VisitBritain käivitab turunduskampaania koos James Bondiga

  1. oktoobril täitub 50 aastat päevast, mil filmis Dr. No ilmus esimest korda kinoekraanidele Briti superagent 007 James Bond. Samal päeval (mis on muide ka ülemaailmne James Bondi päev) käivitab Briti turismiagentuur VisitBritain suurejoonelise riiki tutvustava promokampaania. Umbes 1 miljoni dollarilise eelarvega kampaania viiakse läbi kokku 21. riigis, nende seas on ka võtmetähtsusega turgudel Austraalias, Brasiilias, Saksamaal ja Ameerika Ühendriikides.
Tutvustuskampaanias kasutatakse koos nii filmi, trükimeedia kui välireklaami võimalusi. Kõiki neid kanaleid seob sama idee – selleks on James Bond, kes pole mitte ainult Briti autori looming, vaid ka üks hetke olulisemaid Suurbritannia sümboleid. Kampaania ingliskeelne slogan kõlabki Bond is GREAT Britain. Selline sõnum jõuab inimestele nii kinos enne filmide algust kui välireklaamide tekstil. Valminud on reklaamklipp, kus erinevate ajastute Bondid peavad meile edastama olulisi turundussõnumeid.

Reklaami kõige otsesem sihtgrupp on muidugi Agent 007 austajad. Jõuab ju sel sügisel jõuab kinodesse üle maailma James Bondi järjekorras 23. film Skyfall Daniel Craigiga peaosas. Tänu filmi võttepaikadele saareriigi kuulsates paikades loodetakse Skyfallist seni kõige britilikumat Bondi filmi. Bondi tegutsemispaikade hulka kuuluvad muuhulgas Londoni Rahvusgalerii, Whitehall ja Greenwich, aga ka Glencoe ja Glen Etive Šoti mägismaal, kus Bondi autori Ian Flemingi perekond kunagi maja omas.

Lisaks püüab VisitBritain potentsiaalseid külalisi ka online-seiklusega Agent UK. Mäng viib osalejad missioonile saareriigi viite paika. Võitjat ootab lennureis Londonisse British Airwaysiga, luksuslik majutus Radisson Blu hotellis, Aston Martin ning koolitus, kuidas segada täiuslikku martinit.

Brittide lootused kampaania abil turismi ergutada pole kaugeltki liivale rajatud. Statistika kohaselt vaatab suuri kassahitte esimese kolme nädala jooksul keskmiselt 120 miljonit inimest üle maailma. Uuringud näitavad, et kassafilmide võttepaigad omavad suurt tähtsust turistide ligitõmbamisel. Või kas selleks ongi vaja mingeid uuringuid – piisab vaid vaadata, mis on juhtunud unise Koh Phi Phi saarega Tai lõunarannikul peale filmi The Beach linastumist.

VisitBritain andmetel kasvas Nottinghami külaliste arv peale Robin Hoodi filmi 5,5 protsenti, Harry Pottery võttekohaks olnud Alnwicki kindlus koges „Pottery efekti“ tõttu isegi 230 protsendilist külastajate kasvu. Uue kampaania edule aitab kindlasti kaasa ka James Bondi ja Tema Majesteet kuninganna Elizabeth II suurejooneline saabumine Londoni Olümpiamängudele. Kahjuks ei luba Rahvusvahelise Olümpiakomitee piirang seda videot siia panna, vaadata saab seda <a href=