Merle

Uus kasutaja, liitus Tripiga 13 aastat tagasi

23 meeldimist
4 postitust
74 kommentaari
Viimased kommentaarid

Jaanusm, jah,  grupile oli kallim.

Küsisin Airbalticust 16-le pakkumist. Hind tuli ulmeline. Bronnisin siis nende kodukal ise 24-ks tunniks poolele grupile piletid (bronnimine maksis vast ca 6 eurot) ja ostsin teisele grupile piletid ära ning siis ostsin ka bronnitud piletid ära. Tegin seda sellepärast, et ei teadnud, mis sammuga hinnad kallinevad. Õnneks sel korral saime sõpruskonnale kõik piletid hea hinnaga. Kunagi ostsime piletid 6-le ja see 6. pilet maksis pea 70 % rohkem. Varasemast kogemusest lähtuvalt  ka selline bronnimine ja mitmes osas ostmine..

Pole vaja nüüd tülli küll minna :) Pigem on kõige tähtsam siiski lapse heaolu. Vanemad peavad mõistma, et kõrva- ja peavalu ei ole mõnusad asjad. Lisaks veel enne lendu/maandumist/turbulentsi ajal võõras tädi-onu, kes tuleb rihmadega ahistama. 

Ma saan aru, et reisimine on tore asi ja kui võimalusi on, siis miks mitte minna, eriti kui alla 2.aastane reisib ju suht tasuta.

Samas aga ... Kui reisid lapsega (mina kahjuks veel nende hulgas), siis paigutatakse lastega reisijad tavaliselt kokku istuma. Ja seal juhtub tõesti igasuguseid asju. Lisaks imikute karjumisele on suurematel näiteks kombeks igatpidi turnida ja siis võid igasuguste asjadega vastu pead saada. Mõni jälle peksab jalaga vastu eesistuja seljatuge, mõni arvab (või on kõrvaklapid maha unustanud), et kogu lennuk tahab kuulata tema actionfilmi. Paljud vanemad, aga ei suuda või taha oma lapsi piirata/korrale kutsuda. Täiesti arusaadav kui sellest võib laps täitsa pöördesse minna, sest kogu aeg ju saan, mis tahan.

Kui olete tähele pannid, siis paljud hotellid on juba söögiruumiski laste ala kehtestanud. Ja seda ikka selleks, et ilma lasteta reisijatel on õigus rahulikule puhkusele. Hotellides on ainult täiskasvanutele mõeldud basseinid. Ja seda mitte sellepärast, et lastega võib sügavas vees õnnetus juhtuda, vaid selleks, et täiskasvanutel oleks koht, kus rahulikult veemõnusid nautida.

Kuna reisin vaid lapsega, siis minu selle aasta viimaste lendude kogemused.

1. Taga istuv ca 6. a laps tagus jalgadega vastu tooli. Tegin märkuse. Ema vaatas kala pilguga ja näppis telefoni edasi. Proovisin veel mõned korrad, et ehk lõpetab ära, aga kahjuks ei.  Pmst kestis see terve 6 tunnise reisi aja.

2. Alla aastane laps hakkas karjuma kohe kui lennukisse sai ja ilmselt oleks seda teinud kogu ca 4 tunnise lennu vältes kui meie lapsed ei oleks iga piuksu peale teda lõbustama hakanud. Stjuardessid tänasid meid lennukist väljumisel. 

3. Alla aastane laps hakkas karjuma kohe kui traksidega tuldi. Kiitus vanematele, et kogu 11 tunnise lennu vältes temaga mööda lennukit ringi kõndisid või siis ema teda söötis. Aegajalt ta ikka karjus ka.

Ma ei ole lastevihkaja, aga ka ilma lasteta või lennureisi hästitaluvatel lastel ja nende vanematel on õigused, nagu “bosser” kirjutab.

Sellepärast käigegi enne Nuustakul ära ja proovige, kuidas kõrvad künkast alla sõites tunduvad.  Pange laps turvatooli ja sõitke rongiga Tallinnast Valka ja tagasi ning vaadake, kuidas tundub. 

Kui ikka probleemid tekivad, siis pole ju mõtet punnima hakata. Reisite siis kui lapsed juba oskavad rääkida ja jutust aru saavad ning  distsipliinitunnetus on tekkinud.

Eks iga lapsevanem teab ise oma laste eripärasid ja harjumusi. Aga lennureisijana on kõige hullem see kui mõni laps vahetpidamata karjub. Ehk siis, mõelge teiste lennureisijate peale ja kui tekib kahtlusi, siis minge autoga või oodake veel laste kasvamist.

Kanaari saared vaid soe ja suht lähedal.

Maltal probleeme ei ole, 30-33 kraadi ja väga kerge taluda. 

Reisikaaslane teeb oma telefoniga sinu telefonis olevast Qr koodist pildi ja läheb sellega lennukile. Meie tegime nii ja töötas.

Ryanil vali kõige odavam pilet ja siis peale kohtade valiku/mittevaliku lehte tuleb pagasivaliku leht, mis tunduvalt odavam kui algul valida kohe keskmine hind.

Ilmselt viisajama ei tule, sest UK tahab lahkuda EUst, mitte Schengenist.

