Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Kogemused krediitkaardi reisikindlustusega

Uus kasutaja
Tere head reisisellid,
Maikuus reis ühte turvalisemasse Aafrika riiki (Maroko) ja olemas krediitkaardikindlustus, mis hõlmab kogu kupatust (Am.Express).
Kas asi toimib või tuleks teha veel eraldi kindlustus läbi mõne kindlustusfirma?
On kellelgi hiljutist reaalset kogemust, kui on selle kindlustuse abi vaja olnud?
Töökaaslane maadleb Swedi tavalise krediitkaardikindlustusega juba pikka aega, et ärajäänud lennupiletid korvataks...
Mine uusima kommentaari juurde
Rändur / Toimetus
Mida seal maadelda, tingimustes ju kõik kirjas. Lisakindlustus ainult siis vajalik, kui soov riske mingite muude tingimustega kindlustada. Mul pagasiga oleks peaaegu kindlustus juhtumiks läinud aga õnneks lahenes muul viisil.
Rändur
Mul on Swedi Amexiga päris mitu kindlustusjuhtumit seljataga, kõik on lahenenud väga sujuvalt ja mulle soodsalt. Hüvitati isegi seljakott mis lennuki pagasiruumis seesamiõliga üle ujus, kuigi tingimustele vastavalt ei oleks see pidanud hüvitatud saama.
Uus kasutaja
Ka minul on AMEX'iga väga positiivsed kogemused. Kui lapsekäru sai lennutranspordi käigus kannatada, siis hüvitati mulle uue maksumus. Samuti on hüvitatud kiirelt ja probleemideta haigla/meditsiiniabi arved. Nii et ise enam mingit muud lisakindlustust küll vajalikuks ei pea. Samuti hõlmab nende kindlustus ka autorendi puhul vastutuskindlustust, mida tavaliselt rendifirmades alati juurde pakutakse /nõutakse. Vahel olen enne reisi lasknud pangast saata ka kindlustuspoliisi (juhuks, kui mõnel pool maailmas ei piisa AMEX kaardi ettenäitamisest)
Rändur
Minul on küll SWEDi kuldkaardikindlustus ja ma ei ole kunagi mingit kindlustust juurde võtnud kui on lühireisid. Kui reisi hind on ületanud reisitõrkekindlustuse katte (2000 eurot), siis olen sõlminud veel lisakindlustuse reisitõrkeks Swedbankist nt Uus-Meremaa reis. Minul ka positiivne näide kindlustuse kohta. Eelmisel aastal olid mul ostetud TAPi piletid Assooridele. Kuna aga TAP lõpetas otse lennud Tallinnast Lissaboni ja seetõttu tuli mul minna eelmisel õhtul ära ja ööbida Lissabonis. Helistasin panka ja rääkisin oma loo ära. Tegin siis avalduse. SWEDi kindlustus luges seda reisiplaani muutuseks ja maksis mulle majutuse kinni.
Rändur / Toimetus
mul kogemus Nordea kuldkliendikaardiga.
meie lend Singapur-Amsterdam hilines nii, et jäime maha oma järgmisest lennust. KLM saatis meid sisuliselt pikalt, andes 8 tunniseks lennujaamas passimiseks meile "vaid" 50 eur sooduskupongi ja 10 eur toidutalongi. Me siis sõime-jõime seal nagu tahtsime ja tšekid hoidsime alles, mis hiljem kindlustusele esitasime. Need kõik kompenseeriti.
Ei kompenseeritud pakihoidu ja dressipluusi ostu (kuna pikad riided olid äraantud pagasis, siis saabusin Amsterdami lühikestes riietes).
