[[img 18913]]
Kui hetkel on Eesti lennunduses kõige kõvemaks uudiseks mõne Estonian Airi lennu õigeaegne väljumine, siis lõunanaabritel lätlastel on muljetavaldavad plaanid Riia lennuväljaga. Rootsi portaal Flytorget.se vahendab Läti transpordiministri sõnavõttu, kelle teatel tunnevad investorid huvi konverentsikeskuste ja "äriparkide" ehitamise vastu Riia lennuvälja juures. Lisaks peab lennuradade pikkus võimaldama avada Riiast otseliine Iraani, Aafrikasse ning Põhja- ja Lõuna-Ameerikasse.
No nii. Lendame Riiast Caracasse? Kõlab ju päris põnevalt? Iseasi, kas ja kuidas see reaalsuseks saab. Neid lennukitüüpe, millega kannatab Riiast Lõuna-Ameerikasse lennata, pole vist väga palju? Iraan ja Aafrika kõlavad reisija jaoks aga väga huvitavalt. Loodetavasti ei mõelda Aafrika all ainult kõigile tuntud massturismi sihtpunkte.
Aga selge on see, et Riia lennuväli areneb kiirelt edasi ja teeb kõva tööd, et olla Baltikumi lennukeskus. Kui vaadata lennufirmade nimesid, <a href=http://www.riga-airport.com/?id=285>kes Riiasse lendavad, leiame mitmeid tuntud nimesid, keda Tallinnas ei näe (BA, Austrian Airlines, Ryanair). 19. aprillil alustas lisaks airBalticule Riia-Istanbuli liinil lende ka Turkish Airlines. Et Eesti kipub lennuduses naabritest maha jääma, on ajakirjandusestki mitmeid kordi läbi käinud. Sellel teemal võib lugeda näiteks Äripäevas Erki Urva artiklit (registreerimisega, vaata ka kommentaare).