Kes Venemaal on käinud, teavad, et sealsed hotellid ei pruugi mitte alati meelde jääda teeninduse musternäitena. Aga nagu vanasõnagi ütleb: kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem. Nimelt on Venemaa Kultuuriministeerium (huvitav fakt juba iseenesest) välja tulnud tarbijasõbraliku seadusealgatusega, mille kohaselt saavad hotellikülalistel varsti seadusest tuleneva õigus küsida hinnaalandust juhul, kui majutusasutus ei vasta nende ootustele.
Praegu veel vastuvõtmata seaduse kohaselt võivad rahulolematud hotellikülalised valida kolme variandi vahel. Esiteks saab hotellilt nõuda probleemide lahendamist (näiteks tilkuvate kraanide puhul) tunni aja jooksul või kui see pole võimalik, siis asendustuba.
Teiseks tekib külastajatel õigus nõuda allahindlust viletsa teeninduskvaliteedi puhul. Seaduseprojekti kohaselt tuleb vastav taotlus esitada kirjalikult ning hotell peab allahindluse teostama külaliste hotellis viibimise ajal, kuid mitte hiljem, kui 10 päeva jooksul peale taotluse esitamist.
Kolmas võimalus on hotellist varem lahkuda, kui probleemid toa või teenindusega püsivad. Sellisel juhul peab hotell külastajale kompenseerima sellega seotud kahjud. Kõige ekstreemsemal juhul võivad külalised esitada hotelli administratsiooni kohta ametliku pretensiooni, mis toob kaasa hotelli trahvimise halva teeninduse eest.
Lisaks hakkavad hotellid vastutama külaliste poolt mahaunustatud asjade eest. Eelnõu kohaselt peavad hotellid mahaunustatud asju hoidma 6 kuud ning saatma külastajatele teavituse hotelli kulul.
Tundub, et Venemaa on saabuvate suurvõistluste eel otsustanud hakata pingutama kohalike teenindusstandardite tõstmise eest. Aga väga raske on uskuda, et selline algatus midagi väga oluliselt muudab. Venemaa bürokraatiat ja suhtumist arvestades taolisele seadusele suuri ootusi ei julgeks asetada. Näiteks kes hakkab otsustama "teeninduse kvaliteedi" üle? Õhku jääb ka küsimus, kuidas saavad hotellid end kaitsta pahatahtlike klientide eest.
Lõpetuseks vene keele oskajatele üks silmajäänud kogemus Tripadvisorist: Искал отель в Пскове. Звоню в Октябрьскую прошу забронировать номер. Мне дословно отвечают: "Ничего бронировать не буду. Номеров много. Приезжайте"....
Uudise allikas: eturbonews.com