Airbus A380 jõudis Euroopasse

[[img 39962]] Et alates 18. märtsist saab Singapuri ja London Heathrow’ vahel lennata maailma suurima reisilennuki, Airbus A380-ga, siis siinkohal väike ülevaade "A380-ndusest" laiemalt. Airbus A380 näol on tegemist lennukiga, mis teoreetiliselt võiks mahutada ühe reisiklassi puhul kahele tekile isegi kuni 840 reisijat. Singapore Airlines kasutab aga konfiguratsiooni, kus on 12 esimese klassi, 60 äriklassi ja 399 economy klassi kohta. Äsjaavatud SIN-LHR liin on Singapore Airlines’ile, mis üks maailma viiest 5* lennuliinist, juba teine lennuliin Singapur-Sidney järel, kus uusi superjumbosid kasutatakse.

Airbus A380

Kokku on A380 lennukeid tellinud 14 lennufirmat ja Saudi prints Al-Waled bin Talal. Suurim tellija on Emirates, kes ootab 58. lennukit, neist esimesed 5 peaksid tellijani jõudma juba sel aastal. Esimesed liinid, kus Emirates Airbus A380 kasutusele võtab, on Dubai - New York JFK (alates 01.10. 2008), Dubai – London Heathrow (alates 01.12.2008) ja Dubai – Sidney (alates 01.02.2009). Võrreldes SIA-ga plaanib Emirates lennukitesse mahutada mõnevõrra rohkem reisijaid – SIA 471 asemel 489 (14 esimeses klassis, 76, äriklassis ja 399 economy klassis).

Airbus A380 economy klass

Teised lennufirmad

Qantas Kunas: august 2008 Kuhu: Sidneyst Londonisse (Singapuri või Hongkongi kaudu) ja Los Angelesse.

Air France Kunas: kevad 2009 Kuhu: Pariisist New Yorki ja Jaapanisse

Lufthansa Kunas: suvi 2009 Kuhu: Frankfurtist Aasiasse ja Põhja-Ameerikasse

British Airways Kunas: 2012 Kuhu: kõige tõenäolisemad on lennud Londonist Los Angelesse, Singapuri, Hongkongi ja Johannesburgi.

Virgin Atlantic Kunas: 2013 Kuhu: Londonist Los Angelesse ja Dubaisse.

Airbus A380 meelelahutuskeskus

Uue superlennuki kasutuselevõtt ei ole oluline mitte ainult reisijatele, vaid ka lennufirmadele ja lennuväljadele. A380 võimaldab vedada 20-30 protsenti rohkem reisijaid võrreldes Boeing 747-400-ga. Suuremad lennuväljad (hubid) näevad suuremates lennukites lahendust, kuidas saab teenindavate reisijate kasvatada arvu ilma uusi lende lisamata. Näiteks läbi Heathrow reisijate arv peaks sama lendude arvu juures jõudma seniselt 68. miljonilt aastas umbes 90. miljonini aastal 2020.

A380 vastuvõtt nõuab lennujaamadelt päris korralikke investeeringuid. Briti lennujaaamaoperaator BAA investeeris Heathrow's A380 vastuvõtuks 450 miljonit naela (ligi 9 miljardit Eesti krooni), alates maandumisradadest kuni pagasikarusellide pikendamiseni.

A380 esimene klass

Palju pilet maksab?

Edasi-tagasi London (LHR) – Singapuri (SIN) pileti hinnad on järgmised: economy klassis 13.650 krooni, äriklassis 63.300 ja esimeses klassis 108.000 krooni. Valitud piletihinnad kehtivad suvaliselt valitud kuupäevadel novembris 2008.

Lisainfo: www.a380.singaporeair.com Airbus.com

Pildid: zdnet.com.au.