades (Sequoia, Yosemite, Grand Canyon) käimata ei jääks. Autorendi firmad ise ei suutnud absoluutselt mingit kasulikku infot anda, ei veebi ega telefoni kaudu.

Sõbra soovitusel rentisin National UK lehelt "midsize" auto. 17 päeva ja mõlemad kindlustused (CDW ja SLP) läksid maksma väga mõistlikud 544 USD. Sellise hinna saab miskipärast ainult euroopa lehtedelt bronnides, USA lehe kaudu pakutakse kordades kallimalt. Samuti liitusin tasuta Emerald Club-iga. Selle liikmena saab platsilt ise auto valida, ka pisut kallima klassi oma - näiteks maasturi.

LA lennujaamas astusin otse keskmist kasvu SUV-de ritta kus ootas u 10-15 masinat. Lühikese otsimise järel leidsin sealt 8000 km sõitnud Nevada numbrimärgiga Hyundai Tucson-i, mille tagaluugil seisis kiri AWD ja all olid minu kergeks üllatuseks Kumho M+S kummid. Seega kõik nagu vaja. Naine ainult kurvastas, et auto igavat halli värvi oli. Suvalisest autopoest ostsin 40 USD eest mingid cable chain-id, mille enne auto tagastamist annetasin San Francisco-s sümpaatsele AirBnB perenaisele (rendifirma keelab kettide kasutamise, seega ei hakanud neid ärritama).

Valik tasus end ära. Grand Canyonis oli päeval veidi alla nulli ja öösel - 15 C (ei oleks oodanud) ning teedel kohati puhas jää. Zion pargis hommikul -7 C, kuigi teed puhtad. Sequoia pargis tuli just enne meie saabumist lumi maha ja alates u 1,5 km kõrgusest teeks puhas kinnitambitud lumi. Parki lasti sisse ainult siis, kui sul ketid kaasas olid. Alla ei pidanud panema, kuna oli neljarattaveoline ja talvekummidega. Lumel ja jääl sõita oli puhas rõõm. Aeglaselt, muidugi.

Tegelikult on meil plaan Läänerannikult ka üsna kaugele sisemaale eksida - kuni Arizona/Utah idapiirideni, Grand Canyon, Zion jne. Osad kohad on üsna kõrgel ja ilm tundub olevat neis üsna sarnane meie omaga. Öösiti on alla nulli, kohati on lumetorme jne. Pärast lumesadu sahatatakse ja soolatakse kõik suuremad teed puhtaks. Tore teada. Aga talverehvi tahaks ikka, samal põhjusel miks siin Eestis - kuigi ka meil sahatatakse ja soolatakse usinasti põhiteid.

Hetkel siiski pole lootust M+S rehviga autot saada. Kui allolevat artiklit uskuda, siis USA rendifirmadel tundub olevat kummaline poliitika - nad ei taha et kliendid nende autodega kehvades teeoludes sõidaksid ja seega talvekumme (ega kette) ei paigalda. Ja kallis kah. Aitäh. Lõpus toodud "Alaska elanike" mõtteterad panevad küll kulmu kergitama.
https://www.autoslash.com/blog-and-tips/posts/how-do-i-handle-snow-and-ice-in-a-rental-car

Mis seal ikka. Vanasti sai mitu talve pmst siledaks kulunud kolmanda kategooria tootja talverehviga sõidetud, eks nüüd tuleb see kogemus kasuks.