Imeline Albaania

Kirjutan oma reisist grupijuhi palvel anda veidi infot selle maa kohta. Otsisin puhkusereisi kõik hinnas 500 euro eest ja sain pakkumise Albaaniasse väljumisega Riiast. Mulle see sobis ja nii sai valitud hotelliks FAFA PREMIUM, tärnides pole kindel, ise nad pakuvad 5, pigem 4. Infot selle maa kohta vähe, kuid eile naasnuna vägagi rahul reisiga. Hotell puhas, teenindav personal viisakas, toidud maitsvad ja ilm imeline. Meri soe ja rand liivane. Rannas pakutav mitmekülgne ja keegi ei suru midagi peale. Ekskursioonideks sai valitud 2, ega selle 7 päeva kohta rohkem ei jõuagi. Valik sai tehtud grupijuhi soovitusel ja jäime ülimalt rahule. Esimesena käisime linnas nimega Berat,  tuhande akna linn. Külastasime künkal asuvat lossi. Nautisime kõrgustest vaateid linnale, kuhu hiljem siirdusime. Teiseks valisime Makedoonia terve päeva reisi. Pettuma ei pidanud. Loodus ja mäed on rohelusse uppumas. Tänu grupijuhile kelle nimeks Aleks, saime selle maa elu-olu kohta palju infot. Väga professionaalne ja meeldiv inimene. Suured tänud talle.

Kas neid 500 eest reise sinna veel kuskilt leiab ja mis kogukulu umbes oli?

Ostsin reisi läbi reisifirma Travelhit  OÜ, täpselt kuu enne reisi. Kohapeal kulus 2-le ekskursioonile 50+35 ja veidi maiustustele, paar korda väljas söömisele kokku umbes 150-200 euri. Kuna reisisime kahekesi siis umbestäpselt 1300-1400 euri.

Tere.Albaania oli tõesti imeline. Kolasin päris pikalt (pool septembrit) ringi ja nägin riiki erinevate nurkade alt. Tirana, Berat, Vlore, Shkoder, mäed, Koman. Inimesed on lahked ja sõbralikud, (inglise keelega nii ja naa, itaalia töötaks ilmselt paremini) hinnad soodsad espresso 50 senti, nn Americano 1€ (Kohv on tõiselt hea), rikkalik õhtusöök (jälgige toidukaalu nn. šaslõk oli enamasti 0,5kg liha ja ainult liha) 2le 10-12€. Jalgsituuri giid Tiranas ütles, et nn turist peab oma turvalisuse pärast vähem muretsema kui kohalik (elementaarne ettevaatus siiski). Loodus on mitmekülgne ja imeline. Ärge minge sinna keset suve, palavus murrab teid maha.Kohaliku raha, Leki, vahetasime kaasavõetud eurode vastu ja võtsime ka automaadist välja, aga selle teenustasu on mingi 500 leki. 1€~120 midagi leki. Kui keegi peaks minema, siis leidsin oma varurahakotist 4000 leki (~34€) heameelega vahetaksin ära.Eesti nr pealt helistamine oli suht kallis ~2€ min, aga lennujaamas müüdi turisti paketti, hunnik kõneminuteid ja mõni giga neti oli 12€ kanti. Autosõit on trikikas, Tiranas vähemalt ei soovita ise sõita. Autosi palju, märke pole, kuidagi see toimib aga närvid peavad kõvad olema. Ühistranspordina soovitan marsasid, kohalikus mõistes furgoonid.Kiirustage see ehedus ei kesta seal igavesti, ehitusbuum vohab ka seal.