Merle

Uus kasutaja, liitus Tripiga 13 aastat tagasi

32 meeldimist
4 postitust
87 kommentaari
Viimased kommentaarid

Lufthansal on tõesti väga palju lende päevas kindlasse sihtkohta. Ilmselt hakatakse lende kokku tõstma ja mõni päev jäetakse vbl üldse vahele. Pakutakse teisi aegu ja kui ikka lennata tahad, siis oled nõus. 

Panin sama käitumist tähele mõned aastad tagasi Norwegianiga kui neil rasked ajad olid. Aga kuna nemad olid huvitatud minu rahast ja mina lendamisest, siis saime keskpõrandale kokku. 

Erinevate lennufirmade aegade kombineerime ajatihedalt on hetkel küll väga riskantne minu arust. Aga kes ikka lennata tahab, see riskib ja võtab lennuaegade/reisi muutust/pikenemist/lühenemist kui elu osa.

Chattisin ka seesamiga. Nemad on tõesti koroona võrdsustanud tavahaigusega, aga ainult ravikulude osas. Reisitõrke osas tundub kõik Ilus, aga kui süveneda, siis tuleb palju agasid ja kuisid, mis tuleb hästi läbi mõelda.

Aitäh vatse, et vastu vaidlesid ja endale kindlaks jäid. Helistasin uuesti Swedi ja vastati, et pandeemiaga seotud kulusid ei maksta kinni. Kui aga nt jalaluu murrad, siis reisikindlustus kehtib. Sama ka lennuliikluse kohta, et kui lennufirma lendude kokkutõstmist või ära jätmist koroonaga ei põhjenda, siis reisitõrge kehtib. 

Nonii, nüüd siis juulisse pileteid ostma :)

Rääkisin telefonis Swedi kindlustuse naisterahvaga ja sain aru, et pandeemia ajal ei kehti midagi. Aga et mitte vaielda, uurin üle ja annan teada :)

Kirjutasin siin mõned postitused tagasi, et saatsin WHO Eestile ja terviseametile kirja, et kuna oleks lootus pandeemia märke maha võtmiseks. Sain Terviseametilt vastuse, et märge võetakse maha kogu maailmast korraga, siis kui näitajad seda lubavad. Ausalt öeldes mina lootsin, et seda tehakse ka nt Euroopa, Ameerika jne kaupa ka vms, et saaks juunist-juulist Euroopa poole vaadata, aga võta näpust. 

Kuna reisikindlustused tavaliselt pandeemia ajal ei kehti, siis mina ei taha enne pandeemia lõppemist reisile minna. Ja muideks, kui soovite nt isegi sutsaka Lätti teha ja midagi juhtub, võib see kalliks maksma minna.

Nagu oleks trip.ee lehelt lugenud, siis on õnnelikke, kelle kindlustus katab ka pandeemia ajal kulud aga enamusel sellist kindlustust siiski ei ole. Sellise õnneliku kindlustuse omanikud võiks täpsemad juhised anda, et kuidas sellist endale hankida kui ikka suur kihk turvaliselt reisida peale tuleb :)

Et nüüd ei jääks muljet, et ärgitan kõiki kodus istuma, aga tasub mõelda, et kui aasta aega oled raha kokku kraapinud, et üks pakettreis teha, siis võib see kalliks maksma minna. Samas tean inimesi, kes ka suusareisile minnes eraldi kindlustust ei tee. On endal käeluu esimesel päeval katki kukkunud, kohalikus haiglas ennast EU ravikindlustuskaardiga kokku lasknud lappida ja siis oodanud majutuses, kuna koju saab. Või siis imikuga lennujaama põrandal maganud, sest kindlustust ei ole ostnud ja lennujaama hotellide letihinnad on teadupoolest suht krõbedad ning ei raatsi ise maksta või ca 39 kraadise palavikuga reisile läinud, sest ei taha raha raisku lasta. Eks igaüks teeb oma otsused ise.

