Hannes Saarpuu

Uus kasutaja, liitus Tripiga 2 nädalat tagasi
4 meeldimist
1 postitust / 3 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Tere Martin!

Saan otse algallikast kommenteerida.
Esiteks - iga tegevust ja juhtimist tuleb hinnata kontekstis - mis oli olukord ja mis oli juhile antud ülesanne.  Väljastpoolt vaadates on alati pilt selles osas lünklik.
Minu tulek Nordicasse oli tingitud sellest, et mingi hetk tekkis omanikul/nõukogul arusaam, et tekkinud on akuutne kriis, mis vajab koheseid ja väga kiireid muudatusi. Ja uut juhti konkursi korras ei ole võimalik päevade või isegi nädalatega leida, mida hästi ilmestab ka see, mis juhtus minule järglase otsimisel. 


Rääkides majandustulemusest, siis võrrelda ettevõtte kui terviku tulemust (koos tütarettevõtete, välisprojektide ja ühekordsete efektidega) ja taandada see siis aritmeetiliselt Nordica enda Tallinna lendude arvule on mõttetu kuna ei näita absoluutselt mitte midagi.
Teine oluline ja üldteada fakt on see, et ettevõtted ei lähe pankrotti mitte kahjumi tõttu, vaid seetõttu, et raha saab otsa. Küllalt on teada maailmast juhtumeid, kus ettevõte paberil kasumis, aga pangakonto tühi ja tegevust jätkata ei saa. Nordica raha oli kulunud tegevuse käivitamiseks, raha oli jäänud kinni Adriasse (mida viimastel nädalatel pikalt ajakirjanduses lahatud), müügi raha LOT-st laekus ka viibega.  Ja kui siis lisaks sellele jooksis suureks paisunud Tallinna liinivõrgust 2018 raha välja sellises tempos (liinivõrgu aastakahjum oli oluliselt suurem kui ettevõtte kahjum), oligi tulemus see, et raha mingi hetk enam väga arvel ei olnud. Talvel oli ootus, et suvel muutub liinivõrgu rahavoog positiivseks, aga juuni lõpus oli selge, et seda kahjuks väga agressiivse konkurentsi tõttu ei juhtu. 
Kui me väga kiirelt kärpima poleks hakanud, siis oleks see tõenäoliselt lõppenud maksejõuetusega. Õnneks on see õnnestunud ära hoida. 
Ainus põhjus, miks need kärped aasta tagasi veel jõulisemad ei olnud, oli meie soov säilitada meeskonnad ja tagada nende elmentaarne koormatus üleminekuperioodil, et meil oleks aega otsida uusi väliskliente. Tallinna liinivõrgu osas polnud isegi midagi teoreetiliselt enam arutada, katteallikaid milllest kahjumit katta või tegevust reorganiseerida lihtsalt ei olnud.

Aga kui sa arvad, et tegelikult seis ikka nii hull ei olnud ja me lihtsalt nõukogu ja minu personaalsest rumalusest need liinid kinni panime - siis on ju siin suurepärane ärivõimalus - leia investorid ja edasi! :) AirBalticu majandusaasta aruannetega soovitan ka tutvuda, väga huvitav lugemismaterjal. See, et nad suutsid sellises mahus raha kaasata on kõva sõna, järelikult on kellelgi tublisti usku. Aga paraku on lennunduses võimalik ka 200M väga kiirelt läbi põletada... 

gunja, no seda ma ju räägingi, et paljude jaoks on Kutaisi ainult lennujaam. Aga minu arvates on see linn väärt pisut enamat ;)

Detsembris me ilmselt eriti palju Gruusias pole, kui bürokraatia ei sunni, põldudel hakkab uuesti töö peale jaanuaris. 

Tere,

eks piirkond sõltub sellest, mida reisilt ootad. Batumis elu ja valikuid (toidu/meelelahutuse osas) rohkem, linn veidi rahvusvahelisem. Kobuleti selline tüüpiline rannapuhkuse küla/linn ja isiklik mulje, et pigem suvitavad seal endise NL riikide inimesed. 
Taksosõiduks soovitaks kasutada näiteks Bolti (toimib Batumis, Tbilisis, Kutaisis), sõidu hinnad Eesti mõttes väga soodsad. Üldiselt on hinnatase suhteliselt atraktiivne, sõltuvalt sellest, kuidas laheneb lennuühenduste teema Venemaaga võivad majutuse hinnad tipphooajal olla siiski päris krõbedad.
Aga ütlen ausalt - kui eesmärk on lihtsalt nädal rannas olla, siis ma ei teagi, kas Gruusia on selleks parim koht Euroopas... pigem soovitaks Gruusiasse tulles liikuda ringi - loodus ja inimesed on ägedad, rand pigem nii ja naa :)