zolotoy

Uus kasutaja, liitus Tripiga 12 aastat tagasi

7 meeldimist
0 postitust
11 kommentaari
Viimased kommentaarid

Said ostetud Madrid Lima ja tagasi Guayaquil Madrid. Kahele miskit 320€. Eks see oligi liiga hea et olla tõsi ja liiga umbes lennufirma, et neid austada aga proovida ju võis. Ostsin Gotogate kaudu ja 4 päeva tagasi sain neilt meili, et lennufirma poolne tehniline viga, mille tulemusel läksid süsteemi üles tax only piletid ja et kõik on tühistatud ja nii kui Plus Ultra raha tagastab siis makstakse välja. Ma secretflyingu lehelt juba lugesin, et nii ta läheb, seega tea mis üllatus polnud. Erinevatel inimestel oli veidi erinev asjade käik aga põhimõtteliselt see on kindel, et nende piletitega ei lenda kuhugi, eks siis näis kuna see raha tagasi laekub.

Saudid minuteada lõhkusid ajaloomälestisi omajagu. Kui pole just moslem siis mida seal vaadata? Suure surmaga saab vist nüüd riiki sisse aga miks? Kõrval asuv Jordaania pakub tavainimesele selgelt rohkem.

Norwegiani äri on pigem sihuke premium economy. Finnairi äriklassiga seda ei võrdle. Enda kogemus oleks Norwegianiga Krabi Tai Stockholmist. Sai selle istme alla lasta ja söök ka aga pole seal mingi dine anytime a la qatar või finnairi lay flat iste. Eks hind kajastab seda erinevust ka muidugi, et kui saad Finnairi soodsalt siis ikka enne see. Mulle meeldib nende Airbus 350 üle Norwegiani dreamilineri aga see on rohkem sihuke kellele kuidas. 

Endal oli vahe 0545 hrs. Jõudsin skyline imetlema. Tee enne eeltöö igaks juhuks ära. Youtubes on tead üleval kellegi täpne a la from Pudong to centre video. Ise võtsin Maglevi. Ikka paras insenertehniline ime. Läheb vist iga 20 min järel, et nii kuidas sellega veab. Lennujaamast välja saab ikka kiiremini kui tund. Aga rong oli elamus omaette, sõitis 400 pluss km/h. Lõpp-peatuses(kaks ongi ainult) lähed metroo peale üle, vahetad liini ka samas. Midagi rasket pole, lae enne metroo kaart alla ja vaata ära mis jaama vaja jne et ei vahiks seal liiga pikalt. Nimed on inglise k ka nii et pole prob. Ma ei mäleta kas lennupileteid näidates vms sai need Maglevi piletid odavamalt. Miskit nagu oli. 

Lisaks ka oma 2 senti siia. Suve teises pooles ehk liiga vara ja liiga kuum. Kuskil septembri keskelt või isegi hiljem on ok. Liustikud sulavad septembris ka raginaga nii, et päeva teises pooles on sellest tingitult ohtlikud. Moreen jälle on sel ajal suht pehme kõikaeg ja mingi varingu oht on kell 0300 hommiku ka kui väljas miinus. Lihtne ja mõistlik soovitus on minna grupiga. Seda eriti kui kogemusi endal napib, sest siis viiakse tippu köies ja riskid on mõistlikult maandatud. Eestist korraldatakse sügisel sinna ekspeditsioone tõenäoliselt iga aasta. Kui tingimata on tahtmine omal käel minna, siis oma mõistusega võite ronida meteostantsiani ehk viimasesse baaslaagrisse ca 3653 m peale. Seal enne meteot on liustik, mis lihtsama kulgemise mõttes tark kassidega teha. Meteost edasi läheb ainult loll üksi aga sealt saate tipuürituseks kohaliku giidi palgata ja enne ka paar päeva aklimati teha. Viimane st tipupäev on raske 12 tunnine üritus. Kui kivikõrbest läbi saate, siis kuskil 4000 m peal hakkab liustik ja jalg jala ette vaikne köies kulgemine. Kazbek pole üldiselt tehniline aga algajale siiski raske mägi, mida ei tasu alahinnata. Hea füüsiline ettevalmistus pluss tugev seedimine tulevad kasuks.

