Kaie22

Reisihuviline, liitus Tripiga 10 kuud tagasi
22 meeldimist
1 postitust / 45 kommentaari
7 (1.1%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

TEZ Touri lehel pakettreisid Kreetale algusega Riiast 10.-11.sept kõik hinnas täitsa ok hinnaga ju, 3* hotellid alates 460.- euri inimene.

2017 septembri keskel olime Rethymnos, Heraklioni lennujaamast ca 80 km. Pakettreis kõik hinnas maksis ühele ca 580 eurot, 3* hotell. Hotell ise oli täiesti keskpärane, nälga ei jäänud, väike bassein ka oli. Valisime just koha pärast, sest rand oli kohe üle tänava. Rand oli küll super ilus, liivane, vesi soe. Ja Rethymno linn, vanalinn on ise väga huvitav. 

Minu teada sept. lõpus TEZ Tour veel ei müünud 2019 suvereise ja nad ehk jäid sellest "veahinnast" puutumata. Praegu igatahes on nende lehel võimalik seda hotelli valida, Kidy Touri lehel aga näitab viga kui kuupäevade kaupa otsida.
Kokkuvõttes on aga võimalik, et sama "lahendus" võib ka mõnd teist reisijat tulevikus oodata. Väidetakse jälle, et süsteemiviga vms ja makstakse broneeringurahad tagasi kui ei õnnestu kliendilt raha juurde küsida. Kliendile võlgu ei jääda ja tarbijakaitse sel juhul ei aita.

ERR-i uudistest saime siis ise ka lõpuks teada, kelle süül ja kuidas kogu see jama tekkis.

Lepingust taganemise tagajärjed on reisikorraldaja ja kliendi puhul täiesti erinevad. Kui klient tahab omal soovil lepingust taganeda, siis ta peab firmale üldjuhul mingit kompensatsiooni maksma, näiteks broneeringu esimest makset talle ei tagastada. Firmal pole aga mingit kulu kui ta ei soovi lepingut täita. Lihtsalt sorry, me vabandame ja meil on väga kahju...

Juristi vastus käes: "Kuna Teie pöördumisest nähtub, et Teie soov on eelkõige saada konkreetne pakettreis broneeringu tegemisel ning lepingu sõlmimisel kehtinud hinnaga, on antud juhtumil Teil vajalik esitada reisikorraldajale lepingu täitmise nõue.Seega on Teil võimalik tugineda reisikorraldajapoolse kohustuse rikkumisele ning nõuda reisikorraldajalt lepingu täitmist viisil, mil Te selles lepingus kokku olite leppinud. Lepingu tingimustes kokkuleppe mittesaavutamisel on Teil õigus ka ühepoolselt lepingust taganeda. Juhul, kui lepingust taganemine toob kaasa täiendavaid nõudeid (kahju), on Teil võimalik need esitada reisikorraldajale."

Kuna me selles osas kokkulepet ei saavutanud, siis maksti raha tagasi ja ongi teema lõpetatud.

Tarbijakaitsest ootan esialgu ainult juristi arvamust, ma pole mingit nõuet esitanud. Teema sai siin tehtud selleks, et ehk kellelgi on sama juhus olnud ja kuidas lahenenud. Minu probleem oleks praeguseks nagu lahenduse saanud, rahalist kahju ju otseselt ei kannatanud, kuna ettemaksud tagastati. Samas ikkagi kripeldab, et milleks siis üldse mingid lepingud kui neid võib ühepoolselt muuta vastavalt oma suvale? Siin pole asi isegi mitte varajases broneerimises, võidakse ka paar nädalat enne reisi samadel põhjustel reis tühistada.
Seega juristi arvamus on mulle endale oluline edaspidiseks ja teistele ka, kellel mingite reisilepingutega tegemist tuleb.
Mina näen vist asja tõesti väga must-valgelt, sest lähtun sellest, millega meile seda jama põhjendati:
"Kahjuks tehnilise rikke tõttu oli broneeringu vormistamise ajal hotelli hind broneerimissüsteemis vale, kinnitada broneeringut ei ole võimalik antud hotellis hinnaga 721,20 EUR."
Põhjenduseks pole toodud muid põhjuseid ju. Telefonivestluses mainiti, et Türgi koostööpartner ei kinnita selle hinnaga. Aga miks see kõik tuleb välja üle 4 kuu hiljem?!
Selge see, et kohtusse pole mõtet pöörduda. Aga mind paneb imestama, et kui olen küsinud hinna õigsust ja broneeringu kehtivust, siis oli kõik ok. Öelnud siis kohe, et "ups, vale hind!" ja asi oleks kohe lahenduse leidnud.
Samuti ei saa aru, kelle puhul siis kehtib VÕS-is sisalduv paragrahv broneerimissüsteemi vigade kohta:

