KO

Uus kasutaja, liitus Tripiga 2 aastat tagasi

5 meeldimist
0 postitust
16 kommentaari
Viimased kommentaarid

Seda on tõesti huvitav lugeda ja aitäh jagamast.
Samas ... päris küsimus on muidugi see, et kui ettevõte neid reise, mille abil staatust koguda, kinni ei maksaks, kas siis oma erareisid reisiks ka vaid ja ainult selliselt, et vajalikke punkte koguda? Kui vastus on jah (lendan oma isiklikud reisid ka ainult kas D äriklassis või A First klassis või siis - olen selle ettevõtte omanik, see on nagunii minu raha), siis tõeline respect. Kui tegemist on aga reisijaga, kes ettevõtte sõidud sõidab HON ja Londonis isiklikku nädalalõppu käib veetmas Ryanair'iga (või LH P klassis), siis on veits mage lugu.

Kas keegi viitsib võhikule selgitada, miks TW, Revolut v N26 pangakaardid on paremad kui toidupoe panga (COOP) kaart? Pean silmas inimest, kes põhiliselt elab Eestis ja käib ka tihti välismaal. Kui alaliselt välismal elada, siis on ilmselt muud kaardid mõttekad. COOP kaardiga saab ka teatud tingimusi täites (kuutasu 5 EUR, eelneva 2 kuu jooksul vaja sooritada Eestis ostusid 200 EUR eest) sularaha ilma täiendava tasuta ATM-st välja siristada. Nii Eestis kui väljaspool Eestit. Minu jaoks teeb selle kaardi mugavaks just asjaolu, et kui Eestis on sularaha vaja, siis lähim ATM on kõige sobivam (see on küll siin lõimes teemaväline märkus). Aga vbl peaks ma ka kaarti vahetama...

[

mees80

](https://trip.ee/user/14261)

"Parem asukoht, uuem remont, parem klienditeenindus. Booking.com-i kaudu broneerides võib ka seda saada, kui loovutate väikse protsendi jootrahaks."
Mismoodi see käib? Lähed hotelli, jätad letile väikese jootraha ja siis logid bookingusse ning broneerid? : )
Uberis saab peale sõitu jootraha jätta, kuid et bookingus saaks enne ööbimist jootraha jätta, see on vist mingi "hidden feature" sellise taseme klientidele, kuhu ma veel jõudud ei ole : )

Broneerin majutust aastas 10..15 korda. Mingi tase mul booking.com-s on, kuid olen ka aru saanud, et kui väga vaja, siis võiks rohkem uurida ning on võimalus, et saan mujalt hotelli odavamalt. Kord olin taas mingile ägedale tasemele saanud ja järgmises hotellis ootas mind 'tasuta' pudel vett toas. Hehh.. 
LastMinute süsteeme on (n. lastminute.com), tean ka tuttavaid, kes selle kaudu on väga Ok hotellides viimasel minutil igati hea hinnaga toa saanud. Aga noh... seal on enamasti äriklassi hotellid, kus tuuakse 150+ EUR / öö -> 75 EUR/öö hinna peale. Seljakotireisijale on see ikkagi kallis : )
Mitmes hotellis on öeldud - kui järgmine kord siia linna tuled, küsi ikka otse meilt, teeme hea hinna, jätame vahendajad välja. Paar korda olen siis ka proovinud. Mõttetu. Otsingumootor annab alati parema hinna ja seetõttu viskan visiitkaardi, mis check-out'i tehes mulle ulatatakse ja kus peal kontaktid, kuhu kirjutades 'saab hea hinnaga pakkumise' rahuliku südamega esimesse prügikasti. 
Ja veidi teine teema (mis on kummaline) - kui olen booking.com kaudu ööbimise mõnes Eesti turismitalus broneerinud (võimalusega see x tundi enne saabumist tühistada) ja kohapeale helistanud - hei, ma tühistan broneeringu, kuid jätke tuba mulle alles, ma tulen ja maksan teile sama raha kohapeal, jätame raha Eestisse ja booking.com-i vahelt välja (ei taha odavamalt, tahan lihtsalt raha turismitalule jätta), siis tihti ei saada aru, mida ma ikkagi soovin. Ma olen aru saanud, et booking.com vahendustasu on 10..15%. Jaa, vahepeal saadakse kiiresti aru ja ollakse pakutuga nõus, kuid mitte alati. Nii väga soovitakse vahendustasu booking.com-le maksta...  Ok, minul vahet pole, makske siis osa rahast booking.com-le, kui soovite : )