Mul ei ole mõnusa huumori, sarkasmi jne vastu midagi, aga no tõesti ei viitsi selleks sadat asjasse mitte puutuvat kommentaari läbi lugeda, et äkki 101. vastab jälle ka püstitatud küsimusele. Vbl oleks vajalik avada naljanurk, kus need, kellel igav, saavad ennast välja elada. Aga vbl siiski ei ole trip.ee selleks mõeldud?!?

Saatsin esmaspäeval kirja WHO tallinnale ja Terviseametisse, et kuna on lootus pandeemia märke maha võtmiseks. Praegu veel vastust ei ole. 

Mõistlik oleks Euroopas 15.06 või hiljemalt juulist maha võtta, muidu ei saa turismi toimima.

Enne lendama minekut tuleks ära oodata ka pandeemia märke mahavõtmine, sest enamus kindlustused sel ajal ei kehti.  

Lisaks võiks vast hoiduda erinevate lennufirmadega jätkulendude kombineerimisest, sest  vaadates praegu lende, siis tundub, et neid on suhteliselt palju. Kindel on see, et tühjalt lennukid õhku ei tõuse, mis tähendab, et hiljemalt 15 päeva enne lendu neid kokku tõstma hakatakse.  

Olen aru saanud, et Euroopas on juba toimetamisel seadusepügal, et lennufirmad ei peagi enam ärajäänud lendude eest raha tagasi maksma (loogiline muidugi, sest kust nad selle hetkel võtavad) ning saadki oma voucheri või lennuaja muutmise vaid.

Aga olen nõus, kaua see jama enam kesta ei saa, selleks ei ole lihtsalt raha. Ja kui mõni nüüd jälle karjatab ahastava häälega, et kas sa valid raha vanaema asemel, siis räägime talvel uuesti kui juba kolmas kuu tohletanud kartuleid sööd ja kogu maailma oma halvas elus süüdistad. 

Kui sügisel kogu statistika koroona kohta enamvähem korda saab ja antikehasid testitakse, siis on tõehetk. Aga kindel on see, et olgu suremuse kordaja nii hull kui tahes (mida ma eriti ei usu), siis  teist maailma lukku keeramist me enam lihtsalt endale lubada ei saa.  

Ja hetkel tundub, et kõik riigijuhid saavad aru, et maailm tuleb nii ehk naa lahti keerata nii ruttu kui võimalik, siis otsitakse juriidilisi võimalusi, et seda teha nii, et hiljem ei tuleks kahjunõudeid, sest olenemata, mida ja kuna otsustad, siis keegi kaotab või saab kannatada ja keegi jälle võidab.

Ilmselt on neidki, kes hambaid kiristavad ja mõtlevad riigile kahjunõude esitamise peale. Ja kohus siis otsustab kas karantiini jms nõuded olid proportsionaalsed või keerati vinti vähe üle.

Olen aru saanud, et Ameerika juba üritab leida juriidilist konstruktusiooni kuidas koroonakahju nõudeid ei saaks esitada,  et kui nt inimene töökohal haigestub (mis on muidugi vaieldav, et kus täpselt), siis ei saaks töötaja hakata oma tööandjalt raha välja pressima.

Endal on meeles veel suu- ja sõrataudi puhang kui Krimmi poolsaare poolt autoga tulles kusagil tee peal kogu autost must pesu ära korjati, autot desinfitseeriti, lasti mingist kemikaali täis vannist läbi jalutada ning mingite kuude pärast puhas pesu postiga koju saadeti. Kas ma mäletan sellest midagi rohkem - ei. 

Läheb ka seekord nii. Istume kodus, mõtleme elu üle järgi ja kui ükskord pääseme, siis nagu vasikad kevadel ... Ei usu, et maailm lukku jääb, sest kõik on juba harjunud minema sinna, kuhu just parasjagu meeldib. Ei usu, et lennupiletid kalliks lähevad, sest pakkumine ja tarbimine on soovitav hoida tasakaalus. Isegi kui lennufirmad proovivad alguses kaotust kiiresti tasa teha, siis ühel hetkel saavad aru, et pigem rohkem täis lennuk, lisamüük lennukil jne kui tühi lennuk ja kvaliteedi langus.

