Hunt

Uus kasutaja, liitus Tripiga 1 aasta tagasi

4 meeldimist
0 postitust
8 kommentaari
Viimased kommentaarid

Nii täpselt ei oska öelda, olen käinud kevadisel koolivaheajal. 

Barcelona bussid ootavad viimased lennud ära. Olen ka üle tunniajase hilinemise korral bussiga linna saanud. Arvestada võiks sellega, et kui oled väikeste lastega, on see neile üsna kurnav (hilinev lend, bussi väljumise ootamine, pikk bussisõit, kell 3-4 öösel hotellis jauramas).

Selles pole midagi kummastavat, et Nordica kontseptsioon tegutseda n-ö traditsioonilise flag-carrier´ina läbi kukkus. Eestis on väga vähe inimesi. Veel vähem on neid, kes lendavad äriklassis või premium klassis, mis on peamine tuluallikas lennufirmale. Vähe on ka neid, kes on Nordica kaubamärgile lojaalsed patriootlikel kaalutlustel (nagu Finnairiga lendamine on soomlasele au ja uhkuse asi, isegi kui maksab pileti eest 200 euro asemel 250 eurot, eestlane seda hinnavahet kahjuks alla ei neela). Nordicale/Estonian Airile on kogu tegutsemise aja olnud kohalikult rahvalt kuidagi müstiliselt kõrged ootused, mis samas ei laiene teistele Tallinnasse lendavatele firmadele  - vaadakem kasvõi sapiseid ja agressiivseid online meediakajastusi hilineva Nordica lennu (väga harva mõne teise kompanii holineva lennu kohta) kohta; teeninduse kvaliteet olgu mitte madalam kui Qatar Airwaysil, aga üle 150 euro pileti eest maksta ei tahaks jne. Samas kui Islandi vulkaanipurske tagajärjel kogu Euroopas lennuliiklus seisis ja Nordica ainsa Euroopa kompaniina eestlased bussiga Eestisse organiseeris, erilist kajastamist ei leidnud. Tegemist on fenomeniga, mida ma pole kohanud ühegi teise lennufirma puhul - ilmselt on siin mingi ekslik kolkalik "omaniku"arusaam, et kompanii on Eesti riigi oma, järelikult teenindagu mind kui maksumaksjat kuninglikult ja seda madala tasu eest. Aga peamine jah on ikkagi turu väiksus ja reeglina väga hinnatundlik klient. Seega saavad siin ellu jääda odavlennufirmad nagu Ryanair, AirBaltic, Norwegian oma madalama teenindusklassiga (millele eestlasel üldiselt vastuväiteid pole, sest tegu pole Eesti firmadega) pluss mõned kvaliteetkompaniid (Lufthansa, Finnair), kes konkureerivad tööreisijate pärast. Selge see, et maksumaksja raha põletamine pole lubatav ja Nordica praegune otsus on paratamatu. Ma olen neile küll väga tänulik äärmise kannatlikkuse ja pühendumuse, erinevate variantide läbikaalumise ja -proovimise eest, aga jah mis teha, need ei tööta. Saab rahvas jõukamaks, kasvab Tallinn kui ärikeskus, muutuvad inimesed EEsti kaubamärkidele lojaalsemaks, muutub ühiskonna suhtumine võõrastesse ja seeläbi kasvab väljastpoolt siia reisijate hulk, siis tuleb rahvuslikul lennukompaniil teha uus katse.