MartinABC

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 kuud tagasi
4 meeldimist
1 postitust / 21 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Rentalcarsis on iga pakkumise juures tingimuste link - palju teksti pisikeses kirjas. Seal on kõik vastused olemas. Need tasub alati üle vaadata enne reserveeringut, muidu pärast tekivad teemad, et "mind peteti, pidin lisaks maksma" jms. Kui ei viitsi üle vaadata, võta kohe EuropCar vms lehelt otse, maksad lisaks ja ei pea small printi lugema.


FinnAiril ja AirBalticul on praegu mingi RentalCarsi kampaania ka, saad boonuspunkte vms - kui huvitab.

Viareggiost 15 minuti kaugusel on näiteks Marina di Pietrasanta - tore rannaäärne kuurort. Kohalikes restoranides on üsna mõistlikud hinnad kuurorti kohta ja saab värsket kohalikku toitu. Nt kui soovid värskeid mereande, siis Ristorante Da Carlino on väga hea koht (soovitav päeva ajal läbi käia ja laud broneerida). Lisaks on seal muul, saad jalutada merele, pikk liivarand, palmidega rannaäärne allee ja muu, mis kuurorti juurde käib. Randu on nii lamamistoolidega (tasulised) kui ka avalik rand.

Kui osa lennust on Nordicaga, kasvõi Regional Jet Varssavi reis, siis tasub alati esimesena Nordica klienditeeninduse kaudu proovida. Reeglina aitavad kiiremini ja professionaalsemalt kui Lihtsalt Oodake Toruotsas (LOT) klienditeenindus. Aga rõõm kuulda, et asi lahenes :)

Soovitakse lihtsalt nöörida. See paar postitust tagasi lennufirma õigustamine on küll üsna kahtlase maiguga. Sisuliselt müüvad teenust, mida pole mugav tarbida ja kus tegelikult väljareklaamitud hinna eest sa ei saa seda, mida on mõistlik oodata (nt 3kg seljakott läptopiga ja kohvri mõistes ülikerge ja väike 6 kg kohver). 


Finnairil sul keegi ei kaalu seda, vähemalt mul ei ole juhtunud veel. Ega ka Nordica, LOT, Lufthansa. Suuruse mõõtmist vahest olen näinud, mis on ka mõistetav, sest ruum on tõesti piiratud ja sul ei saa ette planeerimata poole reisi ajal kohvri mõõdud suureneda (erinevalt kaalust).

Tehku siis üldse käsipagas tasuliseks nagu Ryanair ja WizzAir, mitte nii, et "võtke kohver kaasa, aga tegelt makske ikka juurde". Ryanairi maine kujunes omal ajal nii poriseks just sellise hämara poliitika tõttu, kus aeti hambatikku lõhki ja peedistati inimesi. AirBaltic tahab endale sama sopast mainest ilmselt.

Aga "vatse" tasakaalustamiseks: British Airways - käsipagas kuni 23 kg, EasyJet - kaalupiiranguta, Norwegian 10 kg, WizzAir ja RyanAir saab küll võtta ainult priority teenusega, aga siis on 10kg (pluss seljakott/käekott lisaks). AirBalticul on lihtsalt väga kehv teenus, mille eesmärk näib selgelt olevat reisijate peedistamise pealt lisaraha teha. See pole mingi kena äripraktika, pangu nad tingimustesse kirja, mida soovivad.

Kui nad tahtnuks reisjate mugavusele mõelda (nagu ise reklaamivad), oleksid teinud 10kg check-in kohvri selle raha eest. Sellel oleks mingi väärtus ka reisja jaoks.

Ma olen tagurlane, ostsin hiljuti TomTom GO 620 ja olen väga rahul.  Täpselt sobiva suurusega 6" ekraan, korralik esiklaasi kinnitus (mitte armatuurlaual nagu enamus telefone), välisvalgusega kohanduv ekraan, telefonist saab neti jagada ja siis on reaalajas liiklusinfo ka olemas. Meeldib palju rohkem kui telefoniäpid, aga see on mu isiklik eelistus.

Aga nõus, et odavama otsa satnave ei maksa osta, nende lisaväärtus võrreldes telefoniga on kaheldav. Võib-olla ainult see, et telefoni akut ei söö ära, sest naviäpid tihti söövad rohkem akut kui telefon samal ajal laadida jõuab.