Toksi azair.eu kuupäevad sisse ja vaata, mis seal paistab ning vali sobiv välja. Kui Tallinnast sobivat ei leia, proovi Helsingist.

Kui tahad ilusat loodust näha, mine Guilini piirkonda. Kasuta öörongi, saad majutuse ja edasiliikumise ühendada.  Kui tahad suurlinnaelu, siis Hong Kong ja Macau. Xiani loodus ka kena, aga jääb Hong Kongist liiga kaugele. Peking jättis mind täiesti külmaks. Shangais ei ole käinud.

Nt Air Express Sheremetyevo või Capsule hotel GettSleep Sheremetyevo

Transiittsoonis on ka hotell. Või siis tiksud lounges, kus iga 3.tunni järel maksad. Aga vähemalt söök-jook käe ulatuses.

Kas kellegil on olnud juhuseid, et laps reisib ühe vanemaga ning lapsevanemal ja lapsel on erinev perekonnanimi ja on hakatud lisapabereid nõudma? Mis lennujaamas ja kuidas asi toimus? Aastatetaguseid case ei ole mõtet kirjeldada.

Sandero, jaga kindlasti meiega oma asjaajamise kogemust nii enne kui pärast reisi.

Kuna sul ka swedi kindlustus, siis ilmselt sulle kulusid kinni ei maksta. Võta homme nendega ühendust, räägi oma asi ãra ja saad kindla vastuse. Siis ei ole hiljem ebameeldivaid üllatusi.

Kasutan swedi platinumi kindlustust ja kui ükskord muudeti lennuaegu nii, et lisandus ööbimine vahelennujaamas, siis swed selle eest ei tasunud. Õnneks võtsin swediga enne ühendust ja sain teada, et ainuke, mis nad enne reisi lennuaja muutuse korral teevad, on 150 eurot piletite vahetuse hüvitis krediitkaardi kohta. Vastasin siis lennuaja pakkumisele ei ja küsisin veel lennuaja võimalusi ja sain ilma ööbimiseta aja. Rõhutasin neile veel, et ma vajan neid pileteid igatahes, (et nad mulle lihtsalt raha tagasi ei kannaks) aga ööbimisega on ikka suht ebamugav vahemaandumine. Lennufirma sellisel juhul sulle ka ööbimist ei paku kui oled muudetud lennuajaga nõustunud.

Jah, kui jääd haigeks või on õnnetus enne reisi, siis on reisitõrge - on endalgi paar juhtumit olnud. Aga 15 minutit ümberistumiseks planeeritud, no vot kahtlen. Aga ilmselt oleme me Sandero nii ära hirmutanud, et ta uurib homme järgi ja jagab oma teadmisi ka meiega.

Ja lisaks, ma olen ühe juhtumi menetluse ajal aru saanud, et reisitõrge tähendab seda, et reisi ajal tekkis ootamatult jama, mitte see kui lennuki vahetamiseks on enne reisi planeeritud 15 minutit. Parem karta kui kahetseda ehk hiljem kogu pull oma taskust kinni maksta.

Minu soovitus jääb ikkagi, et võiks kindlustusfirmaga ühendust võtta ja uurida. 

Sandero, aga uuri kindlustusfirmast, kas sellise case puhul on sul neilt abi loota.

Tegu oli ka Bangkoki lennuga. Ja inimene jõudis Eestisse tagasi pühapäeva õhtu asemel teisipäeva pärastlõunal.

Vbl tõesti tõmmati haneks :) Asju ajas sellele spetsialiseerunud firma ja vastus tuli selline: Oleme tänaseks saanud lennufirmalt vastuse seoses Teie nõudega. Oma vastuses lennufirma viitas asjaolule, et reisijatel tekkib õigus hüvitisele juhul, kui nad lendavad kolmanda riigi lennujaamast aluslepingu kohaldamisalasse kuuluva liikmesriigi territooriumi lennujaama, kui asjaomast lendu teostav lennuettevõtja on ELi ettevõtja. Käesoleval juhul tegemist Aeroflotiga, mis ei ole EL-i ettevõtja. Paraku see tähendab, et nad ei ole kohustatud järgima EL-is kehtestatud norme s.h. ka kompensatsiooni maksmisekohustust.

Reisitõrke küsimuses jään endiselt Buldoozaga eriarvamusele, aga kel huvi võib asja uurida ja ka meiega jagada.

Kui lennuaeg on valesti planeeritud ehk siis lendude vahe vaid 15 minutit, siis ilmselt kindlustus ei kata. Ainuke võimalus on Aeroflot. Samas ei ole ta Euroopa firma ja asjaajamine võib problemaatilisem olla.

Sõbral just oli pikk hilinemine Aeroflotiga ja öö Moskvas ning hädas inimesi oli lennujaamas palju. Ta ei viitsinud öösel Aerofloti probleemisabas seista ning ei tea, kas ööbimist olekski makstud. Kuna temal tekkis lennuga tõrge ning sellest tulenev viivitus reisi ajal, siis kattis kõik lisandunud kulud kindlustus. Rahalise nõudega saatis Aeroflot muidugi pikalt, kuna ei ole Euroopa firma.