M354

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 kuud tagasi

9 meeldimist
1 postitust
40 kommentaari
Viimased kommentaarid

Mina olen alati võtnud ravimid lehtedena ja üheski lennujaamas pole neid lehti ka lähemalt uuritud, aga mul ei ole olnud ka suures koguses ravimeid kaasas. Põhiliselt on olnud paar lehte valuvaigisteid ja nipet-näpet veel, aga ka max 1-2 lehte.

Täna siis lõpuks saabus ka mulle Ryanairilt tagasimakse. Kõigest 5 kuud läks aega.. Kellel veel peaks Ryanairilt tagastus saamata olema, siis soovitan kas või roboti kaudu kirjutada, et ei soovi voucherit (robotile tasubki kirjutada lihtsalt "I don't want a voucher", kuna pikemast tekstist ta aru ei saa). Mina sain roboti kaudu kuu alguses lõpuks asja menetlusse. Üleeile saabus kiri, et raha tagastatakse 4-7 tööpäeva jooksul ja täna juba oli arvel.

Kuskil (ma ei mäleta, kas siin teemas või mujal ja praegu ei leidnud) jagati linki, kus saab otse teenindajatega suhelda. Ryanairi lehelt leian ainult chatboti. Kas keegi palun jagaks siia uuesti seda linki? Mul ei ole märtsis tühistatud aprilli lendude eest siiani raha laekunud.. Lisaks on mu Ryanairi konto alt see lend justkui kadunud, ei mingit märget varasemast ostuajaloost?! Kas teistel oli ka nii?

Edit: proovisin chatbotiga vestelda ja sain lõpuks vastuse: Thank you for your reply. Your booking refund request is now in the cash refund queue and will be processed in the next 4 – 6 weeks. Please bear with us as we are experiencing high volumes of refund requests due to the current COVID-19 crises. Your voucher will be valid until the refund is paid. For more information, click here to visit our Refund Voucher FAQ page

Et siis alles nüüd olen raha tagastamise järjekorras.. Kuigi saadetud voucheri juures oli kohe kiri, et kui seda ei aktsepteeri, siis jääte raha tagastuse järjekorda.

helenak89, kui keeruline see protsess oli ja kas sa kirjutasid neile eraldi, et ei soovi vouchereid jne? Kui palju raha pank võttis? 

Mul Ryanairi aprillikuu lendude eest (märtsi lõpus raha tagasi taotletud ehk siis nüüdseks 4 kuud möödas) samuti siiani raha tagasi saamata. Viimati saatsid voucheri, aga ma ei vajutanud, et selle vastu võtan ja kuskil oli kiri, et mitte acceptimisel jääte edasi refundi järjekorda. Huvitav ainult, millal see järjekord lõpuks minuni jõuab? Piletite väärtus peaaegu 400€, seega pole ka väga väike summa. 

Ryanairi klienditoega ühendust võtnud pole, sest ei leidnud kodulehelt ühtegi kohta, kus saaks mingi reaalse inimesega suhelda, ainult robot.

Olen peatunud nii Wellton Centrumis kui Riversides. Kuna liikusime mõlemad korrad bussiga (just kalli parkimise tõttu ja niikuinii polnud plaanis autoga Lätis liigelda), siis juba see oli Riverside puhul plussiks, et bussijaama on tõesti sisuliselt üle tee minna. Centrum on ka iseenesest bussijaamale lähedal, aga kuna igalt poolt üle tee ei saa, siis pidi rohkem tiirutama. 

Riverside on ilusam ja uuem, aga spaa on mõlemas võrreldes sellega, millega eestlane on harjunud, suhteliselt mõttetu. Mõlemas spaas on mullivann, väike bassein ja kaks sauna (või oli Riversides kolm?!). 

Sõime mõlemas ainult hommikusööki, valik rikkalik ja hea mõlemas.

Kui otsustad Riverside minna, siis soovitan võtta jõevaatega toa. Meie käisime vist siis kui nad olid üsna alles avanud, siis olid veel kõik toad ühe hinnaga, aga nüüd viimati jäi silma, et jõevaatega toa saab eraldi valida ja hind on kallim, aga arvan, et tasub igati ära, sest tõepoolest jõevaade on ilus, eriti pimedas kui see rongisild on tuledes. :) Eelmine aasta oli spaa külastus ka peatumise ajal piiramatu, aga nagu siin keegi eelpool välja on toonud, siis nüüd vist saab spaa sissepääsuga toa puhul ainult 1x peatumise ajal tasuta kasutada?

