Dreamlineril ootamatud probleemid akendega

See oli mõeldud revolutsioonilisena, kuid tekitab pigem probleeme. Jutt käib Boeingu värske lipulaeva Boeing 787 Dreamliner uue tehnoloogiaga lennukiakendest, kus puuduvad tuttavad allatõmmatavad aknakatted.

  1. a. lõpus võttis Dreamlineri esimese lennufirmana kommertskasutusse Jaapani All Nippon Airways ehk ANA. Nüüd kurdetakse, et valgusregulaatoriga elektrooniliselt tumenevad aknad, mis on küll tervelt 20% võrra suuremad kõikide teiste lennukite akendest, tekitavad klientides aina kasvavat rahulolematust.

Esiteks märgitakse, et aknad ei tumene piisavalt, häirides reisijate und kontinentidevahelistel lendudel. Teiseks nurisetakse tumenemisprotsessi aegluse üle - see võtab aega üle minuti. Kuid kõige rohkem vihastab reisijaid hoopis see, et neil puudub võimalus akende tumenemise üle ise otsustada. Nimelt näitab senine praktika, et suurepärase lennukogemusena välja reklaamitud võimalus aknaid ise meeldiva tumedusastmeni reguleerida on 787-s täielikult "pimeduse jõudude" (ehk siis pardameeskonna) kontrolli all.

Nii võivad lennusaatjad omal äranägemisel akende tumendamise sisse lülitada, kui sina soovid parasjagu vaadata virmalisi või põhjapoolust. Või allolevat maastiku. Või kasvõi pilvi. Paljude jaoks on see juba piisav põhjus, et vältida lendamist Dreamlineriga.

Probleemi lahendamiseks soovib ANA juba kasutuses olevate lennukite akendele paigaldada vähemrevolutsioonilised, vähemtehnoloogilised, kuid siiski töökindlad allatõmmatavad aknakatted. Mida võtab Boeing ette töös olevate lennukite akendega, pole veel teada. Kokku on ANA tellinud 55 Boeing 787 lennukit, mis peaks olema tervelt 20% säästlikumad võrreldes analoogsete lennukitega.

Dreamlineri valgusregulaatoriga akendest annab ülevaate järgnev Flightglobali video: