Odavlennufirma Norwegian tuleb kauglendudega
Tripi külastaja
27. sept 2012 16:05

Odavlendude kontseptsioon, mis on võidukäiku teinud pea kõikjal avatud lennundusturgudega riikide lähilendudel, pole pikamaalendudel seni vedu võtnud. Euroopa ja Aasia vahel on seda ju korduvalt üritatud – Londoni ja Hong Kongi vahel aastatel 2006-2008 opereerinud Oasis Hong Kong lõpetas pankrotiga, aastatel 2009 – 2012 Londonisse ja Pariisi lennanud Air Asia X tõmbus tagasi kõrgete kütusehindade tõttu.

Nüüd üritab odavlennunduse ärimudelit kauglendudele rakendada Norra odavlennufirma Norwegian Air Shuttle. Seekord loodetakse ärimudeli läbilööki saavutada Boeingu uue 787-8 Dreamlineri abil, mis on võrreldes seniste lennukitega märgatavalt säästlikum, kuid samas suurema lennuraadiusega.

Norwegian on uude lennukisse kõvasti panustanud. Olles suhteliselt hiline lennukite tellimuse esitamisel, maksis Norwegian kõrgemat hinda, et saavutada Dreamlinerite varasem tarne. Hetkel on Norwegianil tellimus kuuele Boeing 787-le, esimene lennuk peaks saabuma 2013. a. alguses.

Dreamlinerite esimeste sihtkohtadena on välja öeldud Bangkok ja New York. New York on skandinaavlaste seas populaarne sihtkoht kevadel ja suvel, Bangkok sügisel ja talvel. Esimene sihtkoht otsustataksegi vastavalt sellele, mis hetkel uus lennuk kätte saadakse.

Kauglendude esimeseks keskuseks saab ilmselt Stockholm, kuigi Norwegiani juht CEO Bjørn Kjos näeb rahvusvahelisi lende väljumas ka Oslost ja Kopenhaagenist, välistamata tulevikus ka Helsingit. Stockholm annab Norwegianile võimaluse ära kasutada Rootsi kui EL liikme jaoks kehtivaid ühendusesiseseid lennunduskokkuleppeid.

Kui vaadata Aasia suunale, siis võrreldes Londoniga asub Stockholm Bangkokile mõnevõrra lähemal. Näiteks Londoni Gatwicki lennujaam (kuhu Air Asia viimati lendas) asub Bangkokist 5954. lennumiili kaugusel, Arlanda aga 5158. miili kaugusel.

Lennumugavust Norwegiani Boeing 787-s pole ilmselt liigselt mõtet oodata. Boeingu soovitusliku 250. istme asemel plaanib Norwegian lennukisse mahutada tervelt 291 istet. Sarnaselt USA Spiritile hakatakse lennuki esiotsas lisatasu eest pakkuma ruumikamaid istekohti. Muid hüvesid ruumikamad kohad endas ei sisalda. Toit on kogu lennukis tasu eest.

Norwegiani lennupiletite hindu pole veel teada. Varem on välja öeldud, et Stockholm-New York edasi-tagasi pilet hakkab maksma 2500 Rootsi krooni ehk ligi 300. euro ringis. Lisaks regulaarlendudele peaks Norwegiani Dreamlinerid hakkama teenindama ka puhkuselende. Nii plaanib Fritidsresor 2013/14 talvehooajal Taisse (ja ehk mujalegi) lennata Dreamlineritega. Niisiis tasub tulevikus Fritidsresori pakkumistel silm peal hoida.

Boeing 787 Dreamlinerist saab lisaks lugeda: Dreamlineril ootamatud probleemid akendega

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased