Lähteülesanne: Tallinn-Nairobi. Kes täpselt ei tea, siis Nairobi on Keenia pealinn. Nairobisse saamine pole isenesest probleem, see ju Ida-Aafrika lennunduskeskus. Euroopast lendavad sinna näiteks KLM, Turkish Airlines, Qatar Airways, Emirates, Etihad, Ethiopian Airlines ja veel mõned lennufirmad. Aga pahatihti jõuavad lennukid kohale peale südaööd ja/või on pikad vahemaandumised mitte kõige paremates lennujaamades.
Etihad jõuab Nairobisse pärastlõunal (muide, ka KLM on väga heade lennuaegadega, kuid pahatihti teistest tunduvalt kallim). See oli lennufirma valikul esimene argument. Teiseks, ma polnud varem Etihadiga lennanud. Kolmandaks, nad olid kõige odavamad. Tõsi, selleks tuli väikest keemiat rakendada ehk kasutada open-jaw (minek-tulek erinevates lennujaamades) lende. Neljandaks, kuskil polnud liigset passimist.
Amsterdam-Abu Dhabi lennuk oli kolmandiku ulatuses tühi. Võimalik, et mingit rolli mängis siin kuupäev, mida ameerikakeelne maailm teab 9/11 nime all. Et tegemist oli öise lennuga, võimaldas see keskmisest rohkem magamisasendeid. Lennuki tagaosas oli mõni neljane rida oli täiesti tühi ja seal sai täiesti mõnusalt pikutada.
Etihadi Airbus 330-200 turistiklassi istmed on äärmiselt mõnusad tänu sellele, et seljatuge langetades liigub ettepoole ka iste ise. Pisiasi, aga selgelt tuntav klassivahe tavaliste istmetega, kus liigub ainult seljatugi. Märkida tuleb ka seda, et seljatuge sai võrdväärselt langetada ka lennuki kõige viimases reas, mis tavaliselt on lennuki ühed kõige halvematest kohtadest.
Meelelahutuskeskuse ekraan on suur ja valikuid saab teha kas puutetundlikul ekraanil või puldiga. Pult oli seejuures paigutatud mitte käepidemesse, vaid ekraani alla. Valikut oli Hollywoodi meinstriimist ja popist hindi-, hiina- ja muude vähe eksootilisemate keelteni välja.
Etihadi teenindus on suurepärane alates lennukisse sisenemisest kuni väljumiseni. Midagi pole teha, see, kuidas sind lennukisse sisenemisel tervitatakse, loob (või siis ei loo) meeleolu. Etihadis oli tunne, nagu oleks sind tõeliselt oodatud. Kuid ei midagi ülepakutut.
Midagi ei saa ette heita ka toidule. Turistiklassi toit on üldiselt natuke kehva renomeega, kuid Etihadi pakutu oli tõesti aus värk. Seda alates menüüst, mis toodi kohe peale õhkutõusmist. See menüü on jälle selline odav pisiasi, aga loob samas jällegi selge klassivahe beef-or-chicken küsimusi esitavate lennufirmadega.
Kanast, lambast ja pastast valisin lamba. Ja ei kahetsenud. Lammas oli tõpoolest väga maitsev. Visuaalne pool polnud ehk midagi erilist, aga sisu oli hea. Kahjuks jäi punane foolium enne pildistamist eemaldamata. Kiidusõnad kehtivad võrdselt ka salati ja magustoidu kohta.
Kokkuvõttes oli lend AMS-AUH Etihadiga täpselt see asi, mida turistiklassis reisides sooviks näha. Viisakas, sõbralik ja korrektne teenindus, kuskilt ei antud järele, kuskil ei pingutatud üle. Pardatoit väga hea. Parem ka küllalt heal tasemel Turkish Airlines´i pakutavast. Teenindus aga palju parem, kui konveiermeetodi tunnet tekitaval Turkishil. Lõpetades istmetega, mis annavad juba õrna äriklassi tunde kätte.
Abu Dhabi lennujaama ei tahaks päris unistuste lennujaamaks tituleerida. Teha pole seal midagi, ammugi osta. Väravast saab lennukisse vaid üksikutel liinidel (AUH-FRA jäi näiteks silma). Muidu kõik bussiga.
Seda dilemmat, kas lendu oodates üks õlu võtta, Abu Dhabis ei teki. Väike õlu maksab 40 AED ehk üle 8 euro. Kurda veel, et Oslo lennujaam on kallis...
Abu-Dhabi-Nairobi liinil kasutab Etihad väiksemat Airbus 320 lennukit. Siin olid mõnevõrra vanemad istmed ja väiksemad ekraanid, kuid muus osas hoidis Etihad taset. Toit (seekord kana) oli jällegi väga hea, teenindus ehk natuke kaootilisem, kuid jällegi väga sõbralik.
Nairobi lennujaam on peale plahvatust endiselt suletud. Kõik protseduurid, alates pagasist kuni tolliformaalsusteni toimuvad ajutistes telkides. Hetkel ongi Nairobi lennujaam üks suur telklaager. Kujutage ette mõnda suveüritust koos ajutiste välikäimlatega ja saate pildi enam-vähem ette.
Kokkuvõttes, Etihad on lennufirma, mida tasub kogeda just pikematel lendudel suuremate lennukitega. Nüansivahed on need, mis Euroopa lennufirmadele ära teevad. Ka hinnad võivad Etihadil oll üllatavalt soodsad, kuid väga tihti tähendab see open-jaw variantide uurimist. Igatahes pakub Etihad natuke rohkem, kui turistiklassis harjumuspäraseks on saanud. Ja veel üks nüanss - Etihad pakub turistiklassis reisijatele võimalust lisatasu eest soetada koht äriklassi. Pakkumine tuleb teha lennusegmendi põhiselt ja nii võib äriklassi kogeda ka vaid ühel lennusegmendil. Pakkumiste miinimumhind algab 200 eurost 4,5 h lennu puhul ja umbes 300 eurost 7-tunniste lendude puhul. Juhul, kui tehtud pakkumine aktsepteeritakse, saabub teade paar päeva enne äralendu.
Kas ma lendaks Etihadiga jälle? Kindlasti! Soovitan!