Käisin Palaul 2016 novembris ca 3 nädalat. Koht on kaunis aga parem on kui lähed teades mis ees ootab ehk kauneid liivarandu seal peaaegu et ei ole. Nad turundavad end kui high end sukeldumis sihtkohta. Kaldalt sukeldumist seal pole, seega kas liveaboard(parim ja mugavam) või hommikul väga vara paadiga tripitamine. Enamus tegevusest käib ümber Rock Islands'i ja kuna kõik Palau veed on juba 2000 algusest saadik haide kaitseala siis viimaste populatsiooni kasvuga on ka muud elu vee all omajagu, ning vaatamist jätkub. Ise olin S/Y Palau Siren laevaga 10 ööd sukeldumas. Ainult kiitvad sõnad. Pärast veel nädal pluss M&A Eco beach bungalows. Viimase valisin ainult nende ranna pärast. Pacific Resort oli liiga kallis ja ega seal muud kohta liivarannaga ei olnud. Samas oli asukoht suht eraldatud ja läheduses just palju midagi ei olnud. Enamik turiste on kas Jaapanist või Koreast. Hiinlasi vist ei sallita jah sest ise kuulsin sellist lugu, et Jellyfish järve kurb seis on tingitud Hiina turistidest kes lihtsalt kalad välja püüdsid ja viimased hotellitubades veekeetjates ära prepareerisid. Minu arust kannatas Kororis jala kõmpida küll aga koht meenutab veidi ameerikat kus kõik igalepoole autoga lähevad, midagi eriti vaadata seal ei olnud. Niisama istumiseks oovitaks Bottom Time Bar and Grill mis asub Sams Tours kai ääres.

Olen lennanud paar korda Dublinist, puudub küll kogemus Shannoniga aga eks seal on sama süsteem ehk USA piir on Iirimaal ja USA's maandud siseriiklike lendude terminalis, misjärel kõnni uksest välja. Mina küll lendasin edasi aga eks see pre-clearance teeb jah mugavamaks ja kiiremaks kogu protsessi. Samas USA ametnikud on Dublinis samasugused ülbikud kui teiselpool Atlandit.

