Carolyn

Uus kasutaja, liitus Tripiga 2 aastat tagasi

1 meeldimist
0 postitust
9 kommentaari
Viimased kommentaarid

Mina läheksin Maltale. Lastel teha, endal teha, ilm ja meri veel soe, pole teab mis kaugel, lennupiletid odavad, igasugu erinevaid kortereid  võimalik üürida.

Minu andmetel, kui oled vaktsineeritud ja ka piisav aeg möödas, et sertifikaat kehtib, ei pea testi tegema, ei antigeeni ega PCR testi.

Seda ka läbi Saksamaa lennates. Vähemalt on selline info nii Saksamaa läbimise infos, kui näiteks Hispaaniasse või Itaaliasse sisenemise infos. Et peab olema vaid saabumisriigi tervisedeklaratsiooni vorm ja nö. roheline pass.

See kõik võib meie numbrite edenedes muutuda, aga tänase seisuga on nõuetes selline info. Või olen ma ehk millestki valesti aru saanud?

Tulin just Lõuna Hispaaniast. Maski kannavad nii väljas, sees kui ka matkarajal absoluutselt kõik kohalikud, turistid ja ka väikesed lapsed, samuti desinfitseerivad igal võimalusel käsi ja seda ka vabas looduses ja väikeste külade tänavatel. Pigem näeb mõne turisti lõua all maski või nina väljas, aga kohalike puhul mitte. Maski kandmist matkaradadel kontrollivad teenindus meeskonnad, tänavatel politsei ja vabas looduses sinna sattunud muud inimesed. Kui maski ees ei ole, tehakse kohe märkus. Ainus koht kus maski ei pea kandma on söögilauas, aga ka seal on vahel mõnel mask ees. Et Lõuna Euroopa on täna maski kui sellise väga omaks võtnud, ka rannas jalutades, ainult lamamistoolil ei näinud paljudel maske.

Itaalia lehel on info, et üksi vabas looduses ei pea olema, seega kui satud üksi metsa või mägedesse, ilmselt ei pea, aga kui on keegi veel, siiski peab.

to Kaire Meier

Bookingu broneeringu juures on link - "palun tasuta broneeringu tühistust" Esmalt hotell keeldus. Siis saatsin neile uue ilus kirja selgitusega miks ma ei saa tulla, et esmalt tühistati lennud ja hiljem kehtestati riigisisesed karantiid ja lisasin hotellile Booking.com kirja partneritele -  https://partner.booking.com/en-gb/help/legal-security/important-information-regarding-coronavirus

Siis hotell lubas tasuta tühistust ja oli nõus mulle makse tagastama.

Aga see oli märtsi lõpus. Nüüd tundub, et nii majutused, kui lennufirmad muudavad iga päev oma suhtumist ja tegevusi, aga proovida tasub igal juhul kui Bookingu dokumendis kirjeldatu sobib antud tühistuseks.

to Hannesto Suur tänu, seda ma tegelikult ei teadnud, arvasin, et ostu hetkest :) Proovin, tundub, et nii on lihtsam. Pank oli väga mõistev ja tegu MasterCard´iga.

1. AerolineasArgentinas - Travelgenio kaudu ostetud lennupiletid Buenos Aires - Montevideo - sain raha tagasi kaarditehingu vaidlustusega 7 päevaga

2. Direct Ferries Argentina - laevapilet Colonia del Sacramento - Buenos Aires - sain raha tagasi 7 päevaga

3. Booking.com - makstud ja tagastamisele mittekuuluv broneering korterile Buenos Aireses - sain raha tagasi 2 päevaga

4. Booking.com - makstud ja tagastamisele mittekuuluv broneering Montevideo hotellis - sain raha tagasi 7 päevaga

5. Lufthansa - lennufirma poolt tühistatud lennupiletid 15.03, lend pidi toimuma 18.03 - igasugu keerutamine ja tagastusest kõrvalepüüdmine, broneeringu tühistuse kinnituse mittesaatmine kuni 26.03. 

26.03 kinnitati, et tagastus toimub 7 - 10 päeva jooksul, tänaseks on 27 päeva. Edasi palutakse küsimisel vaid kannatust ja ei mingeid mõistlikke seletusi miks ei tagastata või millal tagastatakse. Kahjuks ei ole siia võimalik kaarditehingu vaidlustust teha kuna ost on sooritatud rohkem kui 120 päeva tagasi. Ilmselt on mõistlik kasutada mõnda lennuabi firmat ja menetleda tagastust koos viivistega, mis jääksid siis lennuabile.

Jaa Raul_R, nii on tõesti, ma saan sellest aru küll, olgu korrad ja seadused nagu nad on, elu on ikka nagu elu on.

Ma ise usun/loodan, et tagastused hakkavad toimuma, kui maailm jälle avaneb ja lennufirmad käibevahendeid saavad, kui tekib rahavoog.

Lihtsalt erinevaid foorumeid lugedes on jäänud tunne, et tagastusi ei ole tehtud veebruarist alates, see tekitas küsimuse, et kas tõesti on nii, et meil ka palju lennatakse Lufthansaga, kas on ehk keegi kes on saanud raha või on kõik siiski ootel lennuliikluse avanemiseni? Tunduks lootusrikkam, kui keegi oleks saanud :)

To Raul_R

Päris nii siiski ei ole, et võib vabalt minna sügiseni, see on sellisel juhul lennufirma omavoli minu raha kasutusel. Antud väljamakseks on neil kohustuslik reserv, ilma milleta nad tegevusluba ei saa ja väljamakse aega määrab kokkulepitud mõistlik aeg, mitte lennufirma vaba valik ja seda määravad eraisikutel tarbijakaitse sätted.

Ma ei pidanud hetkel silmas üldist EU määrust 261/2004 lendude ärajäämisel lennufirma süül, sel juhul ma raha ei saaks, sest tegemist polnud lennufirma süüga. Pidasin silmas seoses Covid-19 tehtud erimäärust Brussels, 18.3.2020 C(2020) 1830 final - COMMUNICATION FROM THE COMMISSION Commission Notice Interpretative Guidelines on EU passenger rights regulations in the context of the developing situation with Covid-19

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

Kas kellelegi on tulnud Lufthansast nende poolt tühistatud lendude või lennu tagasimakse? Nad saadavad küll lennu tühistamise kinnituse, kuid refund´i kinnitust saadava summa osas nad ei saada enne kui väljamakse korralduse otsust ei ole ülekande osakonda saadetud. EU määruse kohaselt peab väljamakse tegema 7me päeva jooksul, MasterCard kinnitab, et võib oodata ka 14 päeva, aga sealt edasi tekib refundile viivise nõue või siis intresside maksmise kohustus, et refundi puhul ei ole tegemist kliendi poolse tasuta krediidiga lennufirmadele. Minu lend tühistati 15.03, kinnituse Lufthansast lennu tühistuse osas sain alles 26.03 ja refund´i kinnitust ei ole tänaseni saanud. Paluvad olla kannatlik, aga ma ei saa aru mis osas kannatlik. Antud summad kuuluvad tagastamisele kohustuslikust reservist ja sellega ei peaks mingit keerulist protseduuri olema. Hetkel on see lihtsalt tasuta kliendi raha kasutamine. Samuti ei öelda kui kaua peaks kannatlik olema ja kas maksetähtaja ületuse eest tasutakse ka intresse või viiviseid.