Võid ka jalutada : ) Sõltuvalt sellest, kuhu Larnacas täpselt lähed, võib kuluda 1h .. 1h 30 min. Linnapiir (Mackenzie Beach) on lennujaamast 3-4 km kaugusel, kesklinna on sealt omakorda 3..4 km. Seega, Larnaca linn on lennujaamast 7..8 km kaugusel ja saab jalutada küll. Iseasi, kui mugav see kohvriga on.

Aga kui tõsiselt, siis Bolt. Kõige soodsam ja mugavam. No linna maksab taksosõit 9..12 EUR.
Rendiauto rentimise võimalusi on Larnacas kümneid.. Jalutad linnas ringi ja need jäävad ise ette. Lennujaamast saab ka, kuid hakata öösel pabereid täitma... Ilmselt saab ka kell 3 öösel, autot ette rentides pane algusajaks kell 3 öösel ning kui see on võimalik, siis saadki auto öösel kätte.

Võid kaaluda ka toidupoe panga kaarti. Ise kasutan, ülimugav. Jah, maksad kuutasu, kuid välismaale minnes ei pea kunagi muretsema selle pärast, kas ja mis raha kaasa võtta. Automaadist kohapeal võtad, kui on vaja. Aga tihti avastad, et ei olegi vaja. On mitmeid riike, kus pangakaardiga hoopis lihtsam maksta on, kui Eestis. Ja on riike, kus viipemakse ammu enne seda, kui siinsed pangad seda pakkuma hakkasid, ni loomulik oli, et baaris vehiti mu kaardiga terminali juures mitu korda, enne, kui üllatusega aru saadi, et sel kaardil pole viipefunktsiooni. Aga see on teine jutt.
Eh siis - enne guugeldan, et kui vaja n 25 EUR väärtuses raha välja võtta, siis mis see kohalikus rahas olla võiks ja siis automaadist selle välja suristad. 
Ja ka siis, kui peaks mingit väikest vahendustasu maksma, võtaks ka mina kohapeal automaadist, nagu 'jaanusm' kirjutab. Sest nii tundub kõige muretum. Kui ei ole toidupoe panga kaarti, vbl tõesti maksad võrreldes rahavahetamisega 5...6, vbl 10 EUR rohkem (?), kuid asjatamist on kõvasti rohkem. Samas, ega reis ei pea ju mugav ja igav olema, väike seiklus ja põnevus (rahavahetuspunktid on ikka sellised veidi huvitavamad kohad + väike ärevus sinna juurde, kas see vilavate silmadega libeda jutuga tegelane mulle nüüd külma ei teinud) käib ikka asja juurde!

"Kui ei streigi, siis võid kasutada, kui streigib, kasuta ronge."Pikemalt ja täpsemalt: Kui ei streigi, siis võid kasutada BRU lennujaamast Midi-sse jõudmiseks bussi ja metrood, kui streigib, kasuta Midi-sse jõudmiseks rongi. 

