Piloodid hoiatavad: ärge lennake Turkish Airlines'iga!
Tripi külastaja
28. aug 2012 17:39

Turkish Airlines on viimaste aastatega läbi teinud muljetavaldava arengu. Regulaarselt lisandub uusi sihtkohti (hetkel keskendutakse eelkõige Aafrikale), tööd on tehtud teeninduse kvaliteediga. Nii pole imestada, et lennufirmade kvaliteeti monitooriv Skytrax valis Turkish Airlines’i reisijate hinnangute põhjal Lufthansa ja Swissi ees 2012. a. Euroopa parimaks lennufirmaks. Samal kohal oli lennufirma ka 2011.aastal. Tõepoolest, Turkish Airlines suudab ka turismiklassis pakkuda pardatoitu, mis tekitab maitselamusi.

Paraku on Turkish Airlines’i hoogsal kasvul ka oma tumedam pool. Kiire laienemise käigus on tööle võetud hulk piloote, kelle kompetentsus jätab pehmelt öeldes soovida. Taani ajalehe Politiken käsutuses on lennufirma sisemiseks kasutuseks mõeldud raportid, kust leiab pika nimekirja vigadest, mida Turkish Airlines’i piloodid on teinud. 13 Turkish Airlines’i mittetürklastest pilooti ja isegi lennufirma ohutusnõunik on arvamusel, et tänu ebakompetentsetele Türgi pilootidele ja turvaprotseduuride eiramisele on Türgi lennufirmaga selgelt ohtlik lennata. Allpool on mõned arvamused, mida mitte-türgi päritolu piloodid on Turkish Airlines’i pilootide kohta jaganud:

"Ma olen lennanud mitme kapteniga, kelle kogu ingliskeelne sõnavara piirdub sõnadega "vasakule", "paremale", "tõusta", "laskuda" ja "pole probleemi".

"Turkish Airlinesi piloodid on kurikuulsad oma viletsa inglise keele poolest. Lihtsalt piinlik on Turkish Airlines’i lennukiga mõnes välisriigi lennujaamas maandud."

"Lendasin kord Türgi piloodiga, kes ei osanud üldse inglise keelt. Me ei saanud omavahel rääkida. Ta oli lennuki kapten ja see lihtsalt ei ole ohutu, kui kapten ei räägi inglise keelt. Niikaua kui asjad lähevad normaalselt, siis pole see ehk tõsine probleem. Aga kui peaks juhtuma mingi probleem, siis pead sa suutma ennast väljendada suuremas ulatuses kui lihtsalt standardväljendid. Olukord oleks eriti problemaatiline, kui midagi on valesti ja sul oleks vaja suhelda inglise keeles või nad kui keegi vajab abi."

"Paljude Türgi pilootide keeletase on nõrk. Nad ajavad numbreid segamini ning edastavad lennujuhtimiskesusele valesid sõnumeid. Näiteks aetakse segamini numbrid 2 ja 3. Mul on Türgi pilootidega olnud mitu juhust, kus anti käsklus laskuda kõrgusele 2300 jalga, kuid piloot sai aru, et vajalik lennukõrgus on 3200 jalga. Ükskord me olime teel ühte Euroopa linna. Türgi piloot lendas, mina rääkisin raadio teel. Piloot ajas numbrid sassi ning alustas pööramist liiga vara. Olime jõudnud juba 45 kraadi keerata, enne kui mul õnnestus lennuk tagasi õigele marsruudile tuua. Lennujuht ütles: "Turkish Airlines, liigute vales suunas!" Selliseid asju juhtub üsna tihti. "

Muuhulgas kirjeldavad Politikeni käsutuses olevad materjalid, kuidas 2010. aastal maandus üks Turkish Airlines'i lennuk valesse lennujaama, kuna piloodid kas ei lugenud või ei mõistnud neile antud juhiseid.

Üks piloot kirjeldab oma kogemusi lennusimulaatori treeningult: "Istusin Türgi piloodi kõrval. Tema inglise keele oskus oli sisuliselt olematu ning ta polnud võimeline minuga rääkima. Kui alarm tööle hakkas, ei saanud ta aru, mille kohta see käib. Näiteks kui alarm viitab madalale õlirõhule mõnes mootoris, siis pead sa võtma kontrollnimekirja, mis seletab, mida sellises olukorras tuleb teha. Ta ei saanud aru, et ma palusin tal kontrollnimekirja võtta. Samuti ei saanud ta aru, mis sinna kirjutatud on. Kuid sellised asjad ei andnud põhjust teda vallandada."

Välispilootide hinnangul on umbes pooled Turkish Airlines’i pilootidest täiesti ohtlikud, eriti just vanemad piloodid, kelle inglise keel on puudulik ning kes sisuliselt on minetanud oskuse ilma autopiloodita lennata. Umbes 20 protsenti pilootidest on keskpärased ning nad ei saaks töötada üheski Põhjamaade lennufirmas. 30 protsenti pilootidest on heal tasemel, enamasti just nooremad piloodid. Nende inglise keel on hea ning nad mäletavad koolitustel õpitut.

Kui pilootide töid ja tegemisi reisijad üldjuhul ei näe, siis pardateeninduse suhtumise kohta saab erinevatest foorumitest lugeda üllatavalt sarnaseid kogemusi. Kõige rohkem imestatakse selle üle, et Turkish Airlinesi pardapersonal vaatab sageli täiesti ükskõikselt pealt, kui vahetult enne õhkutõusmist on hulk reisijaid veel püsti.

Natuke nukraks teeb, et Euroopa parim lennufirma suhtub lennuohutusse sedavõrd ükskõikselt. Lootust ei sisenda ka Turkish Airlines’i viimase aja sammud. Lennufirma otsustas vallandada töötajad, kes julgesid protesteerida plaanitava seaduse vastu, mis keelaks lennufirmade töötajate streigid. Kellelegi ei meeldi streikivad lennufirmad, kuid töötajad, kes kardavad vallandamise hirmus lennufirmale teatada ohutusalaste nõuete rikkumistest, pole sugugi parem variant. Igatahes BusinessTravelleri foorumis üles võetud arutelul, missugusi lennufirmasid keegi väldib, sai Turkish Airlines hävitava hinnangu.

Lisaks saab lugeda siin: http://europenews.dk/en/node/50578 http://insidetraveller.co.uk/tag/turkish-airlines/

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased