MartinABC

Uus kasutaja, liitus Tripiga 8 kuud tagasi
13 meeldimist
2 postitust / 45 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid
Nordica minu teada ei rendi ühtegi lennukit ja pole kunagi ühtegi lendu teostanud, lennukeid rendib ja lendab ikka Regional Jet.

Norsu, 5.4M on konsolideeritud tulemus, mis tähendab, et sisaldab ka tütarfirma Regional Jeti tulemit, kes siis ikkagi neid lennukeid rendib ja lõppkokkuvõttes läbi Regional Jeti osa Nordica piletimüügirahast Transpordi Varahalduse hoovile viiakse.

Kusjuures hästi huvitav on ka see, et 2017. aasta lõpuks oli ettevõttel jaotamata kasumit 1.4 milj krooni, seega jääb arusaamatuks, miks 4 kuud hiljem nimetab nõukogu seisu "väga raskeks" ja vahetab juhi. Samuti kui vaatame, kust kahjum tuli, siis 2017. aasta müügitulud olid grupil 64M ja 2018. aastal 70.8M. Ehk selgelt tõusvad. Küll aga vajaks täpsemat lahtiseletamist, mis juhtus 2018. aastal kui 2017. aasta kulud 57M tõusid järsku 72.4M peale. Teisisõnu, teeniti 6M rohkem, aga kulud suurenesid 15M. 

Kui autorendiga on probleem, siis just krediitkaart aitab. Kui oled rendifirmale vaidlustuse esitanud ja nad keelduvad või ei vasta, siis saad nõude esitada oma pangale tehingu vaidlustamiseks (tagasipööramiseks). Ainuke eeldus on, et oled enne proovinud asja otse firmaga ajada ja mingi kirjalik jälg on (nt saadetud email ja kui on, siis vastus). Seejärel pank annab mingi 30 päeva rendifirmale aega vastulauseks. Kui seda ei tule, siis saad raha kohe tagasi. Kui tuleb, siis sul on võimalik seda kommenteerida ja neil omakorda vastata.


Kui mõlemal argumendid esitatud, siis kaardiorganisatsioon (Mastercard/Visa) teeb otsuse lõpuks. Kui rendifirma ei näita, et nõudel alust on (nt sinu allkiri kuskil vaidlusalust summat kinnitamas), siis saad raha tagasi.

@smallisland Muidugi ajan, ise sõidan kogu aeg Paddingtoni, aga loomulikult St Pancrasest tube'ga :)) Parandan selle postituse ära. Aitäh märkamast!


Shuttlebussi pileti eraldi ostmisega oli vist see, et ainult sularaha võeti vastu (vähemalt siis kui ise viimati uurisin, vb nüüd on muutunud).

Mul oli Lufthansaga korra sarnase ülesehitusega juhtum. Lufthansa maksis niipalju kui arvas heaks ja ülejäänu tasus If (olles siis eelnevalt nõudnud, et ma esitaks esmalt nõude lennufirmale ja nemad maksid ainult selle osa, mis puudu jäi).

Kindlustusse pöördumiseks oli vaja kirjalikku infot nõude esitamise ja vastuse kohta (nt emaili koopia). Tee lennufirmale pöördumine, kus palu neil välja tuua lennu ärajäämise põhjused ja kompenseerida kulud (kui senine suhtlus oli suuline). Kui nad täiskulusid ei hüvita, siis saadud vastus koos kuludokumentidega esita kindlustusele.
Taksole soovitan eelistada rongi, ise kasutan seda kui Lutonisse asja on. Lennujaamast osta pilet algusega "Luton Airport" (mitte "Luton Airport Parkway", sest siis pead ise rongijaama jalutama või lisapileti ostma). Rongijaam on natuke eemal. Kohe terminali ees, busside rea paremal äärel väljub "Luton Airport Parkway" shuttle buss, kuhu saad selle rongipiletiga peale, iga 10 minuti tagant väljub ja viib otse rongijaama ette. Rongid käivad ülitihti (max ootamine ehk 15 minutit) ja rong St Pancras/Kings Cross võtab ca 30 minutit, väljub alati platvorm nr 1. Rongipileti võid osta ka sellise, kus metroo kasutus juba sees on. Kui Londonis navigeerimist kardad, siis sõida lihtsalt St Pancras'esse ja telli Bolt (või Uber või takso).

Bussidest on Lutonist kõige mõistlikum/soodsam 757 Greenline. Pileti saab netist ette osta kuupäeva täpsusega, seega saad aega säästa ja võtta kohe esimese väljumise. National Express müüb ette ostes küll odavamalt, aga need on kellaaja täpsusega, mis lennult tulles pole ehk hea mõte (on ka flex pilet, mis on muudetav, aga kallim ja pead ise muutma siis). Easybus müüb mõlemaid edasi, ka kellaaja täpsusega, seega pole kõige parem variant (vastassuunas on teine lugu). Kuigi lõppjaam on kõigil Victoria, siis enamik rahvast läheb varem maha (Baker street või Marble Arch näiteks head kohad edasi navigeerimiseks).

Pigem jah ei ole mõtet riskida, sest UK lennud ikka tihti hilinevad, palju rohkem kui meil siin Tallinnas. 20 min kuni tund on ikka väga sageli. Õhuruum nii täis. Võib ka vedada muidugi. Ma ei ütleks, et see on lotomäng, pigem nagu kasiino juba, kus panused kõrged ja kaotus suurem :)

Kui kindlustus ei kata, siis minu loogika ütleks, et tõenäoliselt on odavam vaadata uus Tallinn-London lend eelmisele õhtule, ei pea ju piirama ennast Ryanairiga. Ka easyJet ja airBaltic lendavad otse, küll Gatwicku. Aga üks õhtu kohal vs mitu päeva Londonis on ikka vahe sees küll :) Air Balticuga saab lisaks Riia kaudu iga päev Londonisse (või otse Riiga sõites lendab sealt veel Wizz ka).

Sa pole küll konkreetseid kuupäevi toonud, aga arvestades, et Ryanair ei lenda T,N,L ja Air Balticul just neil päevil on otselennud Tallinnast, siis võiksid ju sobituda.

Palju mõnusam lennata kui suurte odavlennufirmadega. Olen lennanud nii üksi, kaksi kui lastega. Niiet lenda julgelt :)

Ette bronnimise mõttekus sõltub nii kohast kui eriti reisi ajast. Tipphooajal võib tõesti valik kesiseks jääda kui ette ei võta. Samas praegu septembri lõpus Lõuna-Euroopasse sõites tee igal pärastlõunal prognoos, kuhu õhtuks jõuad ja leiad kergesti soodsa hinnaga suurepäraseid majutusi.

Kui easybusiga kindlale kellaajale ette osta ei taha (lend hilineb ja jääd maha või hoopis saabub varem ja ootad halliks), siis kõige soodsam on 757 Greenline buss. Rong on mugavam, aga kallim.

pole lennates küll aru saanud mida sealt pardalt osta mõtet 


Ma tavaliselt ostan toitu, nt Nordica pakkumine - värske võileib ja apelsinimahl 6 euro eest - oli üks turu parimatest nii kvaliteedi kui hinna poolest. airBalticu ettetellitavad lõunad on natuke krõbeda hinnaga, aga kvaliteetsed. Kui minna lennule töölt vms, pole lihtsalt aega alati enne süüa. Laupäeval puhkusereisile minnes on teine asi muidugi.

Üldiselt muidugi spetsiaalselt lennukisse shoppama minna pole väga mõtet :)

Kusjuures paljud ostavad kohvi - aga seda ei soovitaks kui lend üle 90 minuti. Vedelikukadu on lennu ajal niigi suur ja kohv ainult suurendab dehüdratsiooni.

easyJet suudab väga hästi oma lende müüa, nad on kõige kauem lennanud ka sel liinil praegustest. Piletihinnad teevad pika puuga teistele ära, isegi BAst oli kallim kui see lendas.

Airbalticu puhul saan aru 200-300 eurot edasi tagasi hinnast,sest lennukid on uued ja mugavad,teenindus kõrgel tasemel jp.


 AirBaltic on täna üsna samasugune odavlennufirma nagu Ryanair - random istekoht, range pagasipoliitika jms. Lennukid on mõlemal uued. Tegelt kui lendama hakkad ja lisad juurde ostad, siis AB hind läheb ikka karmilt üles võrreldes Ryaniga.

Millised lennufirmad maksavad käibe pealt lisatasu?

Kusjuures peale seda kui BA lõpetas, olen märganud, et airBalticu lendudel on sageli äriklassireisijad olemas. Enne nagu ei näinud :) Üks äriklassireisija toob rohkem sisse kui 5 basic piletiga inimest.