Ma ise ka pean plaani, kas minna ja kuhu minna. Tahaks reisile, aga ilmselt mitte enne sügist ja hetkel nii pikalt ette osta ei julgeks.. Ryanairilt on mul aprillis toimuma pidanud Küprose lendude eest raha tagasi saamata ja korra tekkis mõte, et kui niikuinii on kahtlane, kas ja millal rahad tagasi laekuvad, siis võtaks selle voucheri ja paneks septembrisse uued lennud selle eest. See 14 päeva kodus karantiinis istuda pole midagi, aga vot nädalasele reisile minnes oleks küll jama, kui sihtriik 14-päevast karantiini nõuab. :)

R.B, kas sa võtsid voucheri vastu või jätsid acceptimata?

kairitoz, vaata mis nad lennupiletite eest küsivad. Nagu ma siit aru olen saanud, siis paketikate puhul nad igal juhul 100% ei tagasta (mingi vahendustasu jätavad endale?), lennupiletite puhul vähemalt saad 100% tagasi kui peaks ära jääma.

Liisa Villau, kui see küsimus mulle oli, siis pidid toimuma 18. ja 22. juuni.

Täna saabus tagasimakse ka Novatoursilt (oli ostetud ainult lend).

Mina sain täna igatahes Novatoursilt lennupiletite raha tagasi.

Nii palju kui minul kogemust on, siis Kreeka saartel on takso pigem kallis. Kefallonias pole käinud, aga sõltub ka kui kaugel su hotell lennujaamast on. Kui sa bookingu kaudu majutuse broneerid, siis seal saad sisse lüüa ja vaadata, mis booking taksohinnaks pakub ja veel saab taksohindu vaadata www.gettransfer.com (seal näitab Kefallonia lennujaam - Sami alates 22€, aga eks need on alates hinnad ja võivad muutuda kui reaalselt päringu teed ja pakkumisi saad).

Üks variant on jah võtta majutusasutus, mis lennujaamatransfeeri pakub, aga minu kogemus on, et hotellid pakuvad pigem kõrget hinda. Nt hiljutine kogemus oli Bulgaaria reisi planeerides, et hotell pakkus 30€ ots, samas kui bookingu kaudu sain takso broneerida 14€ ja minu teada on ka need bookingu kaudu pakutavad taksohinnad pigem kallid. Bulgaarias on ju takso iseenesest odav.

Eelmisel nädalal lugesin Ryanair cancelled our flights Facebooki grupist, et kellelegi oldi klienditoest vastatud, et lähima kahe nädala jooksul hakkavad märtsis tehtud taotlusi tagasi maksma, nelja nädala jooksul aprillis jne jne. Eks siis lähinädalate jooksul peaks raha laekuma, kuigi saadud kirjas nad toovad välja, et maksavad kõigile taotlejatele tagasi siis kui see kriis ükskord läbi saab.. Mul on juba 3 kuud taotluse tegemisest möödas. Samas FB grupis siiski osad kinnitavad, et on raha saanud, seega lootust on.

Teie, kes te olete saanud Ryanairilt voucherid, aga soovinud siiski raha tagastust, kuidas olete toiminud? Mulle saabus nüüd lõpuks ka voucher. E-kirjas on nagu lause, et "click here" to contact us if you do not wish to accept this voucher. Kui sinna lingile vajutasin, tuli info voucheri kasutamise kohta ja lehe lõpus on kirjas "What happens if I don't accept the voucher? For those customers who recieve the email including the voucher and do not wish to accept the voucher, rest assured you will remain in the cash refund queue." 

Kas siis peaks nende klienditoega (robot) ühendust võtma või jätma lihtsalt voucheri acceptimata?

Täna laekus Airbalticu tagasimakse, taotlus oli tehtud 6. aprill. Ryanairilt jätkuvalt ei midagi (taotlus 20. ja paar päeva peale märts) ning Novaturas lubas maksta hiljemalt 31.07.

Mina sain bookingu kaudu majutusasutusest raha tagasi. Mul oli tegelikult tühistamisvõimaluseta hotell võetud, aga seoses koroonaga tuldi vastu ja lubati tühistada, sest nad ise olid ka niikuinii kinni. Raha oli selleks ajaks juba arvelt maha võetud. 

Esialgu pani hotell "free cancellation" võimaluse, aga siis ei tahtnud ikkagi raha tagasi kanda, vaid pakkus voucherit. Kirjutasin ka bookingu klienditoele, et kas pean voucheriga leppima ja sealt öeldi, et tegelikult peaks hotell tagasi maksma kui free cancellation pakutud on. Pika asjaajamise peale sain raha siiski tagasi, paluti ka saata pildid panga väljavõttest, et raha on maha võetud ja booking ise nõudis majutusasutuselt tagasi kandmist. 

Minul on küll natuke teine teema, sest minu broneeringu puhul andis hotell ise nõusoleku tasuta tühistamiseks ja seetõttu bookingu klienditugi aitas. Kui aga sul on non-refundable broneering ja majutusasutus keeldub igasugustest vastutulekutest, siis ei saagi booking abiks olla.

Mina, olles kolmelt erinevalt lennufirmalt tagasimaksete ootel, ei ostaks praegu midagi. Kui siis v-o nii, et täna mõtlen ja homme sõidan. Kuigi ka nii võib siiski minemata jääda, mul sõbrannal alles hiljuti tühistati 3x Hollandisse väga lühikese ajaga ette ostetud lendu ära. Lisaks jah see aspekt, et kas kindlasti tagasi saab. 