Meie sõpradel kompenseeriti ka sealsitsitud aeg, sest neil oli eraldi ostetud nn tavatäiskindlustus. meil oli see automaatselt kaardiga kaasas ja seepärast piirangutega
Uus kasutaja
Probleemiks võib kujuneda nende kindlustuste puhul eelkõige reisitõrge, mis on näiteks 2000 kaardi kohta. Kui kuskil kaugemal kogu perega lennukist maha jääda, siis selle summa eest koju kogu pere enam ei sõida. Seda kas nad näiteks müüvad lisakindlustust või tuleb katete tõstmiseks sõlmida täiesti uus kindlustus, seda ei tea.
Rändur
Eelmisele, selle vastu aitab, kui teha eelnevalt lisakaart nt abikaasale. Swedi kaardikindlustus hüvitas meile sellisel kujul kahju kahekordselt, st kahju per kaart. Ärajäänud lennu puhul see töötas. Ei olnud mingit vajadust nendega maadelda, avalduse ja kuludokumendi alusel kanti ilusti uute piletite raha ära.
Viimane kord dzunglireisi puhul lasin pangas endale selgeks rääkida kõik üksikasjad ja ei olnud vajadust lisakindlustuse järele. Kõige tähtsam reisikindlustuse juures on ravikulude kate ning reisi katkemine. Need riskid on kaardikindlustusel korralikult kaetud.
Rändur
Olen mitmeid tingimusi lugenud ja nii palju kui ma näinud olen, siis mitte ühelgi ei ole kindlustusega kaetud putukahammustusest põhjustatud haigused.

Seega mina saan aru, et kui saad malaaria, dengue, zika, jõepimeduse vms, siis pead ravikulud ise kinni maksma?
Rändur / Toimetus
See on vist jah mingi panga kindlustuste omapära. Kunagi oli tripis juba teemaks. Suurtel kindlustusfirmadel sellist punkti minu teada ei ole. Malaaria jms ravi võib üsna kulukaks minna, seega on kindlustusel kasulik see ühe lihtsa lausega välistada.
Rändur
Ma olen paar aastat reisinud SWED Gold krediitkaardiga, seni on kindlustus katnud absoluutselt kõik kahjud (lennu muutus koos majutusega, lennu ärajäämine, lennu tühistamine looduskatastroofi korral, arstiabi, kahjustatud pagas, varastatud esemed jne.). Viimasel Indoneesia reisil kaeti ka haigla ja arstiabi kulud, mis olid põhjustatud dengue viirusest.
Uus kasutaja
Suur aitäh Teile, head tripikad. Hea on teiste kogemustest õppida :)
Uus kasutaja
Mul oli SEB kuldkaardi reisikindlustus. Ei katnud lennuaja muudatustest tingitud kahjud.
Uus kasutaja
Swed Kuldkaardiga ei hüvitatud reisil pagasi kadumise ja lennu edasilükkumisel midagi. Kahjusumma on üsna tyhine. Esimene vastus tuli nädala pärast, see sisaldas palju linke ja viiteid erinevatele rahvusvahelistele lepingutele jms, millega sisuliselt saadeti pikalt ja tehti selgeks, et kindlustust kuldkaardiga ei olegi (peale tervisekindlustuse). Vahepeal sai telefoni teel aru päritud, siis mingi asjalik tegelane kiitis Swedi ja väitis et kõik kahjud kaetakse.
Hilisemad päringud jäid üldse vastusteta, selline siis suhtumine klientidesse. tundub, et pangas vasak käsi ei tea, mida parem teeb.
Eestisse saabudes läks jälle pagas kaduma, õnneks tasus lennufirma sellega seonduvad kulud.
Kuna mitmed kolleegid on saanud sama suhtumise osaliseks, siis vähemalt meie asutus (üle 80 inimese) kunagi Swedi teenuseid enam ei kasuta.
Rändur
Huvitav, kaks väga vastanduvat kogemust Swedi kuldkaardiga. On need mõlemad sellised värskemad kogemused?
Rändur
Kommentaaris väga detailset kirjeldust pole, aga...
Kas see pole mitte nii, et kui pagas kaob, siis on see esmajoones lennufirma, mitte kindlustuse kompenseerida?