Kui odavamat otsid, siis näiteks selline võimalus:BRU lennujaamast (level 0) buss 12. Sõida peatusesse Trône (ehk lõpp-peatusesse Brüsselis /jah, varem ei sõitnud, nüüd on lõpp-peatus Trône, ei maksa vaielda, vaata https://www.stib-mivb.be/article.html?_guid=d07b4e96-1283-3410-f08c-e0c5cfea3859&l=en/). Kui ostad pileti automaadist (bussipeatuses on vastavad automaadid), siis hind 4.50 € (bussijuhi käest 6.00 €)Trône-is tuled maha, jalutad samas suunas, milles buss liikus, paarkümmend meetrid, pöörad paremale trepist maa alla metroopeatusesse, ostad automaadist 2.10 € maksva pileti (1h pilet), lähed väravast läbi, valid vasakpoolse trepi metrooplatvormile ja sõidad metrooga Midi-sse. Metroosõit kestab u 10..12 min.Kui väga hästi läheb, siis peaksid lennujaamast u 1h 10 min-ga Midi-sse jõudma, aga võib minna ka 1h 30 min.Ning Midi-st Flibco.com buss CRL lennujaama (sõidab u 1h). https://www.flibco.com/en/schedulesHind 6.60 € (buss + metroo) + 14.20 € bussKoos ootamiste ja ümberistumistega võib kuluda 2h 30 min ... 3h. Enne, kui päriselt seda võimalust kasutad, guugelda, kas Brüsseli ühistransport juhuslikult ei streigi, sest seda aeg-ajalt juhtub : ) Kui ei streigi, siis võid kasutada, kui streigib, kasuta ronge. 

See on Air France'i mure. Samas, lihtsalt infoks - lennujaamu saab vahetada ka rongiga. Kui mul aastaid tagasi oli vaja edasi lennata Prantsusmaa siselennuga, oli samuti vaja CDG-st jõuda ORY-sse (ja hiljem vastupidi) ning ma valisin rongi. Guugelda 'from cdg to orly by train'. Tõsi, rong on kallim, kuid vist oli kiirem kui buss (?), kuid ma pole selles 100% kindel. Tagasi (ORY -> CDG) tulin rongiga kindlasti seetõttu, et rong sõidab läbi Pariisi (ronge tuleb ka vahetada) ning oli aega paar tundi linnas ringi vaadata. 

Reisin vist suht palju, viimase 15 a jooksul olen iga 2-4 a järel kohvrit vahetanud, sest vana on katki läinud. Mul olid kindlad põhimõtted:- pehme kohver- laiendatav- kahe rattaga ning rattad pidid olema võimalikult suured, et veidi kehvemates oludes saaks seda hästi vedada. Lennujaama kiviparketile kõlbavad ka väikesed rattad. Ning ei tahtnud kohvri eest reeglina üle 50 EUR-i maksta. Kui kohver hakkas väsima, siis soodusmüükide ajal ostsin tavaliselt uue ning vana jätsin lihtsalt hotelli. Vahetasin kohvrit siis, kui rattad enam hästi ringi ei käinud, mõni lukk katki läks või muidu auk sisse tuli (teinekord juhtus see ka enda hooletusest, kui lennujaama viivale bussile kole kiire oli ja kohver kuidagi suvaliselt mööda asfalti mu järel lohises, mitte ratastel ei veerenud). Nüüd aga olen rohkem kui aasta kasutanud kõvakattega (plast) kohvrit (mark Delsey, selle mingi veidi kvaliteetsem mudel, ostsin nov. 2017, eelmise (pehme kohvri) juulis 2015). Ja mitu korda olen seda ka tuttavatele laenanud, kui neil on vaja olnud. 4 ratast, üsna väikesed. Kohver näeb peale aastast kasutamist parem välja, kui eelmised kohvrid sellise kasutuse juures (kuigi kohe peale vaadates saab aru, et ta pole uus, noh, ma ei hellita ka oma kohvreid, kes neid paremini hoiab, sel kestavad need ehk kauem). Maksin selle eest 99,99 EUR (see oli üsna suure soodustusega). Pikalt kaalusin poes, kas maksta 125 EUR Samsonite kohvri eest, millel puudusid lukud (kohvril oli vist 3 kinnitushaaki... või oli vaid üks... ei mäletagi enam) või võtta see, mille ostsin. Otsustasin, et ostan odavama. See oli ka veidi kergem. Siiani olen rahul. Tõsi, rattad võiks suuremad olla, sest ikka tuleb ette turnimist ebatasastel tänavatel (Lõuna-Euroopas palju väikestest kivikestest laotud sillutisi, mis üsna ebatasased) või remondis olevate tänavate mööda ukerdamist, kuid siiani pole midagi küljest kukkunud, kuigi mul kohver tihti enamuse lennufirmade poolt lubatud maksimumkaalus (ehk siis 20 kg lähedal). Kõige hävitavam on mu meelest kohvrile (selle ratastele) soolane sulalumi, mida Eesti tänavatel talvisel ajal ohtralt leidub ja mis ratta laagrite vahele ronib. Ja alati tuleb peatuda ning kivikene, mis on ratta vahele läinud, välja veeretada. Sest vastasel juhul tõmbad kinnise ratta ratta asfaldil kiiresti 'kandiliseks' ja siis on ka kohvri kasutamine suht ebamugav. Seega, julgen plastkattega kohvrit soovitada. 

