Rongiga Saksamaalt Hispaaniasse

Tere,
Olen kuulnud palju Sakamaa võrratust rongiliiklusest ja et sellega on võimalik isegi mujale Euroopasse sõita.
Keegi äkki teab, kas sellel tõepõhi ka all on ja palju piletid maksavad näiteks Hispaaniasse. Või on siiski mõttekam lennukiga minna??
Ma vaatasin seda saksa raudtee netilehte ka, aga ega sealt ma eriti midagi asjalikku ei leidnud!:)

Euroopa rongiliiklus on tõesti nauditav, seda eriti TGV piirkonnas (Prantsusmaa, Belgia) aga ka nn tavarongid liikuvad meie mõistes pöörase kiirusega ning on väga mugavad. Aga nagu kõikidel headel asjadel, on ka sellel üks probleem - tavatingimustel piletid on kallivõitu. Kiirotsing marsuudil Berlin - Madrid ühe otsa hind järgmise nädala alguses täiskasvanule ca 270 EUR. Reisiaeg on orienteeruvalt 24 h.

Interneti-põhise otsinguga on sellel marsuudil see häda, et nad ei taha eriti näidata hindasid, kui erinevad raudteesüsteemid (SNNF, DB) on hõlmatud. Seega oleks sul kõige lihtsam selge noteeringu saamiseks saata vastav meil kuhugi Eesti suuremasse reisibüroosse (näiteks Estravel). Internetikeskondades olevaid sooduspakkumisi nende kaudu muidugi ei saa tavaliselt ...
Teine variant on panna reis kokku kahes jupis (näiteks Berliin - Pariis DB-s. www.bahn.de ja Pariis - Madriid TGV-s, www.tgv-europe.com). Kui sa oled noorem kui 26, peaksid sulle laienema suhteliselt soodsad hinnad, sama kehtib pikema etteplaneerimise, ebameeldivamate väljumisaegade, perekonnaga reisimise ja veel mõnedel juhtudel. Samuti on neil aeg ajalt mõnede otste peale päris suured soodukad - seda näeb kodukatelt.

Kui plaanis rohkem ringi sõita, võib abiks olla rongipass (http://www.estravel.ee/index.php?lang=est&main_id=1415,70,1371,1544), selle puhul võivad küll lisanduda erinevad juurdemaksed ekspressrongidel ja ööbimisega reisidel. Tähele tasub ka panna, et pikamaaotsad on öistel rongidel kallimad, sest lisandub tasu magamisvõimaluse eest ja see on üldiselt kohustuslik (ehk siis - sul võib olla kasulikum sõita 2 päevase rongiga ning olla öösel näiteks Pariisi peal).

Kokkuvõttes - sellise pika otsa puhul (ca 2300 km) on lennukiga sõita ilmselt odavam ja kiirem kui kasutada odavkompaniisid, negatiivne on muidugi lendamise tüütus ise, eriti kui ümberistumised, lennujaama kohale ja ärasaamine, varem kohalolekud jms (rong läheb reegline südalinna kohale ja saad lihtsalt pardale istuda). Seega - kui õnnestub saada enam-vähem sama või mõnevõrra kallima hinnaga piletid kui lennuk, soovitan mina küll rongi. Eriti kehtib see juhul, kui otseselt väga kiire pole ja on soov tee peal peatusi teha. DB pakub minu arvates isegi bookimisel võimalust valida aeglasem, huvitavam ja odavam marsuut.
Kui aga näiteks Prantsusmaal reisides on pikem vahemaa ja valida on rongi või lennuki/rendiauto vahel - vali raudselt rong, kui vähegi hind kannatab ning võta rendiauto sihtkohas (kütusm, täiendav rendipäev, teemaksud, kurnatus). See on ka omamoodi elamus istuda TGV-s ja suhiseda ca 350 km/h mööda kõrvaloleval kiirteel kihutavatest sportautodest.