Käisin 2015 oktoober/november. Hea aeg, kuiv. Lendasin läbi Nairobi Turkishiga ja sealt LAM Moz Pemba. LAM pilet oli suht samas hinnas mis Turkishi oma. Kokku suurt alla tuhande ei saanud. Pemba lennujaam on moderne, kõik toimis. Viisa sai kohe passi, pilt selleks tehti ka kohapeal ja aega kogu protsess eriti ei võtnud. Sama lend läks Maputosse edasi, vast 10 inimest jäi Pemba. Olin mingi 5/6 ööd linnast väljas Murrébue rannas ca pool tundi/tund sõita. Hea ilus kitesurfi rand, turiste väga vähe. Kohalikud korjavad karpe, püüavad kala. Istud loed raamatut. Bliss. Peatusin Ulala Lodges. Omanikud olid prantslased ja ses suhtes kõik seal toimis. Pemba ja see Cabo Delgado provints üldiselt on oluliselt vaiksem kui Tofu jne seal L-Aafrika poole. Enamus Moz turismi aktsioonist toimub lõunapool, turism kirdes on vähemarenenud. Kas see on pluss v miinus on igaühe enda otsustada. Pemba ongi rohkem tuntud oma majandustegevuse-gaasileiukohad ja nafta kui turismi poolest aga enda lõppeesmärk oli Quirimbas arhipelaag, siis see oli igati sobilik sisenemiskoht. Edasi siis lendasin Ibo saarele, suurim seal arhipelaagis ja vana Portugali asundus 15 sajandist. Kohale saab odavamalt bussi ja paadi comboga aga see on 24h üritus. Lend oli väikse lennukiga, pilet edasitagasi ca 500€, et polnud just odav ja lennuk käis ainult siis kui oli vähemalt 2 klienti. Lennukiga muidugi pool tundi ja kohal. Seal arhipelaagis on erinevaid erasaari 1 kalli resordiga a la Maldiivid, ses suhtes Ibo on midagi erinevat. Väga ehe kogemus. Teine ja tuntum taoline saar rannikul on Ilha de Moçambique-Mosambiigi saar, kunagine koloniaal Portugali pealinn Ida-Aafrias. Iseenesest on Ibo sarnane aga oluliselt vaiksem väga lahe saar, neli viis peatumiskohta, üks neist eksklusiivne lodge, mõned söögikohad ja isegi üks pangaautomaat. Seal küll ei olnud raha kogu selle 2 nädala jooksul mis ma saarel olin. Aga kohalik elu käib omasoodu, turist on suhteliselt haruldane. Väga chill ja ohutu olemine. Portugali keele tundmine tuleks kasuks, kohalik kes pole turismiga seotud muud ei räägi aga eks kannatab palgata endale tòlk/teejuht kes siis viib ja näitab. Käisin erinevatel Iboga piirnevatel saartel ja jäin igati rahule. Rentisin dhow-sihukese suht väikse purjepaadi paariks päevaks koos kapteni ja kahe abilisega ja sõitsime erinevate saarte vahet. Ööseks panid nemad mulle telgilaadse asja püsti ja tegid lõkke peal kala. Võrreldes Keenia v Tansaaniaga on turism üldiselt oluliselt vaiksem. Enda mõistes on see pluss. Vahest ainus negatiivne moment oli mandril, seal oli ikka tunda alamakstud võimuesindajate (võimalikku)omavoli. Väikese hoiatusena, et Moz on igasugu riigiasutuste ja sõjaväe(laste) pildistamine keelatud. Trahv jne kaamera konfisk. Pluss asjaajamine käib portugali keeles. Lihtsalt sellega tasub olla ettevaatlik. Võib juhtuda, et kui mingi mundrimees näeb sul käes kallist telefoni, siis ta tahaks seda mingil põhjusel "konfiskeerida" Ennast kohalikud aitasid analoogsest situatsioonist välja ilma kahju kandmata aga alati ei pruugi nii minna. Aga muidu väga lahe sihtkoht.