„§ 8771. Vastutus broneerimisvigade eest

  Ettevõtja, kes tegutseb reisikorraldajana, vahendajana, seotud reisikorraldusteenuste sõlmimist hõlbustava ettevõtjana või üksiku reisiteenuse osutajana, vastutab kõigi broneerimissüsteemi vigade eest, mis tulenevad temast tingitud tehnilistest puudustest, ja broneerimistoimingu käigus tehtud vigade eest, kui ettevõtja on nõustunud tegema pakettreisi või seotud reisikorraldusteenuste osaks oleva reisiteenuse broneeringu. Ettevõtja ei vastuta broneerimisvigade eest, mis tulenevad reisijast või mis on tingitud vältimatutest ja erakorralistest asjaoludest.
[RT I, 28.12.2017, 3 - jõust. 01.07.2018] „

Eile sain meili, kus teatati meie broneeringute tühistamisest ja ettemaksude tagastamisest. Need laekusid eile ära ka. Nii et Kidy Touriga oleks nagu asjad lõppenud. Tarbijakaitse vastusega läheb kindlasti veel aega, aga eriti ei usu, et sealt midagi meie jaoks positiivset tuleb.
Kuna meie seltskonna huvi Türgi reisi vastu on ikka endine, siis broneerisime ära uue reisi teise firma kaudu. Paketi hind 489.- euri ühele, ehk siis 129.- euri kallim Kidy Touri omast.

Ma isegi ei osanud sellele tähelepanu pöörata kui nende reise vaatasin. Olid soodsad hinnad, aga kas ka märge et varajase tellija soodustusega...? Minu lepingus on nii kirjas:

entu1151, lepingus tõesti ei ole mainitud varajast tellimist.

isaac, kahjuks ei mäleta enam täpselt, aga hinnad ei olnud palju kallimad, kindlasti mitte 100 euri või rohkem kallimad, ikka vähem.
Kuna tavaliselt kõiguvad kuu lõikes hinnad ca 10-30 euri umbes, siis see 28.mai kuupäev oli jah nagu silmatorkavalt odavam. Neil oli üldse mingi segadus seal, mingitel päeval oli standardtuba kallim kui sviit ja nii oli ka meie valitud kuupäeval. See nagu tunduski imelik ja sellepärast sai üle küsitud.

Nojah, see 3.4 on sama tekstiga ka minu lepingus. Mina loeksin seda nii, et kui klient esitab reisitellimuse ja tasub ettemaksu, siis pärast seda reisifirma küsib broneeringule kinnitust, see peaks juhtuma paari päeva jooksul loogiliselt võttes. Ja kui siis selgub, et kohti pole või miski muu põhjus, tagastatakse ettemaks või klient valib teise hotelli.

Ma pigem ootaks ikkagi Tarbijakaitse juristi vastuse ära, sellest tulenevalt saab edasi tegutseda. Homme püüan telefoni teel infot saada neilt, kaua sellega veel minna võiks.

Selles hinnas sisaldus kogu reis st. ühe inimese kohta, "kõik hinnas" hotelli paketi, transfeeri ja lennupiletitega. See on muidugi odav ja sellepärast ma ju üle küsisin. Aga vastust ei saanud. Mõtlesime siis, et okei broneerime ära ja kuni bronni kinnituse ja lepingute saamiseni ei olnud üldse kindlad selles, et selle hinnaga reisile saame.

Nii et tegelikult minu poolt on isegi 2 korda tehtud järelepärimine nende hinna kehtivusele. Aga oleks vist pidanud iga nädal neile meili saatma ja ikka ning jälle kinnitust küsima.
Seda ma pole tõesti maininud, et broneeritud sai 2 sarnast paketti, kuna soovisime reisile minna koos sõpradega. Aga ma arvan, et see pole hetkel oluline.

