Lähituleviku lennukiistmed

Missugused võiks olla lähituleviku lennukiistmed? Mõned näited juba kasutuselevõetud lahendustest ja natuke lennukamatest ideedest leiab allpool. Ülevaade puudutab ainult turistiklassi istmeid.

Iiri firma Thompson Aero üritab turistiklassi mugavuskontseptsiooni tõsta omapärase lahendusega, kus istmed ei paikne mitte kõrvuti, vaid üksteise suhtes nihkes. See loob vähemalt kahele istmele mõnusa tukkumisvõimaluse ja rohkem jalgaderuumi. Kõige aknapoolsema istuja peatoetamise võimalus piltidelt väga hästi ei selgu, võimalik, et toetab pead lihtsalt vastu seina.

Thomson Aero on Boeing B767-400 põhjal välja arvutanud, et sellise lahendusega saaks lennukisse ilma mugavust kaotamata paigutada senise 182. istekoha asemele 208 istet, mis on 26. võrra rohkem. Rahaliselt tähendab see lennufirmale 14% võrra suuremat tulu.

Saksa Recaro pakub lennukiistmeid, mille saab vajadusel muuta magamispinnaks. See oleks pikemate lendude puhul asjalik lahendus näiteks lastega peredele. Kasutusel Air New Zealandi lennukites kõrgemas turistiklassis.

Teine Recaro toode - lennukiiste BL3520 kaalub vähem kui 11 kg, mis on tervelt 30% vähem, kui teised võrreldavad lennukiistmed. Arusaadav, et lennufirmadele peaks selle arvelt tulev kütusesääst vägagi meeldima. Kõikides Lufthansa siselendudel kasutatavates Airbusidel peakski juba sellised istmed olema.

Mehhiko firma Airborne Hotel arendab kontseptsiooni lendavast hotellist. Või arendas, sest firma koduleht enam ei avane. Tunduvad igatahes päris mugavad, kuigi aknast väljavaatamise võib vist ära unustada.