Oleneb mis eesmärk&võimalused. Lahedad sihtkohad mõlemad. Zanzibar rannapuhkuse jaoks täitas ok. Tunniga oled lennujaamast ookeani kaldal. Kui lennata läbi Dari siis muidugi on valulisem. Kirdes asuv Matemwe on igati lahe. Pikk valge liivane rand erinevate väiksemat sorti majutusasutustega. Head mereannid. Kagus asuv Pongwe veel vaiksem. Zanzi viga või pluss, kuidas kellegile on minuarust, et ega seal suurt midagi peale vedelemise teha ei ole. Teed on närud, neid polegi eriti ja takso kallis. Neist rannakohtadest Stonetowni on taksoga ca tund sõita ja see on 50 usd üks ots vms. Saab kohaliku bussi ehk dalla dallaga ka, aga see rohkem sihuke kana süles, oksakubu külje all kogemus. Stonetownis saad ringi kolada ja miskit turult osta või niisama vanalinnas vahtida. Tegemist on moslemi usku araabia mõjudega, tugevalt autonoomse saarega ja eks see jätab meelelahutusele oma pitseri. Itaalastele paistab sobivat, neil mitu pool regulaar/pool charterit käimas otse saarele. Põhjatipus olevas Nungwis pidi lausa itaalia keelega hakkama saama. Pole seal ise käinud, ei istu see Itaalia kliendile suunatud hotelli loogika oma animaatorite ja mölluga, seega ei oska kommenteerida. Aga vedelemiseks on zanzi väga bro koht, toit hea, rannad ilusad ja igasugu beach boyd pole pealetükkivad. Ei tundunud nagu ohutuse seisukohalt ka miskit nurisemisväärset olevat. Rannikul on sihukest boutigue stiilis väikest majutust kõvasti, omanikud, managerid ja kliendid on Euroopast, teenindus jne on tasemel. Zanzibar Retreat Hotel Matemwes oli väga hea keskmise hinnatasemega ja Pongwe Beach h oli samuti väga hea. Samas on seal ka tipp hotelle. Viimane kord istusin Stonetownis Park Hayatt hotellis 1 õhtu ja väga uhke. Seychellid on üks rikkamaid riike Aafrikas ja see muidugi on näha elujärjest aga ka hindadest. Saab seal ka odavamalt, kui kolistada igasugu prantsuspäraseid pansione pidi. Saartevaheline transport on samas ikka kallis. Mälu järgi oli kiirlaeva return pilet Mahelt peatusega Praslinil ja La Tiguele ca 150/200 eur. Suht monopoolses seisus oli ka see laevafirma et vast sellest v hooajast. Kõige eredama mulje samas jättis ikka La Digue. Igavesti lahe koht, minimaalselt autosid. Üks uhkem hotell oli kus õhtul kokteili juua aga muidu sihuke laid back värk. Keegi sind ei tüüta ja ei püüa müüa mingit pahna. Sõidad rattaga ringi ja saad saare elust osa, viimane käib vaikselt oma rütmis. Pole tea kui turistidele orienteeritud ega midagi. Pluss no mis rannad. Vast kuulsaim see Anse Source d'Argent. Pilte saab seal ilusaid aga kuidagi alati oli low tide ja pilet jne ses mõttes oli enda täielik lemmik Grand Anse saare kagunurgas, kuna tegemist on ookeani saarega, pole mingit riffi siis seal laine ikka võimsalt tuleb sisse. Mis veel? Sukeldumine oli kah, kuna korall rahu ei olnud, pigem sellised tornid, siis sellist resident seltskonda ka mitte. Võsid midagi näha, samas garantiid ei olnud. On oluliselt paremaid kohti selles mõttes olnud. Enamus elamistest on sihuke self-catering. Saad kohalikust poest osta mingit tavapärast troopilise saare provianti. Praed muna jne. Õhtul kuhugi välja sööma. Alternatiiv on veel Mauritius, tugevad Euroopa ja Prantsuse mõjud aga samas arvestatav moslemi ja hindu kogukond. Sihuke puder aga palju korralikke hotelle, kui sihuke resort tüüpi asi meeldib. Ilusad rannad. Hea infra, taksod kõik toimib. Poes on korralik õlu. On mida vaadata, suur saar. Vast ongi kõige universaalsem, et saab nagu kõike. Ise rendiautot ei võtnud aga see oli täiesti võimalik. Kogu setup meenutas rohkem Euroopat kui Aafrikat. Sihuke Kaplinna moodi Aafrika, et on ja ei ole ka. Kokkuvõtlikult, Seychelles on 3 kallim nii lennata kui muidu. Minuteada ei lähe sinna miskit otse kuskilt Euroopast. Mauritius paigutub sinna kuhugi vahele. Sinna saab charteriga kohale. Pole ise seda proovinud aga võimalus on. Elamist on seinast seina. Saad mingit korterit üürida jne Suht hästi kõik toimib. Oleneb organiseerimisvõimest aga reaalselt on Zanzibar võimalik minuarust teha kõige odavamalt. Lennud jne. Kõige rohkem Aafrika, aga lahe. Ah jah raha mõttes, zanzil saad majutuse eest kaardiga maksta aga siis tahavad vist 5prossa service charge. Muidu majutuse eest dollaris. Stonetownis jne rannas söögi/joogi maksad kohalikus mille saad ilusti automaadist, pole mingit pointi maksta dollaris siis kurss halvem jne. Viisa eest saad maksta kaardiga. Kui odavama otsa charter Itaaliast v Saksast siis maksad lahkumise maksu ka oli vist samuti 50 usd sama mis viisa. Ehk mingi dollar v olla aga ei pea. Eurol pole pointi. Seychellid on oma raha igalpool. Pangaautomaat jne. Oli neid La Digue peal ka. Mauritius sama lugu. Polnud mingit viisamaksu jne. Ehk need kaks on ses suhtes ka rohkem Euroopa kui Aafrika.