Vaadates Hiina kogemust, siis ennustan, et juunist-juulist alates oleme kõik soojale maale minemas kui Eestis sooja suve ei tule.

Mees80 Eile 20.31 poolt jagatud link on vägagi ülevaatlik. Järjestasin tabelit nii ja naapidi ning jäi silma, et Singapur on riskipiirkond, aga Sveits ja Norra ei ole. Oskab keegi selgitada, miks?

Kuna pakettreise eriti ei tarbi, siis ületarbinud “isakesi” lennukis kohanud ei ole. Tundub, et see ongi rohkem Smartlynxiga Egiptuses või Türgis kõik hinnas hotellis peatunute teema. Lennureisi mitte taluvaid lapsi aga jätkub igale poole.

Lihtsalt remargi korras, GuidZiga (14.27 kirjutatud tekst) küll ühte lennukisse sattuda ei taha kui kirjapandu muidugi huumor ei olnud :)

Mürasummutavad kõrvaklapid ei aita kahjuks kõrval üürgava tuletõrjesireeni vastu.

Ja veel, eespool kirjapandut lugedes jääb mulje, et kõik me tahame mõnusalt reisida, aga teistega arvestamiseni on veel pikk tee minna.

Lisan veel juurde, et tegu oli jalaluumurruga ja arsti paberid olid ka muidugi kindlustusele edastatavate paberite juures ehk siis tegu ei olnud köha-nohu ega laiskusehaigusega. Kuna tegu sõpruskonnaga,  siis loomulikult olin ma kõik rahad juba kätte saanud ja kindlustuse case sai vormistatud, et inimene saaks reisiraha tagasi.

Meie seltskonnas oli kunagi selline juhtum. Mina olin maksnud majutused, rendiautod ja lennupiletid kõigi eest. Swedi kindlustusele sobis kui saatsime kõik kogunenud materjali neile edasi ja tegin ise kalkulli juurde, palju selle ühe haigestunu maksumus oli. Raha laekus probleemideta.

Jaanusm, jah,  grupile oli kallim.

Küsisin Airbalticust 16-le pakkumist. Hind tuli ulmeline. Bronnisin siis nende kodukal ise 24-ks tunniks poolele grupile piletid (bronnimine maksis vast ca 6 eurot) ja ostsin teisele grupile piletid ära ning siis ostsin ka bronnitud piletid ära. Tegin seda sellepärast, et ei teadnud, mis sammuga hinnad kallinevad. Õnneks sel korral saime sõpruskonnale kõik piletid hea hinnaga. Kunagi ostsime piletid 6-le ja see 6. pilet maksis pea 70 % rohkem. Varasemast kogemusest lähtuvalt  ka selline bronnimine ja mitmes osas ostmine..

Pole vaja nüüd tülli küll minna :) Pigem on kõige tähtsam siiski lapse heaolu. Vanemad peavad mõistma, et kõrva- ja peavalu ei ole mõnusad asjad. Lisaks veel enne lendu/maandumist/turbulentsi ajal võõras tädi-onu, kes tuleb rihmadega ahistama. 

Ma saan aru, et reisimine on tore asi ja kui võimalusi on, siis miks mitte minna, eriti kui alla 2.aastane reisib ju suht tasuta.

Samas aga ... Kui reisid lapsega (mina kahjuks veel nende hulgas), siis paigutatakse lastega reisijad tavaliselt kokku istuma. Ja seal juhtub tõesti igasuguseid asju. Lisaks imikute karjumisele on suurematel näiteks kombeks igatpidi turnida ja siis võid igasuguste asjadega vastu pead saada. Mõni jälle peksab jalaga vastu eesistuja seljatuge, mõni arvab (või on kõrvaklapid maha unustanud), et kogu lennuk tahab kuulata tema actionfilmi. Paljud vanemad, aga ei suuda või taha oma lapsi piirata/korrale kutsuda. Täiesti arusaadav kui sellest võib laps täitsa pöördesse minna, sest kogu aeg ju saan, mis tahan.