Jaa, nõus - ma jätsin lisamata, et kui auto rendid (ise nii kord tegin), siis pole eriti oluline, kus ööbid. Bussidega kõikjale saab, kuid see kolistamine võtab aega (sõitsin kord Maltal bussiga St. Julianist lennujaama üle tunni). Autorendi puhul tuleb arvestada sellega, et kui hotellil parklat pole, siis tuleb auto vbl 10..15 min. jalutuskäigu kaugusele jätta (kus aga tänaval koha leiad või siis kus on lähim (tasuline) autoparkla)). Mingil imelikul põhjusel on Maltal tänaval parkimine tasuta (vist mitte kõikjal?) ning seetõttu pole nii mugav nagu Tallinnas, et ükskõik kuhu minna, parkimiskoha alati leiad (loomulikult maksad selle eest, kui parkimiskoha leidmisega Tallinnas (võrreldes Maltaga) mingit probleemi pole). 

Malta on nii väike, et põhim. ei ole oluline, kus ööbid, kõik on lähedal nii ehk naa. On kauneid lummava merevaatega hotelle, kuid aprillis on hooaeg juba käimas ning eriti soodsalt neid ei saa. Jaanuaris-veebruaris on hotellide hinnad Maltal üsna all, sest siis on seal jahe (+5..10 C), tihti sajab vihma ja turiste vähe. Bussidega võid kolistada, kuid kui vasakpoolne liiklus hirmu ei tekita, siis rendi auto (20 min-ga on asi käpas, alguses on veidi rahulikult vaja võtta). Aga bussidega pääseb ka igale poole, lihtsalt aega tuleb varuda, sest külakesed on seal vasakul ja paremal pool suuri teid ning bussid tavaliselt sinka-vonka sõidavad.Malta kohta on siin samas foorumis palju räägitud ja soovitatud, kasuta otsingut. Lastele - Malta Classic Car Collection ja Malta National Aquarium on kohad, mis lastele võiks meeldida. 

Paljud ei tea, kuid foto Navigo kaardil võib olla ka kodus arvutis tavalisele paberile välja trükitud foto (suurusega 2,5x3 cm). Või koopiamasinaga ID kaardist / juhiloast tehtud koopia, millelt lõikad pildi välja. Hoiad veel 5 EUR (fotoautomaadi/fotograafi külastus) kokku : )Käesoleva nädala jaoks tuleb osta hiljemalt neljapäeval. Weekly Pass ei kehti 7 päeva vaid kuni pühapäeva õhtuni, olenemata ostmise päevast. Olen sama meelt, et kui Pariisi nädala sees külastada, siis Navigo Weekly Pass on super, sest annab liikumisvabaduse (küll teatud piirides, sest kõige peale, mis Pariisis liigub, sellega siiski ei saa, kuid RER, metroo ja buss on hinna sees) ja väga soodsa hinna eest (tõsi, mingit eraldi hinda n. lastele ei ole, ka neile tuleb osta sama hinnaga). Navigo plastkaart on kirjade järgi kehtiv 10 aastat. Seega järgmine kord Pariisi minnes võtad kaasa ja ostad lihtsalt uue nädala sõidu (valitud tsoonides) peale. 

