capsu

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
1 meeldimist
1 postitust / 5 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Pariisis on veel selline asi nagu Navigo laetav transpordikaart:

http://parisbytrain.com/paris-train-metro-week-pass-navigo-decouverte/
Nädalakaart kehtib ainult esmaspäevast pühapäevani. Hinnad leiate eelmainitud lingilt.

Kaart ise maksab 5 eur. Foto automaadist maksab 5 eur, mis on väiksem kui Eesti dokumendifoto.
Kui vaja Pariisi tagasi minna siis saab seda kaarti uuesti kasutada.

Pange kindlasti peale foto ja kirjutage vajalikud andmed. Endal oli kogemus, pilti ei pannud, ja piletikontrolör tegi 20 eur trahvi, isegi ei kontrollitud kas pilet oli peale laetud, vaid pilt oli suurem probleem. Nõuded kaardil on ainult prantsuse keeles.

Lisaks on huvitav kogemus ka see, et ostes seda sama navigo kaarti pangakaardiga makstes piletiputkast Eesti Visa kaardiga siis kaarditerminal ütleb, et su pin kood on vale. Meil juhtus 2 visa kaardiga nii ja seda kahes erinevas piletiostukohas - CDG lennujaam ja keskrongijaam. See on nende kaarditerminalide viga aga nemad seda ei tunnista. Korra oli probleeme visa'ga ka CDG lennujaama piletiautomaatides, kus automaadid ei tahtnud VISA't tunnistada. Ei lasknud isegi pini panna. Nii et tasuks mõelda Mastercardi peale.

Veel üks parkla Riia lennujaama külje all: http://www.airportparking.lv/en/pricelist/

Kui minna nädalasele reisile, siis on kasulikum see võtta võrreldes Park & Flyga. Pikema reisi puhul (11+ päeva) aga jälle Park & Fly on odavam :D

Airport Parking "Easy Park"

In the price there is included the delivery from parking place to the "Rīga" internation airport and from airport to parking place.

1-5 days - 2,50 LVL (3,56EUR)/a day - Kuni 5 päeva sama, mis Park & Fly
6 – 10 days - 2,40 LVL (3,42EUR)/a day - Hea diil!
11 and more days - 2,30 LVL (3,28EUR)/a day - Kallim kui Park & Fly

Saab ka Baltic Miles punkte 1 lvl = 15 punkti. BM lehelt ma leidsingi selle parkla :D

See on hea leht bensiinihinna jälgimiseks:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_and_diesel_usage_and_pricing
Vaata ka uuenduse kuupäeva.

13.mai 2010 andmetel on bensiini liitri hind Türgis (Istanbul) umbkaudu 30 krooni.

Kõrge hinna põhjuseks väidetakse olevat majanduslangus, mille tõttu on Türgi valitsusel raskusi maksuraha kogumisega ja see raha mis muudest maksudest saamata jääb keevitatakse bensu hinnale otsa.

Hei,

Sai ka just laupäeval naastud Kemerist, meie rentisime Kemeri linnast Renault Clio 35 EURiga 24h :D
Salsa oli minu meelest selle firma nimi kust võtsime. Asub üsnagi lähedal valgele kellatornile. Tee ääres on tavaliselt auto katuse peal reklaam ka ja siis tuleb sisehoovi poole minna, ja seal see firma pesitsebki. Avatud kella 23 või 24ni. Räägitakse vene, saksa keelt kindlasti. Inglise keele kohta ei uurinud.
Auto on kindlustatud, konditsioneeriga ca 1a vana. Linnas on hea sõita, aga maanteel parempoolne uks kolises veitsa ja jõudu eriti polnud mägedes kimamiseks.
Firma nõuab pandiks kas krediitkaardi numbrit või passi. Me jätsime passi kuna krediidika jätsime koju, ja oh seda rõõmu, saime passi ikka tagasi ka :D No problems!
Aga muidu jäime autorendi päevaga rahule.
Sõitsime mööda Vahemerd kuni Kumlucani (põllumajanduslik linn, areneb väga kiiresti, tasub vaatama minna, ja sõitke kindlasti otse edasi linnast välja, näete lahedat vanemat küla ka!). Phalesis (tasuline sissepääs, laevas väideti, et 10 liiri, aga mis maa pealt lähenedes, me ei uurinud), Tahtali mägi (majani maanteelt 8km ja mäepilet majast tippu 25 EUR/in), Cirali ja Olympose varemed & rand (sissepääs 3 liiri) jäid ka vahepeale.
Üldse sai võetud kütust 70 liiri eest (umbkaudu 20 liitrit) ja jäi veel ülegi, üritasime seda siis Kemeris veel kulutada :D Ei tahtnud otsa saada kuidagi.

Liikluskultuurist niipalju, et tuledega päeval sõitma ei pea, suunda eriti ka ei näidata, armastatakse autosignaaliga rida vahetada ja üldse kasutada autosignaali erinevatel eesmärkidel. Turvavööta sõitmise eest minu meelest trahvi ei tehta. Täpsemalt tasub üle küsida autorendi firmast. Kemeri kandis igatahes oli liiklus talutav, Antalyas oli keskpäeval kreisim.
Mägede teed on kohati spooky'd, sees võtab keerama sest teed on käänulised. Eriti kui sõita Kumlucast edasi Myrasse. Käige džiibisafaril ära mägedes, siis tunduvad mere äärsed maanteed suht nohud :D Maanteel on vähemalt tee servas piirded. Aga džiibisafari oli ka väga äge! Kuigi ise ei roolinud :) Hea närv peab autojuhil olema, muud ei oska öelda.
Linnas jalakäijad ületavad teed suvalises kohas.
Ja mainiti, et kui juhtub autoõnnetus, siis tuleb helistada politseisse ja ka autorendi firmasse. Vastasel juhul tuleb auto remont omast taskust kinni maksta.

Kas Madeiral käinutest keegi oskab soovitada millised matkarajad või levadad sobiksid üsnagi suure kõrgusehirmuga inimesele? No mul võtab ikka jalust nõrgaks kui kõrval on kuristik, juba osade Eesti ostukeskuste eskalaatorite peale :D

Vaatasin et osad Madeira seekersi rajad on easyks ka märgitud ja osad on Moderate 2 ja 3. Et kui hullud need mod 2,3 rajad olla võiksid ja mida easy rajad endast kujutavad? Nii kahju kohe kui jääx kobedamad kohad nägemata....samas midagi ligilähedast ehk näeb kuskil, ilma kuristiku serval kõõlutamata? Ma loodan vähemalt! Hea meelega naudiks vaadet, kui jalad krampi ei lööks ja süda saapasäärde ei vajuks :) Sellest hoolimata tõmbab Madeirale.

Kas botaanikaaia külastamisel tuleb ka kuskil serval kõõluda või saab ka kuidagi turvalisemat teed pidi? Hea oleks ette teada, ennem kui ekskursioone tellima hakkan.