Wizzi puhul vaevalt, et lõpetamise põhjuseks oli rahakate reisijate puudumine, sest Ida-Euroopa odavlennufirmana nad vaevalt sellele segmendile orienteerusid. Eks iva vast selles, et liin on väga pikk (3h) ja lennukit saab mujal kasumlikumalt lennutada. Isegi kui sama hinnaga kohad välja müüa, siis lühemal lennul on kasulikum lennata. Aga eks nende puhul mängis nõudluse kujunemises rolli ka väga kehv lennuaeg Londoni poolt (kl 6 hommikul vms).

Üks tähelepanek ka: hoolimata viiest firmast, mis vahepeal Tallinna ja Londoni vahel otselende tegid, siis esmaspäeva hommikul Londonisse ja reede õhtul või laupäeva hommikul tagasi saamiseks tuleb siiski võtta ümberistumisega lend.

Nordical on praegu kampaania või lõpumüük, saab näiteks Trondheimis ära käia, või Kiievis või Vilniuses. Kõik hinnas (kohver, istekoht) ja piletid soodsad.

Signaali kasutatakse Itaalias selleks, milleks ta mõeldud on - tähelepanu äratamiseks, mitte nagu Eestis, kus signaali lastakse kellegi sõimamiseks. Seega ei tasu kohe rusikat aknast välja pista kui keegi teile signaali laseb.


Näiteks kui sõidate kitsal (kus 2 autot vabalt mööda ei mahu) ja pimedate kurvidega teel, siis on kombeks enne kurvi signaali lasta - vastutulija oskab siis teiega arvestada.

Tänaseks on teada, et esimesena pani pillid kotti siiski British Airways, juba 2019. aprillist. Praegu otsisin pileteid novembrisse ja mis ma näen - WizzAir viimane broneeritav lend Tallinn - Luton on 23. oktoobril 2019. Ma ei oska kinnitada, kas nad pakivad lennukid kotti või siis lihtsalt teevad graafikuid ümber seal. Aga arvestades, et mujale saab ilusti broneerida, võib juhtuda küll, et ka Wizz lõpetab Londoni lennud.

see oleks ikka päris hull, kui Sind pidevalt läbi valgustataks, mis siis Sinust lõpus järgi jääks...


Euroopa Liidu lennujaamades kasutatakse "läbi valgustamiseks" põhimõtteliselt mikrolainet (mitte röntgentit) ja see on inimesele ohutu, pikaajalisel kasutamisel võib ta uuritava inimese nahka natuke soojendada, aga muud midagi. Sisuliselt keha läbi ei valgustata, vaid otsitakse keha vastu peidetud asju. Ioniseeriva kiirgusega töötavad kehaskännerid on EL-is keelatud.

Ei soovita küll ülemõõtmelise kotiga õnne proovida kui just 60 EUR pagasitasust suva pole. See võetakse rajalt maha väga suure tõenäosusega ka siis kui mingit muud suuremat kontrolli parasjagu ei toimu. AB on suvest saati päris karmilt jälgima hakanud käsipagasit.

Jep, rohkem kui 14p on tarbija risk. Nt kui bronnite WizzAir lende rohkem kui kuu ette, siis turvalisem on võtta kõik muu (hotell, autorent etc) võimalikult paindlik (muudetav, tühistatav), muidu olete lõhkise küna ees. WizzAir muudab oma graafikuid pidevalt nii  kellaaegade kui kuupäevade lõikes. Rääkimata siis sellest, kuidas mingi liini lende Tallinnast lükati üldse kuu aega edasi. Hetkel just Tallinn-Luton liinil lükkasid kõik laupäevased lennud 1-2 päeva edasi.

Täpsustaksin, et kui 3. terminalist tuled, saad tunnelisse kohe peale saabuvate alast väljumist (st see koht, kus teised saavad vastu tulla).  Mõnikümmend sammu ja lähebki trepp/kaldtee tunnelisse. Seega pole üldse vaja terminalist välja minna :) Viidad on igal pool väljas, seega pole vaja liiga palju muretseda. Peamine oht on tõesti lennu hilinemine. Vahel võib aidata kümme minutit säästa istekoht võimalikult lennuki eesosas.

London Gatwickus ka kaaluti ja kel üle 8kg, pidi raha välja laduma.

Rentalcarsis on iga pakkumise juures tingimuste link - palju teksti pisikeses kirjas. Seal on kõik vastused olemas. Need tasub alati üle vaadata enne reserveeringut, muidu pärast tekivad teemad, et "mind peteti, pidin lisaks maksma" jms. Kui ei viitsi üle vaadata, võta kohe EuropCar vms lehelt otse, maksad lisaks ja ei pea small printi lugema.


FinnAiril ja AirBalticul on praegu mingi RentalCarsi kampaania ka, saad boonuspunkte vms - kui huvitab.