Just eelmisel nädalal Pariisis lastega käisin (2 täiskasvanut, 2 last, K sinna, P tagasi). Meie lähenemine oli lihtne - ostsime saabudes lennujamast Navigo Weekly Pass-i (22,8 EUR per person (ka lastele), kehtib E-P, käesoleva nädala pass tuleb osta hiljemalt N-l, lisaks tuleb tasuda 1-kordne 5 EUR plastkaardi eest). Ja kaasa tuleb võtta oma foto (2,5x3 cm). Foto võib vabalt olla kodus arvutist välja prinditud paberil (meil just nii oli). Või näiteks koopiamasinaga teed juhiloast /ID kaardist koopia ja lõikad pildi välja. Pole vaja fotokabiini / fotograafi külastada ja lisaks maksta. On teatud erandid, kuid selle passiga saad sõita (nädala jooksul) lennujaamast linna ja tagasi ja linnas metroo ja bussiga. Ja hotell võib olla suvalises kohas. Sest metroo / buss on alati lähedal. Ja kui on vabadus liikuda, siis võid igal hetkel sõita suvalisest paigast ~10 peatust äärelinna suunas ja leida veidi soodsama söögikoha kui need, mis vahetult turistide meelispaikades. Või sõita sööma Chinatown-i, kus samuti hinnad soodsamad. Meile liikumisvabadus sobis hästi ja hiljem ka veidi arvutades jäime nädala passiga kindlasti plussi võrreldes muul viisil pileteid ostes. Jah, Pariisis on palju ... selliseid tegelasi, kelle väljanägemine on selline, et neid Eestis ei kohta, kuid mingit erilist hirmu pole vaja tunda. RER õhtul lennujaamast linna ei ole midagi koledat. Meie tagasihoidlik hotell oli Gare du Nordi (sinna sai lennujaamast RER B liiniga) lähistel. Maksime hotelli eest 90 EUR / öö (4-ne tuba) ja see oli ... üsna tagasihoidlik hotell. Nagu ka eespool kirjeldati - hotelli hinnad on Pariisis kallid, midagi 'odavat ja head' ... ära parem otsigi. Odav äärelinna hotell (hinnaga 20..30 EUR/öö/inimene) pole tegelikult paha, sest seal nagunii vaid magad ning säästetud raha eest käi muuseumides, Eiffeli tipus (kuigi kõrgeid kohti, kust Pariisi peale vaadata odavama raha eest, on veel, n. https://www.tourmontparnasse56.com) või söö head sööki. Lõpetuseks - Pariis on kallis, kuid meil õnnestus K-P eelmisel nädalal 4-kesi veeta 1900 EUR eest (ehk siis reisi kogukulu inimese kohta oli veidi alla 500 EUR-i), samas piletid (Air Baltic kampaania) ostsime juba märtsis, majutuse broneerisime augustis jne. Muuseumides käisime (n. Rodini muuseum), kuid Louvre, Orsay, Pompidou jne jäid meil meelega välja, sest lapsed ei ole veel nii suured, et nad viitsiksid tunde ja tunde kunsti vaadata. Disneylandis aga käisime. 

Splitwise - juhuks kui reisite mitmekesi [...]Ma kasutan samaks juhtumiks Travel Money. Tõsi, tasuta versioonil olid mingid piirangud peal, kuid kuna kasutada nii mugav ja Pro versioon maksis vaid 1,99 USD, siis ostsin Pro versiooni : )https://play.google.com/store/apps/details?id=org.marbot.travel.money.free&hl=en