Täna saatis see naljalennufirma mulle sellise kirja, kus ütleb, et hakatakse spetsiaalselt kaaluma lennujaamades. Ehk sisuliselt pileti hind käsipagasiga reisijale on 9 eurot kallim kui veebileht näitab. Nt kui lähed nädalaks tööreisile, siis läheb ikka üle 8 kg lihtsalt. St nad ei kaalu mitte ainult käsipagasit üksi, vaid ka väikest ühikut (käekott, läptop jms) koos. Minu seisukoht on, et pangu oma piletihind siis kohe mõni eurot kallimaks ja tehku normaalne kaalupiirang, selle asemel, et sebida siin kaaludega.

Dear passenger,
we would like to inform you that heavy traffic is expected at most European airports during the summer vacation season.
In order to ensure efficient boarding and sufficient baggage space in the aircraft, we have introduced additional cabin baggage control points at our airports. Therefore, we kindly ask you to check your cabin baggage dimensions and weight prior to going to the airport.
If you are not sure whether your bags fit within our cabin baggage allowance, you can purchase additional cabin baggage weight or add additional bags to your reservation by clicking here.
We look forward to seeing you onboard and hope you will have a smooth travel experience with airBaltic.
Kind regards,
Laura Vecvanaga - Puķīte
Air Baltic Corporation
SVP Ground Operations & Customer Care 

Jah, broneerisin kõik öömajad Jordaanias AirBnb kaudu ja kõik oli korras. Review'sid tasub lugeda (mitte ainult Jordaanias, igal pool reisides). Aqaba's endas on üsna soodsalt hotelle ja majutusi, aga kui tahad end välja lülitada ja lapsed ka kaasas, siis ehk mõni puhkekeskus parem. Ise olime Tala Bay's, kinnine resort, kus kõik olemas, puhas ja hooldatud. Hinnad muidugi vastavad. Aqaba ise on muidu tore linn, väga ilusti saab liigelda (erinevalt Ammanist, kus oli natuke metsik).

Mõttetu, soovitan Ryanair Roomsist hoiduda. Olen 2 korda broneerinud sealt. Üks kord laekus krediit ilusti, teisel korral mitte. Kui online chatis küsisin, öeldi, et tasulisele tel numbrile tuleb helistada. Jätsin asja sinnapaika. 


Kui seda laekunud bronni oma kasutama hakkasin, andsid nii Ryanairi äpp kui veebileht täiesti nonsens veateadet. Ei õnnestunudki kasutada ja lõpuks aegus.

WizzAiri oma olen edukalt kasutanud see-eest, on laekunud ilusti ja kasutamisel polnud mingit probleemi. Neil käib booking.com kaudu, saad 10% lennukrediiti 6 kuu jooksul kasutamiseks. Krediidi laekumine on siiski aeglane, ca 1-2 kuud.

Otsus on su enda teha, aga õnnemäng oleks see kindlasti. Enamasti olen jõudnud õigel ajal, aga korra ka tunni hilinenud ja nagu üks eelpool kirjutaja - korra ka 30 min vaba treppi oodanud. UK piirikontrollist saab kiiresti läbi kui reisid passiga ja kasutad automaatväravaid, aga siis ei tohi kuni 12-aastaseid lapsi kaasas olla.

Veidi ehk teemast kõrvale, aga kui Eestist alustad, siis minu kogemuse järgi on kõige kiirem võtta Liepaja-Travemünde laev (Stena Line) ja siis pane läbi Austria Itaaliasse. See ei konkureeri kiiruses muidugi nendega, kes 24h järjest uhavad, aga kohale jõuad virgemana. Muidu jõuad Veneetsiasse ja näed unes ka, et kanalis Poola rekkad sul kondli ees tuiavad :D

Jah, Ammanis ei ole tasuta viisat. Tasuta võid saada siis, kui su reis on ostetud Jordaania reisikorraldaja käest, mis ilmselt on vähetõenäoline. Jordan Passi puhul on viisa lihtsalt hinna sees, mitte nüüd tasuta :)

Jah, perega lendamiseks on airBaltic eriti halb valik, just seetõttu, et tahaks ju ikkagi perega koos istuda. 2 + 2 reisija korral tuli kohe 120 EUR istmetasu otsa (ümbesistumisega, kus istmed oleks pidanud ostma mõlemas suunas kahe lennu peale), jätsin ostmata. Nordica on perereisi jaoks parim variant, kui nad ainult kuskile lendaksid ka :) Aga no seni oli AB töiseks reisiks päris OK, aga nüüd on kahtlused tekkinud.

Või kui selline olukord tekib, siis võta kaasa ka aegunud kaart. Mul on ükskord selline olukord olnud, kus lihtsalt oli vaja kaart kinni panna.