Tarbijakaitse vastab nii kiiresti kui võimalik, hiljemalt 30 päeva jooksul:
  • kirjalik küsimus (selgitustaotlus), vastab amet sellele esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul;
  • teabenõue, vastab amet esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 5 tööpäeva jooksul;
  • vihje, siis kontrollime selles esitatud asjaolusid, kuid kirjalikku tagasisidet nende osas ei anta;
  • avaldus, siis edastatakse see tarbijavaidluste komisjoni sekretariaadile ning teiega võetakse ühendust 5 tööpäeva jooksul.
  • lennukaebus (määruse (EÜ) nr 261/2004 alusel esitatud avaldus), vastab amet Teile esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 6 kuu jooksul.

Olen enda arvates kõik olulise info oma postitustes välja toonud ja ka
täpsustanud kui kellelgi mingi küsimus on olnud. Nagu ma eespool
maininud olen, siis Kidy Touri esimene möödalaskmine oli ju kohe
alguses, kui ma nende töötajale meili saatsin küsimusega "Tere taas,
soovin veidi infot. Leidsin Teie kodulehelt pakkumise 28.mai
2019 Porto Bello Hotel Resort & Spa, 7 ööd hinnaga 360,60 eurot
SENIOR SUITE ROOM. On see hind ikka õige, tundub kuidagi väga odav
võrreldes teiste kuupäevadega sellele toale?" Sellele kirjale tuli
automaatvastus, et töötaja on puhkusel ja küsimustega tegeleb keegi
teine. Seda vastust mul kahjuks enam postkastis alles pole. Aga keegi
pidi ju selle meili saama, aga sellele ei reageeritud. 

Ootan juristi arvamuse ära ja kindlasti annan sellest siin ka teada. Teistele reisihuvilistele siis abiks või hoiatuseks.

Mina tõesti väldin edaspidi seda firmat, kuigi varem sai Türgi reise just nende kaudu valitud, kuna kasutavad türklaste lennufirmasid, mitte Smartlynxi.
Seda ma varem ei maininud, et enne broneerimist saatsin nende esindajale meili küsimusega, et kas hind ikka õige, tundub liiga odav? Aga tuli automaatvastus, et töötaja puhkusel ja meilid saadetakse edasi teisele töötajale. See kõik jäi reedese päeva õhtusesse aega. Ja kuna ma siis vastust ei saanud, tegime online-st broneeringu laupäeval. See kiri pidi ju kellegi postkasti jõudma, aga sellele ei reageeritud. Esmaspäeval kinnitati rõõmsalt broneering ära ja kõik.

maree, aitäh abi eest, aga ausalt öeldes on praeguseks hetkeks igasugune reisituju kadunud. Ja oleme ikka pakettreise kasutanud, meie jaoks mugav variant.

Ootan Tarbijakaitse juristi arvamuse ära. Tegelikult asi polegi ju selles kui palju odavam see pakett oli ja kui palju juurde küsiti. Pakuti ka muid hotelle nende valikust ca 10% allahindlusega. Aga see pole ju lahendus. Minu jaoks jääb arusaamatuks nende väide: "Teile edastatud arvetel toodud hinnaga ei ole võimalik hotellis PORTO BELLO HOTEL RESORT & SPA 5* broneeringuid kinnitada." Kas siis septembris tehtud broneeringuid kinnitatakse tõesti alles veebruaris? Ja raha võetakse rõõmsalt ettemaksuna vastu? Probleem on ju selles, et sõlmitud reisileping ei tähenda midagi ja kui reisikorraldaja tahab, nõuab aga raha juurde.

No nii, lahenduseks on ettemaksude tagastamine. Ja kõigile teistele reisihuvilistele infoks, tegu on KIDY TOUR-iga. Nii et ärge tehke varajasi broneeringuid, vähemalt mitte selle firmaga. Te ju ei tea, kas tegu on veahinnaga ja kas saate reisile või mitte.

Kindlustust meil paraku veel tehtud pole. Oleme tavaliselt peale kogu reisisumma tasumist kindlustuse võtnud. Aga no täna peaks olema see päev, kui meile vastus antakse. Eks siis ootame.