Roger Wade, kes on internetilehe Price of Travel taga, tegi huvitava ülevaate, kuidas leida parimaid hotellihindasid. Roger eeldas, et kuna hotellid maksavad interneti broneerimisüsteemidele (inglise keeles OTA – Online Travel Agency) komisjonitasu, on hinnad otse hotelli veebilehelt tellides või kohapeal "letist" ostes odavamad. Tema pooleaastane uuring tõestas aga, et pea alati saab OTA kaudu broneerides odavama hinna, seda isegi juhul, kui hotelli on vaja samaks päevaks.
Veel huvitavam on aga tähelepanek, et teatavate broneerimissüsteemide kaudu saab teatavates piirkondades ühe parimatest saadaolevatest tubadest, samal ajal kui samas hotellis kohapeal tuleb maksta mõnevõrra rohkem ja natuke tagasihoidlikuma toa eest. Asja lähemalt uurides sai selgeks, mis on hotellide sellise hinnapoliitika põhjused.
Kui broneerida hotelli või hotelliketi ametlikul veebilehel, jääb hotellile kogu hotellitoa eest küsitav summa (miinus pisikene mahaarvamine krediitkaardi makse eest). Seega, broneerides hotelli otse või makstes kohapeal sularahas, teenib hotell rohkem raha, kui klient maksab toa eest sama hinna, mis internetis.
Internetis olevad hotellide arvustused. Hotellides teatakse hästi, kui suur jõud on külastajate hinnangutel. Kujutage ette, et keegi kirjutab "Mina maksin internetis 80 eurot, aga uksest sisse jalutanud inimeselt küsiti ainult 70 eurot". See paneb varastele broneeringutele kohe märkimisväärse põntsu.
Pea igasugune äri pakub allahindlust neile klientidele, kes ostavad või broneerivad varakult. See tagab kindla sissetuleku ja annab parema kontrolli hotellitubade müügi üle. Isegi kui mõnel päeval teeniks hotell rohkem uksest sissejalutavatelt klientidelt, oleks ülejäänud päevadel neil toad tühjad. Nii on mõistetav, miks hotellid eelistavad täita toad nii vara, kui võimalik. OTA komisjonitasud on nende (ja nende konkurentide) hinnastruktuuri juba sisse ehitatud, nii et nad on õnnelikud, kui maja on täis odavamate hindadega, kuid varem.
Kui hotellil on hulk positiivseid hinnanguid ja nad saavad selle tulemusena rohkem broneeringuid, on neil põhjust oma taset hoida ja hoolitseda klientide rahulolu eest. Hotell, mille keskmiselt 4-tärnistele rahuloluhinnangutele on viimasel ajal lisandunud 1- ja 2-tärniseid hinnaguid, suure tõenäosusega aga kaotab kliente. Kuid kõige huvitavam osa selle juures on endiselt see, et broneerides OTA kaudu, saad sa ikkagi parema toa, kui otse hotellis tuba küsides – seda isegi siis, kui hotellis maksad rohkem.
Miks pannakse need kliendid, kes broneerivad oma toa OTA kaudu, parematesse tubadesse võrreldes klientidega, kes astuvad hotelli tänavalt? Selle põhjuseks on oluliselt suurem tõenäosus, et klient annab hiljem oma hinnangu vastava broneerimissüsteemi lehel. Näiteks hotellid, mis saavad suure osa oma klientidest Priceline'i (USA-s), Booking.com-i (Euroopas) või Agoda (Aasias) kaudu, teavad, et paar päeva peale lahkumist saavad kliendid kirja, kus neil palutakse jätta oma hinnang.
Mõelge järgmiselt: hotell, mis saab 50% oma broneeingutest Agoda kaudu ja 50% muudest allikatest, teab, et tõenäosus Agoda kliendi poolt hinnagu saamiseks on võibolla isegi 10 korda suurem, kui klient, kes broneeris mingit muud kanalit pidi. Selge, et kui hotellil on toad vaatega pargile ja toad vaatega autoparklale, saavad Agoda kliendid üldjuhul pargivaatega toa. Näib, et selline eelistamine töötabki kõige enam just läbi Agoda tehtud broneeringute puhul. Lisaks pakuvad häid hinnanguid pälvinud hotellid – mis on seetõttu broneerimissüsteemis kõige nähtavamal kohal – pöörama klientidele rohkem tähelepanu ka hotellis peatumise ajal.