globetrotter

Uus kasutaja, liitus Tripiga 11 aastat tagasi
0 meeldimist
0 postitust / 38 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

No ega Liepaja ja Ventspils ka siinsamas ole, aga see selleks. Olles ise kasutanud igasuguseid võimalusi Saksamaale jõudmiseks, ütleks, et see laevasõit on neist kõige nürim ja aeglasem.

Milleks laevad? Varssavist alates läheb korralik kiirtee Saksani välja. Mõned tunnid ja kohal vs. pikk loksumine laeval.

Jah, kompaktidel on vahe. Olles fotograafiaga tegelenud aastaid, kasutades põhiliselt Canoni 1D seeria peegleid koos L-optikaga, olen lõpuks leidnud hea mugava reisikaaslase Panasonic LX-5 näol. Väga soojalt soovitan, korralik ja terav Leica optika ees. Suureks plussiks on RAW, mida annab järeltöötluse käigus painutada igas suunas. Canoni peegelkaamerale (mitte muidugi 1D profiseeriale), millel on tavaline kit-objektiiv ees, annab igast asendist pildikvaliteediga tuppa. Seda siis nii teravuse- kui ka värvidega. Seega, kompaktkaamerad on tänapäeval üsna tugevalt arenenud ja tavaliste reisifotode klõpsimisel mina oma seljakotti koos raskete ja kallite torudega küll enam kaasa ei viitsiks tirida.

Prantsusmaal suvalistes kohtades üldiselt ei panda telke püsti, selleks on kämpinguid. Viimaseid jagub sealmail ohtralt ja septembris on hinnad juba üsna madalad. Tasub see mõni eur kulutada, saad ka pesemisvõimalused juurde.

Ööbida tasub Varssavi Etap hotellis. Kinnine territoorium parkimiseks, hotell korralik ja hind samuti mõistlik. Tallinn- Varssav on selline paras päevasõit ühele juhile, pikemalt laskmine läheb omajagu punnitamiseks.
Marsruudi valik on maitse küsimus, isiklikult eelistan kuni Varssavini tee 61-e, sealt edasi suund kiirteele A2(maksab 3x12 PLN), peale kiirtee lõppu ca 120 km pudelikaela Frankfurti suunas. Kui soovid viimast vältida, siis hea alternatiiv on tee 22, mille lõppedes teed piiriületuse Kostzryn-is. Kuna seal rekkade piiriületust ei toimu, siis sõit on üsna rahulik.

Selle isetegemise juures on kõige tüütum see meeletu tolm ja sodi, mis maha kaapimisel tekib. Kodus seda teha on üsna ebamugav, kuna korralikuks põhja töötlemiseks on vaja ka suusad kuhugi kinnitada. Aga vana triikrauaga ja madala temperatuuriga saab üsna edukalt määritud. Ja kui mõistus peas ja käed otsas, siis p...e keerata on üsna keeruline. Kaasaegse parafiini leiad igast korralikust suusamüügiga tegelevast poest.

Seal ainult ilusad looduslikud kohad ongi :)

Kämpasid Normandias jagub, samuti ka kohti, kuigi juuli on juba kõrghooaja algus. Hinnad ja asukohad leiad http://www.eurocampings.co.uk/en/europe/
Hinnaklass üldiselt ei ole väga kõikuv, kui sa just ei võrdle pommiauku korraliku 5- tärni kämpaga :)

Olles sõitnud seda teekonda korduvalt nii üht- kui ka teistpidi, eelistaks samuti Poolat. Läbi Rootsi on nürilt igav ja ka jupimaad kallim. Aga maitseid on erinevaid ja eelistused ei kujune välja esimese korraga. Ilmselt üsna paljudele ei sobi ka Poola liikluskultuur, mis on muideks natuke küll võib-olla metsik, aga samas täielikult toimiv. Kui vähegi sõidumees oled, jätaks ma laevad siinkohal mängust välja.

Zakopanes sa aastavahetusel kindlasti midagi head majutuse osas ei leia. Reeglina on sellised kohad ammuilma ette bronnitud, kuna kõigil on ju samal ajal puhkus. Mingi urka võid kohapealt ehk välja võluda, aga see on pigem juhus.

Soovitaks Poola läbida Berliini suunal. Varssavini tee 61, sealt edasi suund kiirteele A2, mida on oma 270 km jagu. Kui need lõigud oled läbinud, on Saksa piir ca 120 km kaugusel :) Saksas A10, A9, A6 ja A7 kiirteed. Teed Poolas on soovitatud lõigul kõik korralikud ja aegavõtvaid remonte pole. Wroclawi suund unusta ära, seal on teed sama vanad, kui see linn ise :) Samuti ei näe mõtet läbi Tsehhi või Slovakkia sõita, mis on ilmselgelt aeglasem variant Bodensee juurde jõudmiseks.

Ilma teemaksu kleepsuta sõites soovin edu vahele jäädes :) Ühtlasi soovitan suurem trahvisumma kohe valmis panna, kui soovid oma reisi jätkata. Olen samuti korra kleepsu piirilt unustanud osta ja kiirteel binokliga passivatele politseinikele vahele jäänud. Kedagi niisama "ära rääkida" on sealmail võimatu. Kohutav peavalu võrreldes selle kleepsu tühise hinnaga.