Pakuks, et selle hinnataseme juures on sul lubatud 2 peatust, st. jääda kas Amsterdami v Hong Kongi kauemaks. Maksab see lõbu 100 € kord. Ei pea tegema, rangelt vabatahtlik. See on puhtalt lennufirma enda arvestus, midagi tegemist HK.

Käisin 2007 oktoobris ca kuu aega Ovalau saarel. Peatusin veidi Levukast väljas oli Ovalau Holiday Resort. Sinna kannatas Levukast jala kõmpida oli vast ca 2/3 km. Klassikalises mõttes resortist oli asi kaugel aga neil oli väike bassein ja rannariba ka. Fidji mõistes on Ovalau null rand, et Yasawas ta nagu kindlalt ei ole ja ranna pärast sinna ei minda aga sel kohal on karakterit. Levuka oli Fidji esimene pealinn ja Unesco kaitse all, sihuke lahe väike briti koloniaal stiilis linnake/suur küla. Turiste oli seal 07 suht näpuotsaga. Nädalaga teavad sind kõik. Tegin seal Padi OWD, algselt muud plaani ei olnud aga sain instruktoriga hea kontakti ja tegin Advanced OWD ka seal. Kaks nädalat 6 päeva nädalas sukeldumist. Ovalau Watesports, seal pole kunagi masse, et personaalne teenindus ja proff värk. Sukeldumine on huvitav, et mitte niivõrd koralli mõttes aga kala on seal küll. Julgen igati soovitada. Nad teevad väljsõite lähedalasuvatele väikesaartele snorkeldamiseks jne kus on ilusad rannad. Oli vist Leleuvia. Muidu on saar ilus selline mägine, vulkaanilist päritolu. Eriti just mere pealt vaadatuna jätab võimsa mulje. Kuna see saar on/oli ikka väga turisti põhiteelt kõrval ja võõraid vähe siis saad seal kindlasti kohalikega lähedasema kontakti, kutsutakse külla. Jood vanameestega kavat ja arutad elu ja asju. Inglise keel on seal kõigil suus. Lendasin Nadi ja sealt bussiga Suva kust siis väikelennuga Ovalau. Hinnad olid/on ok. Siin mainiti Cooki ka. Käisin 2013 nov/det. Peasaar Rarotonga erilist muljet ei jätnud ses suhtes et eks ta ilus oli ikka aga ka liiga palju turiste ja vähe kommerts aga kindlasti seal oma võlu oli. Põhilise aja olin Aitutakil ja see oli küll elamus igas mõttes. See laguun seal on thing of beauty. Turiste on vähe. Alguses sõitsin jalgrattaga paar päeva aga see oli liiga koormav sealse ilmaga siis rentisin scuuteri ja sellega probleeme polnud. Autosid seal suht vähe. Cook on kallim kui Fiji ja Aitutaki kindlasti eriti aga saab seal ka odavamalt. Mingid ööd olin Etu Moana nimelises butiik hotellis ja noh vaated olid seal head aga ujuda seal ees hästi ei saanud aga enamjaolt ööbisin kohe EMoana kõrval on Amuri Sands. Kordades odavam ja vaated on sama head. Kui ise süüa ei tee, mis nagu budget kohtades on täitsa mõeldav siis pead väljas käima, seal nagu pead kõik ette broneerima et nad teaksid arvestada, niisama sisse kõndida ei saa. Amuri Sandsi kõrval oli küll kiirema toidu restoran Puffis, mida pidas väga lahe Samoa naine ja seal sai küll igal ajal head fish&chipsi. Ujumiseks on laguuni pool parem aga see on seal 10 min scuutriga. Sama seal küla kus saad netti, pangaautomaati või poest miskit. Ei sukeldunud seal ei oska selle kohta midagi öelda.