Autoeuropel on tavaliselt tasuta tühistamine või muutmine hinna sees, soovitan uurida, kas see on võimalik? Kui kindlasti on vaja tasuda ühe inimese kaardiga, aga sõidab teine, siis on ainuke legaalne võimalus, et krediitkaardi omanik on esimene juht ja "päris juht" on teine juht lepingus. Ilma teist juhti märkimata on see probleem, et õnnetuse korral kindlustus ei kehti, seega väga ei soovita seda riski võtta (maksad kõik kahjud omast taskust).


Samuti tuleb kindlasti tähele panna, et tegu oleks krediitkaardiga. Kuigi netis lubab tihti bronni kinnitada ka deebetiga, siis kohapeal nõutakse ikka krediitkaarti ja selle puudumisel võib samuti olla tulemuseks, et oled maksnud, aga autot pole. Päris räpane äri, paljud esimest korda rentijad saavad mõne sellise konksuga pihta.

Terve hunnik Wadi Rumi kämpinguid on Airbnb's olemas. Me bookisime sealt ja leppisime kohalikud tegevused (kaamelituur ja 4x4 tripp) enne kämpingupidajaga kokku. Kõik nad korraldavad oma kämpingutes neid ekskursioone, sest see on põhisissetulek enamasti (mitte majutus). Väga äge ja kordumatu elamus oli! 


Tundus, et need turistid, kes tulevad väravasse, viiakse enamasti paari sissepääsule lähema vaatamisväärsuse juurde, mis on ka muidugi vaatamist igati väärt, aga kus on suur hulk inimesi (autod voorisid pidevalt) ja tõeline kõrbekogemus jääb saamata.

Kel veel minek, siis tasub kaaluda ka Jordan Passi - https://jordanpass.jo/ - sisaldab viisat ja sissepääsu pea kõigisse riigi vaatamisväärsustesse, sh muidugi Petrasse.


Ammani lennujaamas kulus ca tunnike. Viisa ise võttis mõned minutid - pandi viisa passi, tehti pilti, võeti raha (sai maksta kaardiga).  Aga järjekord võttis aega. Kes saab esimesena lennukilt tulema, saab ilmselt kiiremini. 

Jordaanias on kõige mõistlikum liikumise viis rendiauto. Ammani lennujaamast Surnumere äärde on väga lihtne sõita (Ammanis sees mitte nii väga). Ühistransport on seal üsna nirul järjel (aga mitte võimatu).

Ma lisan, et broneering peab kindlasti olema tehtud esimese juhi krediitkaardiga, muidu võite lausa broneeringu rahast ilma jääda autot vastu saamata (ja kõik on seaduslik). Autorendifirmad on üks kahtlane seltskond, kus väikeses kirjas tingimusi tasub alati lugeda! Kui on tundmatu firma, tasub kindlasti enne tausta googeldada, mõned (nt Goldcar) on nii halva reitinguga, et sealt autot võttes võib suurte lisakuludega lõpetada.

Me kasutasime Autoreisenit: https://autoreisen.com/ Tasuta lasteistmed, 0 omavastutus, väga kiire teenindus ja igati jamavaba kogemus oli :) Soovitan!

Eriti kui ette ära osta (vaata nt Megabus või National Express), siis on kindlasti bussiga odavam. Aga kui rongiga sa sõidad alla viie tunni enamasti, siis bussiga min 8 tundi öösel või 10-11 tundi päeval.. Rongi puhul tasub ka ette osta advanced fare, mis on 2-3 korda odavam kui tavahind. Üldiselt kui tahad mugavalt reisida ja rahakott lubab, siis rong. Saad jalga sirutada, rahulikult lugeda, kohvi osta jms. Bussiga ma päeva ajal liiklemist kindlasti ei kaaluks, vb ainult ööbuss. UK maanteed on väga koormatud ja pole mugav. Rongiga on ka eri jaamadest eri rongifirmad, niiet hind kõigub. Aga võiksid arvestada, et odav buss 12 naela, odav rong 60 naela.

Rongi puhul võid otsida ka osade kaupa pileteid, abiks on https://splitticketing.trainsplit.com/ . See töötab nii, et vaatab, kas samale marsruudile on osade kaupa soodsamat piletit saada kui otse ostes. Nt suure tõenäosusega on London-Somewhere ja Somewhere-Glasgow odavam kui London-Glasgow otse osta. Vahel isegi ei tule rongi vahetada, lihtsalt piletid on erinevad (aga vahel tuleb siiski ka ümber istuda).