No 773 km on küll ikka väga mööda pakutud. Reaalselt 353 km (navi arvestus), autoga 3- 4 tundi sõitu.

Poznani kiirtee remont ei ole midagi märkimisväärselt häirivat. Arvesta, et Saksas kohtad neid veelgi rohkem. Ja siinpool Varssavit igal juhul tee 61. E67 on rekkasid täis. Kiireteemaksu Poolas saab tasuda ka kaardiga, aga cash on palju mugavam. Pane lihtsalt eelnevalt valmis 3 x 11PLN-i.

A2 (E30) kiirtee on tänase seisuga ca 260 km. Ja kui tahad Poolat kiiresti läbida, siis see Berliini suund on ainuõige. Olen kõik variandid läbi proovinud ja see on kindlalt parim.

Tulin autoga Austriast paar päeva tagasi. Kogu sealkandi ilm on totaalselt jama. Külm ja vihmane. Üleval mägedes sajab lund, Grossglocknerist sai üle ainult lumekettidega. Nii kehva juunikuu ilma polegi veel sealmail kohanud. Austerlased ise ütlevad ka, et 50 aasta suurim sadu. Võib-olla juuli alguseks tõmbab vähe tagasi, aga hetkeseisu arvesse võttes tasuks reis edasi lükata.

Alpide kohal võib seda aeg-ajalt ette tulla, aga ei midagi hullu.

No ega ma neid kõrgusepiiranguid pole mällu salvestanud, oli neid Normandia kandis rohkem kui Lõuna-Prantsusmaal, tõesti ei mäleta. Ja lõppkokkuvõtteks on see puhtalt tasuta info, vaielda sel teemal ei viitsi. Olen Prantsusmaal oma 7 korda käinud- ju siis on midagi meelde vast jäänud...
Mis puudutab reisimisviisi, siis see on puhtalt maitseküsimus. Kui kellelegi meeldib ikka teise EU otsa käru vedada ja on ise sellega rahul, siis andku tuld. Mina eelistan vabamalt liikuda ja puhata vahelduse mõttes erinevates ööbimispaikades.

Pole sel Poolal häda midagi. Teed on paremad kui meil, diiselkütus tänase seisuga samuti odavam, kui Eestis. Liiklus on nagu on, aga sellega harjub kiirelt. Läbi Rootsi on küll mugavam, aga jupimaad kallim (eriti just haagisega) ja igavam. Lisaks laevale tulevad veel ju väinade ületused.
Olen proovinud kõiki variante, otse laevaga Rostock-i, läbi Rootsi, läbi Poola. Viimased aastad olen kasutanud ainult Poolat.
Kui teil satub näiteks aega olema, võite läbi Lõuna- Poola sõita. Väga kena piirkond, eriti Zakopane.

Olen rännanud mitmeid kordi Prantsusmaa kõikvõimalikes paikades (nii Lääne-kui ka Lõuna-Prantsusmaal, lisaks Prantsuse alpid) ja kohanud ikka üsna tihti kõrgust piiravaid sissesõite + igasugu muid haagise piiranguid. Ja ma ei räägi siinkohal maa-alustest ja kaubanduskeskuste parklatest. Ja see on tehtud just karavanimeeste ohjeldamiseks. Miks räägin, eks ikka sellepärast, et ma ei reisi ka just kõige madalama autoga ja olen õnneks nibin-nabin kõrgust piirava puu alt läbi mahtunud. Selge see, et neid piiranguid ei ole igal pool, aga kui nad on, siis satuvad alati kõige magusamatesse kohtadesse. Optimism on küll tore asi, aga minu meelest on Prantsusmaa niivõrd kihvt maa, et mina enda kogemuste põhjal küll karavaniga enda närve seal rikkuma ega aega kulutama ei hakkaks. Lisan veel siia, et Lõuna-Prantsusmaa on üks kallimaid võimalikke piirkondi EU-s, seega väga hullu säästu-eelarvega ei tasu sinna ka seiklema minna (kui ei ole plaanis just kanistritega kütus ja söögid-joogid Eestist kaasa vedada). Aga eks ta on ikka paraku sedamoodi, et inimene tahab tihtilugu rohkem õppida enda kogemustest ;)

L-Prantsusmaal saab teil haagissuvilaga põnev olema. Nimelt on seal suuremat sorti autoga juba üsna tüütu. Isegi kämpade sissesõidud on tihtilugu piiratud kõrgusega 1,90, samuti paljud parklad. Rääkimata siinkohal kallimatest kiirteemaksudest ja suurenenud kütusekulust, oletan, et soovitav kokkuhoid saab olema miinusmärgiga. Kui on soov fännata haagises elamist, siis L-Prantsusmaa ei ole selleks parim võimalik koht. Et puhkus tõsiseks peavaluks ei kujuneks, tasub sellele natuke mõelda...

Juulis on Põhja-Soomes sääskedega kehvad lood, st. neid on seal meeletult. Sääsed kaovad alles peale esimesi öökülmasid (augusti lõpus). Samas on juuli jälle ilmselt parim aeg Lofootide külastamiseks, mida teevad teadlikult paljud. Seega, bronnimata majutuse otsimist ei tasuks jätta õhtul liiga hiliseks, kuna kämpasid ei ole Lofootidel üleliia palju.