Estonian Airi kohta on kindel ainult see, et sealt tuleb uudiseid ka uuel aastal. Ega siin muud küsimust polegi, kui see, kas aasta lõpuks on Estonian Airi nimeline lennufirma veel olemas või mitte.
Lätlaste airBalticu muutunud strateegia toob suvisesse lennuplaani mitmeid puhkusesihtkohti. 6 aprillil algavad lennud Larnacasse Küprosel, 4. mail 2013 algavad lennud Olbiasse Sardiinias ja Balatoni Ungaris, 11. mail Maltale, 6. juunil Rijekasse Horvaatias. Lennatakse kord nädalas. Lennuajad ei pruugi olla väga mugavad. Näiteks Malta lend väljub Riiast 22:45 ning jõuab Maltale 01:25, alustades tagasiteed 03:55.
Turkish Airlines jätkab laienemist ka Aafrikasse. Kindel on liin Tšaadi pealinna Ndjamenasse, kaalumisel on Lõuna-Sudaani pealinn Juba. Kumbki riik pole siiski väga suur turismimagnet. Tšaadi viisat on väga keeruline saada ja pealinnast väljaspool liikumiseks (nagu ka pildistamiseks) on vaja eriluba. Lõuna-Sudaani olukord on alates selle riigi sünnist vahelduvalt keeruline.
Teised huvitavamad kohad, kuhu Turkish Airlines samuti lende plaanib, on Kathmandu, Kuala Lumpur, Havanna, Mexico City, Colombo, Bogota, Panama City ning Yaounde ja Douala Kamerunis. Neist peaks kindlad olema Kathmandu, Kuala Lumpur ja Colombo. Turkish Airlines on ka teatanud, et nende maksimaalseks liinide arvuks saab 300 liini. Hetkel lennatakse 214. sihtpunkti.
Kopenhaagenisse hakkab märtsi lõpus lendama ka Itaalia lennufirma Alitalia, mis pakub hoolimata majandusseisu keerukusest väga põnevaid open-jaw hindu (sinna- ja tagasilend on erinevates lennujaamades) kauglendudele. Rooma-Kopenhaagen lennud toimuvad 2 korda nädalas, kolmapäev ja laupäev.
Raskustes Scandinavian Airlines (SAS) on teatanud 45 uue liini avamisest 2013. aastal. Põhiliselt on tegu hooajaliste lendudega puhkusesihtkohtadesse, aga ka Kesk-Euroopa suurlinnadesse (Praha, Budapest). 22. novembril taasavab SAS Kopenhaagen-Bangkok liini (liin suletakse ajutiselt aprillis).
Aprillis avab Norra odavlennufirma Norwegian kuus uut liini Helsingist. Sihtkohtadeks Ateena, Budapest, Dublin, Dubrovnik, Praha ja Veneetsia. Ateenasse ja Dubrovnikusse lennatakse kord nädalas, Dublinisse ja Veneetsiasse kaks korda, Prahasse ja Budapesti kolm korda nädalas.
Tundub, et 2013. aaastast saab nii mõnelegi Euroopa lennufirmale ellujäämise aastaks. Estonian Airist oli juttu, airBalticu kohal ripub võimalik trahv keelatud riigiabi eest, suurtes raskustes on Poola LOT, tšehhide Czech Airlines ja itaallaste Alitalia. Euroopas annavad traditsioonilised lennufirmad elus püsimiseks regionaallende üle odavlennufirmadele. Seda teed on läinud Finnair, Iberia, 2013. ka Lufthansa.
Kas peale Turkishi mõni teine lennufirma 2013. a. Tallinnasse lende alustab? Või tuleks küsimus püstitada hoopis nii, et mis veel ära kaob? Näiteks Varssavi lendude püsimine on omaette väike ime. Ainus reaalne uus lennufirma oleks ilmselt odavlennufirma Wizz. Estonian Airi pankroti korral võivad odavlennufirmad mõne liini lisada. Näiteks Ryanair Tallinn - Modlin (Poolas Varssavi lähedal). Aga elame-näeme!