Lisaks jõuluvana külale tasub lastega kindlasti külastada ka "koopas" (vanas hiiglaslikus angaaris) asuvat Santa Parki. https://santapark.fi
Ja kui juba Lapimaal, siis Luosto lähedal ametüstikaevandust ei saa küll vahele jätta. Autoga lihtne, aga vajadusel saab sinna ka bussiga.
Kas keegi on käinud laevaga jalgsi Helsingis viimasel ajal? Huvitaks kui kaua maaleminek (nö tänavale jõudmine) võtab aega kui EU covid cert olemas on? Plaan minna Tallinkiga. Star jõuab kl 18:30 ja rong Helsingi rongijaamast läheb 19:30. Kas see aeg on praegu piisav nädala sees minnes?
Kindlasti sõltub sellest kui palju inimesi laeval on, aga mingigi indikaator, et kas mängiksin väga tulega või on tund aega ok ametlikust saabumisajast rongijaama jõudmiseks?
Kas keegi on viimasel ajal LPG gaasiautoga Norras käinud ja teab, millist LPG otsikut seal praegu kasutatakse? mylpg.eu ütleb, et nii meie taldrik (dish) kui ka Bayonet, aga kas paralleelselt või ühes tanklas üht ja teises teist, ei selgu. St huvitaks, kas tuleb osta spets adapter või saab tavalise Eesti otsaga hakkama?
Sama siin. Autoreiseni 0€ omavastutus sai järgi ka proovitud, kogemata mõistagi. Mingi poolemeetrise äärekivi otsa tagurdasin parkides (ei osanud oodata, et nii kõrge on..) ja tiival mõnus kriips sees. Aga polnud hullu - tagastades Autoreiseni töötaja ütles, et see normaalne ja hinna sees, et ärgu ma muretsegu :D
Huvitav, miks just nendesse Ukraina linnadesse? Kas need plaanid on tehtud enne koroonat kui Helmed polnud jõudnud veel välistööjõudu välja saata ja sihtgrupiks on Ukraina töölised? Või käivitatakse seal lihtsalt Wizzi baas ja kuskile on vaja lennata? Ehk siis mind pani imestama, et kes see potentsiaalne lendaja neil liinidel on...
Eesti maapiirkondade väga selge probleem on see, et meie turismiperiood ei ole ju isegi 3 kuud, pigem rohkem 45 päeva max: juulist poole augustini. Juba augusti lõpus on paljud kohad tühjad ja pannakse kinni. Turiste on samuti palju vähem, suurusjärgu võrra vähem. Kui lähete kuskile Lõuna-Euroopa poppi piirkonda, siis seal on madalhooajal sama palju turiste kui meil suvel.
Loomulikult võib arutleda, et kas turiste ongi vähe seetõttu, et hinnad on kirved, aga eks suur osa on pigem ka selles, et Eesti ei ole lihtsalt tuntud turismisihtkoht ja suurlinnad on kaugel.
Seega püsikulud tuleb jaotada lühema perioodi peale ja ongi hind märgatavalt kõrgem. See ei tähenda, et hind oleks õiglane alati ja igal pool - kindlasti on ka kohti, kus küsitaksegi ebamõistlikult palju.
Reaalselt on ilmselt rahatagastusi oodata siis kui a) konkreetne lennufirma saab riigiabi b) kui piletite müük uuesti käima läheb ja lennufirmale mingi raha tekib. Samas kui tegu on airbalticu või finnairiga ja näete ette, et tulevikus tahaks ka lennata, võib muidugi voucheri võtta. Win-win mõlemale kui lennufirma kriisi üle elab. Üleelamine sõltub ka sellest kui paljud voucheri valivad :)
Hetkel ei tea muidugi keegi midagi kindlat lendude taastumise kohta väita.
Mis tüüpi voucher on? Kui on mingi piiranguga voucher (soovitan tingimusi lugeda), siis nende bron süsteem välistab piletid, mis tingimustele ei vasta. Samuti ei saa minumeelest neid kasutada ümberistumisega teistele lennufirmadele (nt airBaltic + KLM lend). Osad nende voucherid on sellised, et muidu on hind nt 39 eurot mingi kampaaniaga, paned voucheri sisse ja siis näitab, et hind 79 EUR vms. Igal juhul tasub small printi lugeda :)