Obama tõstab USA kui turismisihtkoha atraktiivsust uue turismimaksuga

[img_assist|nid=59604|title=|desc=|link=node|align=right|width=140|height=106] 4. märtsil sai USA president Barack Obamalt allkirja Travel Promotion Act, mille eesmärk on propageerida USA-d kui atraktiivset turismimaad.

Turismipromotsiooniks on põhjust küllaga - viimasel kümnendil on riiki külastavate turistide arv vähenenud vaatamata sellele, et globaalses plaanis on turisminumbrid kõvasti kasvanud. Näiteks eelmisel, 2009. aastal külastati Ameerika Ühendriike kokku 23,5 miljonil korral, 2000. a. oli sama number 26 miljonit.

Turismi edendamiseks luuakse USA-s turismiamet, mis hakkab tegelema teavitustöö ja riigi reklaamimisega välismaal. USA maksumaksjalt selleks kõigeks raha ei küsita - USA turismipromotsiooni hakatakse finantseerima uuest väliskülalistelt korjatavast maksust. 10-dollarilist sisenemismaksu hakatakse korjama nende 35. riigi kodanikelt, kellel on USA-ga viisavabadus. Seega puudutab 10-dollariline maks kõiki neid, kel taskus biomeetriline pass ja USA viisataotlus ESTA kaudu rahuldatud.

Uue seaduse pooldajate hinnangul toob uus maks kaasa paarsada miljonit dollarit lisatulusid ja 1,6 miljonit lisanduvat turisti aastas.