Nagu siin samaski kümnetest teemadest võib lugeda, siis lennufirmadelt piletirahade tagasi saamine on pikk protsess. :)

Minul küll pidi aprillis lend olema (märtsis tühistati ja raha taotlesin ka märtsis), aga olen nüüd saanud vahepeal 2x Ryanairilt kirja, et minu taotlus on töös ja paluvad olla mõistev. Voucherit saanud ei ole.

Minul olid Novatoursi kaudu ainult lennupiletid ostetud, mistõttu suhtlesin Läti Novatoursiga. Mõni aeg tagasi sain kirja, et lennud on tühistatud ja pikk kiri selgitas, et võin kuupäevi muuta või mingi kuupäevani hinnad muutmiseks "külmutada". Lõpus oli lühike lause, et kui see ei sobi, siis saab raha tagasi küsida. Saatsin kirja, et soovin raha tagasi ja lubati maksta hiljemalt 31.07.

Mina tegin umbes samal ajal kui henry777, siiani samamoodi pole raha ega ka voucherit.

PRM, seda ma just mõtlesingi, et ma ei taha juurde maksta ega ka tasuta edasi lükata järgmisesse suvesse, kuna pole ju kindelgi kas siis saab reisida. 

Mõtlesin pigem seda, et kuna nad väidavad, et juunis hetkeseisuga lennud toimuvad, siis kas sellised puhkusesihtkohtade tšarterid tõesti toimuvad ka siis kui piirid peaks olema lahti, aga kehtib nt 2-nädalase karantiini kohustus? Enamus reisijatel ei oleks mingit mõtet siis ju minna..

Huvitav kui kaua "õhku" müüakse. Huvi pärast vaatasin, et alates juuni algusest on võimalik erinevatelt pakkujatelt Bulgaariasse osta paketireise. Samas on Bulgaaria keelanud välismaalastele sisserände kuni 14.06. Lisaks on niikuinii 2-nädalane karantiinikohustus välisriiki liikudes ja enamuste reisid nii kaua ei kesta kokkugi.. 

Olen kahe vahel, mida teha. Novatours pakub kuni 20.05 sama hinnaga lennu edasi lükkamist 2021.a samadesse kuupäevadesse (+- 3 päeva sõltuvalt lennugraafikust) ja 20.05 kuupäevast edasi on muutmine vastavalt hetkel kehtivatele hindadele (nagu teiste firmade puhul on elu näidanud, siis piletihinnad kahekordistatakse). 

Kas oodata ja loota, et lend tühistatakse ja firma on kohustatud tagasi maksma või lükata piletid edasi, mida saab teha ainult ühe korra. Muidugi eelistaks praegu raha tagasi saada, aga kui juuni lõpuks lähevad piirid lahti, siis kas lennufirmat huvitab, et reisijal sisuliselt võimalik reisida ei ole, kuna 14p karantiinis olla nädalase puhkuse korral pole võimalik?

Nüüd lugedes kukkus jah nii välja nagu ei plaaninud :) 

Novatours ütleb, et juunikuusse on hetkel kõik lennud aktiivsed. Samas praegu lennuotsingusse sisse pannes näitab lende alates juulist. Mind pigem jah huvitab see pool, et need, kellel on lennud tühistatud, siis kas on saadud reaalselt ka raha tagasi või mis lahendus on olnud. Ehk siin liigub ka inimesi, kes märtsis-aprillis-mais plaanisid kuhugi reisida ja kelle reisid reaalselt ära jäänud on.

Täitsa huvitav, mille järgi nad neid vouchereid saadavad. Mul pidid lennud olema 15. ja 19. aprill. Täpselt ei mäleta, mis kuupäeval taotluse peale sihtkohta viiva lennu tühistamist tegin, aga märtsi lõpus millalgi. Esialgu oli see sama kiri, mis @vanaroheline välja tõi, et 20 tööpäeva jooksul menetletakse. 

28.03 tuli kiri: Dear Customer, I refer to your recent request for a refund on your booking confirmation... edasi oli sama jutt. 

31.03 tuli uus kiri, et mõlemad suunad on nüüd  tühistatud ja pandud uuesti see info, mida edasi teha saab (muuta või küsida raha tagasi). 

09.04 on saadetud Ryanairi poolt veel üks kiri sisuga: As previously advised, our Customer Services Team are experiencing an unprecedented high volume of requests due to the COVID-19 crisis and we are prioritising our most vulnerable customers. This has been compounded by government public health restrictions on non-essential work travel which means we have less staff available to us during this busy time. Please rest assured your refund request is currently in the queue and will be processed. If you have selected new travel dates and would prefer to move your booking, please contact us. 

Rohkem midagi tulnud ei ole.