Kui olete tähele pannid, siis paljud hotellid on juba söögiruumiski laste ala kehtestanud. Ja seda ikka selleks, et ilma lasteta reisijatel on õigus rahulikule puhkusele. Hotellides on ainult täiskasvanutele mõeldud basseinid. Ja seda mitte sellepärast, et lastega võib sügavas vees õnnetus juhtuda, vaid selleks, et täiskasvanutel oleks koht, kus rahulikult veemõnusid nautida.

Kuna reisin vaid lapsega, siis minu selle aasta viimaste lendude kogemused.

1. Taga istuv ca 6. a laps tagus jalgadega vastu tooli. Tegin märkuse. Ema vaatas kala pilguga ja näppis telefoni edasi. Proovisin veel mõned korrad, et ehk lõpetab ära, aga kahjuks ei.  Pmst kestis see terve 6 tunnise reisi aja.

2. Alla aastane laps hakkas karjuma kohe kui lennukisse sai ja ilmselt oleks seda teinud kogu ca 4 tunnise lennu vältes kui meie lapsed ei oleks iga piuksu peale teda lõbustama hakanud. Stjuardessid tänasid meid lennukist väljumisel. 

3. Alla aastane laps hakkas karjuma kohe kui traksidega tuldi. Kiitus vanematele, et kogu 11 tunnise lennu vältes temaga mööda lennukit ringi kõndisid või siis ema teda söötis. Aegajalt ta ikka karjus ka.

Ma ei ole lastevihkaja, aga ka ilma lasteta või lennureisi hästitaluvatel lastel ja nende vanematel on õigused, nagu “bosser” kirjutab.

Sellepärast käigegi enne Nuustakul ära ja proovige, kuidas kõrvad künkast alla sõites tunduvad.  Pange laps turvatooli ja sõitke rongiga Tallinnast Valka ja tagasi ning vaadake, kuidas tundub. 

Kui ikka probleemid tekivad, siis pole ju mõtet punnima hakata. Reisite siis kui lapsed juba oskavad rääkida ja jutust aru saavad ning  distsipliinitunnetus on tekkinud.

Eks iga lapsevanem teab ise oma laste eripärasid ja harjumusi. Aga lennureisijana on kõige hullem see kui mõni laps vahetpidamata karjub. Ehk siis, mõelge teiste lennureisijate peale ja kui tekib kahtlusi, siis minge autoga või oodake veel laste kasvamist.

Kanaari saared vaid soe ja suht lähedal.

Maltal probleeme ei ole, 30-33 kraadi ja väga kerge taluda. 

Reisikaaslane teeb oma telefoniga sinu telefonis olevast Qr koodist pildi ja läheb sellega lennukile. Meie tegime nii ja töötas.

Ryanil vali kõige odavam pilet ja siis peale kohtade valiku/mittevaliku lehte tuleb pagasivaliku leht, mis tunduvalt odavam kui algul valida kohe keskmine hind.

Ilmselt viisajama ei tule, sest UK tahab lahkuda EUst, mitte Schengenist.

Toksi azair.eu kuupäevad sisse ja vaata, mis seal paistab ning vali sobiv välja. Kui Tallinnast sobivat ei leia, proovi Helsingist.

Kui tahad ilusat loodust näha, mine Guilini piirkonda. Kasuta öörongi, saad majutuse ja edasiliikumise ühendada.  Kui tahad suurlinnaelu, siis Hong Kong ja Macau. Xiani loodus ka kena, aga jääb Hong Kongist liiga kaugele. Peking jättis mind täiesti külmaks. Shangais ei ole käinud.