Kui kahjusumma on tyhine (a la 30 EUR), võib olla ka variant, et see tyhine summa jäi alla omavastutuse?
Uus kasutaja
Meie kasutasime Swedbank`i kuldkrediitkaardi kindlustust ja kui olime tervislikel põhjustel sunnitud reisiplaanid viimasel hetkel tühistama (kõik vajalikud dokumendid/tõendid olid olemas), siis väideti meile, et "teie reis poleks niikuinii toimunud" ja kindlustusnõue sai loomulikult ka eitava vastuse. Seda seetõttu, et abikaasa avastas viimasel hetkel, et pass vajab vahetamist (kindlustus tahtis passikoopiat ja vaatas, et ohhoo, selle passiga ju reisida ei saa, mis siis, et uue avaldus oli juba sisse antud), kuid kuna selleks hetkeks oli tervislikel põhjustel selge, et minek jääb ära, ei olnud ju põhjust uue passi kiirkorras saamiseks lisaraha maksta... Ja sellele Swedbank Insurance toetuski (et reisi alguse ajaks ei oleks uut passi kätte saanud) ja ei kavatsenudki kahju korvata. Ei olnud meeldiv kogemus ja edaspidi neid ei usalda.
Rändur / Toimetus
Aga miks peaks kindlustus suvalisi asju maksma hakkama. Kunagi oli isegi mingi film, kus kindlustuse inspektorid pettuseid avastaisid. Ma arvan, et kui üks pool peab maksma, siis peavad ka kõik tingimused täidetud olema. Ise ka ei maksaks, kui teinepool tingimusi ei täida.
Uus kasutaja
Kogemus on 2015/2016 aastavahetusel toimunud Aasia reisiga. Kahju oli siiski omavastutusest suurem. Kogu jutu kokkuvõtteks on lühike soovitus: lugege mistahes (kuid eriti Swedbank'i) lepingutingimusi aeglaselt, hoolega ja mitu korda. Kui kogu lepingutekst sealt lühidalt võrdluseks võtta, siis 90% moodustab punktidest, mis juhul nad ei hüvita ja 10 protsenti, mida (võibolla) hüvitavad.
Kui hoolsasti lugeda, märkmeid teha ja reisi võimalikud kahjujuhtumid läbi kaaluda, siis Swedi lepingutingimuste järgi võib kliendi rahuliku südamega "kuu peale" saata. ehk siis minu järeldus on see, et Swedpanga kindlustus on kliendivaenulik. ka kodukindlustus on eraldi jabur teema, kuid sellest võiks telesse seriaali teha.
Swedi lepingus on ka mitu õiguslikku vastuolu. Kes viitsiks ja õigusabi kasutaks, saaks ilmselt ka kohtus või kohtuvälise õiguse, kuid see vaev ja ajakulu on sageli suurem, mistõttu 95% inimestest loobub. (ja siis jagab seda halba kogemust tuttavatele, kolleegidele või foorumites nagu mina :)).
Halb reklaam on on teadupärast väga laia levikuga, hea nime taastamine ei ole enam nii lihtne. Ja seda kõike paarisaja euro pärast :)
Rändur
Huvi pärast ja enda harimise mõttes ehk oleks viimane kommentaator nõus TÄPSELT kirja panema kahju asjaolud ja swedi keeldumise teksti. Siis saaks erapooletud lugejad seisukoha võtta.
Rändur
Mul kõik kindlustused Swedist võetud. Reisikindlustust pole pidanud veel rakendama aga kodukindlustusega probleeme ei tekkinud, kui kodus transpordi käigus tehnika viga sai.

Salasilm võiks võiks täpsemalt kogemusi jagada küll.
Rändur
Ühinen eelkirjutajatega, lisaks tõmbab ka ajakirjandus siit foorumist teinekord asju suurema kella külge kui väga liiga tehakse ja lugu uurimist väärt on.